Doplnené: Kováč po premiérovom titule skompletizoval zbierku

K titulom majstra Slovenska na ceste i časovke do vrchu pridal Maroš Kováč z Dukly Trenčín aj zlato z národného šampionátu v cyklokrose, keď v nedeľu vyhral v Prievidzi majstrovské preteky v kategórii elite. Dvadsaťdeväťročný cyklista vybojoval v teréne svoj premiérový titul a úspešne tak zavŕšil úspešnú sezónu na domácej scéne. Doplnené o euróspke národné majstrovstvá

PRIEVIDZA 7. januára (SITA) - K titulom majstra Slovenska na ceste i časovke do vrchu pridal Maroš Kováč z Dukly Trenčín aj zlato z národného šampionátu v cyklokrose, keď v nedeľu vyhral v Prievidzi majstrovské preteky v kategórii elite. Dvadsaťdeväťročný cyklista vybojoval v teréne svoj premiérový titul a úspešne tak zavŕšil úspešnú sezónu na domácej scéne. V Prievidzi Kováč triumfoval pred víťazom z posledných dvoch rokov Milanom Barényim a jazdiacim reprezentačným trénerom Róbertom Glajzom, ktorý má vo svojej zbierke desať titulov.

Ilustračné foto - Milan Barényi

"Dlhodobo som sa na šampionát pripravoval a dnes som chcel vyhrať. V prvom kole som mal pád a myslel som si, že som stratil šancu na prvenstvo. Zmobilizoval som sa a stratu som v nasledujúcom kole dohnal. Potom som jazdil svojím tempom. Trať bola veľmi náročná, s každým kolom to bolo ťažšie a ťažšie. Keď je forma, vyhovuje mi každá trať," povedal po pretekoch spokojný Maroš Kováč.
V kategórii do 23 rokov vyhral Róbert Gavenda. Juniorský vicemajster sveta 2006 prišiel v spoločných pretekoch oboch kategórii, v ktorých štartovalo dovedna 24 cyklokrosárov, na 4. priečke.

Po slovenskom šampionáte určil reprezentačný tréner Róbert Glajza aj nomináciu na majstrovstvá sveta, ktoré sa uskutočnia v belgickom meste Hooglede-Gits 27. a 28. januára. V kategórii mužov-elite budú štartovať Maroš Kováč, Milan Barényi, Róbert Glajza a Václav Metlička, v pretekoch do 23 rokov sa predstaví Róbert Gavenda a medzi juniormi Marián Šimora a Peter Sagan.
"Vlani som skončil na majstrovstvách sveta na 26. priečke, teraz by som si chcel vybojovať miesto v najlepšej dvadsiatke," povedal o svojich ambíciách na MS Maroš Kováč.

V Belgicku triumf Wellensa, v ČR Dlaska a v SR Kováča

BRATISLAVA 8. januára (SITA) - Prvý januárový víkend patrí už tradične národným šampionátom v cyklokrose. Na Slovensku v Prievidzi triumfoval v nedeľu Maroš Kováč z Dukly Trenčín, ktorý tak pridal k tohtosezónnym titulom z cesty i časovky do vrchu ďalšie zlato. Dvadsaťdeväťročný cyklista vybojoval v teréne svoj premiérový titul a úspešne tak zavŕšil úspešnú sezónu na domácej scéne. V Prievidzi Kováč triumfoval pred víťazom z posledných dvoch rokov Milanom Barényim a jazdiacim reprezentačným trénerom Róbertom Glajzom, ktorý má vo svojej zbierke desať titulov. Kováča na ceste za zlatom nezastavil ani pád v prvom z celkovo šestnástich 2200 m dlhých okruhov na prievidzskom sídlisku Sever v okolí základnej školy na Ulici energetikov. Na zablatenej trati, na ktorej sa striedal trávnatý povrch s asfaltom, stratu v ďalšom kole zlikvidoval a napokon jasne zvíťazil.
Veľmi sledovaný bol šampionát v Belgicku. V Hamme Zogge využil technické problémy favorizovaného Svena Nijsa jeho veľký konkurent Bart Wellens a vybojoval ďalší titul po roku 2004. Nijs napokon skončil až na 3. mieste. V Holandsku sa museli skloniť favoriti Richard Groenendaal s Gerbenom De Knegtom pred umením Larsa Booma. Už piaty český titul si vybojoval v Českej Lípe Petr Dlask, ktorý na rozbahnenom okruhu jasne dominoval. Zaujímavosťou je, že štvrtýkrát v rade si vybojoval bronz Radomír Šimůnek ml. Vo Francúzsku sa presadil podľa očakávania Francis Mourey, ktorý zdolal svojho konkurenta Johna Gadreta. V majstrovskom drese vo Švajčiarsku bude po nedeli jazdiť Christian Heule.

Výsledky - národné šampionáty v cyklokrose:

Slovensko (Prievidza): 1. Maroš Kováč (Dukla Trenčín) 1:09:24, 2. Milan Barényi 1:10:54, 3. Róbert Glajza 1:13:26, 4. (1. v M-SR do 23 rokov) Róbert Gavenda (všetci ŽP Šport Podbrezová) -1 kolo, 5. (2.) Róbert Bachratý (Dukla Trenčín) -1 kolo, 6. Štefan Gajdošík (ŽP Šport Podbrezová) -1 kolo, 7. (3.) Branislav Zachar -2 kolá, 8. Roman Broniš (obaja Dukla Trenčín) -2 kolá.

Rakúsko (Thörl): 1. Peter Presslauer, 2. Roland Mörx, 3. Gerald Hauer

Belgicko (Hamme Zogge): 1. Bart Wellens 59:50, 2. Klaas Vantornout +1:11, 3. Sven Nijs +1:24, 4. Sven Vanthourenhout +2:01, 5. Erwin Vervecken +3:32, 6. Peter Van Santvliet +4:26

Česko (Česká Lípa): 1. Petr Dlask 1:05:40, 2. Zdeněk Štybar +1:17, 3. Radomír Šimůnek +1:38, 4. Lukáš Klouček +2:30, 5. Ondřej Bambula +2:57, 6. Ondřej Lukeš +3:07

Dánsko (Varde): 1. Joachim Parbo, 2. Tommy Moberg Nielsen, 3. Christian Poulsen

Francúzsko (Lanarvily): 1. Francis Mourey, 2. John Gadret, 3. Jerome Chevallier

Nemecko (Auerbach): 1. René Birkenfeld 1:07:24, 2. Johannes Sickmüller rovnaký čas, 3. Thorsten Struch +31

Veľká Británia (Southampton): 1. Philip Dixon, 2. Nick Craig, 3. Rob Jebb

Írsko (Banbridge): 1. Robin Seymour, 2. Roger Aiken, 3. Lewis Ferguson

Taliansko (Lucca): 1. Enrico Franzoi 1:03:05, 2. Marco Aurelio Fontana +1, 3. Marco Bianco +3, 4. Davide Frattini +1:51, 5. Alessandro Fontana +1:52

Holandsko (Woerden): 1 Lars Boom 1:00:32, 2. Richard Groenendaal +24, 3. Gerben De Knegt +1:25, 4. Maarten Nijland +3:25, 5. Tim Van Nuffel +4:33

Poľsko (Kozienice): 1 Marek Cichosz 58:12, 2. Dariusz Gil +44, 3. Mariusz Gil +1:28

Švajčiarsko (Stainmaur): 1. Christian Heule 1:03:29, 2. Simon Zahner +24, 3. Florian Vogel +39
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.