Felt Edict 2018 – horúce želiezko v ohni na novú sezónu

Model Edict od americkej značky Felt je pomerne známe XC a maratónske náčinie. Na rok 2018 však prešiel kompletnou omladzovacou kúrou. Poďte sa pozrieť, na aké novinky sa môžete tešiť.

29-palcový model Edict je dobre známy vďaka svojmu tuhému a ľahkému rámu, ktorý je vyrobený zo špeciálnej karbónovej tkaniny s technológiou TeXtreme. Táto tkanina charakteristická svojou štruktúrou s veľkými viditeľnými štvorcami umožňuje použiť až o polovicu menej materiálu pri zachovaní porovnateľnej tuhosti konvenčných karbónových rámov. Nový Edict je tak medzigeneračne - ako už toto iste poznáte – ľahší a tuhší.

Čo však pokrivkávalo a priam si pýtalo ”aktualizáciu”, bola zastaralejšia geometria. Tento nedostatok je však už minulosťou a nový Edict dostal do vienka na novú sezónu omnoho viac.


Zmodernizovaná geometria v duchu aktuálnych trendov

Trate svetového pohára sú rok od roka viac náročnejšie a rovnaké požiadavky majú aj moderní bikeri, ktorí chcú rýchly bike, ktorý sa nestratí ani na technickejších úsekoch a hlavne je s ním zábava aj mimo preteky... Tieto požiadavky boli vo Felte vyslyšané, a tak nové rámy majú o 15 mm dlhší predný rámový trojuholník (reach), skrátenú zadnú stavbu o 14 mm, o jeden a pol stupňa položenejší hlavový uhol a o 1,3° strmšiu sedlovú trubku. Z týchto údajov teda vyplýva, že nový Edict bude suverénnejší a stabilnejší v strmých zjazdoch a obratnejší na traili. Pretekárske náčinie vyžaduje aj patričné komponenty, kde je orientácia na jednorýchlostné sady v XCM segmente viac než markantná. Tohto faktu si boli vedomí aj vývojári tejto rámovej platformy, a preto na novom Edicte s dvojprevodníkovými sadami už rátať žiaľ nemôžete. Na oplátku dostávate kratšiu zadnú stavbu, čím je bike podstatne hravejší a ponúka väčšiu priechodnosť plášťa, údajne až do poctivých 2,4“.


Upravený priebeh zadného odpruženia FAST – aka Felt Active Stay Technology

Z prezentačných materiálov sa napríklad dozviete, že typická zadná stavba od Feltu, ktorá je v princípe tzv. prepákovaný jednočap typu zero-pivot (využívajúca miesto jedného čapu poddajnosť materiálu), bola ešte viac vylepšená a zoptimalizovaná pre poskytnutie maximálneho výkonu desiatich centimetrov zadného odpruženia.


V praxi sa jedná o to, že zadné horné vzpery sú v nezaťaženom stave prehnuté smerom von a zhruba pri 30% sagu sa narovnajú. Ako klesá sag, vzpery sa prehýbajú smerom dnu, čím napomáhajú progresívnemu priebehu pruženia. Vďaka tomu bolo možné upraviť krivku prepákovania tlmiča, aby bol citlivejší na malé nárazy, no zároveň nepadal do zdvihu a bol maximálne efektívny aj v strmých stúpaniach. Spätnému návratu tlmiča do základnej polohy napomáhajú aj spomínané pružné zadné vzpery. O hladký chod tlmenia sa po novom starajú metrické tlmiče, ktoré majú oko úchytu uložené na ložisku.


Moderný rám vyžaduje moderné prvky

Do tohto odseku inovácii novej generácie modelu Edict patria tieto základné údaje: použitie Boost zadnej stavby v šírke 148 mm, prepracovanie manažmentu káblov, ktoré sú po novom všetky vedené vnútrom rámu a príprava na teleskopickú sedlovku, ktorá na starších modeloch chýbala. Spomínaná nekompatibilita s dvojprevodníkovými sadami je kompenzovaná možnosťou umiestnenia vodítka na ISCG úchyt. Vítanou zmenou bude určite aj použitie užívateľsky prívetivejšieho závitového BSA stredu. Niekto sa možno poteší aj absencii páčok na prednej a zadnej osi za účelom” osekania” celkovej hmotnosti o 70 gramov.


Dostupné modely a cenovky – invázia orlov a karbónových plnokrvníkov

V novom katalógu Felt na vás vyskočí celkovo pätica karbónových modelov, ktorých zadné stavby sú rovnako plne karbónové, vrátane pätiek. Rámy sa odlišujú len kvalitou použitého karbónu. Top model Edict FRD využíva všetky prednosti UHC Ultimate vláken vyrobených technológiou TeXtreme s vnútornou konštrukciou MMC, zatiaľ čo Edict 1 až 5 spoliehajú na UHC Advanced vlákna a MMC konštrukciu.


S výnimkou najdostupnejšieho modelu sú všetky Edicty osadené sadami z rodiny SRAM Eagle, ktoré dopĺňa jedenásťrýchlostné NX-ko na modeli Edict 5. Sympatické je aj použitie tubeless ready ráfikov s vnútornou šírkou 25 mm a s TLR plášťami v rámci celého nového modelového radu. Pruženie je kompletne v réžii RockShox, ktoré dodáva vidlice aj metrické tlmiče línie Deluxe. Plášte dodal nemecký výrobca Schwalbe, zatiaľ čo na pozícii bŕzd môžete očakávať mix sady Shimano a SRAM.


Čo sa týka maloobchodných cien, tie sú pre jednotlivé modely stanovené nasledovne:
  • Felt Edict FRD - 9 999 €
  • Felt Edict 1 - 5 499 €
  • Felt Edict 3 - 3 999 €
  • Felt Edict 4 - 3 490 €
  • Felt Edict 5 - 3 199 €
  • Felt Edict FRD rám - 3 270 €
  • Felt Edict 1 rám - 2 499 €

Kompletné špecifikácie si môžete pozrieť na stránke výrobcu feltbicykle.sk.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.
Bicykle do 2500 € – zážitok z jazdy zaručený PR článok

Bicykle do 2500 € – zážitok z jazdy zaručený

Je pre teba viac podstatný zážitok z jazdy ako rýdzi športový výkon? Možno ťa zaujme jeden z týchto modelov.
Unboxing: Transition Spire AL - nepozná prekážky

Unboxing: Transition Spire AL - nepozná prekážky

Vydajte sa do toho najdrsnejšieho terénu bez akýchkoľvek obmedzení. Poďte si s nami posvietiť na Transition Spire AL.
keyboard_arrow_up