Test: Rock Machine Blizzard 90-27 - poriadne farebné enduro

Test: Rock Machine Blizzard 90-27 - poriadne farebné enduro

816 komentárov

svacoma 06.04.2017 30 fotografií   Rock Machine Horska Cyklistika Enduro Allmountain Test

Nekonečné výhľady na najlepší trail, zábavný zjazd a úsmev po jazde. Áno, stále píšem o bicyklovaní, takéto pocity zažijete s Blizzard-om 90.

 

Blizzard od Rock Machine je na trhu už nejaký ten piatok, a to konkrétne od roku 2014. Za takúto dobu pretieklo už veľa vody vo Váhu a nastalo aj pár veľkých zmien v tomto modelovom rade.

Mal som tú možnosť si vyskúšať najvyšší model Blizzarda 90-27, číslo 27 označuje veľkosť kolies, pričom existuje aj tento bicykel na 27+ a aj 29”. Tento názov je veľmi populárny a osobne považujem za podstatu MTB vyšliapať hore kopcom a bez obmedzenia sa pustiť trailom-netrailom dole. A práve na toto je Blizzard 90 určený. Kolesá na 27,5” so systémom Boost - predný a zadný náboj je širší, čo prispeje k tuhosti. To znamená lepšiu odozvu a odolnosť v ťažkom teréne alebo, keď sa dobre opriete do zatáčky. Koho by zaujímalo, viac informácii o Booste sa môže dočítať v tomto článku: Nový štandard Boost – o čom to vlastne celé je?



Pohon je tu na systéme 1x11 v kombinácii s Race Face prevodníkom 32T a SRAM X01 (10-42T), čo je v podstate klasika pri enduro bicykloch. Osobne jazdím konkurenčnú značku s takým istým rozsahom, no musím povedať, že radenie fungovalo fajn a nestretol som sa ani s padaním reťaze. Chvíľku som si musel zvykať na iné “páčky” namontované na 760 mm riadítkach, ktoré spolu s 35 mm predstavcom tvoria ideálnu kombináciu.



Rám a pruženie


Základom je rám, ktorý je z hliníkových hydroformingom profilovaných trubiek označených ako Sharkspine EVO. So zdvihom 160 mm vpredu a 160 mm vzadu. Samotný názov Sharkspine odkazuje na zahnutie hornej rámovej trubky pripomínajúcej siluetu žraloka. Samozrejme nejde len o dizajnovú záležitosť, ale tento „zlom“ rámovej trubky vznikol za účelom navýšenia tuhosti predného rámového trojuholníka, ako aj lepšieho pohlcovania nárazov prenášaných na vidlicu od predného kolesa.



Vidlica je RockShox Pike RC, na ktorú nemôžem povedať naozaj nič zlé, kedže funguje perfektne. Hlavná výhoda je tuhosť aj vďaka 15 mm Boost oske a čo sa tlmenia týka, tak naozaj výborne tlmí malé aj veľké nerovnosti. Otočným voličom si môžeme vidlicu dať do polohy “Lock”, pričom ide o low speed kompresiu a túto polohu využijete hlavne na presunoch po ceste. Progresivitu vidlice si jazdec môže jednoducho zmeniť pridaním tokenov do vzduchovej komory, o čom pripravil Henry33 video práve na tomto Blizzarde a publikované bude už čoskoro. Hlavový uhol má 66 stupňov, vďaka ktorému nebol problém prejsť cez “akýkoľvek” terén.



Tlmič RockShox Deluxe RT3 je prepojený zo zadnou stavbou cez virtual pivot s označením FPS (Floating Pivot Suspension). Ponúka tri polohy - otvorený, pedal, zatvorený a samozrejmosťou je nastavenie odskoku.



Systém ma veľmi milo prekvapil hlavne pri šliapaní, kedy som zacítil minimálne pohupovanie a pohodlne ma dostal všade tam, kam som potreboval. Následne prichádza zábavná časť- odomknúť tlmič a užiť si jazdu nadol. Zadná stavba bola citlivá a dobre tlmila malé, ale aj veľké nerovnosti a párkrát mi aj odpustila moje jazdecké chyby.

Teleskopická sedlovka - samozrejmosť alebo nutnosť pre poriadne enduro


A aký by to bol enduro bike bez teleskopickej sedlovky? Tu je osadená Race Face Turbine so 125 mm zdvihom, ktorá má na môj vkus celkom veľký a menej pohodlný ovládač na riadítkach.



Aby som aj napísal niečo, čo sa mi nepáči, tak sú to hlavne brzdy Shimano M615 s kotúčom 180 mm vpredu aj vzadu. Nechcem povedať, že by tieto brzdy bike nezastavili, ale tento stroj si zaslúži aspoň SLX alebo XT, či Guide R/RS.

