Reportáž: AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly – malé deja-vu na parádnej trati

Imroman 26.06.2017 30 fotografií   Maraton Preteky Horska Cyklistika Skoda Bike Open Tour Author Sulovske Vrchy Reportaz

Tretie kolo ŠBOT hostil Súľov a upravené trate sľubovali ešte väčší zážitok, čo naozaj neboli len prázdne reči – vitajte na pravom MTB maratóne!

Ako inak, už opäť ma ráno víta veľká a slnkom zaliata lúka na parkovanie, kde som si už zvykol obriadiť všetky veci aj mierne nahnutý z kopca . Po čase autá pribúdajú a tuším, že tradičné prianie aspoň 1 000 účastníkov nebude žiadny problém. Poskladám bike, registrácia prebehne bez problémov a môžem sa chystať. Aj keď bývam kúsok odtiaľto, pri prehliadaní mapy sa musím naozaj sústrediť, kade to vlastne pôjdeme a kedy. Trať je skutočne namotaná a vidím množstvo zmien. Pre istotu si vypíšem na predstavec bufety, hlavne kvôli vode, ktorá dnes bude nedostatkový tovar .

Radšej si ešte strčím do vrecka malú 0,3 l plastovú fľašku na úvod, pretože zrejme na mňa nikto čakať nebude pri čapovaní. Nakoniec sa dostávam aj k naším ešte „voňavým“ novým dresom, Weja mi odstrihne visačku a môžem sa ísť trochu rozcvičiť (nový dres mal premiéru aj na "bedni", a to vďaka GaliPe54, ktorý skončil na 1. mieste a predbežne môžete rátať s tým, že do konca týždňa ich budeme mať naskladnené ). Kto ešte potreboval dušu alebo náhradnú bombičku (ako ja), mohol to nájsť v našom MTBIKER stánku, kde boli dostupné aj osobné odbery. Gate už nestíham vyskúšať a radšej zostávam verný tým dostatočne otestovaným . Čaká ma teda 87 km s prevýšením okolo 3 100 m, ale menu je skutočne bohaté – ďalej tu máme 60 km (2 300 m), 35 km (1 350 m) a 19 km (570 m). Nakoniec sa zišla aj pekná konkurencia a okrem tradičného „Káju“ prišli aj severní susedia z Poľska.

Celkom to ide

Mám také malé deja-vu. Stojím pod nafukovačkou, okolo kopec kamarátov, dobrá nálada a hlavne teplo. Ale aby to bolo „dokonalé“, chýba ešte minimálne 5°C navyše oproti minulému roku, čo ma aspoň trochu teší. Deviata hodina preč, môžeme vyraziť. A hneď prvá zmena, pretože netočíme doprava, ale opačne a za chvíľu znovu. Všetci „šaltrujeme“ do stojky, ktorá nás postupe privedie na úvodnú obrovskú lúku. O tom, že si dali s prípravou trate záležať, vidím už teraz, keď namiesto tlačenia priamo hore cez ňu „štrikujeme“ v serpentínach. Obtočíme sa cez Kamenný diel, menší zjazd na vydýchanie a začíname stúpať do sedla pod Bradou. To je ozajstná lahôdka a moje obľúbené stúpanie v Súľove plné koreňov a strmých úsekov, hlavne v závere. Ide sa mi výborne a postupne sa doťahujem dopredu – teda ak nerátam česko-poľskú skupinu .

Ešte krajší je samozrejme zjazd, kde opäť vidno úpravu stopy, aby všetko bolo jazditeľné a bezpečné bez konárov a lístia. Končíme na hlavnej ceste, kde je čas sa občerstviť z vlastných zásob aj keď o chvíľu míňame prvý bufet, kde beriem len pohárik vody. V stúpaní do sedla Čierny potok sa pomaličky doťahujem dopredu a na vrchole už som s chalanmi - Vladom Hojdíkom, Braňom Sivákom a Michalom Strakom, s ktorými vytvorím na pomerne dlhý čas skupinku. V zjazdoch im trochu odskakujem, predsa len, full je full a hlavne v Súľove podľa mňa skutočne výhoda. Umožní doslova letieť cez kamene a všetky „drncajúce“ úseky, ktorých tu je viac než dosť. Rovnako v kopci sa mi ide výborne a úprava „tréningu“ po Dohňanoch prišla vhod. A možno mi ešte zostalo v krvi trochu viac červených krviniek z tej nadmorskej výšky . Každopádne, celkom ma pobaví Michal Straka, ktorý telefonuje otcovi, kde má stáť pripravený s fľašou, takže sa ani v kopci nenudíme .

