Test: KNOG Blinder ROAD 400 a R70 -  vydarené svetlá pre váš cestný bicykel

Test: KNOG Blinder ROAD 400 a R70 - vydarené svetlá pre váš cestný bicykel

19 komentárov

bimjeam 21.01.2018 15 fotografií   Test Svetlo Sveta Osvetlenie Cestna Cyklistika

Vidieť a byť videný je jedna zo základných požiadaviek počas sychravých zimných mesiacov roka. Nájsť správnu kombináciu takýchto svetiel nemusí byť vždy jednoduché, no svetlá KNOG ju spĺňajú dokonale.

 

Austrálska značka KNOG je v cyklistickom svete známa tým, že sa snaží pristupovať k všedným veciam nevšedným spôsobom. Zaujímavý dizajn a funkcie boli nadelené aj dvojici svetiel určených primárne na cestné použitie, ktoré som mal možnosť testovať počas posledných dvoch mesiacov.



Prvý dojem, spracovanie a obsah balenia


Obe svetlá sa ku mne dostali v striebornom farebnom vyhotovení a v atypickej krabičke pripomínajúcej čiastočne papierovú preložku. Prvá potešujúca vec, ktorú som objavil po krátkom boji s rozbaľovaním krabičky predného svetla, bol pribalený držiak na prilbu s dvojicou suchých zipsov a náhradná objímka. Príslušenstvo zadného svetla tvorila dvojica gumových O-krúžkov rôznych rozmerov slúžiacich na uchytenie svetla o sedlovku. V každom balení sa nachádzalo zhodne po jednom zelenom nabíjacom kábli s nápisom „Blinder“.

Čo sa týka konštrukcie, tak 400-stovka pôsobí naozaj kvalitným dojmom. Pevné telo z jedného kusu hliníka s rebrovaním po celom obvode disponuje dvojicou šošoviek, ktoré ovládate pomocou dvoch malých vypuklých tlačidiel, ktorým vypomáhajú dve drobné LED kontrolky schopné meniť farbu podľa stavu nabitia batérie. Zadný diel je zhotovený z pogumovaného plastu, ktorý sa v ruke nešmýka. Pod objímkou nájdete skrytý výklopný USB port, ktorým dokážete svetlo jednoducho nabiť.

Zadná R70-tka je zladená v rovnakom dizajne, no jej telo tvorí kombinácia strieborného plechu v prednej časti a pogumovaného plastu v zadnej časti. Svetlo je vybavené štvoricou vysokosvietivých červených diód, z ktorých najspodnejšia dominuje svojou veľkosťou. Nabíjací USB port je integrovaný do mechanizmu úchytu. K svetlám nepotrebujete žiadne náradie, stačí našponovať objímku a vyraziť.



KNOG Blinder ROAD 400 - malé, ale šikovné


Už zo samotného názvu možno vytušiť, že tento model svetla cieli na vyznávačov cestnej cyklistiky, čo podčiarkuje aj výborný pomer výkonu a kompaktných rozmerov. V cestnej cyklistike sa často kladie dôraz na hmotnosť a aerodynamiku a nie každý si na svoj bicykel chce nahodiť veľké svetlo s externým akumulátorom. Blinder ROAD 400 používa 2 vysokosvietivé diódy, ktoré ponúkajú maximálny výkon 400 lumenov a kvalitnú optiku, ktorá umožňuje meniť šírku svetelného kužeľa.

Režimy a výdrž – 11 funkcií na každú príležitosť


Pri brázdení nočnej krajiny môžete voliť celkovo z jedenástich svetelných režimov, ktoré zahŕňajú aj rôzne kombinácie šírky svetelného kužeľa. Možností je neúrekom, či už chcete byť iba videní, alebo aj poriadne vidieť. Použitá LI-POL batéria sa opäť nabíja jednoducho cez USB integrovaný konektor. Svetlo stačí zastrčiť do nabíjačky od telefónu, alebo do USB portu a nemusíte po zásuvkách hľadať žiadne káble. Elektronika a prepracované chladenie sa postará o to, aby vám „nevädlo“, pričom výdrž sa pohybuje od 8,5 hod. po 1 hod. v maximálnom výkone. Rovnako je možné vyberať zo štyroch farebných kombinácií (strieborná, čierna, sivá a červená).



