Test: Liv Pique 3 – vydarený 27,5-palcový full pre náročné dámy

Test: Liv Pique 3 – vydarený 27,5-palcový full pre náročné dámy

Celoodpružených bicyklov určených na technickejšie jazdenie, ktoré sú od piky navrhnuté výsostne pre ženy, je na našom trhu žalostne málo.

Napriek tomu sa nám podarilo dostať na test jeden z nich. Ako to vyzerá, keď žena dostane možnosť presedlať zo 100 mm hardtailu na 120 mm full, sa dozviete z nasledujúcich riadkov.

Za všetkým hľadaj ženu


Značka Liv je na trhu od roku 2014, no ak by ste mali pocit, že sa jedná o nejaký experiment, vedzte, že za všetkým je cyklistický gigant menom Giant. Miesto profilovania modelového radu určeného pre ženy, to v Giante uchopili za dlhší koniec a vytvorili rovno celú odnož a samostatnú značku, ktorá ponúka okrem širokého portfólia cestných a horských bicyklov aj kompletný sortiment oblečenia a doplnkov zameraného výsostne na ženskú časť populácie. Výsledkom je symbióza technológií prevzatých z materského Giantu, odetá do atraktívneho dizajnu navrhovaného ženami. Tomuto konceptu sa nevymyká ani model Pique 3, ktorý ponúka 120 milimetrov zdvihu a je určený pre ženy, ktoré si chcú jazdu v teréne užiť naplno.



Rám a geometria


To, že dĺžky a uhly jednotlivých trubiek rámu sú prispôsobené proporciám ženského tela, je v prípade značky Liv samozrejmosť. Rovnako sa môžete spoľahnúť na adekvátny výber a prispôsobenie komponentov ako sedlo, kľuky, predstavec, ktoré taktiež zohľadňujú fyziognómiu žien. Základom celku je rám pozváraný z kvalitných hliníkových trubiek zliatiny ALUXX SL, ktorú si Giant vyrába a vyvíja dlhé roky vo vlastnej réžii. Zadnú stavbu a predný rámový trojuholník spája dvojica vahadiel, pričom horné kompozitové vahadlo je uchytené napriamo o boky tela tlmiča FOX Float Performance Trunnion a spodné hliníkové na čap spodného úchytu tlmiča, čo šetrí hmotnosť. Stodvadsiatim milimetrom zadného zdvihu sekunduje tapered vidlica FOX 34 Rythm so vzduchovou patrónou FIT4, ktorá ponúka rovnako 12 centimetrov pruženia a odolné 34-milimerové vnútorné nohy, s klasickou povrchovou úpravou bez „príplatkovej“ kashima anodizácie.



Obe nápravy využívajú osky v štandarde boost – 110x15 mm vpredu a 148x12 mm vzadu. Čo sa týka geometrie, tak hlavové trubky sú rozumne poskracované s univerzálnym uhlom 70°. Dĺžky sedlovej trubky začínajú na 34,5 cm vo veľkosti XS určenej pre jazdkyne od 148 cm a končia na 49 cm, čo je tabuľkovo horná hranica veľkosti L určenej pre 184 cm vysoké bikerky. Efektívna dĺžka hornej rámovej trubky je o centimeter a pol kratšia ako v prípade pánskeho ekvivalentu Anthem 27,5“. Uhol sedlovej trubky je 73°, čo umožňuje vzpriamenejší posed. Dĺžka kľúk činí 170 mm s výnimkou veľkosti L, kde sú osadené kľuky s dĺžkou 175 mm. Dĺžka predstavca narastá zo 70 mm v prípade veľkosti XS, po 90 mm v prípade veľkosti L. Voči geometrii tak nemožno mať vôbec žiadne výhrady, čo sa zamerania a vlastností týka. Cit pre univerzálnosť je tu cítiť pri každom uhle.



Osadenie a výbava


Okrem spomínaného odpruženia FOX, je bike osadený sadou Shimano Deore 2x10. Dvojprevodníkové kľuky s 22 a 36-zubovými prevodníkmi ponúkajú v kombinácii s kazetou HG-50 11-36z dostatočný rozsah, bez nutnosti silovo šliapať do strmých kopcov. Komponenty ako sedlovka, predstavec, riadidlá, sedlo a kolesá sú už štandardne dodávané s vlastným logom zo svojich radov - Giant a napriek absencii kvetnatých popisov sa jedná o kvalitne remeselne spracované komponenty. Ja osobne by som vypichol najmä zvuk voľnobežky zadného náboja, ktorý je nadštandardne prenikavý a dokáže čiastočne pri točení dozadu suplovať zvonček. Ako dvorný rodinný mechanik som veľmi ocenil aj takú maličkosť ako je použitie všetkých skrutiek s rovnakou hlavičkou na predstavci a krytke hlavového zloženia, kedy vám na nahodenie riadidiel stačí jeden imbusový kľúč č.4. Vnútrom vedené bowdeny radenia sú utesnené gumovými prachovkami a počas doby testovania boli absolútne potichu bez akéhokoľvek náznaku hrkotania v ráme.



Jazdné vlastnosti – od prvotného zoznámenia až po zohratú dvojku


Po prvom nasadnutí na bicykel a nastavení správnych tlakov vidlice a tlmiča sa priateľka posťažuje na 730 mm široké riadítka, ktoré zatrasú nejednou zárubňou. Napriek prvotnému nezvyku, tento pocit rýchlo opadol a priateľka sa rozplývala nad pohodlím, ktoré poskytuje zadný virtuál maestro.