Dolomity vs. Súľov

Nedá mi také malé porovnanie s Talianskom, viď. reportáž Sella Ronda Hero – ďalší pokus o splnenie cieľa v najkrajšej prírodnej aréne, pretože tam človek nastúpa v podstate na rovnako dlhej trati ešte o 1 000 m viac, no Súľov mi osobne príde vždy ťažší – teda za posledné 2 roky tejto kombinácie. V Dolomitoch si viem chytiť super rytmus a výškové naskakujú jedna radosť, lenže tu nič také nehrozí. Stúpania sú krátke, je ich veľa, jedno strmšie ako druhé, všade kamene, korene a pod zábavky, ktoré sa „stavajú“ do cesty. Vydýchnuť si v podstate ani nie je kedy. No a posledné 2 roky tu ešte vždy pečie a na lúkach doslova stojí vzduch, že by sa dal krájať. Vždy sa len pousmejem keď mi niekto povie, že v Súľove to predsa musí isť v porovnaní s tým, tak ľahko .

Prejazd cez fun-zone

Poďme ale späť na Slovensko, pretože sa blížime v poriadne rýchlom zjazde späť k Súľovu, čo je vždy zážitok. Z vrchu vidím, ako už čakajú na štart jazdci na 35 km a hlavne poriadnu kopu ľudí. Takto prechádzam popred nich na nejakom 6. mieste a užívam si povzbudzovanie, čo vždy dodá energiu. Na asfalte sa zase „zlepíme“ dokopy a môžeme vyraziť do sedla Patúch. Možno si niektorí ešte pamätajú minulý rok ten krásny zjazd do Zbyňova po skalách a kamenných platniach. Nuž, ten tu bol dovtedy, kým sa nerozhodli z toho spraviť na jar cestu pre traktory a všetko „zarovnať“ so zemou... Opäť si vytvorím náskok, takže v kopci si trochu vydýchnem, než sa zase zlepíme, teraz už o jedného menej, pretože Mišo mal defekt. Priznám sa, že bufety som si vypísal podľa kilometrov, ale nepozrel na mape, kde sú, takže zisťujem, že v Kňazovej Lehote žiadny nečaká - aj keď sme na 38. kilometri.

Hlavne, že tesne pred tým kopnem do seba zvyšok bidonu . Trochu nemilé prekvapenie, ale aspoň môžem do ďalšieho kopca fučať o 0,5 kg ľahší . Kamarátovu priateľku na vrchole prosím o glg z fľaše a valím ďalej. Bufet je v neďalekom Babkove, kde si už beriem „plnú“. Stále to ide výborne, v kopcoch som na čele skupiny, a tak je tomu aj späť do sedla Patúch. Po krásnom zjazde a menšej motanici po lesíku nás vypľuje na úvodnú lúku. Ten pohľad ako sa hore vinie obrovský had jazdcov v serpentínach, stojí skutočne za to. Až teraz si uvedomujem, že tých cca 1 300 ľudí naozaj nie je prehnané číslo. Na bufete radšej beriem zase vodu, aj keď mi ešte zostalo pomerne dosť a moji kolegovia sa mi vzdialia. Doteraz sa mi šlo výborne, ale akonáhle naskočím do sedla, už to nie je ako predtým. Nejde to vyslovene zle, no malý kúsok tam chýba - a hlavne začínam cítiť, že je naozaj teplo. Do sedla Roháč teda obiehame množstvo jazdcov z kratších trás, ale musím poďakovať, že vždy sa našla cesta ak človek poprosil o stopu – alebo skôr teda zamrmlal .

