Urob si sám - integrovaná sada na opravu bezdušových plášťov

Urob si sám - integrovaná sada na opravu bezdušových plášťov

259 komentárov

bimjeam 19.04.2018   Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Bicykel Osveta

Výhodou integrovaných riešení je najmä to, že o nich vôbec neviete, pokiaľ nepríde správna chvíľa - konkrétne defekt, s ktorým si tmel neporadí.

 

Posledným mojim počinom, s ktorým by som sa s vami chcel podeliť, je návod na integrovanie sady na opravu bezdušových plášťov do riadidiel na spôsob „Sahmurai S.W.O.R.D“ sady. Podstatný rozdielom tohto riešenia je zlomková cena originálu, a možnosť integrácie aj lepidla s orezávačom.

Čo k tomu treba?


K tejto jednoduchej vychytávke budete potrebovať tieto veci, ktoré by mal mať doma každý, kto sa aspoň trochu venuje domácemu servisu:

  • sadu na opravu bezdušových plášťov
  • elektrikársku pásku
  • 2 ks zátok do riadítok – jednu s menším vnútorným otvorom, druhú s väčším
  • sekundové lepidlo
  • pilník
  • orezávač
  • O-krúžok / gumička / stará duša




Postup


Najskôr si zadovážte vhodné zátky do riadítok. Jedna zátka musí mať väčší vnútorný priemer a ja som ju vytiahol napr. zo starého Authora z pivnice . Druhá zátka s menším vnútorným otvorom je už štandardne dostupný diel, ktorý ponúka takmer každý výrobca.



Prvým krokom je obrúsenie plastového madla jedného z nástrojov kvôli tomu, aby ste ho dokázali napasovať do vnútornej strany zátky č.1. Plastovú rukoväť obrúsime rovnomerne pilníkom tak, aby šiel natlačiť do zátky s miernym odporom.



Krok č.2 pozostáva zo spojenia guľatého pilníka a vidlicového nástroja pomocou „blistra“ s knôtmi. Nástroje zastrčíme do balenia a okrajové knôty obtočíme okolo nástrojov.



Aby nástroje držali spolu pokope, je nutné ich zafixovať elektrikárskou páskou, ktorú v prípade potreby ľahko odlepíte. Ak by ste sa báli, že druhý koniec plastovej rúčky bude v riadítkach hrkotať, môžete naň obmotať starý O-krúžok, alebo natiahnuť kúsok odstrihnutej cestnej duše.



Do druhej zátky s menším otvorom z vnútornej strany, treba naniesť trochu sekundového lepidla a natlačiť dnu uzáver vulkanizačného lepidla zo sady.



K tube od lepidla prilepíme elektrikárskou páskou miniorezávač, ktorý sa môže zísť pri oprave defektu a trochu prihneme rohy hliníkovej tuby, aby lepidlo prešlo rajdami.



Ja som pre istotu zakvapol sekundovým lepidlom aj obrúsenú rúčku v zátke č.1
a orezávačom mierne orezal výstupky na zátkach, aby sa ľahšie vyťahovali z riadidiel. A to je v podstate všetko, ak nerátam samotné zatlačenie vytuningovaných zátok do riadítok.



Fantázii sa medze nekladú, a určite sa dá táto vychytávka ešte vylepšiť, prípadne doplniť k nástrojom sťahovacie pásky, rýchlospojku na reťaz alebo čokoľvek iné, čo prejde dnu do riadítok.



Podstatné je, že sada je plne k dispozícii šikovne ukrytá v riadítkach, kde sa k nej nedostane žiadna špina, ani blato. V prípade, že prerazíte bezdušový plášť a tmel si s dierou neporadí, máte náradie na opravu vždy po ruke a nemusíte riešiť, či ho zrovna máte v batohu, alebo vo vrecku dresu. Ak ste odvážnejší, môžete nechať doma aj dušu, no tá sa vždy hodí, ako železná istota – napríklad, ak spravíte rez zboku.







Pre úplnosť ešte doplním informáciu, že sadu na opravu bezdušových plášťov Weldtite, ktorú som použil ja, nájdete na MTBIKER shope za cenu 7 € a sadu Sahmurai nájdete, taktiež, na MTBIKER shope za 29,50 €.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

GaliPet 20.04.2018 (09:20)

2


Fajn vychytávka!
Ja na takéto uloženie servisných potrieb využívam dieru v stredovej osi.

 
bimjeam GaliPet 20.04.2018 (09:24)

0


Ja využívam aj diery v sedlovke a krku vidlice
Multikľúč do stredovej osi mám ale tiež v merku

 
ppi 20.04.2018 (09:23)

0


Preco do riaditok (co ak su pokrutene ako ma vela bicyklov), preco nie napr do sedlovky (ta je vzdy rovna) a s tou izolackou nevidim zmysle (ibaze by dotycny miloval chytat polepene rucky srobovakov)

 
bimjeam ppi 20.04.2018 (09:30)

2


Z riadidiel to vyberieš jednodušie, ako napr zo zablatenej sedlovky, navyše, ja som v sedlovke mal už schovanú pumpu. Zasa by som to s tým pokrútením tak hrozne nevidel, pokiaľ nemáš 600mm riadidlá s 30mm riseom, tak si myslím, že vždy sa tam potrebná dostatočne dlhá a rovná časť nájde. Prípadne na jednu stranu dáš vydličku s knôtom a na druhú pilník, ako to má aj Sahmurai Sword. Ak máš problém s elektrikárskou páskou môžeš použiť čokoľvek iné od suchého zipsu, cez odstrihnutú dušu, kondóm až po vlastnoručne uštrikované púzdro

 
krasahor 20.04.2018 (11:39)

0


Chlapci a co pouzivate ako zatku do hlavoveho zlozenia?

 
GaliPet krasahor 20.04.2018 (12:01)

1


Zátku !!!
Zo šampusu.
Existuje na predný blatník aj taká úchytka (zároveň aj záslepka) ale k nej potrebuješ imbusák.

 
bimjeam krasahor 20.04.2018 (12:23)

0


To bude témou ďalšieho môjho článku podobného zamerania, ako si vyrobiť úložný priestor v krku vidlice

 
GaliPet bimjeam 20.04.2018 (12:45)

4


Nezabudni ani na sedlovku. (napr. hustilka, záložná plynová bombička ...tajný elektropohon)

 
the-redsox 21.04.2018 (08:04)

0


ja mam tak problem, ze ked mam podsedlovu tasticku (malu), tak sa mi jemne sucha o hamstringy a derie nohavice. tak vsetko musim mat napchate vo vreckach v drese.

 
Pridaj komentár