Pruženie ako v perinke


Otravné podvedomé dvíhanie zadku pred každým výmoľom sa stalo minulosťou a nahradilo ho šibalské vletenie do každej jamy s radostným výrazom malého dieťaťa. Túto nefalšovanú radosť z blbnutia pozná celkom určite každý, čo niekedy prešiel z „hátečka“ na celoodpružený bike. Trojpolohové ovládanie módov tlmiča je nastavené veľmi rozumne a už na prostrednej polohe tlmič prakticky nepohupuje. Tu ma opäť po pár dňoch priateľka prekvapuje, keď hore a dole kopcom prepína polohy tlmiča prakticky automaticky a na moju hanbu pohotovejšie ako ja .

Boostové osky na prednej vidlici aj zadnej stavbe nedávajú pod hmotnosťou 160 centimerov vysokej ženy krúteniu žiadnu šancu a bicykel ide presne tam, kam ho pošlete, bez akýchkoľvek reptaní, škrtania kotúčov a krútenia zadnej stavby. Rám vo veľkosti S je ukážkovo obratný, no ja osobne by som volil ešte o centimeter kratší predstavec, ktorý má vo veľkosti S - 80 mm. Jediným tŕňom v oku sú lock-on gripy, ktoré sú pomerne tvrdé na naše silikónom zlajdačené dlane a vyžadujú nosenie rukavíc.



Prevody, sedlo a brzdy


Desaťrýchlostné radenie staršej generácie Deore fungovalo spoľahlivo a ako plus hodnotila priateľka aj prítomnosť ukazovateľov, čo jej na svojom súkromnom bicykli trochu chýba. Prevody cvakali plynule bez zaváhania a trecia spojka zadnej prehadzovačky spoľahlivo utlmovala rázy od reťaze v zjazdoch.

Rozsah prevodov bol postačujúci od strmých kopcov až po prišliapavanie v 40-kilometrovej rýchlosti v háku za mnou. Pochvalu za mimoriadny prínos v oblasti pohodlia zaslúži aj sedlo Liv Contact Forward, ktoré má špeciálne riešené zóny s rôznou denzitou výplne a väčšiu šírku zohľadňujúcu rozmery ženskej panvy. Keď sa ani po niekoľkohodinovej jazde na novom sedle priateľka nesťažovala na bolesť zadku, mal som z toho až divný podozrivý pocit . V zadnej časti sedla sa nachádza zaujímavý odnímateľný diel, no nepodarilo sa mi zistiť, či slúži na zvýšenie komfortu alebo na montáž nejakého príslušenstva. (Poznámka: Jedná sa o vložku do sedla na vyplnenie priestoru pre MTB použite a vytvorenie kompaktného tvaru. Bez vložky je určenie sedla na cestnú cyklistiku.)



Jediná výhrada smeruje k brzdám, ktoré nesú označenie Shimano M365. Možno je to len smola na kus, no pravá páčka zadnej brzdy rušivo povrzávala. Brzdný výkon bol však plne postačujúci, aj keď vo veľkosti L by som odporúčal skúsenejším používateľkám vymeniť predný 160 mm kotúč za 180 mm. V ideálnom prípade by som na bicykli videl rád páky Shimano Deore, ktoré majú menšiu a ergonomickejšiu páčku pre ženské ruky.



Hnev a urazenosť


Jazykovo zdatnejší možno tušia, že slovo Pique vyjadruje hnev, prípadne urazenosť. Prvú z týchto emócií jazda na Pique zaručene odbúra a druhú vyvolá, keď svojej polovičke oznámite, že zajtra si po bike príde kuriér . Ak by som mal z tohto testu vyvodiť jeden stručný záver, tak by to bolo zistenie, že celoodpružený bike posunie komfort jazdy na nový level a zjazdy, ktoré dovtedy človek jazdil dolu obozretne a s rešpektom a so zadkom za sedlom, sa zrazu javia ako brnkačka, pri ktorej si spokojne sedíte v sedle a vychutnávate ráz okolitej krajiny. Daňou za tento komfort je však trocha vyššia hmotnosť, na ktorej však možno postupne pracovať a časom meniť dosluhujúce komponenty za ľahšie (prípadne si pozrite hneď aj špecifikáciu modelu Pique 2 GE, ktorý je osadený vyššími komponentami). Dizajnom a odladenosťou pruženia sa však jedna o mimoriadne schopný stroj, od ktorého sa bude odvykať len ťažko a ak nezažijete lásku na prvý pohľad, tak garantujem, že lásku na prvé zvezenie už celkom určite.

Odporúčaná maloobchodná cena sa pohybuje na úrovni 2 199 € a kompletnú špecifikáciu nájdete na stránke liv-cycling.com/sk/pique-3.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up7thumb_down comments 3 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giant Trance X 29 2 – keď písmeno X prinesie ešte väčšiu zábavu

Test: Giant Trance X 29 2 – keď písmeno X prinesie ešte väčšiu zábavu

Model Trance od výrobcu bicyklov Giant určite nemusím predstavovať. Je to parťák na ľahšie traily so zdvihom 115 mm vzadu a 130 mm vpredu. Čo sa však stane, ak mu pridajú 20 mm zdvihu vpredu aj vzadu?
Unboxing: Liv Vall E+ 3 - takto má vyzerať dámsky ebike

Unboxing: Liv Vall E+ 3 - takto má vyzerať dámsky ebike

Ak si cyklistka hľadá ebike, očakáva komponenty pre ženy a že bez častého servisu bude dobre fungovať, pričom príjemný vzhľad je bonusom. Spĺňa tento ebike všetko?
Test: Giant Trance 2 2020 – menej zdvihu, ale veľa muziky

Test: Giant Trance 2 2020 – menej zdvihu, ale veľa muziky

Prepracovaná zadná stavba a progresívna geometria sú veci, ktorými chce Giant osloviť jazdcov, aby dali šancu tejto nízkozdvihovej dvadsaťdevine.
keyboard_arrow_up