Test: Rock Machine Blizzard 90-27 - poriadne farebné enduro

Nekonečné výhľady na najlepší trail, zábavný zjazd a úsmev po jazde. Áno, stále píšem o bicyklovaní, takéto pocity zažijete s Blizzard-om 90.

Blizzard od Rock Machine je na trhu už nejaký ten piatok, a to konkrétne od roku 2014. Za takúto dobu pretieklo už veľa vody vo Váhu a nastalo aj pár veľkých zmien v tomto modelovom rade.

Mal som tú možnosť si vyskúšať najvyšší model Blizzarda 90-27, číslo 27 označuje veľkosť kolies, pričom existuje aj tento bicykel na 27+ a aj 29”. Tento názov je veľmi populárny a osobne považujem za podstatu MTB vyšliapať hore kopcom a bez obmedzenia sa pustiť trailom-netrailom dole. A práve na toto je Blizzard 90 určený. Kolesá na 27,5” so systémom Boost - predný a zadný náboj je širší, čo prispeje k tuhosti. To znamená lepšiu odozvu a odolnosť v ťažkom teréne alebo, keď sa dobre opriete do zatáčky. Koho by zaujímalo, viac informácii o Booste sa môže dočítať v tomto článku: Nový štandard Boost – o čom to vlastne celé je?


Pohon je tu na systéme 1x11 v kombinácii s Race Face prevodníkom 32T a SRAM X01 (10-42T), čo je v podstate klasika pri enduro bicykloch. Osobne jazdím konkurenčnú značku s takým istým rozsahom, no musím povedať, že radenie fungovalo fajn a nestretol som sa ani s padaním reťaze. Chvíľku som si musel zvykať na iné “páčky” namontované na 760 mm riadítkach, ktoré spolu s 35 mm predstavcom tvoria ideálnu kombináciu.


Rám a pruženie

Základom je rám, ktorý je z hliníkových hydroformingom profilovaných trubiek označených ako Sharkspine EVO. So zdvihom 160 mm vpredu a 160 mm vzadu. Samotný názov Sharkspine odkazuje na zahnutie hornej rámovej trubky pripomínajúcej siluetu žraloka. Samozrejme nejde len o dizajnovú záležitosť, ale tento „zlom“ rámovej trubky vznikol za účelom navýšenia tuhosti predného rámového trojuholníka, ako aj lepšieho pohlcovania nárazov prenášaných na vidlicu od predného kolesa.


Vidlica je RockShox Pike RC, na ktorú nemôžem povedať naozaj nič zlé, kedže funguje perfektne. Hlavná výhoda je tuhosť aj vďaka 15 mm Boost oske a čo sa tlmenia týka, tak naozaj výborne tlmí malé aj veľké nerovnosti. Otočným voličom si môžeme vidlicu dať do polohy “Lock”, pričom ide o low speed kompresiu a túto polohu využijete hlavne na presunoch po ceste. Progresivitu vidlice si jazdec môže jednoducho zmeniť pridaním tokenov do vzduchovej komory, o čom pripravil Henry33 video práve na tomto Blizzarde a publikované bude už čoskoro. Hlavový uhol má 66 stupňov, vďaka ktorému nebol problém prejsť cez “akýkoľvek” terén.


Tlmič RockShox Deluxe RT3 je prepojený zo zadnou stavbou cez virtual pivot s označením FPS (Floating Pivot Suspension). Ponúka tri polohy - otvorený, pedal, zatvorený a samozrejmosťou je nastavenie odskoku.


Systém ma veľmi milo prekvapil hlavne pri šliapaní, kedy som zacítil minimálne pohupovanie a pohodlne ma dostal všade tam, kam som potreboval. Následne prichádza zábavná časť- odomknúť tlmič a užiť si jazdu nadol. Zadná stavba bola citlivá a dobre tlmila malé, ale aj veľké nerovnosti a párkrát mi aj odpustila moje jazdecké chyby.

Teleskopická sedlovka - samozrejmosť alebo nutnosť pre poriadne enduro

A aký by to bol enduro bike bez teleskopickej sedlovky? Tu je osadená Race Face Turbine so 125 mm zdvihom, ktorá má na môj vkus celkom veľký a menej pohodlný ovládač na riadítkach.


