Ako som sa v 35-tke učil jazdiť na zadnom

Ako som sa v 35-tke učil jazdiť na zadnom

16947 komentárov

double 06.06.2017 20 fotografií   Technika Technika Trening Horska Cyklistika

Na internete alebo v bikových kempoch vás tieto veci učia ľudia, čo túto techniku ovládajú - ja vám ju chcem priblížiť z pohľadu toho, kto ešte pred 2 mesiacmi nevedel poriadne odlepiť predné koleso od zeme...

 

Tak ako mnohých z vás, aj mňa dostal čoraz viac obľúbený trend takzvaného AM/EN (all mountain enduro) štýlu jazdenia. Teda, prestali ste počítať nabehnuté kilometre, jazda hore kopcom sa stala nutné zlo na to, aby ste si to dolu potom poriadne užili a vyhľadávanie prírodných a umelých trailov sa stalo samozrejmosťou pri takmer každom výjazde.

Ruka v ruke spolu s týmto štýlom ide technika jazdenia. Čím lepšiu ju máte, tým viac si dokážete užiť zjazd a zabaviť sa pri ňom. Preto si myslím, že každý vyznávač AM/EN štýlu by mal neustále pracovať na zlepšení svojej jazdy na bicykli a naučiť sa pár bikových trikov s bicyklom. Jeden z nich je aj jazda na zadnom kolese. Okrem frajeriny pred okolím je dobrým východiskom k naučeniu sa ďalším trikom ako bunny hopmanual. Taktiež táto technika pomôže v teréne pri dropoch alebo v situáciách, kde treba nadvihnúť predné koleso.

Myslím si, že viem o niečo viac informácii podať ako ten, kto to už vie a učil sa to v mladosti priebežne počas rokov a niektoré veci mu pripadajú samozrejmé a nespomína ich. Taktiež sa neuvádza nikdy doba učenia, ktorú vám poviem na konci tohto článku. A teraz k samotnej technike a učeniu. Jazda na zadnom kolese spočíva v troch veciach, ktoré musíte urobiť...

1. Samotné zdvihnutie predného kolesa


Predtým, ako sa začnete učiť, vyhliadnite si miesto, kde vás bude vidieť čo najmenej ľudí. Jednak vás budú rozptyľovať a budete vyzerať pred nimi ako idiot, lebo nebudú chápať, čo robíte. Ideálne na učenie je mierne stúpanie, ale keďže som v okolí domu také nemal, vybral som si hrádzu popri Váhu. Čo sa týka obdobia, ja som si zvolil to predsezónne, aby som potom počas sezóny už len pracoval na zlepšovaní jazdy a sústredil sa primárne na výjazdy. Interval učenia som si dal 3-krát do týždňa a maximálne hodinu a pol, lebo aj tak po hodine už máte toho plné zuby.



Zdvihnutie predného kolesa je pre niektorých samozrejmá vec, ale pre mňa 10 čistých hodín a takmer 100 km dvíhania na predné. Kto nemá trpezlivosť a dobrú psychiku, bude to o to ťažšie. Na začiatku som si myslel, že treba chytiť pevne riadítka a čo najsilnejšie ich dvihnúť hore. Ale celé zdvihnutie predného kolesa spočíva v tom, že musíte súčasne urobiť tri veci naraz. Najprv jemne ohnúť lakte - teda aby ste boli bližšie k riadítkam: potiahnuť ich k sebe, presunúť svoje ťažisko k zadnému kolesu (samotné naklonenie k riaditkam slúži primárne k presunu ťažiska k zadnému kolesu a nie k dvíhaniu riaditok samotnými rukami) a najdôležitejšia vec, zabrať silnejšie pravou alebo ľavou nohou do pedálov tak, aby sa kľuky, na ktorých máte nohu, posunuli z 12-tej hodiny na 6-tu. Ak toto všetko spravíte naraz, zdvihnete predné koleso. Upozorňujem, že vždy, ako chcete dvihnúť predné koleso, ukazovák musí byť na zadnej brzde. Ak ho tam nebudete mať, ani nebudete vedieť ako a môžete sa ocitnúť rýchlo na zemi.

