Zdroj: IceQUEEN

Cyklokros je vo svojej podstate zimný šport, ale tieto bicykle nájdu oveľa širšie uplatnenie, ako si na prvý pohľad môžete myslieť.

Mnohí si stále myslia, že cyklokrosové bicykle nájdu využitie len na pretekoch alebo pre veľmi špecifickú skupinu jazdcov. Takýto bicykel sa ale veľmi dobre môže stať doslova univerzálnym „riešením“ počas celého roka. Ak vymeníte plášte za klasické, máte z neho v podstate pohodlný cestný bicykel s menej agresívnou geometriou. Plášte s jemným vzorom z neho spravia gravel bike, no a v klasickom prevedení nájde uplatnenie v ľahšom teréne, v blate alebo pri zimných „radovánkach“. Tomu všetkému nahráva aj súčasný trend kotúčových bŕzd, vďaka ktorým ešte lepšie zvládne náročné podmienky. Pozor je potrebné dávať na vhodné prevody, keďže sa stále častejšie uplatňujú aj tu jednoprevodníky, so svojimi výhodami a nevýhodami.

Giant TCX Advanced Pro 2

Pre náročných pripravil Giant karbónový model rámu, ktorého výsledkom je kombinácia tuhosti a nízkej hmotnosti – nielen vďaka materiálu, ale aj konštrukčným prvkom ako asymetrická zadná stavba alebo hlavová partia OverDrive 2. O pohodlie sa stará okrem iného sedlovka D-Fuse, ktorá „pracuje“ v širokom rozsahu, takže sa môžete lepšie sústrediť na podávaný výkon. Nechýba uchytenie kotúčových bŕzd flat-mount, samozrejmosťou sú pevné osky. Pohon má na starosti sada SRAM Rival v prevedení 1x11, vrátane hydraulických kotúčových bŕzd. Doplnky sú z vlastnej dielne Giantu, vrátane kolies. Cena sa pohybuje okolo 2 549 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Felt F5x

Základom bicykla je v prvom ráde kvalitný rám a vidlica, a to v prípade modelu F5x platí doslova. Karbón UHC Advanced dopĺňa technológia + TeXtreme, vďaka čomu sú tieto dve kľúčové časti ľahké, tuhé a tiež veľmi odolné voči nárazom. Vnútorné vedenie je samozrejmosť a máte na výber medzi mechanikov a elektronikou v prípade potreby, kotúčové brzdy sú uchytené pomocou štandardu flat-mount. Zmenu prevodov má na starosti Shimano 105 s brzdami RS505, celok dopĺňajú kľuky FSA Gossamer Pro ABS. Kolesá sú z vlastnej produkcie Feltu a sú pripravené na použitie bezdušových plášťov. Cena pre slovenský trh zatiaľ nie je stanovená a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


LIV Brava SLR

Dámy, ktoré majú radi vodu a blato, nemusia vôbec zúfať, ak im pánske rámy nesedia. LIV totiž ponúka cyklokrosový model postavený výhradne pre ženy s upravenou geometriou, kde nebude problém ani s malými veľkosťami ako XS a S. Základom je hliníkový rám zo zliatiny Aluxx SLR a karbónová vidlica so stĺpikom OverDrive 2, nechýbajú dôležité detaily ako sploštená horná rámová trubka pre pohodlnejšie nosenie na pleci. Sedlovka D-Fuse sa stará o zvýšenie komfortu. Pohon je v rukách sady SRAM Apex v prevedení s jednoprevodníkom (40 zubov) a 11-rýchlostným systémom 11-42. Doplnky nesú z veľkej časti logo Giant. Cena sa pohybuje okolo 1 899 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Cannondale CAADX Ultegra

Hlavné rysy top modelu SuperX sa preniesli aj na hliníkový koncept CAADX, ktorý sa tak stáva vhodnou voľbou pre začínajúcich pretekárov. Hliníkový rám CAAD12 nestráca na tie karbónové takmer nič, čo sa obratnosti a tuhosti týka, rozdielom je len nepatrne vyššia hmotnosť. Zadné vzpery nesú úpravu v podobe technológie SAVE, takže zvládnu spracovať jemné vibrácie a podporujú celkový komfort aj pri hliníkovom ráme. Nechýba demontovateľný držiak zadného blatníka a bicykel nájde široké použitie aj mimo cyklokrosových tratí. Základom výbavy je sada Shimano Ultegra a hydraulické brzdy RS685 s uchytením flat-mount. Zaujímavosťou sú tuhé a ľahké kľuky Cannondale Si a tiež vlastné tubeless ráfiky CX 2.0. Cena sa pohybuje okolo 2 099 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Canyon Inflite CF SLX 8.0 Pro Race

