27.5” plus - nový rozmer v gripe

PR článok

Prišli na trh 29” a 27,5” kolesá. Aby toho nebolo málo, tak máme už aj 27,5”+ a ponuka bicyklov stále rastie - pozrime sa na ne trošku bližšie.

Tento pluskový rozmer už a prvý pohľad prezrádza, že ide o kolesá so širším ráfikom, na ktorých sú plášte napríklad až do rozmeru 2.8”. Hlavná výhoda tohto rozmeru je taká, že pri správnom tlaku nám ukážu nový level trakcie v rozbitom teréne alebo na štrkovom podklade. V neposlednom rade do takéhoto rámu môžeme často osadiť aj klasické 29” kolesá, takže máme “dva” biky v jednom. Oproti klasickým Fatbikom nie sú tak “ťažkopádne” na tvrdom podklade, takže ich použitie sa neobmedzuje len za zimné mesiace. Ideálne sa hodia aj pre “dobrodruhov”, ktorí radi objavujú nové terény. Spomínané 27”+ sú k dispozícii na hardtailoch, ale aj celoodpružených bicykloch určených predovšetkým na trailové jazdenie, pričom k ich tuhosti častokrát prispieva nový štandard Boost.

Giant - XTC ADVANCED 27.5+ 2

Kompozitový hardtail vám otvorí dvere pri jazde cez ťažší terén, kde budete chytať grip vďaka pluskovému rozmeru. Tuhosť a radosť z jazdy zabezpečí technológia Boost a čo viac, k dispozícii je teleskopická sedlovka Tranz X a radenie SRAM NX 1x11 (11-42T). Dôležitou časťou je vidlica, ktorá disponuje 120 mm zdvihom a ide o RockShox Reba RL. Ak vás už omrzia širšie kolesá, tento Giant môžete premeniť na rýchlu 29” výmenou kolies. Celkovú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 2 399 €.

Bianchi - Jab 27.0 Plus XT/SLX

Ani táto tradičná talianska značka nesklamala svojich priaznivcov a ponúka model na alumíniovom ráme. Zaujímavá je SAS technológia, čo znamená, že zadná stavba je špeciálne tvarovaná na ešte lepšie pohlcovanie nerovností a otrasov. V prednej časti sa o pohodlie postará vidlica RockShox Reba RL so 120 mm zdvihom. Pohon od Shimano 2x11 pomôže zdolať aj väčšie výzvy, pričom ide o overenú kombináciu prehadzovačky XT a SLX radenia. Rozsah kazety 11-42T a prevodníka 36/26T. Grip a kontrolu dostali pod palec plášte Kenda Havoc Pro 27,5+ x 2.8” Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 2 890 €.

Ghost - ROKET 5 AL

Nemci stavili na agresívnu trailovú geometriu, pričom ide o alumíniový rám s technológiou Boost, takže o celkovú tuhosť nebude núdza. Dvojprevodník Shimano SLX (34-24T) a jedenásť rýchlostná kazeta (11-42T) ponúkajú pekný rozsah rýchlostí. Dôležitou súčasťou je aj vidlica SR Suntour AION 35 RC DS s Boost a 130 mm zdvihom. Pri jazde z kopca vás podrží kombinácia plášťov od Schwalbe, konkrétne Nobby Nic a Rocket Ron v šírke 2.8”. Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 1 549 €.

Rock Machine - BLIZZ 50-27+

Od tohto hardtailu dostanete 120 mm zdvihu vďaka vidlici SR Suntour Raidon 34 LO R s technológiou Boost. Rám má agresívnu trailovú geometriu rovnako doplnenú o Boost a nechýba teleskopická sedlovka FSA so zdvihom 100 mm. Tento bicykel je ladený na trail aj vďaka jednoprevodníku v kombináciii SRAM XG kazety s rozsahom 11-42T a kľúk Race Face 32T. Osadené sú plášte Schwalbe Nobby Nic Performance 2.8”. Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 1 499 €.

