Svetová premiéra: ebike Kinazo e1 z 3D tlačiarne

Svetová premiéra: ebike Kinazo e1 z 3D tlačiarne

-122 komentárov

redakcia 07.11.2017 10 fotografií   Novinky Predstavenie Horska Cyklistika Elektrobicykle

Po rokoch tvrdej práce bol nedávno predstavený svetu prvý ebike na svete vyrobený 3D tlačou z hliníka – Kinazo e1. zo Slovenska.

 

Okrem samotného ebiku je revolučný aj jeho výrobný aj predajný systém:
  • pre každého zákazníka sa nakonfiguruje výbava
  • následne sa zmeria postava zákazníka a nastaví posed priamo na jeho požiadavky (tzv. bike fitting)
  • potom sa zanalyzujú a spracujú 3D dáta
  • rám bicykla (a prípadne iné komponenty) sa vytlačia na 3D tlačiarni
  • vykoná sa montáž a logistika
  • každý ebike tak bude unikátny a bude spĺňať nový svetový trend masovej kustomizácie
  • myslíme si, že bicykle sa v blízkej budúcnosti už nebudú vyrábať klasickým systémom rámov z „Číny“, polročným čakaním a vyberaním si len toho, čo je skladom alebo vo výpredaji

Čo sa týka 3D tlače, hlavná výhoda je v tom, že každý kus môže byť úplne prispôsobený na jazdca – tvarom, geometriou, vystužením, designom, dokonca aj mikroštruktúrou materiálu…





V nástrojárni Volkswagen Slovakia je dnes najväčšia sériovo vyrábaná 3D tlačiareň na svete – Concept Laser X-Line 2000R s komorou o veľkosti 80×40×50 cm, ktorá funguje na princípe SLM (Selective Laser Melting – natavovanie kovového prášku laserovým lúčom):
  • až na tejto tlačiarni bolo možné vytvoriť ebike z jedného kusa (prvý prototyp sa zváral z 11 vytlačených častí)
  • má 2 x 1000 W vláknový laser a dokáže tlačiť rýchlosťou 10-100 cm3/hod
  • tlač momentálne trvá zhruba 1 týždeň a dajú sa naraz vytlačiť 4 rámy

Momentálne existujú dva jazditeľné funkčné prototypy a v októbri sa mala spustiť prvá výrobná séria. Momentálne je cena tohto ebiku 20 000 €, očakávame ale, že do pár rokov sa ale technológia 3D tlače výrazne posunie a chceme na tom aj popracovať.




Časová os:

  • pôvodne mal byť ebike predstavený už v roku 2013/2014, ale ako v každom poriadnom projekte, nastali komplikácie…
  • aj vďaka nim je dnešný stroj technologicky aj „morálne“ vyspelejší
  • taktiež povedomie o ebikoch vo svete (ale aj na Slovensku) sa výrazne posunulo
  • plánuje sa produkcia 4 kusov, v roku 2018 limitovaná séria 100 kusov
  • pracovný team už naplno pracuje na konfigurátore a business modeli
  • ak chcete pridať ruku k dielu, napíšte nám




Kinazo e1 bol predstavený na konferencii s názvom Aktuálny vývoj 3D tlače vo Volkswagen Slovakia, v Stupave. Viac informácií o samotnom ebiku nájdete na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle ~ Horské elektrobicykle)

Komentáre

Hack3r 07.11.2017 (16:25)

24


za tie prachy si kupim snad naj ram na svete s top komponentami a este mi ostane par tisic....kazdopadne nerozumiem tej momentalnej masovosti ebajkov. to je na trhu fakt tolko invalidov a nevladnych dochodcov?

 
DaDo.Bzz Hack3r 08.11.2017 (09:35)

0


A to si si stale nezvykol?

 
DaDo.Bzz Hack3r 08.11.2017 (09:39)

2


Aj auta stoja 1M € a kolko si za to kupis poriadnych aut? Nova technologia, prvotina na trhu, tak aj cena je vysoka, uplne normalny business model.

 
peter1976 07.11.2017 (17:47)

8


pôvodne mal byť ebike predstavený už v roku 2013/2014, ale ako v každom poriadnom projekte, nastali komplikácie…

Ak nie su komplikacie, tak to nieje “poriadny projekt”. To musim tiez povedat na meetingu

 
palo14 08.11.2017 (09:23)

5


"Incredible engine power" zaujima cyklistu tak ako mojho psa tofu.

 
richard.f 08.11.2017 (09:33)

