Urob si sám - integrovaná sada na opravu bezdušových plášťov

Urob si sám - integrovaná sada na opravu bezdušových plášťov

Výhodou integrovaných riešení je najmä to, že o nich vôbec neviete, pokiaľ nepríde správna chvíľa - konkrétne defekt, s ktorým si tmel neporadí.

Posledným mojim počinom, s ktorým by som sa s vami chcel podeliť, je návod na integrovanie sady na opravu bezdušových plášťov do riadidiel na spôsob „Sahmurai S.W.O.R.D“ sady. Podstatný rozdielom tohto riešenia je zlomková cena originálu, a možnosť integrácie aj lepidla s orezávačom.

Čo k tomu treba?


K tejto jednoduchej vychytávke budete potrebovať tieto veci, ktoré by mal mať doma každý, kto sa aspoň trochu venuje domácemu servisu:

  • sadu na opravu bezdušových plášťov
  • elektrikársku pásku
  • 2 ks zátok do riadítok – jednu s menším vnútorným otvorom, druhú s väčším
  • sekundové lepidlo
  • pilník
  • orezávač
  • O-krúžok / gumička / stará duša




Postup


Najskôr si zadovážte vhodné zátky do riadítok. Jedna zátka musí mať väčší vnútorný priemer a ja som ju vytiahol napr. zo starého Authora z pivnice . Druhá zátka s menším vnútorným otvorom je už štandardne dostupný diel, ktorý ponúka takmer každý výrobca.



Prvým krokom je obrúsenie plastového madla jedného z nástrojov kvôli tomu, aby ste ho dokázali napasovať do vnútornej strany zátky č.1. Plastovú rukoväť obrúsime rovnomerne pilníkom tak, aby šiel natlačiť do zátky s miernym odporom.



Krok č.2 pozostáva zo spojenia guľatého pilníka a vidlicového nástroja pomocou „blistra“ s knôtmi. Nástroje zastrčíme do balenia a okrajové knôty obtočíme okolo nástrojov.



Aby nástroje držali spolu pokope, je nutné ich zafixovať elektrikárskou páskou, ktorú v prípade potreby ľahko odlepíte. Ak by ste sa báli, že druhý koniec plastovej rúčky bude v riadítkach hrkotať, môžete naň obmotať starý O-krúžok, alebo natiahnuť kúsok odstrihnutej cestnej duše.



Do druhej zátky s menším otvorom z vnútornej strany, treba naniesť trochu sekundového lepidla a natlačiť dnu uzáver vulkanizačného lepidla zo sady.



K tube od lepidla prilepíme elektrikárskou páskou miniorezávač, ktorý sa môže zísť pri oprave defektu a trochu prihneme rohy hliníkovej tuby, aby lepidlo prešlo rajdami.



Ja som pre istotu zakvapol sekundovým lepidlom aj obrúsenú rúčku v zátke č.1
a orezávačom mierne orezal výstupky na zátkach, aby sa ľahšie vyťahovali z riadidiel. A to je v podstate všetko, ak nerátam samotné zatlačenie vytuningovaných zátok do riadítok.



Fantázii sa medze nekladú, a určite sa dá táto vychytávka ešte vylepšiť, prípadne doplniť k nástrojom sťahovacie pásky, rýchlospojku na reťaz alebo čokoľvek iné, čo prejde dnu do riadítok.



Podstatné je, že sada je plne k dispozícii šikovne ukrytá v riadítkach, kde sa k nej nedostane žiadna špina, ani blato. V prípade, že prerazíte bezdušový plášť a tmel si s dierou neporadí, máte náradie na opravu vždy po ruke a nemusíte riešiť, či ho zrovna máte v batohu, alebo vo vrecku dresu. Ak ste odvážnejší, môžete nechať doma aj dušu, no tá sa vždy hodí, ako železná istota – napríklad, ak spravíte rez zboku.







Pre úplnosť ešte doplním informáciu, že sadu na opravu bezdušových plášťov Weldtite, ktorú som použil ja, nájdete na MTBIKER shope za cenu 7 € a sadu Sahmurai nájdete, taktiež, na MTBIKER shope za 29,50 €.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up26thumb_down comments 11 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Nebola sezóna 2021 podľa predstáv? Stratila sa chuť a motivácia?

Nebola sezóna 2021 podľa predstáv? Stratila sa chuť a motivácia?

Na jar si často predstavujeme, ako sa posunieme na vyšší level výkonnosti, ako predbehneme súperov alebo ako spravíme nové PRká. Toto sú veci, ktoré naše plány mohli zhatiť.
S láskou k cyklistike...

S láskou k cyklistike...

Ahoj, volám sa Tomáš a cítim averziu voči vytrvalostným športom. Takto by som sa možno predstavil hocijakému cyklistovi alebo bežcovi do roku 2016.
6 dôvodov, prečo by ste mali na bicykli používať svetlá aj počas dňa PR článok

6 dôvodov, prečo by ste mali na bicykli používať svetlá aj počas dňa

Prečo je dôležité na bicykli nielen vidieť dianie pred nami a okolo nás, ale hlavne, prečo je dôležité, aby nás za každých podmienok videli aj iní, a to aj vrátane slnečného dňa.
keyboard_arrow_up