Test: Canyon Inflite CF SLX 9.0 PRO RACE - kúsok, ktorý sa vydaril nie len na cyklokros

Test: Canyon Inflite CF SLX 9.0 PRO RACE - kúsok, ktorý sa vydaril nie len na cyklokros

4 komentáre

Henry33 05.12.2017   Cyklokros Canyon Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Gravel Test

Cyklokrosový špeciál sa dá využiť počas celého roku a veľmi dobre aj v zimnom období - dokonca aj vtedy keď na ňom nepretekáte, podobne ako v mojom prípade pri novinke Inflite.

 

Túto jeseň som si povedal, že spravím niečo pre seba a začnem jazdiť do práce na bicykli. Denne to vyzeralo približne na 40 km, a tak nastal čas pouvažovať nad novým bicyklom. Poznáte to, bicyklov nikdy nie je dosť, a ešte k tomu mám na ceste do práce krásny poľný úsek...

No, ale aby som to skrátil, tak všetko dopadlo dobre a ja som si spokojne jazdil na svojom novom gravel bicykli do práce. A potom prišiel Inflite na test. Takže, ďakujem Canyon veľmi pekne, pokazil si mi moju rannú idylickú cestu do práce


Vybaľovanie – radosť aj trochu práce


Už pri vybaľovaní z krabice mi bolo jasné, že toto je pretekársky stroj, ktorý by sa vedel pobiť na akejkoľvek cyklokrosovej trati. Ale pekne po poriadku, najskôr treba tohto krásavca poskladať. Prezentácia a balenie je niečo, čím Canyon vie upútať, a nie je tomu inak, ani pri tomto modeli. V balení nájdete všetko potrebné na zmontovanie bicykla od pasty na karbónovú sedlovku, až po dva momentové kľúče. Áno, čítate správne sú naozaj dva a to z toho dôvodu, že k zámku sedlovky je obmedzený prístup a vyžaduje si dedikovaný kľúčik s prednastavenou hodnotou 5 Nm. Ak máte doma kvalitnejší momentový kľúč, tak radšej použite ten, nakoľko tieto sú skôr núdzové ako presné. Dal som si záležať a poskladal tento bicykel s citom nakoľko všetko je z karbónu a vyžaduje sa tu používať presne momenty na utiahnutie skrutiek.



Rám dotiahnutý k dokonalosti


Na prvý pohľad mi hneď udrie do očí krásny rám, ktorý je špecifický svojim tvarom a umožňuje ľahšie nosiť bicykel na pleci. Miesto okolo sedlovej trubky je naviac zosilnené, čo umožnilo integrovať zámok sedlovky priamo do rámu. Odpadá tak starosť s blatom a vodou, ktoré takto nemôžu tiecť do rámu okolo sedlovej trubky, kde sa nachádza gumené tesnenie po celom obvode. Každý detail na ráme je premyslený, či už sú to vytlačené hodnoty uťahovacieho momentu na dôležitých miestach alebo utesnené vstupy na vnútorné vedenie bowdenov a brzdových hadíc.

Pridajte k tomu 12 mm pevne osky na oboch kolesách a máte rám, ktorý sa nekrúti, ani pri silovom šliapaní alebo jazde po rozbitom teréne. Niekto by mohol namietať, že miera ”flexu” pri stredovom zložení by mohla byť menšia, avšak podla mňa je zanedbateľná. Drvivá väčšina ľudí si to aj tak nevšimne. Keď to porovnám s mojou hliníkovou strelou, tak to ani nestojí za reč. Medzi ďalšie zaujímavosti patrí Canyon chain catcher, čo je vychytávka, ktorá zabraňuje padaniu reťaze.



Osadenie bicykla z kategórie “čo viac si priať”


Osadenie tohto bicykla je takmer to najlepšie, čo si môže jazdec na takomto bicykli priať, a keby som chcel opísať každý komponent, tak tento článok má dvojnásobný rozsah. Poďme sa však pozrieť na to, čo je najzaujímavejšie...