Obľúbený singletrack na prebratie

Na cca 62. kilometri nás čaká ďalšia lahôdka. Krásny singletrack, ktorý musel potešiť naozaj každého, beh ohľadu na to, koľko mal „nakúpene“ . Ten nás doviedol do Hričovského Podhradia, kde čakala aj občerstvovačka. Na nej ma dobieha kamarát Dano Kučera, s ktorým pokračujem do skutočne hrozného stúpania na Rôsoviny. Práve v ňom sa mi ide totiž úplne najhoršie, navyše je dosť dlhé a v úvode vedie po krásne vypečenej a strmej lúke - teda ideálna kombinácia . Už si začínam liať vodu za krk a Dano sa mi pomaličky stráca. Miestami sa mi dokonca trochu zatvárajú oči, ale hovorím si, že to musím vybojovať hore. Dobieha ma Mišo Straka a spolu pokračujeme cez vrchol do krásneho singla. A opäť parádna práca organizátorov. Najstrmejšie miesta boli upravené do serpentín, aby sa všetko dalo šliapať, celý povrch bol krásne vyčistený – ešte na jar tu bol asi meter lístia a samé konáre. Singláč pokračuje do pekného zjazdu cez les, ktorý sa mení na zjazd rýchly a kamenistý – ten nás privádza na posledný bufet do Hlbokého nad Váhom.

Pár slov k trati

Ešte než prídeme do cieľa, nedá mi spraviť malé intermezzo k trati. Tá bola totiž skutočne parádna a podľa mňa v tejto podobe najkrajšia u nás. Mala totiž úplne všetko – náročné stúpania (dlhé, krátke), prírodné traily, kamene, lúky, korene, single také aj onaké. Navyše bola spravená a upravenéá tak, aby sa dala jazdiť a mala hlavne „flow“. Bola náročná a pritom skutočne zábavná a využila ponúknuté prostredie na maximum. Keďže zďaleka nie som jediný, kto mal tento názor, musím jedine zložiť poklonu za skvelú robotu...

Imroman na grile

Čaká už len posledný kopec – ešte šťastie, že Slavo Strečanský (hlavný organizátor) upravil záver oproti minulému roku do ľudskej podoby. Čaká nás síce znovu sedlo pod Bradou, ale z neho už len zjazd nadol. To mi dáva morálne sily, pretože, keď ma pália chodidlá, viem, že už to je naozaj zlé. Pred sebou ani za sebou nevidím nikoho z dlhej a len sa ťahám očami k vrcholu, ktorý nie a nie prísť . Konečne! Zjazd po koreňoch popod skaly je opäť odmena, aj keď treba mať trochu „rozum“ pri obiehaní pomalších z kratšieho variantu. Už ale žiadny kopec, len trochu asfaltu do cieľa, ktorým prejdem za 4:52 hod. na celkovom 11. mieste. Trochu ma škrie tá „kríza“ za polovicou, ale čo narobím . Každopádne, v cieli mám fakt dosť a lejem si vodu na hlavu, následne hľadám tieň v našom stánku ako pes a len sa zvalím na stoličku. Niektorí sa ma po dojazde aj niečo pýtali, ale ja naozaj nie som schopný dlhšej komunikácie. Z celkového víťazstva sa nakoniec radoval výborný Poliak Piotr Brzózka v čase 4:06 hod., ale tí, ktorí trochu sledujú maratónsku scénu dobre vedia, o koho sa jedná. Celkovo sa na všetkých tratiach zúčastnilo 1 292 štartujúcich a úspešne dokončilo 1 254, takže rekord bez problémov padol...

Výsledky nájdete na tomto odkaze a profil, mapu a detaily z mojej jazdy zase na tomto odkaze. Kompletnú fotogalériu si môžete pozrieť TU

Po nejakom čase už sa dám dokopy a prvé, čo mi udrie do očí, je množstvo ľudí všade naokolo ako na nejakej púti. Naozaj to žije rôznymi sprievodnými akciami a panuje výborná nálada. Všade sa niečo deje, podáva občerstvenie, debatuje. Mňa poteší obrovské umývacie centrum zo Stupavského maratónu, ktoré má dokopy 16 wapiek a kde si hneď môžem opláchnuť svoj stroj. Čakať vo fronte na slnku by sa mi vážne nechcelo . Vo švíkoch praská aj úschovňa bicyklov, ktorá sa naplnila úplne na max – teda 800 bicyklov. Vďaka tomu sa ľudia s nimi nemotajú a nemusia ich opierať kade-tade, ak idú na jedlo a nejaké to pivko. Potom už nechýba samozrejme vyhlásenie najlepších a tradične veľmi bohatá tombola.

Palec hore

Zrejme som už všetko podstatné povedal, no nedá mi ešte malé zrhnutie. Tento rok sa trať skutočne podarila a rovnako celé podujatie. Nehovorím to len ako „skoro“ domáci, ale podobný názor mal každý koho som stretol. Za mňa teda jednoznačne palec hore, sobotu som si užil skutočne naplno. A nezabudnite, že 29. júla sa koná 4. kolo ŠBOT v Stupave, kde sa tiež minulý rok dvíhal prach – uvidíme čo nás čaká teraz .

AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly - 3. kolo

Súľov (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Súťaž, Reportáže, Foto, Výsledky
Zúčastnených bikerov (172)
ace123Alexiusalfismizany1andreaduastrobacikdbaggio79bajobbbari57BikeCrewbikerLacibirkovnikBlejstilbmartinbohdan.fedorBorislavBranus6Brokecalmmadcanecorsocarloscatcherxxciga87daj1639danciwodano10DHforeverdjmarosDK22dobi235durmiDyonexeborisEndura23fabkofeltoferi_yogiFernandoFilip_95filipzafofo.ppForgy50FoxinoGaborikgacopeterGaliPetgebulaGlevoGreywolfHack3rhartmannrodoHazardHladkoillencikImromanjahomejaljanjanakudijanci30janka2286JanoTrnovejaroslav_hjasikjelo520Johny2johny29jozefkovJUBI71JulkoJurošík1karcokatkokimlokiwipopKockakolloMTKopkokrajcolavinaklegiLIGRLOCHNESSLubotkoluky64m4jom4rianmachlicamajcikmajkoMajkyFmali6marcel11marekmMareKMMmargavMarian76marianduzbabamaro211111maros1974Martin1411martinapbMatejMatejMatyoSpeslmifo17miko1115milsumirecpdMirexmiroslavkralikmravacMrKoubakmullermmuropopradnadroNathalieoborObruckonarbPa3kLpalo-demapalo1970panZdendapeter5788Peterb67PetersanPeto661pilaparnicapipistabenoportoProBikeDudeQuinkentRaganralive5richardlerichtoškaRobbieLisrobo96Roboop76robostRodrigo75Romankssaki66Samuelllsideskvaro1skytakSLRSNBzuzisolariz79SpecialmanStaniolstarsidurcovStevik221stevolcStrenkistriezatatolacothe-redsoxtirovafToastTomas84usTondo6Ursusvrabec1waskytoWeXoNTWolfoxbikerzboZdendo70zdenobednar2001

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Kľuky a prevodníky ~ MTB ~ 2-prevodník)

yoggi 27.06.2017 (00:23)

Ja som hobby jazdec, bol som 35km a celu trat som vyslapal ani mm netlacil hore.
Ja mam skor pocit, ze bajkeri sa uz trochu odnaucili maknut ( hlavne na tychto 35km tratiach ). Mnohi co i len trochu stupanie, hned tlacia. Zato dole zjazd pustaju ako o zivot.......... potom sa volaju zachranky........... ved treba zabojovat o to 200 miesto a nie o 201

Mna v zjazdoch vsetci predbiehaju, pustam ich (idem opatrne, bojim sa zranenia), zato vyslap si pekne maknem a o tom to je.........

jachmel yoggi 27.06.2017 (10:42)

Navyse zbytocne prenic zanic nicit drahy bike. Hore je to vyzva, presne tak.

astro jachmel 27.06.2017 (11:03)

Ale no, je to MTB maratón, treba vedieť jazdiť hore aj dole. Oboma smermi je to výzva, len to treba udržať v rozumnej miere kde na to ešte stačím. Keď chce niekto makať len do kopca môžeš jazdiť časovky do vrchu

jachmel astro 27.06.2017 (12:41)

To zbytocne nicenie biku patrilo pre zjazdy hlava-nehlava. Na sutaziach niekedy klesa pud sebazachovy. Inak plny suhlas s tebou.

paulus01 26.06.2017 (22:38)