Teda, ak cítim, že sa prepadávam na chrbát, stačí aj jemne zatiahnuť za zadnú brzdu a hodí predné koleso späť na zem. Mimochodom, ani raz sa mi nestalo, že by som padol počas učenia na chrbát. Stalo sa mi dvakrát, že som prepadol dozadu, ale skončil som na nohách. Preto som pri učení svoje SPD pedále vymenil za flat. Ešte by som k tomuto dodal jeden dodatok, snažte sa použiť v rukách rovnakú silu pri zdvihaní predného kolesa, lebo ak dvíhate riadítka silnejšie, napr. pravou rukou, tak vás hneď hodí doprava a stratíte rovnováhu ešte predtým, ako máte prejsť meter na zadnom kolese.



2. Nájdenie rovnovážneho bodu


Keď už viete dvihnúť predné koleso, ďalšia úloha je nechať ho zdvihnuté a na zadnom kolese prejsť čo najviac metrov. Aby sa tak stalo, treba vedieť nájsť rovnovážny bod, v angličtine výstižný výraz balance point. Teda bod, kde sa nebudete prepadávať ani dozadu, ani dopredu. Čím ste starší, tým ťažšie sa učí nájsť tento bod. Preto deťom do 16 rokov trvá oveľa kratšie sa naučiť jazdiť na zadnom kolese, resp. používať rovnováhu. Je to vec, ktorá sa vám musí dostať do hlavy a je to skôr o pravidelnom tréningu a skúšaní, ako o nejakom technickom umení. Mne to trvalo ďalších 100 km a cca 10 hod učenia.



Pritom, ako máte zdvihnuté predné koleso a hľadáte rovnovážny bod, musíte samozrejme šliapať do pedálov. Veľa ľudí, no aj ja som robil tú chybu, že po zdvihnutí predného kolesa som začal rýchlejšie a rýchlejšie točiť kľukami, aby som čo najviac prešiel po zadnom kolese a vždy, keď už som viac nemohol točiť, išlo predné koleso na zem. No správne je to tak, že skôr plynulo, pravidelne šliapete do pedálov a pritom sa snažíte byť už v spomínanom rovnovážnom bode. Čo sa týka prevodov, tak treba mať skôr ľahšie ako ťažšie, ale nie najľahšie. Moje obľúbené boli 36/28 alebo 22/17. Mimo bicykla som ešte doma večer používal balančnú dosku a fitloptu, na ktorých som trénoval rovnováhu, a teda zapájal svaly, ktoré som možno predtým nikdy nepoužíval. Čo sa ešte týka rovnovážneho bodu, tak najľahšie ho nájdete, keď trojuholník tvorený riadítkami a vašimi rukami je čo najväčší. Preto je veľmi dôležité mať čo najviac natiahnuté ruky počas jazdy na zadnom kolese a ideálne 800 mm riadítka.

Po zdvihnutí kolesa ihneď natiahnem ruky a skôr sa snažím dávať ťažisko nad zadné koleso ako dopredu - horná časť tela (ruky, ramená) by sa mali čo najmenej hýbať. Taktiež vplyv na rovnovážny bod má výška, v akej sedíte. Čím vyššie sedíte na bicykli, tým ľahšie sa vám rovnovážny bod hľadá. Samozrejme, ja som mal sedlovku o čosi nižšie posunutú v prípade balancovania alebo pádu, ale nie viac ako 5 cm. Niektorí hovoria, že je lepšie sa to učiť na pevnej sedlovke ako teleskopickej, keďže sa môžu pokaziť neustálim dvíhaním kolesa. Ja som pre istotu vysunul pevnú sedlovku, aby som nemusel vysúvať teleskopickú sedlovku do plnej výšky. Taktiež ten, kto má celoodpružený bicykel, nezabudnite si viac prifúknuť tlmič a zamknúť.



3. Udržiavanie rovnováhy počas jazdy na zadnom kolese


Pri jazde na zadnom kolese musíte udržiavať nielen predo-zadnú rovnováhu, ale aj tú ľavo-pravú. Tá prvá sa udržiava tak, že keď padáte dopredu, tak silnejšie a rýchlejšie zašliapnete do pedálov a keď padáte dozadu, tak si veľmi jemno pribrzdíte zadnou brzdou. Kto už dokonale ovláda bod rovnováhy, nemusí často tento úkon robiť. Ja som mal nevýhodu, že mám veľmi kúsavé brzdy a cit k brzdeniu sa preto učil ťažšie. Ideálne by na túto činnosť boli v-brake brzdy, ale tie sa už asi v horskej cyklistike nepoužívajú. No a ľavo-pravú rovnováhu udržiavate vrtením sa na sedle a vykláňaním pokrčených kolien doľava alebo doprava. Na tomto ešte musím popracovať. Tento posledný bod mi trval taktiež 10 hodín a do 100 km. No a ešte posledný fakt, keď jazdíte na zadnom, pohlaď sústreďte skôr do diaľky za predne koleso a nie pod seba, lebo tým taktiež strácate rovnováhu. Taktiež nie je ideálne jazdiť na zadnom, ak fúka vietor, lebo to narušuje vašu rovnováhu.





