CYKLOKROS-SP: Gavenda štvrtý v Trevise, štyria Slováci bodovali

Svetový pohár v cyklokrose v Trevise vyhral Francúz Francis Mourey

TREVISO 4. novembra (SITA) - Francúz Francis Mourey sa stal víťazom štvrtých pretekov Svetového pohára v cyklokrose v talianskom Trevise. Francúzsky šampión sa presadil v záverečnom súboji na páske s duom favorizovaných Belgičanov Svenom Nijsom a Erwinom Verveckenom. "Pred finišom som si veľmi veril. Vedel som síce, že Nijs a Vervecken ma môžu spoluprácou zablokovať, napokon mi to vyšlo a som šťastný," uviedol v cieli Mourey. V pretekoch sa darilo aj slovenským cyklokrosárom, keď všetci štyria skončili v bodovanej štyridsiatke. Do najlepšej dvadsiatky sa vošli Milan Barényi (18.) a Maroš Kováč (20.), jazdiacemu reprezentačnému trénerovi Róbertovi Glajzovi sa podarilo prísť do cieľa na 29. a Václavovi Metličkovi na 37. mieste.
V pretekoch nádejí do 23 rokov obsadil Róbert Gavenda 4. miesto. Juniorský majster Európy sa od úvodu pohyboval na čele pretekov. Víťazom kategórie nádejí sa stal Čech Zdeněk Štybar pred svojim krajanom Lukášom Kloučekom. Tretí skončil Švajčiar Julian Taramarcaz. Prekvapením je, že na stupne pre víťazov sa nedostal v kategórii do 23 rokov ani jeden z favorizovaných belgických terenárov. V pretekoch juniorov obsadil Peter Sagan 14. miesto.

Výsledky - Svetový pohár v cyklokrose v Trevise (Tal.):
Muži-elite: 1. Francis Mourey (Fr.) 1:06:10, 2. Sven Nijs, 3. Erwin Vervecken (obaja Belg.) obaja čas ako víťaz, 4. Simon Zahner (Švajč.), 5. Bart Wellens (Belg.), 6. Christian Heule (Švajč.), 7. Klaas Vantornout (Belg.), 8. Enrico Franzoi (Tal.) všetci +18,... 18. Milan Barényi, 20. Maroš Kováč obaja +1:03, 29. Róbert Glajza +2:06, 37. Václav Metlička (všetci SR)
Muži do 23 rokov: 1. Zdeněk Štybar 56:05, 2. Lukáš Klouček (obaja ČR) +1, 3. Julian Taramarcaz (Švajč.) +15, 4. Róbert Gavenda (SR) +16
Juniori: 1. Thomas Girard (Fr.) 38:55, 2. Alessandro Calderan (Tal.), 3. Matthias Rupp (Švajč.) obaja rovnaký čas,... 14. Peter Sagan +33, 27. Radovan Ramšík (obaja SR) +1:28
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Aj cyklistika potrebuje dobrovoľníkov

Začiatkom novembra sa na stránke slovenského zväzu cyklistiky objavil banner, ktorý propagoval ME seniorov v cyklokrose. Keďže bývam len pár km od Trnavy, hneď som sa skontaktoval s organizátormi. Obratom som dostal odpoveď aj s podrobnejšími informáciami.
Reportáž: Majstrovstvá Slovenska v cyklokrose 2015 alebo, ako sa aj na "favoritke" dá

Predpokladám, že väčšina milovníkov širokých plášťov asi nebude úplne chápať, čo môže niekoho baviť na plahočení sa na alternatíve cestného bicykla po tráve, blate, kameňoch, vykladať bike na plece, či skákať cez prekážky. Toto všetko za každého počasia – a to jesenné býva obzvlášť kruté. Ja som si kedysi hovorila to isté. Ale rovnako som tvrdila, že ma na cesťák nikto nedostane. A keďže sa všetko raz musí skončiť, aj tohtoročná cyklokrosová sezóna sa neúprosne blížila ku koncu a nás čakala posledná previerka – MSR v Košiciach.
Českého vicemajstra sveta Dlaska dištancovali za doping

Český cyklokrosár Petr Dlask dostal za pozitívny dopingový test na klenbuterol z mája tohto roka dištanc na dva roky. Informoval o tom server iDnes.cz s odvolaním sa na weby v Belgicku, kde 37-ročný cyklista pôsobil v zoskupení Telenet-Fidea.