Test: Kellys Gibon 70 - plusková premiéra z dielne slovenského Kellysu

Test: Kellys Gibon 70 - plusková premiéra z dielne slovenského Kellysu

Kellys Gibon 70 bol mojím prvým jazdeckým stretnutím s priemerom 27,5+ a so svetom polotučných plášťov.

Za dva týždne spoločného spolunažívania sme toho prešli relatívne dosť, a tak by som sa vám pokúsil priblížiť, aký je to pocit presedlať z celoodpruženej dvadsaťdeviny na hardtail s poriadnymi balónmi.

Kellys Gibon v prevedení 30 a 70 vo veľkosti 19" si môžete prísť vyskúšať počas testovacích dní do MTBIKER centra už tento víkend (29.-30.4.). Voľné termíny a ďalšie informácie nájdete v pozvánke.

Unboxing a úvodné zoznámenie


Bike na mňa čakal naservírovaný v krabici v polozloženom stave a zhruba po polhodine zápolenia s imbusovými kľúčmi a sťahovacími páskami prišlo na rad nastavovanie posedu a zvedavé testovacie okruhy okolo paneláku. Dve podložky spod predstavca putovali nad predstavec, a to bolo viac-menej všetko, čo som okrem výšky sedlovky musel upraviť. Posed na biku je ladený do vzpriamenejšej polohy, čo je v tomto prípade skôr plus. Na moje milé prekvapenie mi celkom sadlo aj sedlo KLS Falcon, ktoré bolo vďaka polstrovaniu veľmi komfortné.

Špecifikácia a geometria




Laborovanie s tlakom pneumatík je trochu alchýmia, ale po pár jazdách v teréne a asfaltových presunoch zistíte, aký je ideálny pomer komfortu a odvaľovania. Na mojich cca 80 kilogramov v plnej poľnej sa táto hodnota pohybovala niekde okolo 1,2 atmosféry.



Rám, výbava a veci podobné


Bicykel je vyskladaný na hliníkovom ráme, ktorý je síce 3-krát zoslabovaný, no na tuhosti to vďaka hydroformingom profilovaným trubkám necítiť ani trochu. Geometria je strihnutá viac „do zábavna“, čo nasvedčuje jednak položený uhol 130 mm vidlice RockShox Revelation, strmšia sedlová trubka a v neposlednom rade pohodlný úchop riadidiel. Krátka zadná stavba je predzvesťou obratnosti a širšie osky štandardu boost naznačujú, že kolesá budú ukážkovo tuhé aj pri náklonoch a nejaká nerovnosť ich len tak nerozhodí. Veľkou výhodou je aj komatibilita s 29-palcovými kolesami. O pohon sa stará čistokrvná jedenásťrýchlostná sada Shimano SLX M7000, ktorá makala po celý čas na výbornú, vrátane elegantných matných čiernych bŕzd, ktoré sa zakúsavali do 180 mm kotúčov na oboch kolesách.



Nad rámec štandardu


Pri použití prevodníka so striedavým profilom zubov (tzv. narrow/wide) nebýva zvykom, aby bolo prítomné aj vodítko. V Kellyse však v tomto smere rozhodne netrochárili a prípadne spadnutia reťaze poistili vodítkom uchyteným na „kocku“ úchytu direct mount, ktorý môžete použiť aj na montáž prešmykača v prípade, že by ste si nevystačili s rozsahom jedenástich prevodov. Nové SLX-kové kľuky sú naživo naozaj pastvou pre oči a v prípade potreby, ich výmenou prevodníkov hravo prerobíte na dvojplacku.

Trochu atypickým riešením je absencia rýchloupínaka na oske prednej vidlice, ktorú demontujete len pomocou 6-milimetrového imbusového kľúča. Táto sranda šetrí približne 35 gramov na celkovej hmotnosti a vytvára dojem minimalistického dizajnu a jednoduchosti. Veľmi dobre je riešený aj systém vnútorného vedenia bowdenov, ktorý disponuje vymeniteľnými plastovými koncovkami. Potešujúci je aj fakt, že plášte Nobby Nic zo zmesi Pace Star v rozmere 2,8“ možno prerobiť na bezdušové.



Teória v praxi


To, že pluskový bike bude na asfalte pomalší a v teréne pohodlnejší, sa tak nejako dá z fyzikálneho hľadiska vydedukovať. To, že v zjazde prestanete pribrzďovať do zákrut a začnete ignorovať blato a voľné kamene, si už musíte zažiť sami. Objemné kolesá ponúkajú neporovnateľne viac trakcie a bicykel v náklone drží prakticky ako prikovaný. Tam, kde by som na XC-čku už dávno letel ako špinavá handra, krúti moja priateľka len nechápavo hlavou, či mi tak trochu nešibe . Pluskové kolesá majú rozhodne niečo do seba a v zjazde odpustia veľa jazdeckých chýb, ako aj voľbu zlej stopy. S trochou nadsadenia by sa dalo povedať, že vyberať stopu s týmto typom biku je v podstate zbytočné, stačí do toho dupnúť a zastavíte sa až dole. Daňou za tento „pocit nesmrteľnosti“ je však väčší odpor na asfaltových presunoch, ktoré sa síce v pohode dajú zvládať, no KOM-y na nich asi dávať nebudete. Ale to je v podstate to isté ako si kúpiť Hummera a voziť sa po diaľnici. V rozbitých výjazdoch a na sypkom podklade dokáže paradoxne veľká styčná plocha dosť pomôcť a Gibon nemá tendenciu zaostávať oproti klasickému bicyklu.