Aby som aj napísal niečo, čo sa mi nepáči, tak sú to hlavne brzdy Shimano M615 s kotúčom 180 mm vpredu aj vzadu. Nechcem povedať, že by tieto brzdy bike nezastavili, ale tento stroj si zaslúži aspoň SLX alebo XT, či Guide R/RS.

A kedže všetky hadice sú vedené vnútorné, nastal problém, ktorý je už veľmi dobre známy z minuloročného modelu, kedy sa hadica zadnej brzdy šúcha o rám v mieste, kde z neho vychádza. Tento problém je známy aj pri iných výrobcoch. Popasovať sa s tým dá pomocou sťahovacej pásky “eska páska” alebo pomocou bužírky z mäkšieho plastu, ktorý by nám hadicu nešúchal.

Dizajn sa dá len veľmi ťažko posudzovať, kedže ide o subjektívne pocity, niekomu sa môže páčiť, inému zase nie. Čo si ale dovolím pochváliť, je dobrý výber plášťov od Schwalbe Nobby Nic 2,35”, ktoré podržia v každom teréne. Už samozrejmosťou je príprava ráfika a plášťa na bezdušový systém. Osobne by som po zaobstaraní tohto bicykla dvakrát nerozmýšľal a išiel do bezdušákov.


Na testovanie som mal veľkosť 19”, čo pri mojej výške cca 178 cm bol trošku väčší rám ako by som prijal, ale tých par cm neubralo na hravosti a zábavnosti. Osobne by som si pre svoj komfort vymenil použité gripy ONE MTB Lock-on dual density kraton-gel za niečo viac ergonomickejšie a taktiež sedlo RM Peak Race, ktoré mi nebolo až tak pohodlné hlavne z dôvodu veľkej dĺžky 292 mm, pričom šírka aj tvrdosť bola vyhovujúca. Dovozca Rock Machine - Sloger, vozí na Slovensko aj nemecké sedlá Wittkop, ktoré sú za super ceny, takže môžete vyskúšať. Samozrejme sedlo a gripy sú veľmi individuálna záležitosť, takže veľa ľudom tieto veci môžu vyhovovať.

Plusy

  • Geometria.
  • Floating Pivot Suspension.
  • Boost.

Mínusy

  • Šúchanie bowdenov.
  • Pre agresívnejšieho jazdca to budú brzdy.


No a komu je tento Rock Machine určený?

V prvom rade nadšencom jazdy hore aj dole, možno viac dole ako hore . Odporučil by som ho hlavne pre tých, ktorí chcú jazdiť náročné terény, občas si vyskočiť a dobre sa zabaviť.

Rock Machine Blizzard 27 začína na sume 1 999 € a konkrétne tento model Blizzard 90 27 je za 2 899 €. Ak vás toto endurko zaujalo, neváhajte navštíviť aj stránku výrobcu: rockmachine.sk/2017/edge-series.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Testovací deň Rock Machine

calendar_today 22.04.2017
label Nesúťažné podujatie
place Hrádok (Slovensko)

Svacosavozi 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Vittoria Mazza - klobúk dole, Vittoria

Test: Vittoria Mazza - klobúk dole, Vittoria

Plášte sú pri enduro a gravity disciplínach jedným z najdôležitejších komponentov na bicykli. Ako tieto obstáli skúšku a pretekové nasadenie?
PRO MSN 1.3 SEDLO - sedlo, ktoré zvládne ťažké zaobchádzanie

PRO MSN 1.3 SEDLO - sedlo, ktoré zvládne ťažké zaobchádzanie

Enduro použitie, masívne materiály a karbón. Bude to však pre drsnú jazdu naozaj stačiť?
Video: Koľko zvládne CTM? Test bicykla CTM Scroll Xpert

Video: Koľko zvládne CTM? Test bicykla CTM Scroll Xpert

Slovenský výrobca bicyklov CTM má v ponuke rôzne typy bicyklov, pričom nechýbajú ani poriadne enduro biky, ktoré sú overené CTM Racing tímom.
keyboard_arrow_up