Test: Cannondale Trigger 2 2018 - verím, že majiteľovi prinesie aspoň toľko radosti ako mne

Test: Cannondale Trigger 2 2018 - verím, že majiteľovi prinesie aspoň toľko radosti ako mne

Keď som dostal ponuku na testovanie bicykla Cannondale, tak som neváhal ani na sekundu a hneď súhlasil.

Nie každý deň sa vám naskytne takáto príležitosť. Samozrejme, táto značka mi je stále sympatická vďaka Petrovi Saganovi, ktorý na bicykloch Cannondale začínal.

Prvý kontakt s bikom


Po rozbalení bicykla z krabice ma príjemne prekvapila farba. Z každej strany sa na nás valia bicykle neónových a do oči bijúcich farieb, avšak cannondale stavil na jednoduchú sadu a zelené logo. Tato kombinácia vyzerá elegantne a na traili sa nestratí.



Už pri skladaní bicykla som si všimol niektoré zaujímave veci ako napríklad prepracovanú zadnú stavbu, ktorá upustila od vyťahovacieho tlmiča DYAT a spolieha sa na tlmič štandardných rozmerov. Je to škoda, nakoľko starý systém sa mi páčil pravé tým, že bol výnimočný a iný od všetkých výrobcov. Na druhej strane, týmto sa našlo miesto na košík a fľašu. Pri pohľade na tlmič ma zaujal bowden, ktorý k nemu vedie, čo sa mi zdalo dosť neobvyklé na trailový bicykel. Po ďalšom skúmaní zisťujem, že bicykel je vybavený novým tlmičom FOX Float X Performance Elite EVOL s funkciou Gemini.

Špecifikácia a geometria




Trošku technické veci


Táto, na prvý pohlaď zbytočná vecička, sa neskôr ukázala ako dosť návyková vec, ktorú som využíval celkom často. A o čo vlastne ide? Predstavte si, že môžte stlačením packy pridávať do tlmiča tokeny na zníženie objemu vzduchovej komory. Systém Gemini robí presne toto a zvyšuje progresivitu tlmiča do takej úrovne, že zdvih sa obmedzi na 115 mm (Hustle Mode) oproti štandardným 145 mm (Flow Mode). Citovosť tlmiča v prvej tretine zdvihu je zachováva, avšak krivka progresivity je ku koncu zdvihu taká strmá, že vás jednoducho nepustí ďalej, ako spomínaných 115 mm. Počas testu som nemal potrebu tlmič zamykať. Samozrejme, môžete tak urobiť a tlmič ponuka tri polohy: Open, Medium a Firm. Poloha open sa potom dá ďalej upraviť v troch nastaveniach, to rebound je schované pod okom uchytenia tlmiča a na jeho nastavenie budete potrebovať malý dlhý predmet. Našťastie koliesko sa dá otáčať ľahko. Systém zadného odpruženia funguje veľmi dobre či už smerom hore alebo dole.



Pri šliapaní do kopca sa bicykel nepohupuje. Hustle Mode dovoľuje tlmiču požierať nerovnosti a držať koleso stále v kontakte s povrchom, avšak zbytočne sa nezanára. Naopak, smerom dole je tlmič krásne hravý a funguje excelentne v celom rozsahu. Malé nerovnosti berie s ľahkosťou, pričom tie veľké - útokom. Počas testu sa mi nestalo, že by bicykel nejak zaváhal. Najviac testovacích km som najazdil na traili Biely Kríž, kde sa naplno predviedla aj vidlica FOX Float 34 performance Elite. Úplne nova patróna FIT 4 poskytuje nastavenie 3 polôh a taktiež nastavenie pomalej kompresie. Krásná čierna povrchová úprava na klzákoch je len čerešničkou na torte a vidieť, že kúpa Marzocchi prospela obom spoločnostiam.





Kedže nie som fanúšik neustáleho zamykania a odomykania vidlice a tlmiča, nechal som aj túto otvorenú počas celého testu. Vidlica sa pri stúpaní nezanára do zdvihu a drží aj pri intenzívnom šliapaní. Ak by bola potrebná pomalá kompresia, dá sa nastaviť v 12 klikoch. Naopak, smerom dole je vidlica aktívna aj na najmenší podnet a dobre zvláda aj veľké nárazy. Je vidno, že komponenty nie sú len tak nahádzané na bike a niekto si dal tu námahu a najskôr porozmýšľal. Celkovo, odpruženie na Trigger-ovi by som hodnotil ako veľmi vydarené a hlavne dobre zladené.

Predný trojuholník bicykla je vyrobený z karbónu označeného BallisTec, avšak zadná stavba je z hliníka. Ak by niekto chcel celokarbónovú konštrukciu, tak bude musieť siahnuť hlbšie do vrecka a kúpiť Trigger 1 (7 799 €). Vahadlo je vyrobené z karbóna bez ďalšej povrchovej úpravy a krásne dopĺňa bicykel či už po estetickej alebo funkčnej stránke.

Trošku zamrzí, že tento model tiež nie je celokarbónový, avšak aj tato hybridná konštrukcia poskytovala až nadpriemernú tuhosť. Zadná stavba sa nevychyľuje ani o mm, a to aj pri extrémnych situáciách a je premyslená do posledného detailu. Začať môžme asymetrickým tvarom, ktorý umožnil posunúť koleso ku sedlovej trubke a skrátiť zadné reťazové vzpery na 420 mm, čo je na dnešné pomery naozaj pekná hodnota. Bicykel je vďaka tomu veľmi obratný, hravý a kopíruje trail s ľahkosťou. Pokračovať môžeme chráničom pod reťaz, čiže netreba to riešiť nejakým nevkusným neoprénom a zavŕšiť to môžme prípravou na prešmykač.



