Zaujímavé reportáže z roku 2017 – od zimných akcií, až po ME v maratóne

Ak hľadáte motiváciu na ďalšiu sezónu, možno pomôže inšpirácia v podobe TOP reportáží, ktoré sme pre vás v roku 2017 pripravili.

Celá sezóna 2017 bola naozaj bohatá, či už vzhľadom na samotné podujatia alebo podmienky, ktoré panovali. Opäť nechýbali skutočné extrémy na jednej alebo druhej strane teplotného spektra, ale núdza nebola ani o podmienky „katalógové“. Vybrali sme niektoré zaujímavé reporty, ktoré možno poslúžia ako inšpirácia do sezóny 2018. Medzi nimi nechýbali akcie na snehu, domáce podujatia, zahraničné, tradičné, ale aj novinky. Budeme veľmi radi, ak nám prípadne do komentárov napíšete aj váš názor.

Sella Ronda Hero – ďalší pokus o splnenie cieľa v najkrajšej prírodnej aréne

Ťažko budete hľadať podobné podujatie, po ktorom budete mať pocit, že horská cyklistika je jednoducho to, čo vás napĺňa a tvorí váš životný štýl ako celok. Ideálne sa sem hodí refrén z pesničky od Davida Bowieho, ktorý mi na trati neustále robil spoločnosť: „We can be heroes, just for one day“. Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Prvý Zimný Cyklonárez – slovo nárez tam nebolo len tak

„Poď na dno vlastných síl obklopený horským chladom ďaleko za limitmi fitnes krások a požieračov kuraciny“ - tak nejak znel slogan týchto, pomerne originálnych pretekov. Proti fitness kráskam ja osobne nič nemám, ale aj tak som sa na akciu poriadne tešil a s pribúdajúcimi centimetrami snehu a mínusovými teplotami čoraz viac. A veru, stálo to za to... Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - pretekanie s cencúľmi na tvári má vždy svoje čaro...

Január sa už tradične stal mesiacom, kedy sa časť cyklistov rozhodne na chvíľu zobudiť zo zimného „spánku“ a prevetrať nohy v štýle - rýchlo a zbesilo. Ak nestačí, nie je problém si strihnúť aj nedeľný beh, a teda kombináciu, na ktorej si chcem po minuloročnom druhom mieste spraviť reparát... Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Beskyd tour 2017 aj s Jardom Kulhavým

Na svojich stránkach sa tento tradičný český maratón pýši superlatívmi ako najstarší, najtradičnejší, najmalebnejší a najťažší. S prvými troma sa nedá inak, ako súhlasiť, v kolónke najťažší bude mať veľkú konkurenciu v Krušnotone. I keď tohto ročnou zmenenou trasou sa k nemu priblížil. Autor Bikejoring a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

AUTHOR ŠKODA bikemaratón Súľovské skaly – malé deja-vu na parádnej trati

Stúpania sú krátke, je ich veľa, jedno strmšie ako druhé, všade kamene, korene a pod. zábavky, ktoré sa „stavajú“ do cesty. Vydýchnuť si v podstate ani nie je kedy. No a posledné 2 roky tu ešte vždy pečie a na lúkach doslova stojí vzduch, že by sa dal krájať. Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Horal Krejzi alebo majstrovstvá Európy na vlastnej koži

Horala som šiel takmer v každej podobe a prečo chcem premárniť šancu strihnúť si to ako majstrovstvá Európy? Veď rovnaká príležitosť sa tak skoro opakovať nemusí a potom budem akurát „banovať. Licenciu mám vybavenú, tak teda poďme do toho a uvidíme, koľko mi top maratónci naložia... ale už teraz vám môžem povedať, že dosť . Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Mitas 4 Islands – čerstvé zážitky z prvých 2 etáp zimného etapáku v Chorvátsku

Na celé toto dobrodružstvo ma nahlodal kamarát Rišo Chrappa z PRO CYCLINGU ešte na letnej Stupave, výsledkom čoho teraz píšem tieto riadky zo stanu. Teda presnejšie z ostrova Krk v Chorvátsku, kde nám pomaly padá sneh, duje na trati a máme zopár technických problémov... Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Salzkammergut Trophy – druhá ľadová facka od soľnej komory

Jedným z mojich hlavných „cieľov“ tejto sezóny bolo konečne pokoriť 12-hodinovú hranicu na 210 km dlhej, extrémnej trase. Lenže nakoniec to nevyšlo tak úplne podľa predstáv... Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Salzkammergut Trophy 2017 – Do pekla a späť

Slogan tohtoročného jubilejného 20. ročníka - "Do pekla a späť", teda určite nebol neopodstatnený. Autor Tomas11 si dal trať kompletne celú a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Švajčiarsky Nationalpark Bike-Marathon – ako chutí trail vo výške 2 700 m n.m?

Už z diaľky vidno serpentíny zarezané v kopci, no človek všetko definitívne pochopí, až keď je tesne pod tým a takmer ho sekne v krku pri pohľade nahor. No nič, dám najľahší a mám na celý čas od radenia pokoj. Ale aj tak sedím úplne na špičke sedla a slušne posilňujem. Ten kopec je skutočne hrozný a v podstate na hrane toho, čo sa vôbec dá šliapať. Autor Imroman a viac sa dozviete v samotnej reportáži na tomto odkaze.

Ďalšie tipy:

V rámci celej redakcie veríme, že sezóna 2018 bude aspoň taká dobrá alebo ešte o niečo lepšia. Najlepšie bude, ak niektoré z nich vyskúšate na vlastnej koži a uvidíme sa či už na štarte, trati alebo ideálne v cieli – najdôležitejšie je totiž vždy dôjsť v poriadku bez ohľadu na výsledok.