Test: Marin Wolf Ridge Pro - vlk v ovčom rúchu

Ak ste niekedy hľadali bike, ktorý by skvelo stúpal a ešte lepšie zjazdoval, tak Marin sľubuje, že už ďalej nemusíte. Ale je to naozaj pravda, alebo len marketingový trik?

Bože môj, čo to je...

Keby bol k tomuto biku návod, tak by tam bolo napísane: "Namieriš a ideš!" Presne toto som si povedal, keď som prvýkrát videl tento bike na fotke. Na prvý pohľad vyzerá skoro ako ebike a evokuje vo vás myšlienky o vysokej hmotnosti. Zadná stavba vyzerá, ako keby bola okopírovaná z motorky a navyše som počul, že sa krúti ako hady na slnku. No toto bude test... A ešte k tomu je to aj 29-tka, takže to bude neobratné, pomalé a lenivé.


Nikdy nedaj na prvý úsudok

Hneď na začiatok tohto odstavca poviem, že som sa bál zbytočne. Hneď ako zoberiete "Vlka" do rúk, je vám jasné, že to nie je vôbec také zlé a vlastne som tomu až nechcel veriť, keď som videl na váhe 14 kg bez pedálov. Ďalšia vec, ktorú musím vyskúšať, aby som mohol v noci kľudne spať, je tuhosť zadnej stavby. Celé to drží pohromade pomocou hliníkových vzpier a prvé modely mali problém pri tvrdšej jazde, kedy sa tieto dotýkali sedlovej trubky. Chvalabohu tu je to už všetko v poriadku, a tak Marin nijak nevybočuje v tuhosti oproti konkurencii. Dvadsaťdeviatky na pohľad pôsobia mohutne a iba jazda na traili ukáže, či moje predsudky boli opodstatnené.


Geometria


Špecifikácia


NailD R3ACT 2 Play pruženie

Pri pohľade na zadnú stavbu som ostal chvíľu rozmýšľať, či je to virtual alebo jednočap. Jedná sa o úplne zriedkavý zjav s názvom NailD R3ACT 2 Play a okrem Marinu používa tento systém pruženia ešte Polygon. Preložené do jednoduchej reči - ide o unikátny systém pruženia postavený na dodatočnom klznom pieste, ktorý je uchytený pred šliapacím stredom.


Bočnú tuhosť sa mi aj napriek mojej veľkej snahe nepodarilo dostať do úzkych, a to vážim skoro metrák v plnej výbave. Zadné odpruženie funguje na jednotku a pri stúpaní máte pocit, že idete na biku so zdvihom niekde okolo 120 mm a ani netreba zamykať tlmič. Apropo, tlmič tu bol použitý Monarch R, ktorý ani žiadne zamykanie neponúkal a aj keď sa jedná o základný model, so zadnou stavbou si rozumie veľmi dobre. Keď si takýto bike kúpite, budete mať na ňom osadený tlmič FOX Float X2 Factory a tam bude tých nastavení už viac. Smerom dolu tento vlk ide ako tank a je mu jedno, čo mu príde pod kolesá. Na traili sa správa veľmi rozvážne a aj v “poletoch” a následných dopadoch, ktoré sa nemusia vždy podariť, pôsobí sebavedome.

Bál som sa tých veľkých kolies, ale tým, že zadné vzpery sú dlhé 435 mm, je bike veľmi dobre obratný a nerobia mu problém ani kľukaté trailíky. Páčia sa mi integrované blatníky, ktoré veľmi dobre chránia celú klznú parádu a výrobca doslova “zakazuje” jazdu bez nich. Aj keď neviem, načo by ich niekto dával dole... Treba si však trochu zvyknúť na fakt, že šliapací stred nie je najnižší bod na tomto biku a hneď sa mi na úvod stalo, že chytám padnutý strom rámom. Pri pohľade na integrovanú ochranu od Marinu v podobe asi 1,5 cm hrubej gumy ostávam však pokojný. Len pre informáciu - stred je Press Fit, čo nie je moja šálka kávy. Zzatiaľ bol ticho a žiadne problémy s ním neboli... čas ukáže .


10 litrov za bike?

Výbava v takejto cenovej kategórii musí byť bez kompromisu a bodka. Našťastie, Marin to vidí podobne ako ja, a tak sú na biku navešané samé dobroty. Aj vidlicu má na starosti FOX s modelom 36 vo verzií Performance Elite, ktorý ponúka nastavenia rýchlej a pomalej kompresie. Zdvih má rovnakú hodnotu ako vzadu, teda 160 mm.