Suma sumárum


Keď to teda zhrniem, zatiaľ prejdem 50 až 100 metrov po zadnom kolese a trvalo mi to približne 30 hodín do 300 km. Učil som sa to v mesiacoch február až marec cca 3 a ku koncu 4-krát v týždni po cca 1 hodine. Ak ste zdraví, tak limitujúci faktor nie je váš vek, ale vaša hlava, tým som chcel povedať, že veľa vecí sa dá robiť v každom veku a netreba sa naň vyhovárať. Považujem sa za priemerného jazdca, a teda určite sa nájdu takí, čo sa to naučia aj skôr, no za deň či týždeň to určite nebude. Podstatné na celom učení je odhodlanosť a tréning, tréning a ešte raz tréning. Odkazujem tým, čo sa to chcú naučiť, že čítaním tohto článku a pozeraním videí sa to nenaučíte, len vám možno dopomôžu k tomu, aby ste sa to učili kratšie a efektívnejšie. Takže, ak to myslíte vážne, nájdite si čas vždy 1 hodinku po výjazde alebo pred a začnite trénovať. Ak sa vám môj článok páčil, dajte mi vedieť, som ochotný do budúcnosti pripraviť ďalšie články o technike jazdenia na horskom bicykli.

Nakoniec by som sa chcel poďakovať fóristom Marinadovi a Kaprakovi, ktorí boli mojimi motivátormi a inšpirátormi a taktiež mojej toleratnej manželke, ktorá má pochopenie pre môj koníček.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy ~ Batohy a príslušenstvo ~ Príslušenstvo)

Komentáre

Marinada 06.06.2017 (19:18)

21


Palec hore. Konecne niekto, kto neostal len pri vete "toto by som fest chcel vediet" ale aj konal. A teraz vie

 
Kaper 06.06.2017 (19:31)

7


Kolko Ti to zozralo casu a nervov viem,kedze sa spolu stretavame.Tesim sa,ze si to dal nakoniec a musim povedat,ze ten clanok si ozaj fajn napisal.

 
Henry33 06.06.2017 (19:12)

4


Super Robo

 
nervak79 06.06.2017 (20:12)

3


Super.Tiež sa o to pokúšam, v 36-ke 😀.

 
double 07.06.2017 (09:00)

3


Uff dakujem vsetkym pekne ,necakal som taky ohlas. Da sa to naucit na každom bicykli. Najtazsie to je na cestaku. Ht na 26tkach zase najlahsie podla info čo mám. Vela ludí to nevie aj preto lebo nieje to jednak uplne lahké a nemá dostatok odhodlania sa to naučit. Ak to budete skusat raz za týžden na hodku tak sa to nenaucíte lebo nebudete vidiet po mesiaci žiaden pokrok a vzdáte to. Treba sa to učit ako som pisal 3 až 4 krát do týždna po 1 hodine. telo a mozog sa to musí naučiť a da sa to len pravidelnym treningom. Je možne, že to niekomu bude trvať aj dlhšie lebo ja som aky taky zaklad rovnovahy mal, napr vedel som už stáť s bicyklom na mieste. Naviac ja viem len ten uplny základ, prejst tak 50 -100m aj to nie na každy pokus, takže ešte musím dalej pracovat na technike. Další ciel mám sa naučiť bunny hop tak ako sa má riadne vediet.(nie odrážať sa s spd do výšky). Tak dúfam, že niekedy na jeseň sa tu objavý článok ako na bunny hop.

 
N/A double 17.12.2017 (11:04)

0


Ak cches prejst viac ako 50-100m,musis sa naucit pouzivat zadnu brzdu podvedome,cize skusanie ,skusanie a skusanie. Neskor sa da naucit aj radit,znizovat a zvysovat rychlost ,otacat sa a pod.

