Urob si sám - integrovaná sada na opravu bezdušových plášťov
Výhodou integrovaných riešení je najmä to, že o nich vôbec neviete, pokiaľ nepríde správna chvíľa - konkrétne defekt, s ktorým si tmel neporadí.
Posledným mojim počinom, s ktorým by som sa s vami chcel podeliť, je návod na integrovanie sady na opravu bezdušových plášťov do riadidiel na spôsob „Sahmurai S.W.O.R.D“ sady. Podstatný rozdielom tohto riešenia je zlomková cena originálu, a možnosť integrácie aj lepidla s orezávačom.Čo k tomu treba?
K tejto jednoduchej vychytávke budete potrebovať tieto veci, ktoré by mal mať doma každý, kto sa aspoň trochu venuje domácemu servisu:- sadu na opravu bezdušových plášťov
- elektrikársku pásku
- 2 ks zátok do riadítok – jednu s menším vnútorným otvorom, druhú s väčším
- sekundové lepidlo
- pilník
- orezávač
- O-krúžok / gumička / stará duša
Postup
Najskôr si zadovážte vhodné zátky do riadítok. Jedna zátka musí mať väčší vnútorný priemer a ja som ju vytiahol napr. zo starého Authora z pivnice . Druhá zátka s menším vnútorným otvorom je už štandardne dostupný diel, ktorý ponúka takmer každý výrobca.Prvým krokom je obrúsenie plastového madla jedného z nástrojov kvôli tomu, aby ste ho dokázali napasovať do vnútornej strany zátky č.1. Plastovú rukoväť obrúsime rovnomerne pilníkom tak, aby šiel natlačiť do zátky s miernym odporom.
Krok č.2 pozostáva zo spojenia guľatého pilníka a vidlicového nástroja pomocou „blistra“ s knôtmi. Nástroje zastrčíme do balenia a okrajové knôty obtočíme okolo nástrojov.
Aby nástroje držali spolu pokope, je nutné ich zafixovať elektrikárskou páskou, ktorú v prípade potreby ľahko odlepíte. Ak by ste sa báli, že druhý koniec plastovej rúčky bude v riadítkach hrkotať, môžete naň obmotať starý O-krúžok, alebo natiahnuť kúsok odstrihnutej cestnej duše.
Do druhej zátky s menším otvorom z vnútornej strany, treba naniesť trochu sekundového lepidla a natlačiť dnu uzáver vulkanizačného lepidla zo sady.
K tube od lepidla prilepíme elektrikárskou páskou miniorezávač, ktorý sa môže zísť pri oprave defektu a trochu prihneme rohy hliníkovej tuby, aby lepidlo prešlo rajdami.
Ja som pre istotu zakvapol sekundovým lepidlom aj obrúsenú rúčku v zátke č.1
a orezávačom mierne orezal výstupky na zátkach, aby sa ľahšie vyťahovali z riadidiel. A to je v podstate všetko, ak nerátam samotné zatlačenie vytuningovaných zátok do riadítok.
Fantázii sa medze nekladú, a určite sa dá táto vychytávka ešte vylepšiť, prípadne doplniť k nástrojom sťahovacie pásky, rýchlospojku na reťaz alebo čokoľvek iné, čo prejde dnu do riadítok.
Podstatné je, že sada je plne k dispozícii šikovne ukrytá v riadítkach, kde sa k nej nedostane žiadna špina, ani blato. V prípade, že prerazíte bezdušový plášť a tmel si s dierou neporadí, máte náradie na opravu vždy po ruke a nemusíte riešiť, či ho zrovna máte v batohu, alebo vo vrecku dresu. Ak ste odvážnejší, môžete nechať doma aj dušu, no tá sa vždy hodí, ako železná istota – napríklad, ak spravíte rez zboku.
Pre úplnosť ešte doplním informáciu, že sadu na opravu bezdušových plášťov Weldtite, ktorú som použil ja, nájdete na MTBIKER shope za cenu 7 € a sadu Sahmurai nájdete, taktiež, na MTBIKER shope za 29,50 €.
Komentáre Zobraziť komentáre (11)