Felt - SURPLUS 30

Odolnosť a všestrannosť sú vlastnosti bicykla postavého na alumíniovom ráme s Boost štandardom. Na pozícií vidlice nájdete RockShox Reba so zdvihom 120 mm. Tento model cieli opäť do náročného terénu vďaka použitému jednoprevodníku Race Face Aeffect 30T a kazete Shimano Deore s 10 rýchlosťami (11-40T). O kontakt s povrchom sa postarajú plašte Schwalbe Rocket Ron Performance 2.8”. Samozrejmosťou je aj teleskopická sedlovka KS Drop Zone. Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 2 149 €.

GT Pantera Expert

Tradičný trailbike má byť hravý a dobre ovládateľný a presne to si povedali v GT - výsledkom čoho postavili model Pantera na alumíniovom ráme s vidlicou RockShox FS Revelation. Celkovú jednoduchosť dopĺňa jednoprevodník FSA Comet 30T a prehadzovačka Shimano XT s kazetou Sunrace CS-MS8 (11-42T). V GT to poistili vodítkom reťaze, takže vás ani náročný terén neprekvapí reťazou na zemi. Aj tu sú použité veľmi populárne plášte Schwalbe Rocket Ron Performance 2.8”
Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 1 499,90 €.

Kellys - Gibon 70

V pluskovom segmente nemôže chýbať ani zastúpenie slovenskej značky, ktorá vsadila na alumíniový rám a osvedčené komponenty od Shimana. Gibon nieje žiadna výnimka a disponuje Boost-om na zadnej stavbe a o pruženie sa postará vidlica RockShox Revelation RL so 130 mm zdvihom (opäť nechýba Boost). Kompletné osadenie je v rukách spoľahlivej sady SLX od výkonných bŕzd až po 1x11 pohon s kazeteu 11-42T. Všetky ostatné komponenty sú od KLS. V tomto prípade sa o trakciu postarajú Schwalbe Nobby Nic Performance 2.8”. Kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze. MOC je 1 499,90 €.

Poriadne pustiť dole kopcom

Na týchto bicykloch sa nielenže dá dobre vyšliapať, ale hlavne poriadne pustiť dole kopcom. V tomto smere ponúknu plášte úplne nový rozmer stability a čim rozbitejší terén, tým sa rozdiel oproti “klasike” zväčšuje. Veľmi citeľný je tento rozdiel najmä pri hardtailoch, kde navyše objemné plášte ponúknu veľkú mieru komfortu pri zachovaní jednoduchosti a nižšej ceny. Spojenie agresívnej geometrie a “širších” kolies vytvára novú zábavnú kategóriu, ktorá tu predtým nebola. Otázkou zostáva čo bude ďalej, uvidíme rozšírenie ponuky aj pri 29”+? Nechajme sa prekvapiť.

Ponuka modelov 1x12 – vývoj nezastavíš PR článok

Ponuka modelov 1x12 – vývoj nezastavíš

Súčasným štandardom v oblasti pohonov pre MTB je určite 12-rýchlostná kombinácia s jednoprevodníkom. Všetko má svoje pre a proti, no dnes sa pozrieme, aká široká a pestrá je ponuka bicyklov s týmto systémom.
AM a trail modely v dostupnej cene - čo prináša rok 2021 PR článok

AM a trail modely v dostupnej cene - čo prináša rok 2021

Hľadáte nového parťáka do začínajúcej sezóny? Máte radi utiahnuté traily, technické jazdenie a potrpíte si na moderných technológiách? Možno práve v tomto zozname si nájdete kandidáta.
Kraťasy pre každého cyklistu PR článok

Kraťasy pre každého cyklistu

Kvalitné krátke nohavice sú dôležitou, doslova klúčovou súčasťou výbavy každého cyklistu. Vybrať si z našej ponuky môžu ako cestní cyklisti, tak aj fanúšikovia horského jazdenia.