Test: Odolné kraťasy do každého počasia a ľahká bunda Polaris

Oblečenie pre cyklistov od anglickej značky Polaris sme už predstavili vo viacerých článkoch, ale teraz sme si v teste zobrali na mušku nové kúsky vhodné hlavne na prechodné obdobie – pánske kraťasy AM Repel 500 a dámsku bundu Aqualite Extreme.

Odolné kraťasy do každého počasia - Polaris AM Repel 500

Už na prvý pohľad mi pri výbere kraťasov na test padol do očí tento kúsok. Môj dobrý výber potvrdil aj dovozca pre Slovensko, Made4bike. Tento kúsok by možno chýbal v pestrofarebnom šatníku Dana Nekonečného, ale svojím dobrým vypracovaním, pekným a jednoduchým dizajnom, decentnými nápismi značky a farebnými zipsami, pôsobia príjemne na oko. Trojštvrťová dĺžka na bike pri voľných nohaviciach je vďaka funkčnosti asi najpoužívanejšou dĺžkou. Pri dobrom strihu pri pohybe nikde neťahá a zároveň chráni kolená pred vetrom a prípadným zablatením. Materiál je ošetrený pre trvanlivú odolnosť proti vode, v sede a rozkroku sú pre dobrú pohyblivosť použité strečové diely. Utiahnuť si ich na svoj rozmer pásu môžete použitím suchých zipsov na bokoch. Nohavice majú dve vrecká a jedno vrecko so zipsom. Na bokoch sú farebné zipsy, ktoré po otvorení slúžia ako odvetranie v teplejších dňoch. Celkovo sú ušité z tenšieho, ale dostatočne odolného materiálu, takže sú použiteľné prakticky celoročne. Nohavice AM Repel 500 sú dostupné vo veľkostiach od S po XXL a farebných variantoch ako čierno-modrá a čierno-limetková.

Jazdím v Repeloch...

Nohavice mi hneď od prvého oblečenia dobre sadli a zásluhou použitia strečových materiálov ani pri pohyboch neobmedzovali. Naozaj veľmi pohodlne sa v nich bicykluje, a aj keď materiál trošku šuští, nepôsobí to rušivo. Použitie dvoch cvočkov v zapínaní pásu zabraňuje nechcenému odopínaniu sa a hrubšia šírka pásového lemu zase nepríjemnému tlačeniu. Dostal som ich na testovanie na jeseň, takže ich odolnosť sa hneď ukázala. A hoci nie sú hrubé ako motorkárske či niektoré zjazdárske kraťasy, dobre sa vedia popasovať s nepriazňou počasia, či už s vetrom, dažďom alebo mokrom pri jazde.

Čo ma vskutku dostalo je to, že fŕkance od blata a nečistoty z látky doslova šuchnutím ruky lezú dolu a niet po nich ani stopy. Ako sa dá čakať, ich dobrá impregnácia sa ale po dlhšom čase a viacerých praniach mierne vytráca. Na toľko praní by som ale čakal o dosť väčšiu zmenu, naozaj nie je to nič tragické. Navyše, aj keď sa zdajú mokré, veľmi skoro schnú. Čo sa týka ich dĺžky - na kolenách pri ohnutí trochu vytŕčajú dopredu, čo malo za následok, že sa pri pedálovaní sem tam chytili do radenia. Ale za vyše pol roka jazdenia sa mi to stalo naozaj párkrát, napočítal by som to na jednej ruke, stačí si dať trochu na to pozor. Inak majú kraťasy vyšší sed, čo mne osobne vyhovuje, lebo sa pri ohnutí na biku nevysúvajú a neodhaľujú spodný chrbát.

Pohodlné trojštvrťové kraťasy

Kraťasy Repel AM 500 sú dobre vypracované pre všetkých, ktorí hľadajú pohodlné trojštvrťové kraťasy pri dlhom bikovaní po horách v rôznych podmienkach a ročných obdobiach. V lete vás ochránia pred horúcimi slnečnými lúčmi, v chladnejších obdobiach zase pred blatom a vlhkom z vonku. Záleží samozrejme už len na spodnej vrstve, ktorú pod ňu dáte. Celkovo ich môžem len odporúčať, dobre sedia, sú skutočne pohodlné a majú nenápadný, ale príjemný dizajn. Pre tých, ktorí hľadajú niečo viac „hard core“ odolné - vyslovene na nečas, odporúčam pozrieť po niečom hrubšom. Nohavice Polaris AM 500 Repel môžu byť vaše za sumu 69,90 € a objednať si ich môžete na tomto odkaze.

