Test: Marin Wolf Ridge Pro - vlk v ovčom rúchu

Test: Marin Wolf Ridge Pro - vlk v ovčom rúchu

30 komentárov

Henry33 15.04.2018 18 fotografií   Novinky Predstavenie Test Marin Horska Cyklistika Enduro

Ak ste niekedy hľadali bike, ktorý by skvelo stúpal a ešte lepšie zjazdoval, tak Marin sľubuje, že už ďalej nemusíte. Ale je to naozaj pravda, alebo len marketingový trik?

 

Bože môj, čo to je...


Keby bol k tomuto biku návod, tak by tam bolo napísane: "Namieriš a ideš!" Presne toto som si povedal, keď som prvýkrát videl tento bike na fotke. Na prvý pohľad vyzerá skoro ako ebike a evokuje vo vás myšlienky o vysokej hmotnosti. Zadná stavba vyzerá, ako keby bola okopírovaná z motorky a navyše som počul, že sa krúti ako hady na slnku. No toto bude test... A ešte k tomu je to aj 29-tka, takže to bude neobratné, pomalé a lenivé.



Nikdy nedaj na prvý úsudok


Hneď na začiatok tohto odstavca poviem, že som sa bál zbytočne. Hneď ako zoberiete "Vlka" do rúk, je vám jasné, že to nie je vôbec také zlé a vlastne som tomu až nechcel veriť, keď som videl na váhe 14 kg bez pedálov. Ďalšia vec, ktorú musím vyskúšať, aby som mohol v noci kľudne spať, je tuhosť zadnej stavby. Celé to drží pohromade pomocou hliníkových vzpier a prvé modely mali problém pri tvrdšej jazde, kedy sa tieto dotýkali sedlovej trubky. Chvalabohu tu je to už všetko v poriadku, a tak Marin nijak nevybočuje v tuhosti oproti konkurencii. Dvadsaťdeviatky na pohľad pôsobia mohutne a iba jazda na traili ukáže, či moje predsudky boli opodstatnené.



Geometria




Špecifikácia




NailD R3ACT 2 Play pruženie


Pri pohľade na zadnú stavbu som ostal chvíľu rozmýšľať, či je to virtual alebo jednočap. Jedná sa o úplne zriedkavý zjav s názvom NailD R3ACT 2 Play a okrem Marinu používa tento systém pruženia ešte Polygon. Preložené do jednoduchej reči - ide o unikátny systém pruženia postavený na dodatočnom klznom pieste, ktorý je uchytený pred šliapacím stredom.



Bočnú tuhosť sa mi aj napriek mojej veľkej snahe nepodarilo dostať do úzkych, a to vážim skoro metrák v plnej výbave. Zadné odpruženie funguje na jednotku a pri stúpaní máte pocit, že idete na biku so zdvihom niekde okolo 120 mm a ani netreba zamykať tlmič. Apropo, tlmič tu bol použitý Monarch R, ktorý ani žiadne zamykanie neponúkal a aj keď sa jedná o základný model, so zadnou stavbou si rozumie veľmi dobre. Keď si takýto bike kúpite, budete mať na ňom osadený tlmič FOX Float X2 Factory a tam bude tých nastavení už viac. Smerom dolu tento vlk ide ako tank a je mu jedno, čo mu príde pod kolesá. Na traili sa správa veľmi rozvážne a aj v “poletoch” a následných dopadoch, ktoré sa nemusia vždy podariť, pôsobí sebavedome.

Bál som sa tých veľkých kolies, ale tým, že zadné vzpery sú dlhé 435 mm, je bike veľmi dobre obratný a nerobia mu problém ani kľukaté trailíky. Páčia sa mi integrované blatníky, ktoré veľmi dobre chránia celú klznú parádu a výrobca doslova “zakazuje” jazdu bez nich. Aj keď neviem, načo by ich niekto dával dole... Treba si však trochu zvyknúť na fakt, že šliapací stred nie je najnižší bod na tomto biku a hneď sa mi na úvod stalo, že chytám padnutý strom rámom. Pri pohľade na integrovanú ochranu od Marinu v podobe asi 1,5 cm hrubej gumy ostávam však pokojný. Len pre informáciu - stred je Press Fit, čo nie je moja šálka kávy. Zzatiaľ bol ticho a žiadne problémy s ním neboli... čas ukáže .



10 litrov za bike?


Výbava v takejto cenovej kategórii musí byť bez kompromisu a bodka. Našťastie, Marin to vidí podobne ako ja, a tak sú na biku navešané samé dobroty. Aj vidlicu má na starosti FOX s modelom 36 vo verzií Performance Elite, ktorý ponúka nastavenia rýchlej a pomalej kompresie. Zdvih má rovnakú hodnotu ako vzadu, teda 160 mm.