Držiak na prilbu – ďalší spôsob využitia aj pre MTB


Hoci je svetlo primárne určené na barany cestných bicyklov, vďaka priloženému držiaku na prilbu je ho možné veľmi dobre využiť aj ako prídavné svetlo, ktorým si viete nasvecovať zákruty, trebárs aj v teréne. Ja osobne som Blinder ROAD 400 takto často využíval pokiaľ trochu prituhlo, nasnežilo a dalo sa po práci vyraziť aj do terénu. Výdrž svetla v maximálnom režime bez problémov prežila hodinový výjazd aj v mínusových teplotách. Jediné, čo by som mu vytkol sú drobné nevýrazné tlačidlá, ktoré sa horšie stláčajú, zvlášť, keď máte na rukách hrubé zimné rukavice. Časom si na to človek pravdepodobne zvykne, ale na začiatku je to dôvod na pomyselné odobratie piatej hviezdičky .



Plusy:

  • kompaktné rozmery, nízka hmotnosť
  • decentný vzhľad
  • veľké množstvo režimov
  • zabudovaný akumulátor
  • integrované USB s možnosťou nabíjať bez potreby kábla
  • možnosť umiestnenia na prilbu s držiakom pribaleným v balení
  • optika s kombinovaným uhlom svietenia (jedno na blízko, druhé do diaľky)

Mínusy:

  • malé a tuhé tlačidlá
  • zo začiatku zložitejšie ovládanie




KNOG Blinder ROAD R70 - dvojička s oslnivým výkonom určená na sedlovku


Zadné svetlo KNOG Blinder R70 je v podstate párovým svetlom k prednej „štyristovke“, vyznačuje sa podobným dizajnom a rovnakým spôsobom uchytenia a nabíjania prostredníctvom vstavaného USB portu. Výkon je asi najvýraznejší spomedzi všetkých testovaných zadných svetiel, čo sa mi tento rok dostali do ruky. S týmto svetlom vás bude vidieť už poriadne z ďaleka.



Režimy a výdrž ocenia aj fanúšikovia Michaela Knighta


Zadný Blinder sa ovláda jedným tlačidlom umiestneným v hornej časti. Jeho podržaním svetlo zapnete alebo vypnete. Krátkym stlačením prepínate medzi piatimi režimami, ktoré sú dobre odlíšené od silného svietenia, blikania, cez redukované svietenie, nepravidelné blikanie až po režim „knight rider“, ktorý žal u známych úspech a zaručene sa bude páčiť všetkým, čo na tomto seriáli v 90-tych rokoch vyrastali . Akumulátor vydrží celkom dosť, čo sa mi vypomstilo asi po mesiaci, lebo som zabudol, že svetlo treba občas aj nabíjať. 3 hodiny v USB porte však stačili na plné nabitie svetla.



Dobrá viditeľnosť zo všetkých strán a uhlov


Okrem toho, že R70-tka svieti naozaj silno a kľudne ho môžete vziať na tréning aj počas zamračených dní, aby vás bolo lepšie vidno, po tme vás bude vidno aj zo strán, pretože po celom obvode sa nachádza priehľadný plast, cez ktorý presvitá červené svetlo. Najnižšia „diaľková“ dióda je väčšieho priemeru a je do svetla osadená pod uholom, aby bola na sedlovke cca vodorovne s vozovkou. Vďaka tomu je mimoriadne dobre viditeľné aj pre vozidlá, ktoré sa k vám približujú odzadu vyššou rýchlosťou. Ostatné diódy rozptyľujú svetlo do priestoru.



