Spolupráca Shimano s Athertonovcami priniesla svoje ovocie

V škótskom Fort William predstavilo Shimano v spolupráci s Athertonovcami nové tretry a pedále pre technické disciplíny. Pozrime sa bližšie na to, čo je nové...

Bez ohľadu na to, či jazdíte Svetový pohár alebo zlepšujete svoje jazdné zručnosti na miestnej trati, potrebujete sa plne sústrediť na samotnú jazdu. To znamená, že potrebujete optimálny grip, rovnováhu, pohodlie a stabilitu z pedálovej platformy, ktorú nájdete v nových tretrách Shimano AM9, AM7, GR9 alebo GR7 v kombinácii s SPD pedálmi Saint M820 alebo flat pedálmi radu Saint M828, Deore XT M8040 a nesériového radu GR500.

Shimano na poste pedálov zrejme netreba bližšie predstavovať, pretože práve oni stoja za vznikom štandardu SPD, ktorý sa postupne stal synonymom pre nášlapné systémy. V kombinácii s výrobou tretier tak vzniká jedinečná možnosť dokonale prispôsobiť túto nerozlučnú dvojicu. Navyše, Shimano zdokonaľuje tieto systémy v spolupráci s najlepšími jazdcami na svete ako je napríklad súrodenecká dvojica Athertonovcov.

Rachel Atherton - "Vždy som preferovala tretry Shimano, a to najmä kvôli tomu, že sa pri nich vždy venovala pozornosť i tým najmenším detailom a veľkostným možnostiam. Pretekám s AM9-kami, avšak trénujem aj v iných modeloch. Po každom testovaní sa snažím poskytnúť čo najlepšiu spätnú väzbu, a som nadšená, ako tieto informácie zapracovalo Shimano do nového modelu AM901."

AM901 – vlajková loď pre DH a enduro

Sú určené pre downhill a enduro jazdu a ponúkajú so svojim upraveným zvrškom zníženú priepustnosť vody, rýchlejšie schnutie a vyššiu ochranu oproti predchádzajúcim modelom. Pridaný chránič špičky poskytuje ešte lepšiu ochranu a systém rýchleho šnurovania znižuje prienik vody a výrazne zlepšuje nastaviteľnosť za každého počasia. Vďaka extrémne priľnavej vysoko trakčnej gumovej podošve sa zjednodušuje chôdza a zlepšuje sa kontakt s pedálmi. Kanálik na podošve za zarážkami vytvára stabilné spojenie s pedálom aj v prípade, že nie je tretra zapnutá do pedálu. Tretry s hmotnosťou 400 g (veľkosť 42) je ideálne skombinovať s SPD pedálmi Saint M820 (546 g).

AM701 – dostupnejší variant

Dostupnejšou verziou tretier AM9 je model AM701 (408g), ktorý je rovnako modelom SPD. Avšak na modeli AM7 bol odstránený kryt šnúrok, má tvrdšiu podošvu a používa chránič členku pre lepšiu ochranu. Upúta aj zaujímavými farebnými variantmi, okrem šedej bude v ponuke aj výrazná limetkovo-zelená povrchová úprava.

GR900 novinky pre gravity

Úplne novými pre rok 2018 sú dva modely tretier gravity. Top-level tretry GR900 zdieľajú mnoho výnimočných ochranných vlastností modelu AM901, ako je napríklad asymetrický zvýšený golier na členku, vystužený ochranný štít šnúrok a tvarovaná ochrana špičky tretier. Iná je však zjednodušená konštrukcia podošvy Michelin, od ktorej môžete očakávať vynikajúcu priľnavosť a dobré vlastnosti pri chôdzi. Model GR900 je aj o 35 g ľahší ako model AM901, jeho hmotnosť je 365 g (veľkosť 42). Model GR9 sa najlepšie hodí k flat pedálom Saint M828 (493 g).

GR700

Podobne ako u all-mountain radu, šedo-zelený alebo modrý model GR700 (366g) má ochranný štít šnurovania pre zlepšenú tepelnú ventiláciu a pre viacúčelový dizajn tretier. Model GR7 bude k dispozícii aj v dámskom prevedení.

Pedále a tretry ako symbióza

Shimano prišlo aj so zaujímavými novinkami na poli gravity pedálov. Pribudol jeden SPD model Saint, ďalej flat pedále pedálov radov Saint, Deore XT a „flaty“ nesériového radu. Všetky sú navrhnuté tak, aby ponúkli čo najoptimálnejšie spojenie medzi nimi a s tretrami gravity a AM.

PD-M820

Široké zliatinové telo pedálov M820 je navrhnuté tak, aby sa dokonale prispôsobilo tretrám AM901 a poskytlo veľmi pevné prepojenie medzi pedálmi a tretrami. Obojstranné telo s vysokou odolnosťou chráni SPD mechanizmus pred nárazmi, zatiaľ čo nízkoprofilový dizajn znižuje výšku a hmotnosť (546 g). Štyri nastaviteľné kolíky na každej strane zabezpečia priľnavosť, keď nie ste zapnutý do pedálov.

PD-M828

Odolné pedále PD-M828 z rovnakého radu Saint sú osvedčené platformové pedále, ktoré ponúkajú vynikajúcu priľnavosť a podporu. Dvanásť pinov z nehrdzavejúcej ocele na každej strane (voliteľné 3 mm alebo 5 mm) dodávajú jazdcovi na downhill alebo free-ride rovnováhu spojenia a stability pedálov s výbornou kombináciou hmotnosti a životnosti.

PD-M8040

Pedále PD-M8040 radu Deore XT prichádzajú v dvoch variantoch – malý/stredný (odporúčaná veľkosť tretier 36 až 44) a stredný/veľký (odporúčaná veľkosť tretier 43 až 48) pre optimalizovanú podporu a vyladený výkon. S 10 pinmi na každej strane a ponúkajú tieto trail a enduro pedále legendárny off-road výkon spojený s Deore XT. K dispozícii budú s voliteľnými 3mm alebo 5mm pinmi. Hmotnosť 460 g (S/M) alebo 503 g (M/L).

PD-GR500

Model PD-GR500 je postavený na základe svojho predchodcu (PD-MX80) – odolný flat pedál pre trailové a AM jazdenie. Model PD-GR500 je vybavený výškovo nastaviteľnými pinmi a ložiskami s nízkym valivým odporom a chromolybdénovou oskou, ktoré sú k dispozícii v čiernej alebo striebornej verzii s hmotnosťou 533 g.

Pedále PD-M820, PD-M828 a M8040 budú v predaji od novembra a už v auguste sa dostane na pulty predajní model GR500. Pre viac informácií navštívte oficiálnu stránku Shimano.