Ďalšou chuťovkou sú karbónové kolesá E Thirteen TRS Race s vnútornou šírkou 31 mm a výrazným zvukom zadného náboja. Nízka hmotnosť kolies prispieva k veľmi dobrej ovládateľnosti tohto biku. Celé je to potom obuté na gumách od WTB v najmäkšej zmesi a pripravené na tubeless konverziu. Pohon si na starosť zobral SRAM, a to konkrétne kompletnou 12-rýchlostnou sadou XX1. Práve na nej som hneď na prvom výjazde roztrhol reťaz, nakoľko bola trochu krátka a pôvodnú čiernu vystriedala nová zláta za skoro 80 €. No, všetko niečo stojí a kto chce voziť to najlepšie, musí rátať aj s drahším spotrebným materiálom . Inak, radenie a prehadzovačka chodia ako z rozprávky o presnosti a rýchlosti a niekedy som mal pocit, že stačí len pomyslieť na zmenu prevodu .

Pri brzdách sa taktiež žiadne kompromisy nerobili a Guide Ultimate, na ktorých sa dá nastaviť snáď všetko, na čo si pomyslíte, brzdia s obrovskou dávkou sebavedomia a istoty, čomu dopomáhajú kotúče veľkosti 200 vpredu a 180 vzadu. O kokpit sa mal starať výrobca Deity s karbonovými “rajdami” Mohawk a 35 mm predstavcom, avšak toto bol predvádzací model a podobne ako tlmič, ani kokpit nebol podľa katalógu. Teraz niesol logo značky Marin, s čím nebol problém, ale predstavec už bol na môj vkus trochu dlhší. Poslednou zaujímavosťou je zadná pevná oska označená Naild 12-3-9, ktorá ma výborne vyriešenú poistku. Systém zabráni tomu, aby sa vám oska povolila, nakoľko najskôr treba stlačiť červený stred a následne sa dá páčka odklopiť.



Poslednou zaujímavosťou je sedlovka KS Lev, ktorá ponúka 150 mm zdvih a spoľahlivý chod. Navyše, Marin poteší aj páčkou southpaw, a tak ergonómia kokpitu je na vysokej úrovni..

Unikát


Koncept "one for all", čiže jeden bike pre všetko je starý ako MTB samotné a výrobcovia sa predháňajú, kto ponúkne taký, ktorý výborne stúpa a zároveň v zjazde mu môžete bez obáv naložiť. Mám pocit, že Marin trafil klinec po hlavičke a priblížil sa najviac tejto myšlienke. NailD R3ACT 2 Play je niečo, čo by ste asi ťažko našli u konkurencie, stúpanie s otvoreným tlmičom umožňuje zadnej stavbe plne pracovať a pohlcovať nerovnosti, avšak bez zbytočného pohupovania a zanárania sa do zdvihu viac ako je potrebné. Dolu kopcom to zase rozbalí naplno a využije každý milimeter zdvihu a aj pohltí nejakú tu chybičku pri jazde. Navyše ponúka top výbavu a materiály... už len nájsť tých 10 litrov, že?

Plusy:

  • Jazdné vlastnosti systému NailD R3ACT 2 Play (najmä jeho efektivita bez straty citlivosti).
  • SRAM pohon.
  • Ľahučké karbónové kolesá.
  • Guide Ultimate brzdy.
  • Southpaw páčka teleskopky.
  • Slúšná hmotnosť vzhľadom na zdvihy a zameranie.

Minusy:

  • Cena.
  • Nízko položená spodná časť rámu.




Cena je stanovená cca na 9 800 € a viac informácií vrátane kompletnej špecifikácie a geometrie nájdete na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

myabarth 15.04.2018 (11:23)

Nemozem si pomoct, jazdne vlastnosti mozu byt super, ale ten bike je skraredy a drahy a vyzera ako fiat multipla medzi autami
Predava dizajn, vzhlad a tomuto treba prisposobit vsetko ostatne.

 
Robio myabarth 15.04.2018 (13:09)

Suhlasim, mozno je to vykladna skrina toho co je dnes s bikami mozne a kam sa dostali ale je naozaj ohavny.

 
Sarinator myabarth 15.04.2018 (17:58)

Jo jo predava vzhlad a dizajn svata pravda preto to tu tak vysiera.

 
Henry33 myabarth 15.04.2018 (18:40)

No neviem ako vy ale mne je prd platné ked je bike pekný a jazdi sa na nom zle. a tebto vyzera celkom fajn tak asi to je vec názoru

 
glassmoon Henry33 06.11.2018 (08:33)

No nastastie je kopec bajkov co za tuto (i polovicnu) cenu vyzeraju ovela lepsie ako len fajn a jazdia tiez vyborne

 
AdamSakovy 15.04.2018 (20:52)

nemal by testovat biky aj niekto kto vie jazdit ? lebo ostatne si clovek najde aj v specifikacii.

 
AspidMan AdamSakovy 15.04.2018 (23:04)

Kámo, hovoríš mi z duše. Chalani jazdiť vedia a taký Imroman by ma vyplatil všade, ale žiaľ to nie je všetko. Napriek tomu im fandím, nemožno čakať že toto bude druhý pinkbike, kde mimochodom pri recenzii Starlingu diskutujúci začali brutálne kritizovať Paula, ktorý je pritom asi najviac otvorený novej vlne MTB a pravdepodobne je aj najrýchlejší. Ľuďom nevyhovieš a chalani píšu tak dobre, že ich skritizujeme max my dvaja.