Syn, ktory šiel 87cku zhodnotil, že to bude pravdepodobne highlight sezóny, a to nás ešte čaká Horal a domáci košický, ktorý je tiež prešpikovaný krásnymi singlami. Ako uz Imro spomenul v reportáži výstižne, na súľovskom našiel mtb biker naozaj všetko, čo sa dá zažit na horáku.. K tej náročnosti: tiež nepatrím k downhilistom ale bol som prekvapený veľmi starostlivým (a podľa mňa až predimenzovaným) značením nebezpečných úsekov. Osobne som mal problém len na prvom, ostatné som hravo zvládol (64 km trať). Možno aj preto, že som prezieravo zvolil kratšiu trasu, aby bolo síl aj na tie technickejšie pasáže, ktoré som si chcel tiež užiť.
Čo sa týka výšľapov, dalo sa výjsť takmer všetko, alebo všetko, len zo začiatku, keď bolo husto, tak ak niekto zastavil, väčšinou to znameno stopku aj pre tých čo boli za ním.. Preto ma napadlo, či už nenastal pomaly čas rozmýšľat nad rozdeliním maratónu na dva dni.. Len taká malá úvaha, lebo účasť cez 1200 ľudí už je celkom dosť. Ale v podstate, keď sa na tým zamýšľam, tak som tlačil možno dvakrát, a druhýkrát to bolo na začiatku posledného stúpania na tej šotoline, krátky úsek.. A ešte raz, palec hore za tento krásny a vyvážený pretek.

duggo 27.06.2017 (12:10)

Ked tak citam tieto reporty, sam seba sa pytam, preco som tento rok este ziaden maraton nedal. No nic, idem potrenovat, nech netlacim.

Imroman duggo 27.06.2017 (12:37)

Preto ich presne pisem

Kocka 26.06.2017 (21:27)

Fantomas, MTB nie je len o jazdení po zvážniciach a zvlášť maratóny. Tu boli krásne stúpania i zjazdy i úžasné vybudované single. Nie som ktovie aký technik ale všetko som si užil, aj som tlačil ako mnoho okolo mňa aj som v zjazdoch predbiehal pomalších tak isto ako mňa predbiehali ešte rýchlejší.

Biker201 26.06.2017 (22:17)

FantomasMan V propoziciach kazdeho preteku je uvedene: Podmienka ucasti: DOBRY (alebo 100%) ZDRAVOTNY STAV UCASTNIKOV a 100% technicky stav bicykla. Cize v skratke by som to zhrnul: Ak na to nemas, tak tam nelez.

FantomasMan 26.06.2017 (20:35)

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

Hazard FantomasMan 26.06.2017 (20:51)

Že 95 percent ľudí tlačí niektoré úseky je normálka aj na iných pretekoch. Sú oveľa horšie úseky na niektorých pretekoch. Toto je MTB pretek, kde je predpoklad, že každý ide z seba vydať niečo viac ako v nedeľu doobeda na výjazde. Nebudeme sa hádam naháňať po rovine na lúke. Organizátor predsa nebude skladať tri varianty krátkej trate, aby každému vyhovel, ale poskladá jednu trať, kde si prídu na svoje všetci. Že sa volala záchranka je smutné, ale je to buď jednoducho smola alebo precenenie síl. Na každom kritickom úseku boli výkričníky, na Súľove si vždy na tom dali záležať - ja vždy spozorniem a napr. vypnem tretru a pomôžem si tak alebo keď som začínal s MTB a tá technika bola slabá som to zbehol popri bajku bez hanby...

misko_hrasko FantomasMan 26.06.2017 (21:09)

Zdravím Fantomas, osobne si myslím, že náročnosť tratí bola primeraná, moji dvaja rodinný členovia, ktorý majú najazdené asi 300km, 35km trasu bez problémov zvládli a to môj otec sa dosť bojí v zjazdoch. Nemôžeme teda čakať, že trať ktorá ma skoro 40km bude po rovinkách a hladných lúkach. Navyše tie korene a skaly sa nedajú vytrhať. Bez urážky ale 95% to bolo možno v tvojom aktuálnom zornom uhle, neverím, že takých jazdcov čo tlačili dole bolo veľa.
BTW ja som veľký amatér a hobby jazdec (po 6 rokoch som začal trochu viac jazdiť rozumej, niečo málo nad 1000km tuto sezónu) a zvládol som najdlhšiu trať.