Plusy:

  • kompaktné rozmery
  • oslnivý výkon
  • dobré odlíšené režimy
  • jedna diaľková dióda osadená pod uhlom
  • zabudovaný akumulátor
  • možnosť nabíjať cez USB bez potreby kábla
  • viditeľné aj z boku
  • prvé 3 díody svietia s väčším rozptylom na blízko, druhá trojica viac bodovo a do diaľky

Mínusy:

  • svetlo nemožno vertikálne nakláňať

Svetlá od austrálskej značky KNOG sa trochu vymykajú zaužívanému dizajnovému konceptu, no vďaka viacerým vychytávkam ako integrované USB porty alebo prešpekulovaným svetelným režimom, predstavujú zaujímavú alternatívu k bežným baterkovým svetlám, ktoré prekonávajú výdržou, výkonom aj rozmermi. K dispozícii sú aj vo štyroch rôznych farbách, takže si ich viete zladiť s vašim bicyklom presne podľa vašich predstáv.



Odporúčaná maloobchodná cenovka pre svetlo Blinder ROAD 400 je 99.99 € a pre Blinder ROAD R70 je 62.99 €.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

SB@RB 22.01.2018 (09:58)

400 lumenov na 1 hodinu za 100 Eur? K tomu 11 funkcii?
Komu toto treba?

 
bimjeam SB@RB 22.01.2018 (08:13)

400 lumenov na prilbu alebo jazdu v obci stačí. Na 24-hodinové preteky to asi nebude, ale pre ľudí, čo po práci chcú aj v zime na hodinu a pol vybehnúť na bike a trochu potrénovať v tom nevidím žiadny problém. Ono tých jedenásť funkcií treba vnímať skôr ako možnosť nastaviť intenzitu pre každu LED zvlášť + kombináciu s blikaním. Je to šikovné, lebo každá ledka má iný kužel a svetlo dokáže rovnako poslúžiť na rajdy ako aj na prilbu. Cenu si musí každý upratať v hlave sám, či to má pre neho zmysel. Každopádne, keď je MOC 100€, heureka ti vyhodí ceny aj o štvrtinu nižšie a verím tomu, že sa dá niekde nájsť za ešte lepšiu cenu.

 
reactor SB@RB 22.01.2018 (13:49)

presne, take 300 lm Infiny tiez s hodinovou vydrzou na full mode za cca 35 eur

 
RTB 21.01.2018 (11:12)

Zbytocne drahe. Z Ciny sa daju podobne svetla objednat za 10 eur. Ale kto na to ma, pre toho to bude dobra volba.

 
duves 21.01.2018 (20:02)

@winter78 no ked to nakupuju v číne, tak je to to isté, čo si kupim ja priamo za 1/5 ceny.

 
peterka85 21.01.2018 (13:14)

Ako sa nabíja cez USB bez kábla?

 
bimjeam peterka85 21.01.2018 (13:28)

Vo fotogalérii pod clankom je to dobre vidno na foto

 
duves peterka85 21.01.2018 (13:46)

SB@RB už sa budem opakovať, presne ako si napísal. Len aby som pripomenul, aý ma niekto vypísal. Lebo hned aj tak bude reakcia: Ale toto je kvalita. OK. Už len dodať: rovnako vyrobena v číne.

 
winter78 21.01.2018 (19:18)

