Test: Zámky LONGUS –  kráska a poctivec

Test: Zámky LONGUS – kráska a poctivec

-107 komentárov

bimjeam 13.08.2017 10 fotografií   Zamok Cestna Cyklistika Horska Cyklistika Ochrana

Vraví sa, že príležitosť robí zlodeja. Táto minca má však aj druhú stranu, ktorou je fakt, že nezamknutým bicyklom potenciálnemu zlodejovi túto šancu dávame.

Hoci zámky vo všeobecnosti nepatria ku komponentom, ktoré by sme si pridávali do wishlistov, napriek tomu je ich význam a praktickosť nespochybniteľná a k bicyklom, ktorými dochádzame do práce, na nákupy alebo brázdime mestom, jednoducho patria. Dnes sme si zobrali na paškál dva konkrétne zámky od značky LONGUS, z ktorých prvý láka svojím zovňajškom skôr nežnejšie pohlavie, zatiaľ čo druhý menovaný sa snaží nevytŕčať moc z davu, napriek svojim jasným kvalitám.

LONGUS GUARD 1800 – najväčší fešák medzi zámkami

Zámok je príslušenstvo, ktoré je na bicykli vždy tak trochu naviac. Obvykle ho trpíme, pretože chceme mať aspoň akú-takú istotu, že nám bicykel nezmizne pri troche nepozornosti rovno za chrbtom a nad jeho vizuálnou stránkou sa príliš nezamýšľame. Dizajn značky však jasne dáva najavo, že ani zámok nemusí byť len typická fádna elipsovitá záležitosť alebo špirála s „fabkou“.

Telo zámku tvorí pomerne veľká, cukríkovo ružová „karabína“, ktorú uzatvára výklopný mechanizmus so štvorčíselným numerickým kódom. Cez karabínu je prevlečený vinutý odolný káblik, ktorý dokážete natiahnuť na dĺžku cca 180 centimetrov. Vzhľadom k tomu, že poriadnejšie kliešte by si s ním pravdepodobne po chvíli asi poradili, je logické, že tento typ zámku slúži skôr na zabránenie neželaného premiestňovania bicykla, napríklad v pivnici paneláku. Okrem všetečných susedov určite odradí aj príležitostných vtipálkov a chmatákov. Napriek tomu je spomínaný tenký káblik pocitovo v ťahu veľmi pevný a holými rukami by som mu nemal šancu ublížiť.

To, čo zámok stráca na svojej odolnosti, však dvojnásobne vynahrádza na svojej elegancii. Preddefinovaný kód dokážete zameniť len pomocou pribaleného minikľúčika a na tele hliníkovej karabíny sa nachádza aj šikovná objímka so suchým zipsom, ktorá slúži na prichytenie káblika, ktorý by pri jazde mohol vydávať neželané zvuky. Ak hľadáte napríklad na svoj mestský bicykel zámok, ktorý by bol zároveň zladeným doplnkom, tento zámok je pre vás ako šitý na mieru. Na predaj je však len v sivej farbe, ale nakoľko "test" je dlhodobejší, fotky máme ružové.

LONGUS STILE 1000

Zatiaľ, čo LONGUS GUARD 1800 hrá trochu na city a ľudskú márnotratnosť, zámok STILE od značky LONGUS je jeho pravý opak. Prvoradá je tu odolnosť a spracovanie. Stredne mohutné oká reťaze s priemerom 5 milimetrov sú navlečené do čierneho textilného ochranného poťahu, ktorý zabraňuje akémukoľvek poškriabaniu alebo otlačeniu vášho rámu. Hlava zámku je potiahnutá na dotyk veľmi príjemným silikónom, ktorý je zakončený krytkou, ktorá znemožňuje vniknutie nečistôt a vody do kľúčovej dierky, čím zabraňuje hrdzaveniu pohyblivých dielov a predčasnému úmrtiu zámku. Spracovanie tejto vychytávky je na veľmi vysokej úrovni, za čo si zaslúži LONGUS určite pochvalu. Metrová dĺžka zámku je viac než postačujúca aj na zamknutie dvoch bicyklov. Miernou slabinou je trochu vyššia hmotnosť (584 g), ktorá je daňou za nadštandardnú odolnosť.

Takto koncipovaný zámok by nejaký čas zdržal aj otrlejšieho zlodeja a ja osobne som mu už viackrát zdôveril svoj starý cesťák pri vyzdvihovaní balíka z Parcelshopu . Voči funkčnosti a spracovaniu zámku nemožno mať akékoľvek výhrady a som si istý, že svoju službu bude plniť počas všetkých ročných období dlho a bezchybne aj pri nulovej starostlivosti.