BikeCrew FantomasMan 26.06.2017 (21:30)

Samozrejme že každý názor sa cení ALE čo sa týka Súľova tak tam máme ťažké kopce a veľmi ťažké kopce a nájsť alternatívu na prepojenie dlhších tratí v prostredí Súľovských skál z aktuálnych ciest aby bola úplne šlapatelná pre každú výkonnostnú kategóriu je asi nemožné. Kvôli tomu sú na výber 4 trate a je na zvážení každého pretekára ktorú si zvolí podľa svojej aktuálnej formy a propozície s profilmi tratí sú zverejnené dlho dopredu. Navyše maratón človek nejazdí každý deň tak by to mala byť aj určitá výzva a siahnutie si na dno svojich síl a mali by tam byť aj technickejšie pasáže či už je to v zjazde alebo v stúpaní a šľapatelné boli všetky kopce na všetkých 4 tratiach na to dám krk, ale to už zase ide o úroveň jazdca. Úrazy samozrejme mrzia ale tým sa nevyhne žiadny pretek a čím vyšší je počet účastníkov tak tým pádom aj býva viac úrazov čo je logické. Inak boli by ste prekvapený že pri pretekoch keď je mokro tak býva úrazov často menej ako keď je takto sucho a každý má sklon ísť za hranicu svojej technickej zdatnosti. Ja osobne som mal tiež 2x na mále a to tam poznám každý kameň, proste adrenalín robí svoje a čo by som nešiel bez brźd keď bojujem o sté miesto na 60 km trati . Určite do budúcna keď bude čas tak je v pláne budovanie nejakých ďalších prepojok/singlov takže sa nám možno podarí vymyslieť niečo čo ulahodí fakt každému, ale raz darmo nie sme v Súľove Podunajská nížina kde sa dá vždy urobiť mierny profil trate .

Strenki FantomasMan 26.06.2017 (22:38)

Fantomas, Sulov je velmi pekny, ale vobec nieje technicky az taky tazky ako ho vyobrazujes (ani do kopca ani dole).
Korene, kamene trosku strmsie do kopca aj dole JE predsa MTB, preto to vsetci milujeme.
Odporucam trosku viac potrenovat a zvladnes to aj ty aj dalsi s prehladom! Je to pretek, vyzva ... uz vies aka je narocnost ak to bolo vela pre teba tak uz len sa lepsie pripravit a bude dobre

obor FantomasMan 26.06.2017 (23:27)

Pozri sa, ked nic ine, peso sa na takej trati da prejset vsetko. Takze ide len a len o zhodnotenie realnych schopnosti kazdeho sameho.

Matthew888 FantomasMan 26.06.2017 (23:29)

Ano, súhlasím s tym, že pre takého obyčajného cyklistu bola 35km trať tazka (v teréne mám najazdené úplné minimum). Ale podľa mňa to bolo jasné už dopredu a s tým som si túto trať aj vybral. 19km sa mi zdalo malo (platí to aj teraz po preteku), a keď som sa už prihlasil, chcel som si užiť viac km pripravených trati.
Tiež som z hlbokého už dosť veľa tlačil, ale minimálne sedlo pod bradou v pohode jazditelne, no únava nedovolila. Prudká kamenova cesta z hlbokého bol dosť brutál stretal som tam 60 aj 86 a až na jedného zo 60 každý tlačil, ale to uz asi nebola úplná špička. Niektori z 35 tam museli zostat sedet v tieni pod stromom, nevládali ani tlacit.
Čo sa týka tých zjazdov, boli tam dosť kriticke miesta pre slabších technikov, no tie boli perfektne vyznacene, na jeden "vykricnikovy" som si ani netrufol, radšej som zosadol. Na jednom som už bol zasa zmierený s tým že si nabijem drzku, no nejako som to ustal.
Serpentiny na lúke boli parádne, roháč obojstranne tiez
Bola to moja prvá účasť, v Sulove aj celkovo na pretekoch a určite prídem rad znova.

aesel FantomasMan 27.06.2017 (08:05)

FantomasMan "...Ak 95percent účastníkov ide vedľa bicykla niekde je chyba. A po zjazde sa musela min 5x voľať záchranka tiež o niečom hovorí. ..." - S týmto plne súhlasím. Pretože na celej trati (89km) nebolo jediné miesto, kde by bolo nutné dať nohu na zem kvôli náročnosti trati
Ak niekto športuje 3x ročne len preto aby bol "cool" a zľakne sa aj rýchlo letiacej včely, tak sa nemožno čudovať, že dopadne tak, ako píšeš. Asi bude problém v celkovej fyzickej a mentálnej zdatnosti národa...

astro FantomasMan 27.06.2017 (08:33)

"19km trať bola prekrásna a odpovedajúca náročnosti. Ale 39km trať ktorá má najväčšie zastúpenie už dle mého bola v určitých miestach mimo "reality" normálnych účastníkov."
Toto mi nejde do hlavy - Ty si prešiel obe trate keď ich takto hodnotíš?