2


Pointa tohoto projektu nebude v ebiku, ale (podla mojho nazoru) sa niecim chceli prezentovat / predat. Ebike je z technickeho pohladu dost moderna a ziadana vec na trhu, takze zrejme to bol dovod, preco prave ebike. Uplatnenie ale asi budu hladat uplne inde, ako v cyklistike, no vytlacit pekny a funkcny prototyp bicykla je urcite najlepsia reklama a zaroven realne preverenie vlastnych technologickych moznosti. Cize pre buduceho ozakaznika, ci to uz bude napriklad automobilovy priemysel kde 20000eur neznamena nic, alebo hocico ine, maju uz teraz co ukazat !!!

 
richard.f richard.f 08.11.2017 (09:39)

2


Este by som doplnil, ze niekedy sa treba na veci pozerat ako na buducnost, nie hodnotit ich v pritomnosti. Mnohe veci, co dnes su "bezne" boli v minulosti zavrhovane... Ale na druhu stranu kto chce, moze aj dnes cestovat v konskom zaprahu.

 
palo14 richard.f 08.11.2017 (12:55)

0


vsak motorka bola uz davno vynajdena, naco ebike?

 
Donkey 08.11.2017 (12:47)

2


A nebude to preto, ze 3D ALU tlac sa nevie pevnostou rovnat klasickym materialom, preto musi byt ram predimenzovany a tazky ?
A tazky ram sa preda jedine v e-bajku kde to prekryje bateria a motor.

Po 3D tlacenom 12kg HT by ani pes nestekol.

 
luky64 07.11.2017 (17:44)

1


Vobec si nepochopil pointu toho článku...to vobec nie je o ebajkoch...

 
Hack3r luky64 07.11.2017 (18:03)

0


pointu som pochopil, len nechapem preco neprisli s klasickym bajkom ked uz tak kde je vacsi dopyt, ale s ebajkom.

 
kamikazeNR Hack3r 07.11.2017 (19:50)

1


Mozno si chceli nejak obhajit tu neskutocnu cenu,lebo asi ebajk je viac ako bajk ale teda,ked dokazu ebajk,tak dokazu aj bajk za kolko €?18.000???Aj keby sa vyvojom posunuli s cenou dole,tazko budu konkurovat top ramom z "Ciny" v horizonte niekolkych rokov,alebo ako oni pisu v blizkej buducnosti.Je to hlinnik,takze ako konkurencia karbonu pre pretekarov tiez tazko predstavitelne a len najvacsi hobby fanatik da tolko € za bajk,ak ich ma. moj nazor

 
imro1 kamikazeNR 07.11.2017 (23:22)

1


Podľa mňa len chceli byť v niečom 1. Verím, že lacné to nebude, ale nebude to ani predajne 😀. Ale ako ukážka niečoho nového, že sa to dá tak prečo nie. Ja by som 20 litrov nedal ani za auto nie ešte za bike, či ebike. toto je pre mňa Sci fi 😀

 
luky64 Hack3r 07.11.2017 (23:26)

-1


ebajk tomu dáva punc...punc súčasného trendu...
o pár rokov tu bude ebajkov väčšina, to je fakt ktorý musíme prijať, či sa nám to páči alebo nie...a budú postavené na lacných rámoch vytlačených z 3D tlačiarní...

 
iron.hide luky64 08.11.2017 (09:34)

0


to je kludne mozne, ale ludia ktori si daju na biku radi do tela sa ich ani nechytia. Taky clovek nepotrebuje ziadny pomocny motorcek.

 
DaDo.Bzz iron.hide 08.11.2017 (09:42)

-1


Iron, stale si nepichopil ebike?

 
iron.hide DaDo.Bzz 08.11.2017 (11:59)

0


a ty stale na tom jazdis jak blazon na trailoch pri Bratislave? vsetci sa ti musia uhybat, kazdeho ohrozujes.

 
peterg DaDo.Bzz 22.11.2017 (13:33)

0


Ako môže mať legálny e-bajk 750W, ako máš uvedené v profile??? Veľmi dobre som pochopil mentalitu takého a podobných e-bajkerov ...

 
lavakbob 08.11.2017 (07:28)

0


Za mesiac bude na Aliexprese 😂

 
jafri457 08.11.2017 (09:09)

0


Zaujimalo by ma, ako by sa líšila hmotnosť od klasického bicykla vyrobeného konvencií metódou z klasických materiálov, povedzme 3x zoslabovanych rúr, pri zachovaní Pevnostných vlastností. Aj keď 3D tlač ide vpred míľovými krokmi, tu by ťahala táto technológia za kratší koniec.

 
Wlady1980 08.11.2017 (10:02)

0


Ebike mozno preto, ze ich s klasickym bikom uz niekdo predbehol

 
Matej1985 09.11.2017 (21:07)

0


Ach tie e-bajky a ešte k tomu z 3D tlačiarne. Kam to speje tá po--- doba. Som zvedavý akú záťaž vydrží tá hračka z 3D tlačiarne.

 
Pridaj komentár