Test: KNOG Blinder ROAD 400 a R70 -  vydarené svetlá pre váš cestný bicykel

Vidieť a byť videný je jedna zo základných požiadaviek počas sychravých zimných mesiacov roka. Nájsť správnu kombináciu takýchto svetiel nemusí byť vždy jednoduché, no svetlá KNOG ju spĺňajú dokonale.

Austrálska značka KNOG je v cyklistickom svete známa tým, že sa snaží pristupovať k všedným veciam nevšedným spôsobom. Zaujímavý dizajn a funkcie boli nadelené aj dvojici svetiel určených primárne na cestné použitie, ktoré som mal možnosť testovať počas posledných dvoch mesiacov.


Prvý dojem, spracovanie a obsah balenia

Obe svetlá sa ku mne dostali v striebornom farebnom vyhotovení a v atypickej krabičke pripomínajúcej čiastočne papierovú preložku. Prvá potešujúca vec, ktorú som objavil po krátkom boji s rozbaľovaním krabičky predného svetla, bol pribalený držiak na prilbu s dvojicou suchých zipsov a náhradná objímka. Príslušenstvo zadného svetla tvorila dvojica gumových O-krúžkov rôznych rozmerov slúžiacich na uchytenie svetla o sedlovku. V každom balení sa nachádzalo zhodne po jednom zelenom nabíjacom kábli s nápisom „Blinder“.

Čo sa týka konštrukcie, tak 400-stovka pôsobí naozaj kvalitným dojmom. Pevné telo z jedného kusu hliníka s rebrovaním po celom obvode disponuje dvojicou šošoviek, ktoré ovládate pomocou dvoch malých vypuklých tlačidiel, ktorým vypomáhajú dve drobné LED kontrolky schopné meniť farbu podľa stavu nabitia batérie. Zadný diel je zhotovený z pogumovaného plastu, ktorý sa v ruke nešmýka. Pod objímkou nájdete skrytý výklopný USB port, ktorým dokážete svetlo jednoducho nabiť.

Zadná R70-tka je zladená v rovnakom dizajne, no jej telo tvorí kombinácia strieborného plechu v prednej časti a pogumovaného plastu v zadnej časti. Svetlo je vybavené štvoricou vysokosvietivých červených diód, z ktorých najspodnejšia dominuje svojou veľkosťou. Nabíjací USB port je integrovaný do mechanizmu úchytu. K svetlám nepotrebujete žiadne náradie, stačí našponovať objímku a vyraziť.


KNOG Blinder ROAD 400 - malé, ale šikovné

Už zo samotného názvu možno vytušiť, že tento model svetla cieli na vyznávačov cestnej cyklistiky, čo podčiarkuje aj výborný pomer výkonu a kompaktných rozmerov. V cestnej cyklistike sa často kladie dôraz na hmotnosť a aerodynamiku a nie každý si na svoj bicykel chce nahodiť veľké svetlo s externým akumulátorom. Blinder ROAD 400 používa 2 vysokosvietivé diódy, ktoré ponúkajú maximálny výkon 400 lumenov a kvalitnú optiku, ktorá umožňuje meniť šírku svetelného kužeľa.

Režimy a výdrž – 11 funkcií na každú príležitosť

Pri brázdení nočnej krajiny môžete voliť celkovo z jedenástich svetelných režimov, ktoré zahŕňajú aj rôzne kombinácie šírky svetelného kužeľa. Možností je neúrekom, či už chcete byť iba videní, alebo aj poriadne vidieť. Použitá LI-POL batéria sa opäť nabíja jednoducho cez USB integrovaný konektor. Svetlo stačí zastrčiť do nabíjačky od telefónu, alebo do USB portu a nemusíte po zásuvkách hľadať žiadne káble. Elektronika a prepracované chladenie sa postará o to, aby vám „nevädlo“, pričom výdrž sa pohybuje od 8,5 hod. po 1 hod. v maximálnom výkone. Rovnako je možné vyberať zo štyroch farebných kombinácií (strieborná, čierna, sivá a červená).


Držiak na prilbu – ďalší spôsob využitia aj pre MTB

Hoci je svetlo primárne určené na barany cestných bicyklov, vďaka priloženému držiaku na prilbu je ho možné veľmi dobre využiť aj ako prídavné svetlo, ktorým si viete nasvecovať zákruty, trebárs aj v teréne. Ja osobne som Blinder ROAD 400 takto často využíval pokiaľ trochu prituhlo, nasnežilo a dalo sa po práci vyraziť aj do terénu. Výdrž svetla v maximálnom režime bez problémov prežila hodinový výjazd aj v mínusových teplotách. Jediné, čo by som mu vytkol sú drobné nevýrazné tlačidlá, ktoré sa horšie stláčajú, zvlášť, keď máte na rukách hrubé zimné rukavice. Časom si na to človek pravdepodobne zvykne, ale na začiatku je to dôvod na pomyselné odobratie piatej hviezdičky .