A kedže všetky hadice sú vedené vnútorné, nastal problém, ktorý je už veľmi dobre známy z minuloročného modelu, kedy sa hadica zadnej brzdy šúcha o rám v mieste, kde z neho vychádza. Tento problém je známy aj pri iných výrobcoch. Popasovať sa s tým dá pomocou sťahovacej pásky “eska páska” alebo pomocou bužírky z mäkšieho plastu, ktorý by nám hadicu nešúchal.

Dizajn sa dá len veľmi ťažko posudzovať, kedže ide o subjektívne pocity, niekomu sa môže páčiť, inému zase nie. Čo si ale dovolím pochváliť, je dobrý výber plášťov od Schwalbe Nobby Nic 2,35”, ktoré podržia v každom teréne. Už samozrejmosťou je príprava ráfika a plášťa na bezdušový systém. Osobne by som po zaobstaraní tohto bicykla dvakrát nerozmýšľal a išiel do bezdušákov.



Na testovanie som mal veľkosť 19”, čo pri mojej výške cca 178 cm bol trošku väčší rám ako by som prijal, ale tých par cm neubralo na hravosti a zábavnosti. Osobne by som si pre svoj komfort vymenil použité gripy ONE MTB Lock-on dual density kraton-gel za niečo viac ergonomickejšie a taktiež sedlo RM Peak Race, ktoré mi nebolo až tak pohodlné hlavne z dôvodu veľkej dĺžky 292 mm, pričom šírka aj tvrdosť bola vyhovujúca. Dovozca Rock Machine - Sloger, vozí na Slovensko aj nemecké sedlá Wittkop, ktoré sú za super ceny, takže môžete vyskúšať. Samozrejme sedlo a gripy sú veľmi individuálna záležitosť, takže veľa ľudom tieto veci môžu vyhovovať.

Plusy

  • Geometria.
  • Floating Pivot Suspension.
  • Boost.

Mínusy

  • Šúchanie bowdenov.
  • Pre agresívnejšieho jazdca to budú brzdy.




No a komu je tento Rock Machine určený?


V prvom rade nadšencom jazdy hore aj dole, možno viac dole ako hore . Odporučil by som ho hlavne pre tých, ktorí chcú jazdiť náročné terény, občas si vyskočiť a dobre sa zabaviť.

Rock Machine Blizzard 27 začína na sume 1 999 € a konkrétne tento model Blizzard 90 27 je za 2 899 €. Ak vás toto endurko zaujalo, neváhajte navštíviť aj stránku výrobcu: rockmachine.sk/2017/edge-series.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Testovací deň Rock Machine

22.04.2017
Testovací deň
Hrádok (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Foto

Komentáre

blackman 06.04.2017 (22:20)

1


Akože toto mi vobec nepripadá ako enduro za takmer 3tisic

 
Podoba 07.04.2017 (12:06)

1


tá genéza dizajnu rámu z tvaru žraloka, môže osloviť kopec bikerov v predškolskom veku. nie je to zlé.

 
Body 07.04.2017 (06:55)

0


Najlepsi je ten vysperkovany dizajnersky kusok co chrani zadnu stavbu.

 
pa3km Body 07.04.2017 (09:03)

2


ten je tam urcite od vyroby

 
Bade Body 07.04.2017 (11:15)

-1


jasne, ty si kup chranic zadnej stavby aspon za 20€.

 
Body Bade 07.04.2017 (12:50)

4


Narazam na to, ze taky blby kusok plastu by tam uz vyrobcovia mali standardne davat.
Alebo rasej novy bike omotavat nahradnou dusou?

 
zelenaliska 07.04.2017 (10:25)

0


A otazka za milion....vakel?

 
Henry33 zelenaliska 07.04.2017 (10:37)

0


Vakel dotiahnes ale vsak to som niekde cital ze uz to poriesili nie ?

 
svacoma zelenaliska 07.04.2017 (10:39)

0


Vakel je tazko povedat, to by som musel mat bajk apson na pol sezony a nakladat mu. To je uz skor otazka na ludi co jazdia tento bajk dlhodobo.

 
zelenaliska zelenaliska 07.04.2017 (10:45)

0


No na starych si sa musel zmierit s vaklom😃, dokonca aj reklamacky odmietali co viem. Tuto by to malo byt vyriesene tak hadam hej.

 
svacoma zelenaliska 07.04.2017 (11:23)

0


tak ako pise Bade po 1500km ziaden vakel tak to asi poriesili uz co je dobra sprava

 
Bade zelenaliska 07.04.2017 (11:12)

1


Blizzard 29" z 2016 po 1500km zhodeny tlmic a kontrola lozisk. loziska su OK a vakel naprosto ziadny.

 
maros1974 06.04.2017 (20:36)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
slavo maros1974 06.04.2017 (23:26)

8


A aký je racionálny dôvod okrem predsudkov?

 
N/A slavo 07.04.2017 (06:54)

1


ze tomu nerozumie bol by prekvapeny kde sa vsetky tie ramy vyrabaju. Ze fantasticky specialized produkuje merida

 
maros1974 slavo 07.04.2017 (08:11)

0


nic. len predsudky

 
Pridaj komentár