Nechcem robiť zbytočný flame alebo hate, ale ja so svetlami (resp. blikačkami ) KNOG nemám dobré skúsenosti. Pred pár rokmi som si kúpil blikačku KNOG s vysokosvietivými diodami za rovných 50 € . V tom čase pre mňa astronomická cena za blikačku o veľkosti nechtu na palci pravej ruky. Ale jazdil som veľa, tak zainvestujem.....je to cena zodpovedajúca značke (alebo naopak ?) . Ale s blikačkou bol od začiatku problém, tri módy blikania + svietenie sa prepínali ako sa im chcelo. Tak som cca po mesiaci odniesol blikačku na reklamáciu....a predavač hovorí, že áno, boli s nimi problémy tak ich ľudia vracajú. Dal mi na výmenu nový kus, tentokrát čierny (mal som biely) a záruku že tieto kusy už sú v poriadku. Neboli. Po 2 týždňoch som ho zasa priniesol naspäť s podobnými chybami . Predavač ho prebral zasa so sklopenými ušami ..... že áno, problémy majú aj s inými svetlami KNOG. Tak som po tretí krát zobral iný, ktorý našťastie fungoval, ale aj napriek tomu som už KNOG obchádzal veľkým oblúkom.

 
bimjeam winter78 21.01.2018 (20:32)

Neviem ako v minulosti, no z troch svetiel značky Knog, ktoré som mal počas roka na test, ani jedno nevykazovalo žiadny problém po stránke funkčnosti. A myslím, že som sa s nimi bavil pomerne dosť.

 
Kice bimjeam 22.01.2018 (06:44)

Tri kusy je veľmi malá štatistická vzorka. Veď ak by bolo jadno vadné, tak by to zodpovedalo 30 percentnej poruchovosti a to by bola katastrofa pri tak jednoduchom výrobku.

 
bimjeam Kice 22.01.2018 (08:04)

Toto už je ale úvaha úrovne Zem a vek...

 
Kice bimjeam 22.01.2018 (08:30)

Čo táraš? To je čistá matematika, alebo štatistika, aj keď ti na to stačia počty zo základnej školy.
Máš ty vôbec tušenie, ako sa posudzuje spoľahlivosť a poruchovosť výrobku? Asi nie, keď si dovolíš tvrdiť, že asi budú dobré, lebo tvoje tri boli dobré.

 
bimjeam Kice 22.01.2018 (08:58)

Jediné čo môžem povedať, že som mal tri svetlá 3 mesiace a žiadny problém - žiadnu štatistiku z toho vyvodzovať nemôžem ani nebudem , keby sa mi rovno aj jedno pokazí, tak by to o žiadnej 30% porouchovosti nevypovedalo. Koľko tých svetiel sa predá vo svete a koľko z nich je reklamovaných a koľko reklámacii je uznaných je otázka na výrobcu, nie na redaktora. Vyjadrujem sa k tomu, čo som mal k dispozícii, nie k svetlám z minulosti ani iným modelom.

 
Kice bimjeam 22.01.2018 (16:40)

A kde si teda zobral tú úroveň Zem a vek?
Ty si sa vyjadril ku kritike spoľahlivosti winter78 tým, že tri svetlá 3 mesiace fungovali, čo je reakcia temer nič nehovoriaca. Tak neviem načo si to písal.

 
murderer 22.01.2018 (17:49)

Ja mám svetlá z číny, za 10€ kus + nabíjačka a 2 batérie 18650. Spoľahlivosť tých lámp je poslabšia, cca každá druhá, čo som mal ja a brat, občas po hrboľatom teréne vypadávala a bolo treba sa s tým pohrať, aby fungovali OK. Ale svetelný výkon vynikajúci,

 
murderer 22.01.2018 (17:52)

Tá nabíjačka + 2 batérie cca 10€ spolu.

 
michalkentos77 23.01.2018 (21:49)

Presne tak chlapci, ja si kupujem drahe pivo z mikropivovaru a vam je dobry Argus z Lidla, nic proti...
Ale spat k teme, vdaka za recenziu, chyba mi len info ako sa ovlada R70ka v rukaviciach?

 
bimjeam michalkentos77 24.01.2018 (07:48)

Zadné svetlo sa ovláda v rukaviciach úplne v pohode. S predným je to horšie, zvlášť, keď ho má človek na prilbe.

 
Pridaj komentár