Nový Cannondale Synapse 2018 – jeden bicykel na všetko?

Nový Cannondale Synapse 2018 – jeden bicykel na všetko?

PR článok

Modelový rad Synapse bol vždy synonymom pre komfort, no verzia 2018 posúva jeho zameranie skoro všetkými smermi...

Takmer 11 rokov tvorí model Synapse odpoveď Cannondalu pre rýchlu jazdu s veľkou dávkou komfortu. Netreba si ho ale mýliť s klasickým „výletníkom“, pretože bol vytvorený pre potreby pretekárov na tých najťažších klasikách, z čoho následne môžu ťažiť aj bežní jazdci. Dostane sa im vo finále do rúk rýchly a výkonný stroj, ktorý bez problémov zvládne v tempe akúkoľvek cestu, vrátane tých poriadne rozbitých. Nová verzia pre sezónu 2018 ponúka pomerne zásadné zmeny, na ktoré sa bližšie pozrieme v článku.



Doba kotúčová


V prípade stávajúcej verzie ste mali na výber medzi klasickými brzdami a kotúčovými. To už je minulosť, nový Synapse totiž bude postavený výhradne na kotúčových brzdách, a to dokonca s priemerom 160 mm. To oceníte najmä v prípade, ak ho používate celoročne a hlavne v každom počasí. Brzdy sú uchytené pomocou štandardu flat mount.



Ľahší, tuhší


K pomerne zásadnej zmene došlo vďaka použitiu vlákien Hi-Mod pri najvyšších špecifikáciách, vďaka čomu sa hmotnosť rámu dostala na úroveň 950 g, čo je o 220 g menej ako doteraz. Verzie rámov z materiálu BalliStec „schudli“ na 1 100 g. Rovnako sa znížila hmotnosť vidlice o 116 g, na súčasných 367 g. To je pomerne výrazná váhová úspora oproti celej predchádzajúcej generácii, čo Synapse výrazne posúva aj „do merku“ mnohých pretekárov, Tí tak môžu vyžívať pohodlný a zároveň rýchly stroj na tréning aj preteky. Stojí za tým aj zvýšenie tuhosti, ktorá napríklad v prípade hlavovej partie narástla o 9,4%. Dostáva sa tak v podstate na úroveň modelu SuperSix Evo. Rám nesie asymetrickú konštrukciu pre lepšie rozloženie pôsobiacich síl.



Optimalizovaný rám vzhľadom na veľkosť


V prípade optimalizácie rámu vzhľadom na veľkosť, zašiel Cannondale opäť ešte ďalej a okrem rozdielneho vrstvenia ponúka karbónu aj trojicu rozdielne hrubých stĺpikov vidlice s rozdielnym predsadením osi. Takže okrem zachovania tuhosti (a komfortu) naprieč veľkosťami, ostáva rovnaké aj ovládanie. Zmenou prešla aj geometria, ktorá je o trochu viac „agresívna“, čo opäť ocenia najmä športoví jazdci. Pritom sa ale nejedná o žiadnen extrém.

S rámom súvisí aj vedenie káblov, ktoré je samozrejme integrované a umožňuje zvoliť medzi mechanickým a elektronickým radením, a to vďaka výmenným častiam. Rovnako máte na výber to, či chcete používať prešmykač alebo dáte prednosť modernému trednu a jednoprevodníku.



„Odpruženie SAVE“


Ani v novej verzii Cannondale neprešiel na žiadne tlmiče alebo elastomery zabudované do rámu. Naopak zostáva verný svojmu konceptu, ktorý samozrejme opäť vylepšil a posunul ďalej. Pod označním SAVE tak nájdete viaceré časti, ktoré „spolupracujú“ a vo výsledku ponúknu výrazné navýšenie pohodlia. Okrem zadného trojuholníka sa na pohodlí podieľa aj vidlica, sedlovka s extra malým priemerom (25,4 mm) a tiež riadítka. Spoločne tieto časti vďaka svojej konštrukcii na maximum využívajú vlastnosti karbónu, nezvyšujú hmotnosť a zachovávajú jednoduchosť celku. Zrejme najväčšou novinkou sú riadítka SaveSystem Bar, ktoré svojím tvarom umožnia priehyb 4-6 mm, pričom tvoria s predstavcom kompaktný celok. Výhodou okrem pohlcovania nerovností je aerodynamika a zároveň sa predstavec dá ľahko vymeniť, takže si posed môžete doladiť podľa potreby. Zaujímavosťou je odnímateľný držiak, ktorý umožní elegantné upevnenie prístroja Garmin a zároveň aj svetla Lumaray.





Priechodnosť a blatníky


Synapse sa nebude brániť ani štrkovým cestám a ľahšiemu „terénu“. Vďačí za to možnosti použitia viac ako 32 mm plášťov, ale ako univerzálny základ bude výrobca štandardne osádzať 28 mm. Keďže tento bicykel tvorí zároveň aj dokonalý „tréningový“ prostriedok, myslelo sa aj na možnosť bezproblémového osadenie blatníkmi.



Zaujímavosťou je najmä odnímateľný zadný mostík, vďaka ktorému je uchytenie zadného blatníka veľmi jednoduché. Bicykel sa tak veľmi ľahko premení na dokonalé tréningové náčinie aj počas zimných mesiacov.



Okrem top prevedení na rámoch Hi-mod nebudú chýbať klasické verzie postavené na dostupnejšej verzii karbónu, špecifické ženské modely a tiež cenovo veľmi priaznivé hliníkové rámy. Podrobné informácie vrátane dostupných modelov a cien sa dozviete na stránke cannondalebikes.sk/novy-cannondale-synapse.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Unboxing: Cannondale SuperSix Evo Carbon Disc 105 – technológie profíkov za slušný peniaz

Unboxing: Cannondale SuperSix Evo Carbon Disc 105 – technológie profíkov za slušný peniaz

Na sezónu 2020 pripravila značka Cannondale asi najdôležitejší cestný model. Obľúbený sa stal aj aero model s označením SystemSix, ale klasickejšie poňatie tejto novinky s dlhšou históriou bude rezonovať viacej.
Novinka: Cannondale CAAD13 - hliník ako konkurencia pre karbón

Novinka: Cannondale CAAD13 - hliník ako konkurencia pre karbón

Ako to dopadne, keď sa do jedného hrnca pridajú ingrediencie ako 40 rokov skúseností, 13. pokračovanie, najmodernejší dizajn, aerodynamika a hlavne hliník ako tradičný materiál pre stavbu bicyklov?

Novinka: Cannondale SuperSix EVO – svetová premiéra najdôležitejšieho modelu značky

Novinka: Cannondale SuperSix EVO – svetová premiéra najdôležitejšieho modelu značky

Model SuperSix stojí spolu s aero modelom SystemSix na vrchole ponuky. Opäť sme teda vo svete najnovších technológií a top komponentov.
keyboard_arrow_up