Spodná rámová trubka je tiež chránená, a to karbónovým chráničom, ktorý je šikovne uchytený pomocou suchého zipsu a jednej skrutky. Všetky bowdeny sú vedene vnútrom rámu a vstupy sú vybavené krytkami na skrutku. Rám je tiež pripravený na Di2.





Pochvalu si určite zaslúži aj pohon od SRAM-u, a to konkrétne sada X01 Eagle, ktorá vyniká hlavne obrovským rozsahom zadnej kazety (10-50). V kombinácií s 30z predným jednoprevodníkom nebolo kopca, ktorý by ma potrápil alebo zdolal. Na druhej strane, 10-pastorok dovoľuje aj rýchle presuny po asfalte bez potreby šliapania ako zajačik duracell. Radenie bolo presné a rýchle s jasným kliknutím nasledovaným okamžitým prehodením reťaze či už smerom hore alebo dole.



Ako zarytý fanúšik Shimana ma tiež veľmi oslovili brzdy Guide RS, s ktorými sme sa skamarátili po par metroch. Brzdná sila pri 180 mm kotúčoch bola dostačujúca aj na mojich 95 kg v plnej poľnej. Modulácia je tiež príkladná a s brzdami sa dá ísť do kontrolovaného šmyku kedykoľvek sa vám zachce. Sedlovka RaceFace Turbine 125 mm mi pri prvom vysunutí skoro zabila budúce generácie, ale potom sme sa nejak dohodli. Rýchlosť sa dala ovládať jemnejším stlačením páčky alebo znížením tlaku pod sedlovým zámkom. Fungovala bez zaváhania a vysunutie dala vždy jasne najavo cvaknutím v hornej polohe. Ďakovať môžme spoločnosti 9point8, od ktorej RF prebral cele vnútro.



Vyber pneumatík padol na Maxxis DHF a DHR v zmesi 3C terramax. Tu asi nemá zmysel nejak to ďalej opisovať a každý mi dá za pravdu, že Maxxis to vie. Celé sa to toči na boost nábojoch SRAM 900 a ráfikoch WTB i29 s 29 mm vnútornou šírkou, čo dáva plastom krásny tvar a dovoľujú im využívať ich vlastnosti na maximum.



V teréne


Čokoľvek sa postavilo tomuto bicyklu do cesty, tak zvládol s prehľadom a rezervou. Som zvyknutý na 160 mm zadný zdvih a pocit, že aj keď niečo nedoskočím alebo preletím, tak to mám kde vstrebať. Pri tomto bicykli som vôbec nebol o nič ukrátený a tých 15 mm mi nijak nechýbalo. Dokonca sa mi zdalo, že svoje obľúbené traily jazdím s oveľa väčšou ľahkosťou a precíznosťou. Pocit z jazdy je v tomto prípade úplne návykový. Toto je asi jeden z najuniverzálneších bicyklov aké som jazdil a ide mu to aj do kopca, kde systém Gemini udržuje zadnú stavbu pod kontrolou, tak aj dole kopcom kde bicykel dobre drží stopu a pôsobí sebavedomo. Všetko to robí v úplnej tichosti, nepočuť búchať reťaz, pukanie alebo rachotanie bowdenov. Jediné, čo plaší zver je voľnobežka v kolese a prašťanie konárov a kameňov pod kolesami.





Trochu ma mrzí papierová váha 13.5 kg bez pedálov. Na druhej strane, na traili tu váhu nie je nijak cítiť a pokiaľ som ho nezvážil, tak by som sa do krvi hádal, že váži 12 kg. Taktiež radšej znesiem kilo naviac ako ľahké a poddimenzované komponenty, len aby bola váha na papieri oku lahodiaca. Druhá vec je cena. Cannondale predáva u nás tento bicykel za 6 299,90 €, no keď sa pozrieme na to, koľko stoja komponenty a že je to značka zvučného mena, tak sa to dá argumentovať. Silné a slabé stránky nechám na posúdenie každému, kto ma oň záujem a verím, že majiteľovi prinesie aspoň toľko radosti ako mne. Lúčenie bolo ťažké a vážne som uvažoval, že ho nevrátim.

Viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up14thumb_down comments 10 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Unboxing: Cannondale Trail Neo 3 2020 - šedá myšisko

Šedá myška by to bola, ak by sme pri tejto farbe videli klasický bike bez motora. Teraz tu však máme slušný pohon, takže zdrobneniny nie sú na mieste.
Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Opäť mi na test pristál gravel bicykel a ja som behom mesiaca nejazdil v podstate na ničom inom... prečo? Aj o tom sa dozviete v teste.
Horské modely spoza veľkej mláky - Cannondale 2020 PR článok

Horské modely spoza veľkej mláky - Cannondale 2020

Už pri vyslovení mena tohto výrobcu sa nám vynárajú obrazy v podobe vidlice Lefty, či charakteristickej zelenej farby. Okrem týchto prvkov ide predovšetkým o kvalitné bicykle s nezameniteľnou osobitosťou.
keyboard_arrow_up