Absolon a Dahleová obhájili tituly v XC - prehľad

ROTORUA 27. augusta (SITA) - Francúz Julien Absolon obhájil na svetovom šampionáte v horskej cyklistike v Rotorue na Novom Zélande titul majstra sveta v cross country. Olympijský víťaz z Atén 2004 vybojoval už tretie svetové zlato v rade. Absolon v pretekoch od úvodného kola viedol a napokon vyhral pred Švajčiarom Christophom Sauserom o 43 sekúnd. Bronz si vybojoval Švéd Fredrik Kessiakoff. Aj medzi ženami sa presadila najväčšia favoritka Gunn-Rita Dahleová Flesjaaová, ktorá ťahá rovnako ako Absolon sériu troch výhier v rade. Nórska olympijská šampiónka bola počas celých pretekov v Rotorue na čele a od súperiek sa vzďaľovala. V cieli mala pred druhou Irinou Kalentievovou z Ruska náskok 2:45 min. Slovensko nemalo v cross country zastúpenie.
Výsledky - MS v horskej cyklistike v Rotorue (N. Zél.):

Nedeľa - Cross country:
Muži: 1. Julien Absalon (Fr.) 2:07:07, 2. Christoph Sauser (Švajč.) +43, 3. Fredrik Kessiakoff (Švéd.) +1:58, 4. Ralph Naf (Švajč.) +4:22, 5. Hector Leonardo Paez Leon (Kol.) +4:51, 6. Thomas Frischknecht (Švajč.) +5:19

Ženy: 1. Gunn-Rita Dahleová Flesjaaová (Nór.) 1:55:20, 2. Irina Kalentievová (Rus.) +2:45, 3. Marie-Helene Premontová (Kan.) +4:22, 4. Maja Wloszczowská (Poľ.) +6:30, 5. Margarita Fullanová-Rierová (Šp.) +7:40, 6. Mary McConnelougová (USA) +10:07

Barták vo finále ôsmy

ROTORUA 27. augusta (SITA) - Slovenský reprezentant v cyklotriale Peter Barták nezopakoval na svetovom šampionáte UCI v Rotorue na Novom Zélande svoje víťazstvo zo semifinále mužov elite na 20-palcových bicykloch a vo finále obsadil konečné 8. miesto. Dvadsaťštyriročný člen CK Záriečie pokazil najmä prvé dve sekcie prekážok a napokon nazbieral 27 trestných bodov. Celkovo štvrtý titul majstra sveta si vybojoval Marco Hösel, ktorý vo finále predstihol Španielov Carlesa Diaza Codinu a obhajcu titulu z posledných troch šampionátov Benita Rosa Charrala. Hösel vyťažil najmä zo svojej strategickej jazdy na jednotlivých prekážkach. Po absolvovaní ôsmich sekcií mal na svojom konte 10 trestných bodov. "Bola to veľmi náročná a dramatická súťaž. Aby ste sa nedotkli zeme, bolo treba na jednotlivých prekážkach vyvinúť veľa úsilia. Myslím, že dnešná trať bola dobrá, nie však perfektná. Som šťastný a je bláznivé, že som opäť vyhral," povedal Hösel.
Na väčších, horských 26-palcových bicykloch sa presadil Belgičan Kenny Belaey, ktorý nazbieral len 4 trestné body. V dramatickej súťaži skončil s 5 trestnými bodmi druhý Vincent Hermance z Francúzska. Slovák Ján Šidlík obsadil v semifinále 16. miesto a do osemčlenného finále nepostúpil.

