Test: Bunda BBB POCKETSHIELD BBW-266 – ideálny spoločník (nielen) do jesenného počasia

Nájsť správneho „parťáka“ do nečasu jesenných výjazdov, nemusí byť vždy jednoduché. Nám sa jedného takého podarilo nájsť. Čo od neho možno čakať, sa dozviete, ak budete pokračovať v čítaní.

Pod týmto metaforickým označením je samozrejme myslená ľahká a skladná vode a vetruodolná bunda v praktickom reflexnom farebnom vyhotovení, ktorú som mal možnosť testovať počas premenlivého septembrového počasia.

Základné vlastnosti – to, čo očakávate, aj to, čo reálne dostanete

Každý z nás, kto niekedy siahol po takomto type bundy, pravdepodobne očakával odolnosť voči vetru a dažďu, zvýšenie tepelného komfortu v zjazdoch, alebo pri dojazde domov, vyššiu mieru pasívnej bezpečnosti pri zhoršených svetelných podmienkach a v neposlednom rade možnosť pohodlne poskladať bundu do zadného vrecka dresu bez toho, aby ste nevyzerali ako keby máte na chrbte nádor. Všetky tieto požiadavky bunda POCKETSHIELD od BBB spĺňa.

Materiál, spracovanie, veľkosť

Bunda na test sa ku mne dostala vo veľkosti L, čo vo mne nahlodávalo počiatočnú nedôveru, predsa len, väčšinu obdobných vecí mám vo veľkosti M. Obavy z prestrelenej veľkosti sa našťastie nepotvrdili a bunda sedí ako má. Nie je ani prílišne obtiahnutá a rovnako mám ešte rezervu, pokiaľ by som pod ňu chcel napasovať nejakú hrubšiu vrstvu. Dĺžka rukávov je na moju výšku 176 cm akurátna a rovnako aj patent dolného okraja je v ideálnej úrovni. Materiál, z ktorého je táto 83-gramová bunda vyrobená, je na dotyk príjemný a maximálne tenký. Ak by ste sa obávali, že bude aj náchylný na poškodenie, tak vás možno upokojí informácia, že rukáv prežil bez ujmy namotanie do výpletu zadného kolesa počas vyťahovania bundy z vrecka dresu za jazdy . Osobne by som však neodporúčal v bunde moc padať. Spracovanie a strih bundy je na veľmi vysokej úrovni, kvalitný zips YKK neprefukuje a v oblasti hrude a zadného vrecka je prítomné aj reflexné logo BBB. Do spomínaného zadného vrecka na suchý zips napasujete bez problémov 5“ smartfón, prípadne do neho môžete pri troche snahy a šikovnosti zbaliť celú bundu. Pod stojáčikom, ktorý dobre chráni krk pred vetrom, sa v zadnej časti nachádza „klimatizačný otvor“, ktorým sa dostáva von nadmerné teplo a vlhkosť.

Široké využitie nielen na bike

Hoci je bunda primárne určená na cyklistiku, čomu zodpovedá aj mierne predĺžená zadná časť, ktorá chráni vaše polky proti frkancom od zadného plášťa, rozhodne by som sa ju neštítil pribaliť aj do batohu na pešiu turistiku. V prípade prehánky alebo silného vetra na vrchole, by bola ideálnym kusom oblečenia, ktorý prakticky nezaberie žiadny priestor v batohu a hmotnostne si jeho prítomnosť ani nevšimnete. Zovšeobecnene možno teda povedať, že bundu dokážete využiť pri každom exteriérovom športe, kde ste vystavení vetru alebo dažďu.

Ľahká vode a vetruodolná bunda by mala byť výbavou každého bikera a obzvlášť tých, ktorí jazdia za každých podmienok a v každom ročnom období. Ja osobne som si túto bundu veľmi obľúbil a začal nosiť prakticky na všetky výjazdy. Počas rannej cesty do práce som v nej dobre viditeľný a vďaka lepšej izolácii nemusím ráno na seba súkať toľko vrstiev. Veľmi často som bundu využíval aj na zjazdy, kde sú jej vlastnosti na nezaplatenie. Keď sa poriadne zahrejete v stúpaní a následne máte absolvovať dlhý a rýchly zjazd, tak vám zima zachádza poriadne až pod nechty. Rovnako bola bunda skvelým spoločníkom počas slnečných dní babieho leta, kedy teplota s rýchlo zapadajúcim slnkom rapídne klesá. Do takéhoto počasia je pomerne ťažko sa dobre obliecť, lebo v čase keď vyrážate je príjemne teplo a slnečno, no po dvoch hodinách už je situácia diametrálne odlišná. Vtedy prichádza na rad ľahká „fukerka“, ktorá je na takéto podvečerné dojazdy ako stvorená a nejeden raz ma zachránila od zbytočného prechladnutia. Samozrejme, priedušnosť nie je devízou číslo jeden pri takomto type bundy, no hrúbkou a pocitovo je materiál v porovnaní s low-cost igelitmi z obchodných reťazcov „nebe a dudy“. A najlepšie na tom všetkom je, že bundu dokážete vopchať prakticky do ktoréhokoľvek vrecka bez toho, aby vás počas jazdy akokoľvek obmedzovala.

Jediná vlastnosť, ktorú sa mi (našťastie) nepodarilo overiť, je nepremokavosť v silnom daždi. Frkance od mokrej vozovky, ako aj mrholenie zvládala však s prehľadom a neobávam sa toho, že nejaká letná prehánka by bundu vychýlila z rovnováhy.

Plusy:

• kvalita materiálu
  • extrémna ľahkosť
  • spratnosť
  • príjemný materiál, strih

Mínus:

• zadné vrecko nie je na zips

Ak hľadáte aj vy takéhoto verného parťáka do každého počasia, bunda POCKETSHIELD BBW-266 od BBB je výbornou alternatívou, ktorú vám môžem s pokojným svedomím a vedomím odporučiť na základe skúseností otestovaných na vlastnej koži.

Bunda sa predáva za odporúčanú MOC 69.95 € a viac informácii o nej nájdete na stránke bbbcycling.com/sk.