Test: BBB SENTRY BLS-86 – decentné a spoľahlivé osvetlenie

bimjeam 21.10.2017 10 fotografií   Cestna Cyklistika Horska Cyklistika Bbb Test Svetlo Sveta Skprofibike

S príchodom zimného obdobia sa dni pomaly skracujú a potreba byť na výjazde videný, je aktuálnou témou číslo jedna. Dnes si predstavíme jedného horúceho kandidáta, ktorý dokáže vniesť pomerne veľa svetla do týchto chladných dní.

Na redakčný test sa k nám dostala okrem iného aj táto decentná minimalistická blikačka, ktorá sa svojim výzorom nijako nevymyká zaužívaným tradíciám, no napriek tomu, pri jej navrhovaní holandskí vývojári z BBB pohli rozumom a výsledkom je tento produkt s vysokou mierou funkčnosti, ktorý sa dobre ovláda a eliminuje potrebu tužkových alebo mincových batérií.

Prvý dojem a spracovanie

Práve spomínané batérie sú obvykle kameňom úrazu väčšiny malých cyklo svietidiel. Buď sa vybijú v tom najmenej vhodnom čase, alebo zrovna nie sú po ruke, keď sú potrebné. Svetlo SENTRY BLS-86 od BBB má však vstavaný 550 mAh akumulátor, ktorý je možné dobíjať prostredníctvom pribaleného usb kábla alebo akéhokoľvek iného usb kábla, či už cez počítač, notebook, nabíjačku, powerbanku alebo smartphon, ktorý to umožňuje. Nedostatok energie signalizuje drobná dióda na vrchu svetla, rovnako ako indikátor plného nabitia. Nemusíte sa tak obávať, že sa vám svetlo vybije v polovici výjazdu. Prípadne, ak sa vám ho podarí nechať zapnuté celú noc v garáži, tak hneď viete, či už ho treba nabiť alebo ešte niečo vydrží.

Kvalitná konštrukcia - stávka na istotu

Veľkou výhodou uzavretej konštrukcie svetla je eliminácia akýchkoľvek netesností, vrzgajúcich častí. Jediným narušením celistvosti vonkajšieho obalu je usb konektor, ktorý chráni záslepka z kvalitnej gumy umiestnená na spodnej časti svetla, ktorá drží veľmi dobre tam, kde má a spoľahlivo chráni elektroniku pred vniknutím vody do svetla. Svetlo sa na sedlovku upína pomocou O-krúžku, ktoré sú v balení dodávané vo viacerých priemeroch a podľa slov výrobcu, spoľahlivo držia aj na aero-sedlovkách. Za mňa môžem potvrdiť, že na klasickej sedlovke drží svetlo pevne a neskĺzava dole, ani sa nepretáča pri jazde v teréne. Orientácia na výšku je tiež veľmi rozumná, nakoľko svetlo nepretŕča cez boky sedlovky a v prípade pádu je minimálna pravdepodobnosť, že by ste ho nejako poškodili. Pokiaľ by vám však aj spadlo, som si istý, že vám z neho neostane leporelo. Drobnou daňou za toto riešenie je však nemožnosť naklopiť svetlo vertikálne.

Ovládanie a postrehy z praxe

Ovládanie svetla je dobre premyslené. Svetlo zapnete dlhším podržaním tlačidla v hornej časti, rovnako funguje aj vypnutie. Prepínať medzi režimom silného, utlmeného svetla a blikania môžete krátkym stlačením. Nestane sa vám tak, že pri snahe za jazdy trafiť správny režim, preklikáte celú „ponuku“ trikrát stále dokola. Povrch ovládacieho tlačidla má dobrý grip a počas doby testovania som nemal so zapnutím jediný problém ani v hrubších rukaviciach.

Svetlo sa pri použití usb nabíjačky nabije pomerne rýchlo a pri používaní na cesty do a z práce mi vydržalo bez problémov celý týždeň (cca 5 hodín čistého času) na režime blikania, bez signalizácie slabej batérie. Pozitívom je, že COB (chip on board) diódy je vidno veľmi dobre aj z bokov a v porovnaní s klasickými LED diódami sú umiestnené viac na husto, čiže je možné dosiahnuť omnoho vyšší výkon, ako pri použití konvenčných LED-iek. Ďalším pozitívom je aj minimálna hmotnosť, ktorá na kuchynskej váhe činila 32 gramov.