Plusy:

  • kompaktné rozmery, nízka hmotnosť
  • decentný vzhľad
  • veľké množstvo režimov
  • zabudovaný akumulátor
  • integrované USB s možnosťou nabíjať bez potreby kábla
  • možnosť umiestnenia na prilbu s držiakom pribaleným v balení
  • optika s kombinovaným uhlom svietenia (jedno na blízko, druhé do diaľky)

Mínusy:

  • malé a tuhé tlačidlá
  • zo začiatku zložitejšie ovládanie


KNOG Blinder ROAD R70 - dvojička s oslnivým výkonom určená na sedlovku

Zadné svetlo KNOG Blinder R70 je v podstate párovým svetlom k prednej „štyristovke“, vyznačuje sa podobným dizajnom a rovnakým spôsobom uchytenia a nabíjania prostredníctvom vstavaného USB portu. Výkon je asi najvýraznejší spomedzi všetkých testovaných zadných svetiel, čo sa mi tento rok dostali do ruky. S týmto svetlom vás bude vidieť už poriadne z ďaleka.


Režimy a výdrž ocenia aj fanúšikovia Michaela Knighta

Zadný Blinder sa ovláda jedným tlačidlom umiestneným v hornej časti. Jeho podržaním svetlo zapnete alebo vypnete. Krátkym stlačením prepínate medzi piatimi režimami, ktoré sú dobre odlíšené od silného svietenia, blikania, cez redukované svietenie, nepravidelné blikanie až po režim „knight rider“, ktorý žal u známych úspech a zaručene sa bude páčiť všetkým, čo na tomto seriáli v 90-tych rokoch vyrastali . Akumulátor vydrží celkom dosť, čo sa mi vypomstilo asi po mesiaci, lebo som zabudol, že svetlo treba občas aj nabíjať. 3 hodiny v USB porte však stačili na plné nabitie svetla.


Dobrá viditeľnosť zo všetkých strán a uhlov

Okrem toho, že R70-tka svieti naozaj silno a kľudne ho môžete vziať na tréning aj počas zamračených dní, aby vás bolo lepšie vidno, po tme vás bude vidno aj zo strán, pretože po celom obvode sa nachádza priehľadný plast, cez ktorý presvitá červené svetlo. Najnižšia „diaľková“ dióda je väčšieho priemeru a je do svetla osadená pod uholom, aby bola na sedlovke cca vodorovne s vozovkou. Vďaka tomu je mimoriadne dobre viditeľné aj pre vozidlá, ktoré sa k vám približujú odzadu vyššou rýchlosťou. Ostatné diódy rozptyľujú svetlo do priestoru.


Plusy:

  • kompaktné rozmery
  • oslnivý výkon
  • dobré odlíšené režimy
  • jedna diaľková dióda osadená pod uhlom
  • zabudovaný akumulátor
  • možnosť nabíjať cez USB bez potreby kábla
  • viditeľné aj z boku
  • prvé 3 díody svietia s väčším rozptylom na blízko, druhá trojica viac bodovo a do diaľky

Mínusy:

  • svetlo nemožno vertikálne nakláňať

Svetlá od austrálskej značky KNOG sa trochu vymykajú zaužívanému dizajnovému konceptu, no vďaka viacerým vychytávkam ako integrované USB porty alebo prešpekulovaným svetelným režimom, predstavujú zaujímavú alternatívu k bežným baterkovým svetlám, ktoré prekonávajú výdržou, výkonom aj rozmermi. K dispozícii sú aj vo štyroch rôznych farbách, takže si ich viete zladiť s vašim bicyklom presne podľa vašich predstáv.


Odporúčaná maloobchodná cenovka pre svetlo Blinder ROAD 400 je 99.99 € a pre Blinder ROAD R70 je 62.99 €.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Knog Blinder PRO 1 300 - spĺňa všetkých 10 požiadaviek?

Test: Knog Blinder PRO 1 300 - spĺňa všetkých 10 požiadaviek?

Netušil som, že pri výbere denného svietenia mám až 10 podmienok. Koľko z nich spĺňa svetlo od austrálskej značky Knog?
Test: ALPINA Brighton MIPS – hi-tech prilba do mesta

Test: ALPINA Brighton MIPS – hi-tech prilba do mesta

Ak by Tony Stark, teda Ironman, naozaj existoval, túto prilbu do mesta by jednoznačne vymyslel on. V skutočnosti je od výrobcu Alpina a ja som ju mal možnosť testovať.
Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Test: Force TORCH 2000LM USB – dve svetlá v jednom?

Chcete brázdiť traily aj potme a zároveň na ceste neoslepovať vodičov? Hľadanie vhodného svetla sa práve skončilo.
keyboard_arrow_up