 
N/A double 29.12.2017 (14:12)

0


A este cosi som si vsimol ze robis zle vo videu. Mas natiahnute ruky,co je chyba Ruky musis mat pokrcene a menis nimi tazisko ,priblizovanim tela k riaditkam a spat. Resp. pritahovanim riaditok k telu ked potrebujes doladit rovnovahu.

 
rado11 08.06.2017 (19:14)

3


Dnes som sa o to pokúšal a po chvili som dostal ponuku od asi desaťročného suseda, že ma to naučí

 
hurmikak 06.06.2017 (19:56)

1


Dobre!

 
fredii 06.06.2017 (20:18)

1


Pekny kvalitny a motivacny clanok😉...potesi ked uvidim a budem si moct precitat nieco dalsie

 
perez 06.06.2017 (20:55)

1


Tvoj článok aj s videom sami páčili. Stručné, zrozumiteľné a z prvej ruky. A ako grammar mešuge veľké plus za nula chýb - aspoň som žiadne nenašiel.
Rád si ešte niečo od teba prečítam.

 
Helmut 06.06.2017 (21:06)

1


Super napisane, ani som si neuvedomil co to obnasa, ale ked si to spatne premietam v hlave, tak vsetko dolezite tam je napisane. Jazdu na zadnom nepovazujem primarne ako frajerinu, ale skor ako jednu z technik, ktoru by mal mat seriozny biker zvladnutu. Ja sam som sa to naucil ako decko ked som este frajerit chcel, na biku som travil cele dni a prilis som si neuvedomoval riziko. Pre ludi je celkom nepochopitelne, ale to predne koleso sa da v klude odlepit aj v rychlostiach nad 40kmh. Za mna jedno odporucenie, mozno skusit trenovat prve odlepenia napr. na futbalovom ihrisku, trava je celkovo pomalsia a hlavne maksia pri dopade, takze clovek ma viac casu reagovat.

 
EGLIL 07.06.2017 (08:39)

1


SUPER, PARADA, presne ako keby som seba videl, ja 42-ke. Somar stary, ale strašne ma to bavi...

 
haffen 06.06.2017 (20:10)

0


Takže si to nakoniec dal. Super... Ja sa k takýmto veciam nejak neviem dokopať.

 
cernanko 06.06.2017 (21:30)

0


Super článok

 
JohnnyZLiptova 06.06.2017 (21:47)

0


Je jedno ci je bike 26 alebo 29. Podla mna sa to lahsie nauci na 26 či ?

 
nervak79 JohnnyZLiptova 06.06.2017 (23:29)

0


Teoreticky je to jedno.Rozdiel poznáš, len keď ebneš na chrbát.V tedy má výhodu 26" bajk.Padáš z menšej výšky 😁.

 
Rasto1 JohnnyZLiptova 07.06.2017 (00:28)

0


Naucit sa mozes na comkolvek ale potom moze byt problem vyuzit to na inom type bajku. Cize ucit sa treba na takom bajku s ktorym najviac jazdis resp. kde je predpoklad, ze to vyuzijes. Len pre nazornost ja som sa naucil na 26 streetovom bajku s nizkym sedlom. S nim prejdem aj kilometre bez prestavky. Teraz ale viac jazdim na 29HT s vysokym sedlom a je to poriadny rozdiel. Som rad ked sa udrzim 100m. No a na cestaku neviem poriadne ani koleso zdvihnut (co ma ale az tak netrapi).

 
Gusto0 06.06.2017 (22:22)

0


a teraz na stojaka (nejdes po zadnom v sedle, ale po stojacky) - ja ostanem este chvilku pri tom - mal by som - ale fakt by som uz mal trosku potrenovat techniku a rovnovahu. ako decka/teenageri sme skakali stale, jazda na prednom / zadnom, pomala jazda, schody .... clovek to casom ale pozabuda ked to obcas netrenuje.

 
kopetzz 06.06.2017 (22:28)

0


Pekne a teraz na cestaku.... na zadnom to ako-tak od mladosti na MTB zvladam, nic extra ale povedzme ze to ide, zato bunny hop som sa za cely zivot nebol schopny poriadne naucit Nedavno som sa zacal hrat s jazdou na zadnom aj na cestaku, ale len tak lahucko, nemam uplne chut ho polozit nemozem ale povedat ze by mi to islo....

 
cistyjebo 06.06.2017 (22:47)

0


Mne sa nechce zhadzovať SPD. 😄

 
OkiGraphics 06.06.2017 (23:38)

0


Paráda, tiež sa učím, ale skúšam to veľmi z riedka, a teda aj pokroky sú malé. Snažím sa aj o manual, ale pri tom sa do rovnovážneho bodu neviem dostať ani z ďaleka...