Ďalšou chuťovkou sú karbónové kolesá E Thirteen TRS Race s vnútornou šírkou 31 mm a výrazným zvukom zadného náboja. Nízka hmotnosť kolies prispieva k veľmi dobrej ovládateľnosti tohto biku. Celé je to potom obuté na gumách od WTB v najmäkšej zmesi a pripravené na tubeless konverziu. Pohon si na starosť zobral SRAM, a to konkrétne kompletnou 12-rýchlostnou sadou XX1. Práve na nej som hneď na prvom výjazde roztrhol reťaz, nakoľko bola trochu krátka a pôvodnú čiernu vystriedala nová zláta za skoro 80 €. No, všetko niečo stojí a kto chce voziť to najlepšie, musí rátať aj s drahším spotrebným materiálom . Inak, radenie a prehadzovačka chodia ako z rozprávky o presnosti a rýchlosti a niekedy som mal pocit, že stačí len pomyslieť na zmenu prevodu .

Pri brzdách sa taktiež žiadne kompromisy nerobili a Guide Ultimate, na ktorých sa dá nastaviť snáď všetko, na čo si pomyslíte, brzdia s obrovskou dávkou sebavedomia a istoty, čomu dopomáhajú kotúče veľkosti 200 vpredu a 180 vzadu. O kokpit sa mal starať výrobca Deity s karbonovými “rajdami” Mohawk a 35 mm predstavcom, avšak toto bol predvádzací model a podobne ako tlmič, ani kokpit nebol podľa katalógu. Teraz niesol logo značky Marin, s čím nebol problém, ale predstavec už bol na môj vkus trochu dlhší. Poslednou zaujímavosťou je zadná pevná oska označená Naild 12-3-9, ktorá ma výborne vyriešenú poistku. Systém zabráni tomu, aby sa vám oska povolila, nakoľko najskôr treba stlačiť červený stred a následne sa dá páčka odklopiť.


Poslednou zaujímavosťou je sedlovka KS Lev, ktorá ponúka 150 mm zdvih a spoľahlivý chod. Navyše, Marin poteší aj páčkou southpaw, a tak ergonómia kokpitu je na vysokej úrovni..

Unikát

Koncept "one for all", čiže jeden bike pre všetko je starý ako MTB samotné a výrobcovia sa predháňajú, kto ponúkne taký, ktorý výborne stúpa a zároveň v zjazde mu môžete bez obáv naložiť. Mám pocit, že Marin trafil klinec po hlavičke a priblížil sa najviac tejto myšlienke. NailD R3ACT 2 Play je niečo, čo by ste asi ťažko našli u konkurencie, stúpanie s otvoreným tlmičom umožňuje zadnej stavbe plne pracovať a pohlcovať nerovnosti, avšak bez zbytočného pohupovania a zanárania sa do zdvihu viac ako je potrebné. Dolu kopcom to zase rozbalí naplno a využije každý milimeter zdvihu a aj pohltí nejakú tu chybičku pri jazde. Navyše ponúka top výbavu a materiály... už len nájsť tých 10 litrov, že?

Plusy:

  • Jazdné vlastnosti systému NailD R3ACT 2 Play (najmä jeho efektivita bez straty citlivosti).
  • SRAM pohon.
  • Ľahučké karbónové kolesá.
  • Guide Ultimate brzdy.
  • Southpaw páčka teleskopky.
  • Slúšná hmotnosť vzhľadom na zdvihy a zameranie.

Minusy:

  • Cena.
  • Nízko položená spodná časť rámu.


Cena je stanovená cca na 9 800 € a viac informácií vrátane kompletnej špecifikácie a geometrie nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Sú softshellové nohavice Virt II skutočne natoľko univerzálne ako vyzerajú? Aký typ cyklistu ich ocení najviac?
Hardtaily a gravely od Marin - kalifornský sen PR článok

Hardtaily a gravely od Marin - kalifornský sen

Predstav si kopce s výhľadom na oceán. Kopce, kde sa začali písať dejiny horskej cyklistiky. Tam, v tieni tisícročných sekvojí, sa zrodila aj značka bicyklov Marin.
Video: 10–ročné XC nahradilo nové enduro Marin Alpine Trail Carbon 2

Video: 10–ročné XC nahradilo nové enduro Marin Alpine Trail Carbon 2

Nikdy nie je neskoro na nový bicykel. O to lepšie, ak je to „dreambuild" - vysnený bicykel, na ktorom máte presne tie komponenty, ktoré chcete.
keyboard_arrow_up