Plusy:

• vysoký výkon
  • dobrá viditeľnosť z uhla
  • pevná konštrukcia
  • nabíjanie cez USB
  • indikátory stavu batérie
  • primitívna inštalácia
  • spoľahlivo drží

Mínus:

• nedá sa vertikálne naklopiť

Svetlo BBB SENTRY môžem vrelo odporučiť všetkým, ktorí hľadajú spôsob ako skoncovať s baterkovými low-end svetielkami, no zároveň nechcú na bike vešať výrazné svetlá. Vysoký výkon vzhľadom na malé proporcie a dizajn, ktorý určite nikoho neurazí, sú hlavnými výhodami tohto drobného pracanta.

Odporúčaná maloobchodná cenovka pre toto svetlo je stanovená na 33.95 € a podrobnú špecifikáciu nájdete na stránke bbbcycling.com/sk.

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

mailer 21.10.2017 (20:23)

drahe. pouziam z lidla ten set cervene a biele, baterky vydrzia dlho, pri tej cene sa pri vybiti oplati kupit rovno nove

Podkonican 22.10.2017 (21:35)

V podobnej cene su aj zadne svetlna na osobne auta ako nahradny diel.

Demo9 Podkonican 23.10.2017 (23:44)

veľa vecí na bike stojí toľko čo na auto a je tam 1000x menej materiálu...tiež sa nad tým niekedy zamýšľam...

majovajo 21.10.2017 (21:58)

Ja uprednostnujem na AA baterie. Vydrz velmi dlha a zivotnost alkalickych baterii spolahliva. A nestane sa, ze ma prekvapi tma. usb na zadne svetlo mi pride ako loteria. Jedneho dna ta prekvapi noc a svetlo v...

majovajo majovajo 21.10.2017 (21:59)

Ano AA baterie su sice trochu old style ale da sa na ne spolahnut. Hentie CR2032 v blikackach z lidla - to uz sa mi zda trochu neekologicke. A to nie som zrovna zeleny.

murderer 22.10.2017 (19:50)

neskutočná cena

Brano_FR 24.10.2017 (11:33)

preboha 34€ za malé zadné svetielko? to akože fakt niekto kúpi? už 10€ je dosť za takú blbosť a nie to ešte 30+... a šak z Číny nieje problém objednať a presne takýmto štýlom za chvíľku bude každý druhý nakupovať z Číny pretože sa to proste oplatí.

winter78 22.10.2017 (10:29)

Moje cyklovýjazdy nie sú nikdy plánované, beriem bike vtedy keď mi to čas a počasie dovolí a preto nejaká príprava s nabíjaním blikačky vopred neprichádzala vôbec do úvahy. Preto stále vozím klasické "low end" baterkové blikačky, v ktorých vymením jednoducho baterku aj počas výjazdu a jazdím ďalej.

gbsvk 16.11.2017 (08:29)

keďže chodím na bicykli do práce aj teraz, nevyhnem sa tme. skúšal som už všelijaké zadné svetlá, a môj tip, čo sa mi zatiaľ najviac osvedčil, je usb nabíjacie svetlo hqbc lumer, fakt dobré a relatívne lacné svetlo https://svetla-na-bicykel.heureka.sk/hqbc-lumer-3smd/ nevadí mi mráz, horúčava, dážď, sneh, na rozdiel od iných, čo som mal, proste spoľahlivo funguje

Robsas 21.10.2017 (22:28)

A kde je ta logika, ak sa smiem opytat, AA v poriadku a gombikove neekologicke? 😂😂😂

majovajo Robsas 22.10.2017 (22:28)

Dlhsia zivotnost, menej obalu, moznost aku. Ked si kupis cr 2032 tak pocitas s tym, ze baterky vyhodis. Uz pri kupe teda ides vedome do konzumu. Ale tak je to vec nazoru.

Demo9 majovajo 23.10.2017 (23:50)

pravda...a hlavne tie CR2032 niekedy kúpiš a sú z dákych starých zásob alebo čína a hneď sú vybité...pokiaľ netlačí človeka rozmer tak klasika jednoznačne...ja som aj doma v diaľových ovládačoch a hodinách podával nabíjacie baterky a raz do roka ich nabijem a kľud,žiaden odpad...niektoré baterky majú už cca 10 rokov a stále fungujú

ppi 25.10.2017 (14:41)

Mne leze na nervy to stale prepinanie ked to xhce clovek vypnut. Ci lacne alebo drahe svetlo, ziadne nema primitivny mechanixky spinac tj zapnem - blika, vypnem - zhasne.