 
Patrik2112 07.06.2017 (00:39)

0


Pozrite si video banny hopp radím šterba a uvidíte ako na to ja to tak tiež používam v praxi.

 
Patrik2112 07.06.2017 (01:06)

0


Opravujem sa je to bunny hop ak sa to budete učiť je potrebné si sfúknut gumu na zadnom kolese podľa toho na akom teréne sa učíte.

 
palo14 07.06.2017 (06:59)

0


Vie to niekto na 29" hardtaily? Ja sa to "ucim" uz dlhsiu dobu a nic

 
OkiGraphics palo14 07.06.2017 (07:06)

1


Ja sa to na takom tiež učím. Určite to na takom ide,. Dvihnúť hore to nie je problém so zašliapnutím, ja mám skôr blok v hlave, ktorý ma v tom obmedzuje

 
110mat110 palo14 17.06.2017 (12:45)

0


Mam 29" HT ide to, len ja zvycajne robim tu chybu, co je napisana v clanku, ze stale rychlejsie pedalujem. Najvacsi problem pri XC bajkoch je zvycajne sedlovka v nebesiach, daj ju 5cm dole a uvidis rozdiel.

 
Mjaus 07.06.2017 (07:24)

0


Skvele, dobry clanok. Hlavne motivacny. Ale zacat si mal asi tym ako sa vobec k tomu dokopat
Len tal dalej a smelo do dalsich clankov. Napriklad aj na prednom sa da jazdit.

 
N/A 07.06.2017 (07:33)

0


Ta sak nejdes 35 . No ale inac za jedna

 
Alexius 07.06.2017 (08:42)

0


Ďakujem za inšpiráciu.Ja som to skúšal asi 30 minút a vôbec nič. Tak som usúdil, že na to asi nemám. Teraz vidím, že to bol smiešne krátke skúšanie.

 
SlavoM_75 07.06.2017 (10:16)

0


Ahojte... ja som tak na pol ceste k zvládnutiu tohto "triku" a to v 42 roku života trénujem 1/2 roka ale veľmi nepravidelne... súhlasím, že SPD by mali dolu a učiť sa na voľných pedáloch. SPD som zhodil po 15 rokoch jazdenia keď som prešiel z XC biku na AM/TRAIL...

 
funtom 07.06.2017 (10:34)

0


Super clanok, najviac ma zaujalo, ze sa to fakt da casom naucit, pretoze som davno po par pokusoch usudil ze na to asi nemam vrodene vlohy.

 
b0b0 07.06.2017 (11:01)

0


Aký je benefit jazdy na zadnom kolese? Ja len, či to stojí za to sa to naučiť. Mne toto nikdy nechýbalo.

 
N/A b0b0 07.06.2017 (13:34)

0


za vsetko co sa naucis ta hlava odmeni, psychologovia tvrdia ze cim tachsie tym viac

 
rado11 b0b0 07.06.2017 (18:39)

1


Benefit podľa mňa je v tom, že svoj bike dokážeš zvládať lepšie v prípadných problémoch. Takisto ako aj udržanie rovnováhy pri nulovej rýchlosti a ďalšie techniky tomu napomáhajú.

 
Ondrejcak 07.06.2017 (12:39)

0


Ja mam opacny problem. Ako chalan som to vedel a teraz to nejde. A to som si myslel ze sa to neda zabudnut. Vdaka clanku som sa inspiroval a znovu sa to naucim😅

 
azet 07.06.2017 (20:37)

0


jazda na zadnom je super zabava. pekne napisane a po lopate opisane. s cim trochu nesuhlasim je odporucanie nafukat tlmic na tvrdo. lahsie sa ide na zadne pri pekne zasagovanom tlmici (35%) a so sedlovkou vysunutou na "normalne" slapanie. a rovnako s brzdami - kusave brzdy su vyhodou, lebo sa menej unavi ruka/prst. v casoch na cantileveroch a v-brejkoch sa to robilo tazsie. je to len o tom si zvyknut to davkovat. dalsi level je manual

 
double azet 08.06.2017 (09:16)