Určite sú to karbónové kolesá Reynolds Assault s výškou ráfika 41 mm, ktoré sa môžu pochváliť extrémnou tuhosťou a pevnosťou a ani ťažší terén im nerobí žiadny problém. Váha je tiež viac než priaznivá na úrovní 1500 g, čo bicyklu prepožičiava neuveriteľné zrýchlenie, a stále máte nutkanie šliapať do pedálov silnejšie a silnejšie. Plášte si zobral na starosť Schwalbe a konkrétne modelom X-One, ktoré veľmi dobre držia v teréne, vďaka použitiu troch zmesí. Na asfalte naopak zbytočne nebrzdia vaše úsilie ponaháňať sa s kamošmi na cesťákoch. Kolesá, ako aj plášte sú pripravené na bezdušovú konverziu a v balení dokonca nájdete aj ventilky potrebné na prerábku.

Nemôžem nespomenúť aj výborný 11 rýchlostný pohon Sram, konkrétne sadu Force CX1. Neznalý systému double tap som skoro pri prvej jazde utrhol pravú brzdovú páčku snažiac sa zaradiť ľahší prevodový stupeň. Našťastie sú tu použité karbónové páčky, ktoré niečo znesú. Na radení sa dá nastaviť aj reach pre ešte väčší komfort radenia. Kedže toto je systém s jedným prevodníkom, tak vpredu sa na karbónových kľukách Quarq prime carbon otáča iba jeden prevodník, a to konkrétne so 40 zubmi, čo je dostačujúce číslo ako na cestný presun, tak aj do terénu. Vzadu je to potom kazeta z rozsahom 11-36, ktorá mi počas testu stačila a nemal som potrebu pridať ľahší, či ťažší prevod. Vzadu to celé má na povel prehadzovačka Force 1, ktorá je špeciálne určená na použitie v 1x systémoch. Radenie bolo presné a jasné bez najmenšieho zaváhania. Poradí si aj v bahnitých podmienkach.

Posledný komponent, ktorý stojí za hriech sú bezpochyby brzdy Force CX1. Kde inokedy na mojich mechanických brzdách, brzdím aj očami, v tomto prípade pre zmenu to zvládnem jedným prstom. Rozdiel medzi hydraulickými a mechanickými brzdami je priepastný, a to aj pri použití “iba” 140 mm kotúča vzadu. Dávkovanie, sila a ovládateľnosť týchto bŕzd je na úplne inom levely, ako som bol doteraz zvyknutý na gravel/cestných bicykloch.



Jazda, to je pôžitok...


Po prečítaní predchádzajúcich odstavcov vám musí byť jasné, že tento bicykel jazdí skoro sám . V prvom rade je to značná pevnosť rámu a kolies, ktoré poskytnú oporu aj pri veľmi agresívnom šliapaní. Na druhej strane neutrpel komfort jazdca - rozbité a poľné cesty sa stali na tomto bicykli pôžitkom. Tam, kde som predtým trpel a dostával jeden rázovitý úder za druhým, teraz letím s úsmevom na tvári a a vychutnávam si prácu rámu naplno. Je vidno, že Canyon má veľa skúseností a jeho rámy sú dotiahnuté. Váha bicykla je 7.7 kg, čo spolu už so spomínanou pevnosťou spôsobuje, že každé zošliapnutie do pedálov je opätované "vystrelením" bicykla dopredu. Na tomto bicykli som si pripadal, ako keď prestúpim do turbo diesela, určite viete, čo tým myslím. Oceňujem aj tvar baranov, ktoré sú veľmi pohodlné, a hlavne sploštenie na vrchnej strane pôsobí na ruky uvoľňujúco. Namontovať svetlo alebo GPS prístroj je trošku na zamyslenie, nakoľko drvivá väčšina svetiel je prispôsobená na okrúhle riadidlá.