Plusy:

• Vďaka strečovému materiálu a dobrému strihu sú veľmi pohodlné.
  • Odolnosť voči fŕkancom a vode je naozaj prekvapujúca.
  • Ľahké.
  • Rýchlo schnú.

Mínusy:

• Privítal by som viac hlbších vrecák na nohách napríklad na okuliare, či mobil.
  • Treba si zvyknúť na dlhšiu prednú časť kvôli zachytávaniu do ovládania na riadítkach.

Dámska bunda POLARIS Aqualite Extreme

Táto ľahučká bunda vhodná na horský bike alebo cestu, vám, dámy, bez pochyby spríjemní výjazdy vo vlhkom počasí alebo vetre. K tomu prispieva vetru vzdorný materiál, lepené švy, či prekrytý zips po celej dĺžke. Bunda má integrované vrecko, do ktorého ju viete celú zložiť, takže vám bude v batohu zaberať minimum miesta. Golier a pás majú elastickú gumku na nastavenie a rukávy zase sťahujúce gumky. Na prednej hrudnej časti je vrecko so zatesneným vývodom pre slúchadlá a na rukáve zase zaujímavé vrecko na drobnosti ako napríklad tyčinka. K bunde sa dá dokúpiť aj odnímateľná kapucňa. Dostupná je v dvoch pekných farbách – ružovej a modrej, momentálne za akciovú cenu 48,28 € a viac o nej sa dozviete na tomto odkaze.

Bez nej už ani za mesto...

Či už výjazd v chladnejšom počasí alebo, ak hrozí nejaká tá kvapka z oblohy, Aqualite Extreme sa mi osvedčila ako výborný spoločník nielen na dvoch kolesách. Keď je počasie v pohode, tíško si leží v batohu a v podstate o nej ani neviem. Keď začne kvapkať z obláčika, zamrazí od studeného severáka alebo začne terén nepríjemne fŕkať vodu od kolies, hneď si na ňu spomeniem a po jej oblečení zase pokračujem spokojne ďalej. Jej pekná ružová farba už z diaľky dáva vedieť, že bike sedlá dáma a navyše je neprehliadnuteľná. Bunda má super strih, na bike ako stvorený – priliehavú telovú časť, dlhé rukávy a predĺženú zadnú časť. Jedna škoda, že nemá na chrbtovej časti nejaké väčšie vrecko, kde by sa dali šupnúť veci, ktoré chcete mať po ruke. Na prednej časti je menšie vrecko na ľahší mp3 prehrávač, niečo ťažšie tam spôsobí ťahanie bundy.

Je vhodná rovnako ako predošlý kúsok prakticky na celoročné užívanie, záleží len na tom, čo si pod ňu navlečiete. Na to, ako je materiál na pocit jemný, je odolný a vydrží naozaj dosť vody a vetra. Jazdila som s touto bundičkou v chladných dňoch a pod ňou základnú termo vrstvu. Síce bola pri namáhavejších výšľapoch vlhkosť aj z vnútra, predsa len telesné teplo neoklamete. Pri použití v daždivom počasí teplých letných pojazdoch, by už v nej bolo asi moc teplo. Bunda Aqualite Extreme napriek tomu ponúka dobrý pomer odolnosti a ventilácie.

Plusy:

• Výborný cyklo strih.
  • Ľahká.
  • Funkčná.
  • Skladná.

Mínus:

• Absencia väčšieho vrecka.

Warzone s manželkou jazdia Polaris od leta a časť z ich výbavy už opísali v článkoch: Test: Polaris bunda a dres ako stvorené pre únik od všedného života a Test: Dámske kraťasy POLARIS Trail shorts ladies a dres Siren - príjemné a dobre spracované kúsky.