Priestor na upgrade


Aby som len nechválil, tak musím priznať, že z môjho pohľadu by Gibonu viac sedeli o trošku širšie rajdy a o niečo kratší predstavec, no pri bežnom jazdení má tento drobný neduh nijako nelimitoval a ovládanie bolo vďaka položenému uhlu mimoriadne príjemné a vďaka objemnému prednému kolesu absolútne predvídateľné. Osobne by som do budúcna pri výmene ozubených častí zvolil kazetu so 46-zubovým pastorkom a po zodratí nahodil 32-zubový prevodník miesto pôvodného 30-zubového. Toto sú však veci, ktoré sa dajú časom pomerne jednoducho vyriešiť v rámci bežnej výmeny spotrebných komponentov. Rovnako by bicyklu sedel aj prechod na bezduše, čo by znížilo rotačnú hmotnosť kolies. S továrenskými plášťami Schwalbe, ktoré sa dajú použiť aj ako bezdušové, by to však nemal byť až taký veľký problém .



Pre koho je bike určený?


Pluskové hardtaily sú vo svojej podstate tak trochu „kočkopsy“. Absenciu zadného tlmiča nahrádzajú objemné gumy, ktoré pri správnom tlaku vyžehlia väčšinu drobných nerovností a jazda na takomto biku je rozhodne omnoho pohodlnejšia ako jazda na bežnom bicykli s pevnou zadnou stavbou. Hoci objemné kolesá pôsobia trochu ťarbavo a ťažkopádne, ponúkajú hromadu zábavy a v náročnom teréne skutočne podržia. Ak vám počas presunov nebude vadiť pohodová jazda bez atakovania rýchlostných rekordov alebo, ak máte les so singláčmi kúsok za domom, tak na tomto biku sa dokážete kvalitne vyblázniť. Moderne zvolená geometria v kombinácii s perfektnou trakciou robí bike výborne ovládateľným vo všetkých podmienkach a ročných obdobiach.

Napriek tomu, že Gibon je v portfóliu Kellysu pluskovou prvotinou, rozhodne za zvyškom konkurencie nezaostáva. Jazdné vlastnosti sú ukážkovo vyvážené a voľba komponentov nerobí žiadne kompromisy na strane funkčnosti alebo šetrenia za každú cenu. Absencia teleskopickej sedlovky je síce trochu na škodu v tomto segmente, ale na druhej strane pomáha udržať cenovku v rozumnej hladine. Reflektovanie najnovších trendov ako sú boost osi, moderne strihnutá geometria alebo vnútorné vedenie bowdenov, robí z tohto bicykla veľmi schopný trailbike na pohodové jazdenia po miestnych singloch.



Ak sa vyžívate v korenistých zjazdoch a asfaltu sa stránite ako čert kríža, určite neurobíte krok vedľa, ak sa poobzeráte aj po takomto type bicykla. Ak však chcete využiť potenciál Gibona naplno, odporúčam zaobstarať si ešte jeden pár ľahších 29“ kolies a prakticky máte vystarané na celú sezónu od jazdenia po zasnežených lesných cestičkách, až po občasné absolvovanie nejakého maratónu vo vašom okolí. Ak vás Kellys Gibon 70 zaujal, kompletné špecifikácie môžete nájsť na tomto odkaze. MOC je stanovená na 1 499 €.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Testovacie dni Kellys

calendar_today 29.04.2017 - 30.04.2017
label Testovací deň
place Hrádok (Slovensko)

Páči sa ti tento článok? thumb_up22thumb_down comments 3 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

Test: Kellys Hacker 90 – XC topka slovenskej produkcie

Konkurenta s podobným osadením a hmotnosťou by ste medzi slovenskými značkami hľadali len ťažko. Kellys Hacker 90 drží krok skôr so zahraničnou produkciou a ani tam rozhodne nehrá druhé husle.
Test: Mondraker Podium R 2021 - šampión ultra ľahkej hmotnosti

Test: Mondraker Podium R 2021 - šampión ultra ľahkej hmotnosti

Čas plynie ako voda a po dvoch rokoch mám možnosť osedlať skvelý kúsok z celkom vynoveného modelového radu Podium od Mondrakeru. Podarilo sa im stroje s najvyššími ambíciami posunúť ešte o niečo dopredu?
Test: Canyon Stoic 4 – v jednoduchosti je krása

Test: Canyon Stoic 4 – v jednoduchosti je krása

Záujem, ktorý počas minulého roka vyvolalo predstavenie modelu Stoic, zodpovedal naladeniu jazdcov pre technickejšie jazdenie. V najvyššej verzii Stoic 4 sme ho dostali aj my do redakčného testu.
keyboard_arrow_up