Test: Wittkop Race TWIN MEDICUS 7.0 Gel - za super cenu, super kvalita

Henry33 11.09.2017 5 fotografií   Sedlo Wittkop Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Sloger Eu Test

Často sa ma ľudia, keď ma stretnú, pýtajú, ktorý komponent je lepší, trvácnejší, účinnejší, atď. Moja odpoveď je skoro vždy rovnaká, taký, ktorý vyhovuje a páči sa predovšetkým tebe.

Všetko to záleží od toho, načo to budem používať, čo očakávam a koľko som ochotný minúť. Presne takto som postupoval, keď som vyberal sedlo na môj bicykel do práce (commuter bike). Hľadal som niečo pohodlné, najlepšie lacné, nakoľko tento bicykel parkujem kade-tade a čo najmenej nápadné, aby zbytočne neupozorňoval bicykel ako celok.

Hľadám sedlo za facku

Netrvalo dlho a objavil som sedlo značky Wittkop s podozrivo nízkou cenou. Trošku googlim a zisťujem, že tá cena je predsa len v poriadku a čo na prvý pohlaď vyzeralo ako značka pre supermarketový trh, je v skutočnosti firma založená v Nemecku v roku 1898. Neváham a objednávam. Po dorazení sedla ma príjemne prekvapila kvalita spracovania a taktiež hmotnosť, ktorá je veľmi slušných 295 g. Nie som žiadny gramár a určite by som nekupoval sedlo za pár stovák, aby som ušetril desať gramov. Len tak zo srandy si však pozrite, koľko vážia najlacnejšie sedlá od zvučných značiek, ktoré sú štyri a viackrát drahšie.

Čo na to povie...

No dobre, váha a cena sú jedna vec, ale čo na to komfort? Poviem vám pravdu, mal som strach, ale tak už mi nič iné neostávalo, len vyskúšať. Priťahujem teda oceľové lyžiny do sedlového zámku a vyrážam do práce. Prvé metre som si trochu hľadal posed a ešte dvakrát upravil sklon a vzdialenosť sedla od predstavca, ale potom to už bolo v poriadku. Oceňujem taktiež anatomický otvor v strede, ktorý znižuje tlak na citlivé partie a taktiež príjemne vetrá v lete. Celé sedlo je anatomicky tvarované a aj napriek tomu, že zvršok je potiahnutý vinylom a nie kožou, tak je príjemný na dotyk. Podľa výrobcu je celé sedlo postavené na základe štúdie ľudského tela a pohybu jazdca na bicykli. Či to je pravda alebo nie, vám nepoviem, ale jedno je isté, sedlo je pohodlné a za ešte pohodlnejšiu cenu myslím, že neurazí nikoho.

Plusy:

• cena
  • komfort

Mínus:

• za danú cenu nič

Wittkop používam už 6 mesiacov a stále vyzerá ako nové a čo je podstatnejšie, stále je rovnako pohodlné aj pri dlhých výjazdoch ako prvýkrát. Určite si pozrite ich ponuku na stránkach dovozcu esloger.sk, kde môžete nájsť aj sedlá špecificky navrhnuté pre nežné pohlavie a ako inak, v skvelej cene 12.90 €.

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

mireq1 11.09.2017 (19:11)

Bežne robim vyjazdy 60-70km a mna zadok z neho neboli, každy sme iny takze nie kazdemu musi vyhovovat.

muzicekd mireq1 11.09.2017 (20:33)

Aj ja robím výjazdy aj nad 100 km a vobec nieje nepohodlné

Henry33 muzicekd 12.09.2017 (09:18)

to je ako s topankami kazdemu sedi nieco ine. U tohto je vyhoda ze ked nesadne tak to tak neboli lebo stoji tak malo.

tatusik 11.10.2017 (15:18)

Mám ho 3 mesiace na horskom bajku. Prve 3-4 vyjazdy po cca 50km som si nevedel najst posed. No riť si musi zvyknut a teraz vobec neni problem ani pri 100vke ked koncim jazdu. Jedno co je super, ze ak sadnete prvykrat na sedadlo tak clovek citi ze Vam sedi. Pre mna po na nom najazdenych cca 800km je super sedadlo a za super cenu. Na jar ideme testovat partiovka viac druhoch od Wittkop. Ja budem mat na pod riťou Wittkop ATB Man inmould Gel. Uvidime a podelime sa

bedo 11.09.2017 (09:32)

síce podľa mňa nevyzerá ako nové (logo Wittkop), ale zato vyzerá zaujímavo + máš bonusové body za véčka

Henry33 bedo 11.09.2017 (10:44)

tak osuchane logo je nic hej hej to bol pracovny nastroj na hradzu

mireq1 11.09.2017 (12:21)

Tiež ho používam takmer druhý mesiac k úplnej spokojnosti, po skúšaní rôznych sediel mi konečne toto sadlo, a ešte pritom za tak super cenu, môžem len odporučiť.

danix 11.09.2017 (12:35)

Tiez odporucam, za tu cenu nema chybu, ale na dlhsie vyjazdy nad 50km uz nie je sedlo take pohodlne ako WTB Volt Race, ale cenovo je 3x lacnejsie.

zarathustra danix 11.09.2017 (15:08)

...prave po wtb volt poskulujem...nepridas komentik do temy "pohodlne mtb sedlo"?

misobikerds 11.09.2017 (15:58)

Toto sedlo vlastním. No žiaľ je to sedlo vhodné len na krátke výjazdy ako píše danix. Cca po 30-40km začne sedlo nepríjemné tlačiť a ominat. Snáď ešte horšie ako wtb volt ktoré. Som mal. ... Dobrá reklama na zle sedla...ale predať sa dá všetko.

slavo misobikerds 11.09.2017 (21:45)

Idealne sedlo treba hladat, ja mam napriklad ine Wittkop za podobnu cenu a siel som s nim 6 hodinovy vyjazd a vpohode - https://www.strava.com/activities/1153567623 Mozno je to vsak tym, ze sedlo jazdim od jari a uz som si zvykol

tpajki 11.09.2017 (19:46)

ja som sedlo wittkop kupil v lidl za 9€ a spokojnost. presiel som na nom aj 60-70 km vyjazd

psykora2 11.09.2017 (20:14)

mne vyhovovalo iba na kratsie trasy, potom som si zmeral kosti a zistil ze mi nesedi sirka a tak som objednal ine, ale inak kvalita spracovania vs cena je super

robert.mitosinka 27.09.2017 (12:37)

Zobral som ho vyskusat 2 huste dni po sebe na Rychlebky. Tlacilo ma. A pritom je dost velka cast jazdenia so sedlom dolu. Plus ma dlhsi nos, ako moje tradicne a teda v technickom terene zachytava, ked sa hned nespusti sedlo. Dobra cena/vykon, ale asi na kratsie vyjazdy, ako bolo podevane. Uz je dolu.