EUROBIKE 2017: Ďalšia várka technických zaujímavostí

O zaujímavostiach, kuriozitách a komponentoch vystavovaných na tohtoročnom EUROBIKU, ktoré stálo za to vidieť, by sa dalo písať ešte veľmi dlho. Všetkého však veľa škodí, a tak je tu posledná várka noviniek a pokračovanie série technických zaujímavostí.

Snežný muž v pluse

Kultový Yeti si so sebou priniesol okrem iného aj pluskovú verziu biku SB5+. Naživo pôsobil naozaj impozantne a prekopané zadné vzpery zabraňovali kontaktu s reťazou.

Favorit komplet naopak

Ak sa vám pri značke Favorit vybaví dostupný oceľový cesťák pre masy, pravdepodobne budete súčasnou ponukou pekne zaskočení.

Čisto karbónové rámy, predné planžetové odpruženie Lauf, remeňový pohon... aj takéto delikatesy bolo možné vidieť v štýlovom stánku Rokycanskej značky. Prémiová kvalita a exkluzivita však pochopiteľne niečo stojí a z nových favoritov určite masovka nebude.

ControlTech

Máločo má taký nádych vznešenosti ako titánové komponenty. ControlTech vystavoval svoju líniu Timania, v ktorej si našli miesto (okrem iného) aj cestné dropbary z kombinácie titánu a karbónu.

FOX

Ak máte pocit, že sa pozeráte na vyfúknutú vidlicu, ste na omyle. Jedná sa o gravel model vidlice FOX AX, ktorá ponúka 40 mm zdvihu.

Sťahovací Hiplok

Ak hľadáte skutočne minimalistický zámok, pravdepodobne sa vám nepodarí nájsť nič kompaktnejšie ako Z LOK od Hiploku. Na EUROBIKU bol k videniu model na kľúč v tvare dvojzubca ako aj varianta na kód.

Brooks

Väčšina z vás má značku Brooks zafixovanú ako výrobcu imidžových kožených sediel, no v ponuke majú aj celkom štýlové retro brašne. Nás zaujala konkrétne táto podsedlová.

Made in Slovakia

To, že vystavovateľov zo Slovenska bolo vo Friedrichshafene ako šafránu, nie je žiadne tajomstvo. Jedným z nich bol aj Kenzel, ktorý vystavoval najmä svoje pohľadné city biky so zladenými doplnkami, ale napríklad aj zaujímavé polykarbonátové svietiace odrážadlá.

ERGON Core

Síce sme sa nedozvedeli, v čom presne spočíva tajomstvo výplne sediel ERGON s prívlastkom „core“, no kebyže sa udeľuje na EUROBIKU cena za najpôsobivejšiu inštaláciu, celkom určite by ju s prehľadom vyhral.

Le Pinarello de Froome

Rozsiahla expozícia Shimana neponúkala síce veľa technických noviniek, no zato tu bola možnosť naživo si siahnuť na žlté Pinarello Chrisa Frooma, s ktorým došiel víťazne do cieľa tohtoročnej Tour de France.

Merida

Po tom, čo sa Merida vytratila z výslnia svetového pohára v cross country, trochu upadla aj pozornosť o horské biky tejto značky. Merida však rozhodne nezaháľa a na rok 2018 ponúka viacero inovácií ako napríklad aj použitie metrických tlmičov s úchytmi typu trunnion.

Crossky od Toma

Tom Ritchey to s oceľou odjakživa vedel. Výsledkom jeho dlhoročných skúseností sú aj tieto cyklokrosové/gravel modely nesúce jeho jasný rukopis.

Zelený ako biely kameň

White Stone je síce značka, ktorá veľa ľuďom nič nepovie, no na EUROBIKU sa blysla fullom osadeným naozaj prémiovo. Z exotických komponentov môžete vidieť napr. vidlicu X-cite, brzdy Trickstuff Piccola, kľuky B.O.R, pohon SRAM GX Eagle a karbónové záplety.

Dúfam, že vás séria technických zaujímavostí zaujala a že sme vám aspoň na chvíľu priblížili atmosféru tohtoročného EUROBIKU 2017. Ak sa vám predsa len však máli, tešiť sa môžete ešte na kompletnú fotogalériu, ktorú doplníme už čoskoro.