Inflite CF SLX 9.0 PRO RACE je taký chameleón. Na jednej strane sa dá na ňom v pohodičke dochádzať do práce, filtrovať zápchy a užívať si jazdu aj na rozbitom asfalte. Na druhej strane, si môžete kedykoľvek dať rande s blatom a vyblázniť sa na akomkoľvek teréne a budete si istý, že vás Inflite podrží v každej situácií - veď je to v svojej podstate pretekársky cyklokrosový stroj. Nie raz sa mi stalo, že som odbočil zo svojej prvotne plánovanej trasy a strihol si to cez pole alebo nejaký lesík. Otestoval som si aj nosenie na pleci, ktoré je neoodeliteľnou súčasťou cyklokrosu a musím povedať, že vďaka špecifickej konštrukcii rámu je viac než pohodlné - navyše v spojení s tak nízkou váhou. To si treba jednoducho vyskúšať, aby ste pochopili, pretože ani u mňa v práci nevedeli pochopiť, prečo som začal chodiť akosi neskôr.



Stvorený pre brázdenie cyklokrosových okruhov


Canyon Inflite bol vytvorený pre použitie na pretekoch, ktorého hlavnou náplňou práce bude brázdiť cyklokrosové okruhy na najvyššej úrovni. Zodpovedajú tomu použité technológie a výbava, ktorá uspokojí aj náročných jazdcov. Jeho potenciál som nemohol využiť naplno kedže tento stroj zvládne aj tie najťažšie cyklokrosové okruhy a nasadenie vrcholového športu. To mi ale nebránilo ho poriadne prevetrať na obľúbených poľných cestách a chodníčkoch v rámci každodenného dochádzania. Dovolil mi na nich ďaleko viac, najmä čo sa týka kontroly a schopnosti po nich doslova preletieť.

Mal som šťastie, že som mohol vyskúšať takúto mašinu aj pri svojom spôsobe jazdenia a najradšej by som si ho nechal a ďalej užíval - jediná možnosť pre mňa ako si dovoliť bicykel za skoro štyri tisíc by bolo skúsiť ho nevrátiť . Ale kedže vedia, kde bývam, tak by mi to neprešlo. Snáď si nájde majiteľa, ktorý mu dá riadne do tela a vyžmýka z tohto cyklokrosového krásavca maximum.



Plusy

  • váha
  • výbava
  • Reynolds kolesá
  • pevnosť rámu
  • hydraulické kotúčové brzdy

Mínus

  • cena - aj keď vzhľadom na použité komponenty, by som to ako “mínus” nebral




Tento testovaný bicykel je dostupný v žlto-čiernom prevedení a jeho cena je 3 999 €.
Viac informácií ako aj kompletnú špecifikáciu môžete nájsť na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

katko 06.12.2017 (08:29)

krásny rám?

 
blacksmith 06.12.2017 (20:11)

Mne sa napríklad ten rám veľmi páči A obzvlášť V žlto čiernej.

Joko dnes majú už bežne cx stroje "navarky na bidon" a viem na preteky sa používajú galusky no myslím si že tie x one by sa nestratili ani na pretekoch prípade na tréning by boli urcite fajn voľba. A kľudne môžeš zvoliť model 9,0 ktorý nie je 1x11 ale na ultegre 2x11.

 
Henry33 blacksmith 06.12.2017 (20:57)

Suhlasim tie plaste su velmi dobre a urcite by sa nestratili ani v nejakej sutazi

 
JoKo 06.12.2017 (19:21)

Katko, každý má nejaké estetické cítenie... Ale ani mne sa nepáči.

Skôr by som s autorom článku polemizoval o vete "...veď je to v svojej podstate pretekársky cyklokrosový stroj". Ešte som nevidel pretekársky cyklokrosový stroj s návarkami na držiaky bidonov a obutý do plášťov. Aj o prevodoch 1x11 sa dá polemizovať, ale to možno niektorí pretekári, ktorí nepomýšľajú na víťazstvo v pretekoch, použijú.

 
Pridaj komentár