Výsledky - MS v cyklotriale v Rotorue (N. Zél.):
Muži - 20-palcové bicykle: 1. Marco Hösel (Nem.) 10 tr. bodov, 2. Carles Diaz Codina 14, 3. Benito Ros Charral (Šp.) 15,... 8. Peter Barták (SR) 27

Muži - 26-palcové bicykle: 1. Kenny Belaey (Belg.) 4, 2. Vincent Hermance 5, 3. Giacomo Coustellier (obaja Fr.) 8,... v semifinále: 16. Ján Šidlík (SR)

Polc v zjazde štrnásty, titul pre Hilla

ROTORUA 26. augusta (SITA) - Slovenský reprezentant Filip Polc obsadil v zjazde na majstrovstvách sveta v horskej cyklistike v Rotorue na Novom Zélande 14. miesto. V kvalitnej konkurencii na blatistej trati tak vylepšil svoje postavenie z vlaňajšieho šampionátu v Livigne o jedenásť priečok. Z titulu sa napokon trochu prekvapujúco tešil Austrálčan Sam Hill. Vzhľadom na silu austrálskych zjazdárov je prekvapujúce, že ide iba o ich prvé mužské zlato v histórii. Na ďalších miestach skončili bývalý šampión Greg Minnaar z JAR a víťazov krajan Nathan Rennie. Na štarte pre zranenie chýbal majster sveta z posledných dvoch rokov Fabien Barel z Francúzska. "Bol som nervózny, keď som musel v cieli čakať na výsledky ďalších jazdcov. Dážď mi priniesol šťastie. Na suchej trati by som asi nevyhral. Snažil som sa ísť bezchybne, na technických úsekoch som nechcel zbytočne strácať čas," povedal po pretekoch Hill. Medzi ženami sa presadila Francúzka Sabrina Jonnierová.

Výsledky - MS v horskej cyklistike v Rotorue (N. Zél.) - zjazd:
Muži:
1. Samuel Hill (Austr.) 3:11,03, 2. Greg Minnaar (JAR) 3:15,25, 3. Nathan Rennie (Austr.) 3:17,16, 4. Steve Peat (V. Brit.) 3:17,92, 5. Chris Kovarik (Austr.) 3:18,04, 6. Michael Hannah (Austr.) 3:19,21,... 14. Filip Polc (SR) 3:24,49

Ženy:
1. Sabrina Jonnierová (Fr.) 3:50,32, 2. Tracy Moseleyová (V. Brit.) 3:53,83, 3. Rachel Athertonová (V. Brit.) 3:57,80, 4. Melissa Buhlová (USA) 4:00,40, 5. Emmeline Ragotová (Fr.) 4:01,03, 6. Fionn Griffithsová (V. Brit.) 4:02,22

Juniori:
1. Cameron Cole (N. Zél.) 3:28:29, 2. Samuel Blenkinsop (N. Zél.) 3:29,45, 3. Antoine Badouard (Fr.) 3:29,84

Juniorky:
1. Tracey Hannahová (Austr.) 4:07,07, 2. Floriane Puginová (Fr.) 4:11,74, 3. Micayla Gattová (Kan.) 4:40,91

Polc v krose osemnásty

ROTORUA 25. augusta (SITA) - Jediný slovenský zástupca v súťažiach horských cyklistov na spoločných majstrovstvách sveta v horskej cyklistike a cyklotriale v novozélandskom mestečku Rotorua Filip Polc skončil vo finále four crossu na osemnástej priečke. Slovenská zjazdárska jednotka nepostúpila po jedenástej priečke v kvalifikácii z prvého kola vyraďovacích bojov do štvrťfinále. Majstrom sveta sa stal Čech Michal Prokop a medzi ženami dominovala Američanka Jill Kintnerová.
Majstrom sveta v cross country mužov do 23 rokov sa stal švajčiarsky cyklista Nino Schurter, ktorý získal prednedávnom aj titul majstra Európy. Druhú priečku obsadil taliansky krosár Tony Longo a tretí skončil Kanaďan Max Plaxton.

Výsledky - piatok:
Cross country - muži do 23 rokov: 1. Nino Schurter (Švajč.) 1:54,58 h, 2. Tony Longo (Tal.) +50 s, 3. Max Plaxton (Kan.) +2:34

4X
Muži: 1. Michal Prokop (ČR), 2. Roger Rinderknecht (Švajč.), 3. Guido Tschugg (Nem.), ... 18. Filip Polc (SR)
Ženy: 1. Jill Kintnerová (USA), 2. Anneke Beertenová (Hol.), 3. Anika Molciková (Rak.)

{photo} Oficiálna fotogaléria: http://www.2006rotoruamtb.com/english/gallery.php
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.