Martin Haring novým majstrom Slovenska v maratóne na extrémne blatistej trati

Tohtoročné majstrovstvá Slovenska sa nakoniec pre mnohých zmenili skôr na „menší“ boj o prežitie. Viac ako polovica štartového poľa to po boji s bahnom nakoniec zabalila.

Túto sobotu sa konali v rámci Oravského maratónu aj Majstrovstvá Slovenska v XCM. Trať v dĺžke 80 km pozostávajúca z dvoch okruhov po 40 km mala rozhodnúť o držiteľovi titulu, no veľkú mieru zohralo počasie. Miestna trasa vedie z 90% po lúkach a je veľmi náchylná na podmienky – hlavne tie extrémne. Minuloročné horúčavy vystriedal pre zmenu dážď, ktorý pripravil skutočné peklo a preveril okrem samotných jazdcov aj výdrž „techniky“.

Z titulu sa nakoniec radoval Martin Haring v čase 4:20 hod. (Dukla Banská Bystrica cycling team) pred Tomášom Višňovským (PROefekt) a Matejom Ulíkom (OŠK Tatran Liptovská Osada). Medzi ženami sa radovala Janka Keseg Števková (Outsiterz) za 5:45 hod. Vo výsledkovej listine svieti množstvo „DNF“, nakoniec dlhú maratónsku trasu dokončilo iba 27 jazdcov z celkového počtu 68, ktorí nastúpil na štart.

Výsledky nájdete na tomto odkaze.

Martin Haring: „Po nájazde do terénu a prvom stúpaní sme ostali skupinka troch, Maťo Ulík, Tomáš Višňovský a ja. V Malatinej, v prvom okruhu, som to skúsil a podarilo sa mi odskočiť, ale ešte pred nájazdom do druhého okruhu si ma Tomáš dorazil a vchádzali sme doň spolu. V tom prvom stúpaní na lúke som to znova skúsil a podarilo sa mi ho odtrhnúť. Potom som už nemal informácie, aký je medzi nami rozostup, tak som sa snažil stále ísť, hlavne nerobiť chyby a niekde nepadnúť a čo najviac šetriť techniku - nikde nenamotať prehadzovačku alebo niečo podobné. Najhoršie začalo byť v druhom kole ako prestalo pršať a začalo sa to celé lepiť. Ja som podľa predpovede počasia už s dažďom nepočítal, tak som to mal aj obuté skôr do sucha ako do vody, ale tak dalo sa... Budúci víkend absolvujem ešte cestné etapové preteky a potom odchádzame s tímom na vysokohorské sústredenie pred vrcholom sezóny, ME vo Svite.“

Tomáš Višňovský: „V pretekoch som mal hlavný ciel udržať sa Martina Haringa a potom v závere niečo na neho vymyslieť. Trať som v celku poznal a vedel som, že záver bude ťažký. Terén bol veľmi rozmočený a blatistý. Na 15. km mi Martin odišiel a ja som si šiel svoje tempo. Pri nájazde do druhého kola sa mi podarilo dobehnúť ho a začal som si viac veriť. Potom nasledovala rozmočená „stojka“, kde mi Martin znova a už definitívne odišiel. Zvyšok "pretekov" som bojoval hlavne sám so sebou, aby som nezabalil. Bicykel mal toho naozaj dosť. Postupne mi odišli platničky, kotúče, prevodník a v závere vypovedal službu aj môj Garmin. Organizátor by mohol zvážiť zmenu trate, pretože ani za sucha moc zábavy tento okruh neprináša.“

Ján Halík: „Tak za mňa len toľko – priveľa blata. Namotávalo mi reťaz a zdravý rozum zvíťazil nad egom, keďže som videl ako ma šmýkalo v zjazdoch. Takže v skratke, nechcel som odpísať materiál a ani sám seba. Sezóna pred nami a netreba zbytočne riskovať.“

Oravský cyklomaratón

calendar_today 01.07.2017
format_list_numbered 6. kolo - Slovenský pohár XCM
format_list_numbered 4. kolo - Žilinská ŽupaTour
label Cestný beh
place Dolný Kubín (Slovensko)