0


dik za podnet. Skusal som jazdit aj s otvoreným tlmičom a pri točení klukami sa mi bicykel pohupoval a bolo to pre mna tazsie udržať rovnováhu.
čo sa týka brzd tak s v-brake nedokážem porovnat ale pokial som dostal do ukazovaka ten cit pre brzdu mi to trvalo dost dlho mozno aj 20hodin. V momente ked som dokázal prejst aj viac metrov tak akonahle som stlačil brzdu hodilo ma prudko na predné. Preto som dedukoval ,že v- brake je to lahsie. teraz ked ten cit mám v prste tak možno pocitujem tie výhody co spomínaš.

 
hopsal 08.06.2017 (13:39)

0


Dobre si to napísal a gratulujem k tvojmu odhodlaniu. Ja tiež bikovanie vnímam ako ty a radšej jazdím z kopca. Mám napozerane a prečítané kvantum rád okolo techniky rôznych trikov ale pravdupovediac ani jeden na 100% nezvládam. Celkom si ma nakopol, skúsim sa aj ja do toho pustiť takto "na tvrdo".

 
Domin1k 08.06.2017 (15:31)

0


Ked som bol mensi a trenoval som to tiez a presiel som nejakych 20-30m na asfalte.. Teraz tak 5-10m .. ale mam 2 kamosov co prejdu na zadnom aj kilomenter, pripadne to postavia na zadne v 40kmh dolu kopcom.

 
gan 11.06.2017 (13:21)

0


Neviem, neviem či je pri vysoko zdvihnutom sedle ľahšie udržať balance point. Osobne mi viac vyhovuje sedlo čo najnižšie.

 
santa99 17.06.2017 (12:06)

0


Fajn clanok Je fakt ze nie kazdy v mladosti jazdil street zapajal rozne ine prvky z inych disciplin. Fakt mi to prislo samozrejme ako ten 10rocny chalan ktory ucil suseda. Hold vsade vidim predne tento druh novo bikerov ktory si cosi dokazuju ale casto bez skusenosti.

 
Modelar 17.06.2017 (12:14)

0


Super, gratulujem, ja mam 40 rokov a skusal som sa to naucit minuly rok , akurat ja som to vzdal asi v polovici (vedel som prejst tak 10m), pretoze som sa na betone pretocil a spadol rovno na chrbat a skoncil v nemocnici... Zlyhala mi zadna brzda, dodnes neviem ako je to mozne. Problem je v tom, ze ked sa naucite, ze zadna vas vrati spat na zem, stratite pud sebazachovy, ktorý vas na zaciatku donuti zoskocit na nohy. Ja som proste ako blbec stlacal zadnu brzdu a skor ako som si uvedomil ze nefunguje bol som na zemi... tak opatrne a pred jazdnou na zadnom vzdy otestovat funkcnost zadnej brzdy!

 
Yperit 03.07.2017 (08:56)

0


Tiež atakujem vek "učiteľa" a tiež to ešte moc neviem. Super článok a super aj to, že vidím, koľko mi to v terajšom veku bude cca trvať. No teraz pokorím aj túto výzvu a potom aj bunnyho
Dík za motiváciu

 
N/A 17.12.2017 (01:19)

0


Pekny clanok,inspirativny.Ja mam 42...a vedel by som si predstavit priblizit sa svetovemu rekordu jazde po zadnom kolese...ale vekom narasta aj brusko a hmotnost je silny protivnik . Kazdopadne fajn inspiracia pre tych co to nevedia. Moj osobny rekord 2r dozadu je 20.4km od cinziaku v petrzke az na hradzu . Potom dva dni liecenia si krcu v ruke a v prstoch a uboleny zadok . Odvtedy uz len sem tam priebezne 2-10km ,podla toho kolko sa mi chce. Ak sa to raz clovek nauci....uz len doladuje preradovanie,jazdu cez obrubniky,otocky o 180stupnov a kluckovanie medzi ludmi.

 
reactor 11.01.2018 (15:15)

0


dik za super navod! ja mam 38 a doteraz som dokazal prejst tak 3 otocky pedalmi, no po precitani navodu, idem do toho znova, kedze uz viem moje chyby Ja som to robil zivelne, a teraz uz viem, ze pri padani pouzit zadnu brzdu a najma nezrychlovat pedalovanie - na tom som vzdy skoncil

 
N/A reactor 19.01.2018 (10:20)

0


Aj ked si na tom vzdy skoncil,treba tym zacat...takze chybu si nerobil,je to proste postup ktorym musis prejst aby si sa neskor odvazil prejst viac a kludnejsie.

 
Pridaj komentár