Ak by vás niektorý z testovaných zámkov zaujal, tak LONGUS GUARD 1800 sa predáva za odporučenú maloobchodnú cenovku 18 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze a LONGUS STILE 1000 môže byť váš za približne 20 € a viac informácií nájdete zase na tomto odkaze.

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy ~ Okuliare ~ Lifestyle)

Henry33 13.08.2017 (19:30)

neviem ci som to len ja ale asi ani jednemu z tychto dvoch by som bike nezveril ale ten ruzovy by sa dcere pacil na hranie

nostro66 Henry33 13.08.2017 (23:02)

cronic.666 14.08.2017 (11:30)

si robite srandu s takymito "zamkami"?
nie aby ste radsej robili osvetu a snazili sa ludom vysvetlit, ze zamok treba kupovat poriadny! cize bud slusne ucko alebo poriadna retaz.
lebo potom sa len ludia cuduju, ze im ukradli bicykel i ked ho mali zamknuty. samozrejme ocelovym lankom.
v dnesnej dobe poriadny zamok je bohuzial nutnost. pripajam aj nazorne video, kolko asi vydrzia zamky typu pekny ruzovy zamok a 20eurova retaz...

b-fri 14.08.2017 (10:51)

a z coho je ta ruzova strunka? mi pripada taka, ze mi stacia male kliestiky vo vrecku a zo zamky je prd

palykom 16.08.2017 (12:14)

Ako bolo uz napisane, ja by som svoj bajk nezveril ani kombinacii tychto zamkov. Autor clanku asi zabudol dopisat, ze sa jedna o "platenu inzerciu"? Sam som bol minuly rok obetou kradeze a mal som podobny zamok ako je spomenuty v clanku...
Nikdy viac, momentalne pouzivam asi 2kilovu retaz od nemeckej firmy a s tym sa neobavam. Samozrejme aj to sa urcite da znicit, ale nie za sekundu jednym cvaknutim

Artist 08.03.2018 (21:16)

Snažil som sa skontaktovať s Oslancami, no nemajú ani snahu odpovedať na email.
Preto som natočil video a foto, kde si treba rozmyslieť kúpu Longus zámku. Ak je v takej kvalite ako ten môj, tak kľudne aj rukou a bez kľúčov stačí potiahnúť za lanko...
Slovák sa ešte musí veľa učiť, ako sa správať k zákazníkom.
Zlá reklama je pre nich asi nepodstatná a zákazník taktiež!!!
Zabúdajú na audio a video záznamy šíriace sa v dnešnom svete rýchlosťou svetla.
Ale keď sa im to páči, tak nech pozerajú na kvalitu...

Axel 02.05.2018 (13:48)

Ja som to vyriesil jednoducho - prisiel som do zeleziarstva a pytal sa, ake najvacsie pakovky mi vedia zohnat... Typek vytiahol zozadu asi poldruhametrovu ohavu, ze toto je najvacsie co sa da zohnat. Na to som sa spytal, ake hrube retaze s tym dokaze prestiknut. Ze vraj desinu, ale uz musia byt na to dvaja. A ze hrubsie priemery uz len flexou. Tak som vzal 12ku retaz a spolieham sa na to, ze pripadny zlodej nema pri sebe akumulatorovu flexu a diamantovy kotuc, aby bol hotovy ze menej ako 2 minuty. A k tomu zamok s 10mm krytym strmenom. Akurat, ze takato zostava vazi 3 kila na meter a vyzaduje aj nejaky cas na manipulaciu pri zamykani.

A k teme Longusu - kedysi som mal na hrdzavy crep ten ich akoze opancierovany zamok s plechovymi valcekmi na lanku. Po roku aktivneho pouzivania (chodenie do roboty, kde som bajk zamykal) som len tak zo srandy skusil, ze co to vydrzi. Zamok som ohol nasilu do tvaru U a cuduj sa svete. Tie plechove ocka sa nezdeformovali, zato sa vnutri roztrhlo lanko, kedze vnutri vznikla tym ohybom paka. Asi zhrdzavelo od pouzivania a tym, ze na zamok naprsalo, bol vonku v zime a tak.

Druhy pokus s Longusom bol uz naozaj pokusom zamok znicit. Vzal som na to od kamosa ten hrackarsky zamok = 3 ocelove nitky spletene do lanka plus centimeter hrubej plastovej buzirky na efekt. Zopar uderov kladivom do miesta vstupu lanka do zamku a potom som sa do slucky proste postavil a poskocil. A bol som na zemi, pri mne roztrhany zamok.