Kauza „kotúče“ v pelotóne opäť aktuálna
Štvrtková nehoda na pretekoch v Abú Dhabí opäť priliala olej do ohňa.
Možno ste si už na sociálnych sieťach včera všimli fotku tretry, ktorú zdieľal jazdec tímu SKY - Owain Doull po prvej etape pretekov v Abú Dhabí. V podstate sa rozbúrila rovnaká debata ako po minuloročnej fotke zranenej nohy Frana Ventosa z tímu Movistar po Paris-Roubaix. Opäť sa ponúka rovnaká otázka. Môžu za to skutočne kotúčové brzdy a patria vôbec do profesionálneho pelotónu?Minuloročná „nehoda“ mala celkom hlasitý dopad, pretože po jej preskúmaní UCI nakoniec odložila plánované použitie kotúčových bŕd, aj keď forenzný špecialista nakoniec určil ako vinníka prevodník. V súčasnej dobe si kotúče pomaly razili cestu späť, dokonca na nich nedávno Tom Boonen zaznamenal prvé historické víťazstvo. Až prišla táto nehoda pri bariérach, počas ktorej sa údajne disk Marcela Kitella dostal do kontaktu s Owainom Doullom. Marcel Kittel mal byť dokonca jediný jazdec, ktorý mal kotúčové brzdy v celom pelotóne. Vyzerá to ako množstvo dôkazov, no mnohí si stále myslia, že za rozrezanou tretrou nestoja brzdy, ale hrdzavá bariéra (všimnite si farbu okolo rezu) a navyše ani z videa sa nedá nič jednoznačne určiť.
Abu Dhabi Tour 2017
Či už teda brzdy v tomto prípade za to môžu alebo nie, asociácia, ktorá reprezentuje pohľad profesionálnych cyklistov, volá po 3 základných pravidlách v prípade plánovaného rozšírenia kotúčov. Okrúhle hrany, nech ich majú všetci (alebo nikto) a chránič na ochranu pred popáleninami. Ešte, že nás amatérov to nemusí tak trápiť a uvidíme, ako to nakoniec celé dopadne .
Komentáre Zobraziť komentáre (46)