 
RANDAL 15.04.2018 (17:02)

Pozeram,ze okomentovat skaredy bike je porusenie pravidiel fora.Hmmm.

 
nostro66 RANDAL 15.04.2018 (17:11)

Na tomto webe uplne bezne

 
Sarinator RANDAL 15.04.2018 (20:10)

PR clanky najprv stopli komenty potom aj hodnotenie clanku, ich hra ich pravidla neda sa nic robit

 
slavo RANDAL 16.04.2018 (11:08)

Ak to napises slusne, komentar je ponechany, ak ale je to o urazkach, potom nie je o com a komentar blokujem/e. Nazor nikomu neupieram/e, ale ma byt napisany neurazlivo, nech sa tu diskusia nezvrhne.

 
Bade 15.04.2018 (17:25)

test bajku za 10000€ a v teste sa nedozvieme z akeho materialu je vyrobeny ram. su spomenute len hlinikove vahadla. tot mi hlava neberie.

 
Henry33 Bade 15.04.2018 (18:38)

Samozrejme je to celokarbonovy rám

 
kamikazeNR Bade 15.04.2018 (19:38)

v specifikacii je uvedene.ze je to karbon

 
Sesulak 15.04.2018 (20:52)

Ked je tvoj bike drahsi ako vacsina aut za tebou na semafore

 
bimjeam 15.04.2018 (16:35)

Pokiaľ viem, tak Henry roztrhol reťaz na výjazde, keď bol bike fotiť. Takže je to len provizórne znitované, než došiel domov a nahodil druhú reťaz

 
Henry33 bimjeam 15.04.2018 (18:38)

Ano to uz bolo fotene po tom ako sa retaz roztrhala tak netreba za tym hladat ziadne skryte úmysly

 
miso2012 Henry33 15.04.2018 (20:01)

A tiež som si všimol,že som si pomýlil bowden s reťazou sry

 
i1hrebenar 15.04.2018 (11:41)

Je škaredý ,ale nápad s integrovaným zadným blatníkom sa mi páči.

 
large 15.04.2018 (12:15)


*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
large large 15.04.2018 (12:18)

ak berem tu vybavu co je na fotke, v tom popise je to uz daleko lepsie

 
lto 15.04.2018 (13:55)


*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
lto lto 15.04.2018 (13:57)


*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
miso2012 15.04.2018 (15:53)

To ste testovali s tak strašne zle nahodenou reťazou?! Však na tej prvej fotke nie je ani v polovici kazety a tá prehadzovačka je natiahnutá že to vyzerá, že ju ide roztrhať každú chvíľu!

 
AspidMan 15.04.2018 (23:17)

Súhlasím, tento bike nie je najkrajší, ale aspoň nevyzerá ako ďalší Session. Navyše má najinovatívnejšie odpruženie od Delta linku a Switch Infinity! Garantujem vám, každý jeden z vás by nechápal ako tento bike dokáže ísť hore a dole kopcom. Hore je efektívnejší ako niektoré čistokrvné XC-čka a pri paľbe dolu kopcom uvažujete či vám niekto vyladil odpruženie priamo podľa vašich predstáv. Naild to proste nailed, chlapík čo za týmto všetkým stojí má veľké skúsenosti z renomovaných výrobcov a jednoducho trafil kliniec po hlavičke. Mňa odradil len krátky rám a strašne položený sedlový uhol.

 
AdamSakovy AspidMan 16.04.2018 (07:22)

je originalny, len ked som videl GoPro zabery zo zadnej stavby ako plava ju vahadialka do stran asi 1cm voci sedlovej rure neprislo mi to ako torzne najtuhsie riesenie.

 
Henry33 AdamSakovy 16.04.2018 (07:32)

Adam ale treba pozriet ci to nebol nahodou ten prvy model ktory s tym mal problem. Tato novsia verzia uz na tom nieje tak kriticky. Za jazdy nieje citit ziadnu torznu nestabilitu.

 
AdamSakovy Henry33 16.04.2018 (07:38)

Myslim ze ja ani ty by sme ju zasadne nepocitili ale su aj jazdci "anglickeho" typu ktory tlacia ine Gcka v tockach. bolo by dobre takehoto jazdca na testovanie mat, aby isiel na limity. ono kto chce a vie, tak si najde relevantne testy, ale keby to aj lokalne nabralo na kvalite bolo by to len ku prospechu.

 
bobris 16.04.2018 (21:14)

Marin ma talent na skarede biky ako ta znacka moze este fungovat

 
halokua 17.04.2018 (17:41)

Tracy na nom dokonca zjazduje Alebo teda na niecom podobnom.
https://ep1.pinkbike.org/p5pb15056351/p5pb15056351.jpg

 
Pridaj komentár