Detská tour Petra Sagana 8. kolo - opäť s dažďom v Slovenskom raji

Naposledy nám na súťaži pršalo v roku 2015 v Slovenskom raji. Odvtedy sa súťažilo na 18 nových miestach – a bez dažďa.

Vybrali sme sa teda po dvoch rokoch s našou Tour opäť do Hrabušíc... a pršalo . Nebolo to však nič tragické. Po výdatnom nočnom lejaku, ráno pri dolaďovaní trate už len mrholilo a keď vyrazili cyklisti na trať, po daždi ani chýru (pršať opäť začalo, akonáhle sme poobede zbalili trať). Niektorých nerozhodných rodičov však ranná predpoveď a výhľad z okna presvedčil, že dnes nie je ten správny deň na horskú cyklistiku. Škoda. A tak sme zaznamenali „len“ necelých 300 malých saganovcov na štarte, ale tí, ktorí prišli, bojovali s blatistou traťou srdnate.

Ale poďme poporiadku. Po nesúťažnej kategórií Baby, ktorej náš predjazdec Jano Špak na elektrobiku len len, že „stíhal“ na ich 200-metrovej trati, prišli na rad kategórie súťažné. V Mini dievčatách sa najlepšie s blatom „kamaráti“ Vivien Ungerová, medzi chlapcami si ako prvý mohol ísť umyť bicykel Kristián Ďurec, ktorý na prvých kolách Tour obsadzoval priečky až v tretej desiatke miesta. Ale cyklistika mu „zachutila“ a v druhej polovici našej Tour už zaznamenal druhé víťazstvo. Najväčší favorit - maďarský cyklista Daniel Szilasi, sa musel na tejto dažďom podmáčanej trati (v Maďarsku asi toľko dažďa a blata nepoznajú), uspokojiť až s 5. miestom. V kategórií Mili dievčat musel rozhodovať až fotofiniš a jasná líderka tejto kategórie Alexandra Kadlecová uhájila víťazstvo naozaj len „o chlp“. Veľmi zaujímavý súboj prebiehal v tejto kategórií aj u chlapcov, veď v desiatich sekundách v cieli boli až piati pretekári. Najlepšie finišoval český cyklista Adam Maliňák. Najväčší náskok v cieli zo všetkých kategórií zaznamenala Vanesa Šatková, ktorá zvíťazila systémom štart – cieľ.

Najkvalitnejšou kategóriu bola v Hrabušiciach kategória Mini chlapci, veď poprední pretekári dosahovali rýchlejšie, respektíve podobné časy ako mladší a starší žiaci. Samozrejme, vo vyšších kategóriách sa štartovalo na viac okruhov, ale aj tak výsledky Mini chlapcov sú perspektívou (snáď to chlapci „nepreženú“ a budú napredovať aj vo vyšších kategóriách, kedy naozajstná cyklistika len začne). Najlepšiu formu má v závere sezóny Michal Šichta, kým jeho najväčší rival, český cyklista Jakub Mušálek, sa po menších technických problémoch musel uspokojiť s bronzovou medailou. Najrýchlejšia Mladšia žiačka bola Sofia Ungerová, ale zvyšné dve cyklistky boli naozaj na „dostrel“ a poriadne dýchali Sofii na chrbát. Asi najkrajší súboj sme videli u Mladších žiakov, kým od štartu vypálil dopredu Jakub Husár, neskôr ho na špici vystriedal neskorší víťaz kategórie Matúš Lipničan. Víťazstvo však zadarmo nemal, o čo sa postarali Daniel Tóth a Marek Mojto, ktorí v závere z náskoku víťaza poriadne „ukrajovali“. Najrýchlejšou Staršou žiačkou bola opäť Kristína Tichá, u chlapcov dominoval Michal Šiminský.