Jedným z najnovších prírastkov v rodine Canyon je karbónový cyklokrosový špeciál Inflite CF SLX. Celok nesie mnohé originálne riešenia ako napr. špeciálnu konštrukciu umožňujúcu jednoduché prenášanie alebo kombinácia predstavca a riadítok s vhodnou kombináciou dĺžky a šírky pre cyklokros. Konštrukcia rámu umožňuje tiež skrátiť zadný trojuholník, čím sa znížia sedlové vzpery a skrátia reťazové vzpery. Samozrejmosťou je nízka váha a potrebná tuhosť, vďaka čomu bude vedenie stopy bez problémov. Pohon je v rukách sady SRAM Rival s jednoprevodníkom, nechýbajú ani hydraulické kotúčové brzdy. Kľuky Quarq Prime sú pripravené na použitie merača výkonu, ktorý je možné neskôr dokúpiť. Kolesá DT Swiss CR 1600 Spline DB sú obuté do plášťov Schwalbe X-One. Cena sa pohybuje okolo 2 799 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Orbea Terra M31-D

Či už máte radi cyklokros alebo skôr jazdenie po spevnených cestách, model z radu Terra dokáže splniť oboje. Položenejší hlavový uhol a krátka zadná stavba sa postará o obratnosť v technických úsekoch, vzpriamenejší posed poskytne kontrolu. Základ tvorí karbónový rám a vidlica, výsledkom čoho je nízka váha, tuhosť a tiež komfort pri pohlcovaní drobných rázov. V blate príde vhod jednoduchosť jednoprevodníka, ktorý je v „rukách“ sady SRAM Rival. Pod ňu spadajú aj hydraulické kotúčové brzdy, kľuky sú zase z talianskej produkcie, konkrétne model FSA Gossamer. Kolesá Fulcrum Racing 600 DB dotvárajú celok a zvládnu ako použitie na spevnených cestách, tak aj nástrahy cyklokrosu. Cena sa bude pohybovať okolo 2 680 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Specialized CruX Sport E5

Vstupnou bránou do sveta cyklokrosu môže byť model Sport E5 postavený na ráme zo zliatiny E5. Tá je veľmi odolná a poskytne všetko potrebné pre maximálne nasadenie, vidlica už je z karbónu FACT. Geometria je robená tak, aby poskytla komfort a možnosť jazdiť ako na okolitých cestách, rovnako aj v obľúbenom lese na vašom tréningovom okruhu. Horná rámová trubka je sploštená, aby sa dal bicykel ľahko a pohodlne nosiť, ak uznáte, že prekážky už sú cez váš limit. Sada Shimano 105 poskytne dostatok prevodov do terénu, ale tiež na rýchle presuny po asfalte. Hydraulické brzdy RS785 sa postarajú o kontrolu za každých podmienok, vrátane tých najhorších. Kolesá DT R470 sú obuté do plášťov Specialized Tracer, vlastné logo nesú aj doplnky ako sedlovka, riadítka alebo sedlo. Cena sa pohybuje okolo 1 999 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


KTM Canic CXC 22S Ultegra

Špecifickým potrebám cyklokrosu je prispôsobený model Canic od rakúskeho KTM. Geometria umožní spoľahlivé vedenie v teréne, krátka stavba sa postará o potrebnú obratnosť. Základom je karbónový rám Performance Carbon a rovnako karbónová vidlica. Rám umožní pohodlné nosenie a disponuje dostatočným miestom na priechodnosť aj poriadne „obaleného“ plášťa. Brzdenie má na starosti hydraulika v podaní Shimana a modelu BR-RS785, prevody sú v rukách mechanickej sady Ultegra 6800. Dvojica prevodníkov sa postará o dostatočný rozsah a bicykel nájde uplatnenie aj na cestných presunoch a tréningoch. Kolesá sú z produkcie DT Swiss, konkrétne DT Swiss X 1700 two Spline. Viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.


Cyklokrosové bicykle majú čo ponúknuť aj mimo pretekárskych tratí plných blata a prekážok. Každý z týchto má pritom trochu odlišné charakteristiky - pre informácie o geometrii, prípadne ohľadom podrobnej špecifikácie, navštívte prosím stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.

[Foto na úvode: IceQUEEN]

info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Jesenná výbava - zvládni blato a dážď s prehľadom PR článok

Jesenná výbava - zvládni blato a dážď s prehľadom

Kto povedal, že októbrom sa končí sezóna? Ani väčší chlad, občasné blato a dážď nemusia byť so správnou výbavou žiadny problém.
Svetlá - vidieť a byť videný je základ bezpečnosti PR článok

Svetlá - vidieť a byť videný je základ bezpečnosti

Ako prilba patrí na hlavu, na bicykel patria svetlá. Zvlášť vtedy, ak jazdíte po cestách s premávkou alebo v „mestskej džungli“. Potrebujete ich? Môžete vyberať u nás.
Celoodpružené bicykle do 3 000 € - k šťastiu stačí málo PR článok

Celoodpružené bicykle do 3 000 € - k šťastiu stačí málo

Pre začiatky v náročnejšom teréne netreba hneď čo najviac „nadupaný“ stroj. Osloviť dokážu aj lacnejšie modely do 3 000 €.
keyboard_arrow_up