Kauza „kotúče“ v pelotóne opäť aktuálna

Kauza „kotúče“ v pelotóne opäť aktuálna

Štvrtková nehoda na pretekoch v Abú Dhabí opäť priliala olej do ohňa.

Možno ste si už na sociálnych sieťach včera všimli fotku tretry, ktorú zdieľal jazdec tímu SKY - Owain Doull po prvej etape pretekov v Abú Dhabí. V podstate sa rozbúrila rovnaká debata ako po minuloročnej fotke zranenej nohy Frana Ventosa z tímu Movistar po Paris-Roubaix. Opäť sa ponúka rovnaká otázka. Môžu za to skutočne kotúčové brzdy a patria vôbec do profesionálneho pelotónu?

Minuloročná „nehoda“ mala celkom hlasitý dopad, pretože po jej preskúmaní UCI nakoniec odložila plánované použitie kotúčových bŕd, aj keď forenzný špecialista nakoniec určil ako vinníka prevodník. V súčasnej dobe si kotúče pomaly razili cestu späť, dokonca na nich nedávno Tom Boonen zaznamenal prvé historické víťazstvo. Až prišla táto nehoda pri bariérach, počas ktorej sa údajne disk Marcela Kitella dostal do kontaktu s Owainom Doullom. Marcel Kittel mal byť dokonca jediný jazdec, ktorý mal kotúčové brzdy v celom pelotóne. Vyzerá to ako množstvo dôkazov, no mnohí si stále myslia, že za rozrezanou tretrou nestoja brzdy, ale hrdzavá bariéra (všimnite si farbu okolo rezu) a navyše ani z videa sa nedá nič jednoznačne určiť.

Abu Dhabi Tour 2017




Či už teda brzdy v tomto prípade za to môžu alebo nie, asociácia, ktorá reprezentuje pohľad profesionálnych cyklistov, volá po 3 základných pravidlách v prípade plánovaného rozšírenia kotúčov. Okrúhle hrany, nech ich majú všetci (alebo nikto) a chránič na ochranu pred popáleninami. Ešte, že nás amatérov to nemusí tak trápiť a uvidíme, ako to nakoniec celé dopadne .
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up6thumb_down comments 46 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?

Minerálny olej vs. brzdová kvapalina DOT - čo je lepšie?

Pokiaľ sa trochu orientujete v ponuke hydraulických bŕzd, určite ste postrehli, že niektorí výrobcovia používajú minerálny olej a iní zase brzdovú kvapalinu. Je niečo z toho lepšie?
Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

Uhlík, kevlar či kompozit – osobnosti

V ďalšom, voľnejšom pokračovaní dávnejšej trilógie „Uhlík, kevlar či kompozit...“ by som sa rád zameral na osobnosti, ktoré na Slovensku pôsobia v oblasti malosériovej výroby karbónových rámov.
Video: Štatistiky nehôd a cyklisti - učme sa z chýb druhých play_arrow

Video: Štatistiky nehôd a cyklisti - učme sa z chýb druhých

Aj cyklisti mávajú nehody, koľko ich je ročne, aké sú ich príčiny a kto ich väčšinou spôsobuje? Na čo si dať pozor ako vodič a čo najčastejšie podcenia cyklisti?
keyboard_arrow_up