EUROBIKE 2017: Mix technických zaujímavostí – 1. časť

192 komentáre

bimjeam 08.09.2017 10 fotografií   Cestna Cyklistika Horska Cyklistika Eurobike Technika Sezona 2017 Sezona 2018

Prejsť dôkladne viac ako 10 výstavných hál plných všetkého, čo si pri slove bicykel dokážete predstaviť, a to za pár dní, je doslova nadľudský výkon. V tomto článku sa vám preto budem snažiť priblížiť najzaujímavejšie veci, ktoré ma na EUROBIKU zaujali a veci, s ktorými sa bežne nestretnete.

Napriek tomu, že som za dva dni po výstavisku prešiel takmer 20-tisíc krokov a 20 kilometrov, nebolo v mojich silách, aby som zmapoval všetkých 160 vystavovateľov a ďalších niekoľko desiatok sprievodných akcií a stánkov. Hoci by ste tu márne hľadali známe nápisy ako Specialized, Trek, Giant, či Cannondale, o pastvu pre oči rozhodne nebola núdza.

Tr!ckStuff Diretissima/Piccola

Duo taliansky znejúcich dizajnových CNC delikatés od nemeckej garážovky Tr!ckStuff, nie je určené len na ozdobu vášho bicykla, ale ponúka aj slušnú porciu brzdového výkonu. Kompletná hmotnosť brzdy piccola je pritom menej ako 158 gramov. Bonusom je možnosť výberu farebnej anodizácie zvlášť pre telo, páku a krytku expanzky.

EVOC FR Trail E-RIDE

Trend nárastu predaja elektrobicyklov je neúprosný, na čo značka EVOC zareagovala predstavením prvého „eBike specific“ batohu, ktorý je určený na transport náhradnej batérie a príslušenstva ako displej apod.

Shimano XT – 4-piestikový

Prvými hydraulickými brzdami, ktoré Shimano uviedlo na trh na prelome milénií, boli 4-piestikové brzdy XT. Po 17 rokoch sa história opakuje a 4-piestikový strmeň opäť nesie logo XT.

Breezer

Táto kultovka so sebou do Friedrichshafenu priniesla najmä oceľové commutery, ktorých bolo na EUROBIKU ako maku. Že sa jedná o veľkú parádu, niet pochýb

GHOST – The Plug

Ruku na srdce, kto z nás vyráža dnes do sveta bez svojho smartfónu? GHOST v rámci svojho produktového radu HAMR a ROCKET vybavil všetky svoje expedičné biky USB nabíjačkou, ktorú napája prúd generovaný dynamom integrovaným do predného náboja.

BMC Trail Sync teleskopka

Mať situáciu pod kontrolou, doslova pod palcom, je snahou švajčiarskeho BMC, ktoré zosynchronizovalo ovládanie teleskopky a zadného tlmiča do jednej páčky. Pri otvorení tlmiča automaticky uvoľníte mechanizmus aretácie teleskopky.

KCNC – colors of Taiwan

Farbičkami a pestrou paletou eloxu sa to v taiwanskej zóne doslova hemžilo. Prevodníky, predstavce, sedlovky a náboje tu bolo možné vidieť doslova v každom odtieni od výmyslu sveta.

MAGURA

MAGURA to s eletrifikáciou myslí smrteľne vážne, okrem elektrovidlice Boltron a elektricky ovládanej teleskopky Elect, ste v jej stánku mohli vidieť aj brzdy prepojené s riadiacou jednotkou elekrobiku.

Rocky Mountain

Musí sa uznať, že Kanaďania MTB-čka vždy vedeli. Model Slayer má okrem upraviteľnej geometrie aj šikovne vyriešené čapy zadnej stavby, ktoré majú maximálne čistú dizajnovú líniu a zároveň zabraňujú prenikaniu nečistôt do ložísk.

SRIDE 12

To, o čom viacerí z nás možno len špekulujú, je na bájnom východe bežná vec. Konkrétne 12-rýchlostná sada SRIDE, ktorá funguje na kazete s 11-50 zubami a pocitovo radila veľmi dobre. Otázne je, či by ste chceli na biku komponenty, ktorým by asi nikto nepovedal inak ako „srajdy“.

V rámci prvej várky technických zaujímavostí je to na teraz všetko, ak vás článok zaujal, čoskoro sa môžete tešiť na jeho pokračovanie.