Video: Ako jednoducho zhodiť a nahodiť kolesá na cestnom bicykli

kimlo 11.01.2018   Oprava Cestny Bike Servis Cestna Cyklistika Video Youtube

Vedieť, ako demontovať kolesá z bicykla, by malo patriť medzi základné úkony každého majiteľa. V nasledujúcom videu si ukážeme, ako to hravo zvládnuť a nič nepoškodiť...

V prípade defektu alebo výmeny plášťa, je vždy v prvom kroku potrebné vedieť kolesá z bicykla demontovať. Najmä v prípade zadného kolesa sa jeho demontáž a následná montáž môže pri nesprávnom postupe premeniť na boj s reťazou a zadnou prehadzovačkou. Mnohé cestné bicykle už majú po novom kotúčové brzdy, kde sú aj pevné osky (v podstate rovnaké ako na väčšine MTB), ale o tom si povieme nabudúce.

Pre viac tipov a servisných videí navštívte náš playlist a zároveň budeme radi, ak nás podporíte aj svojím odberom.

Páči sa ti toto video?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

Podobné videá

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Cestné bicykle):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Plazzer 11.01.2018 (19:55)

Subjektivne - vo vseobecnosti su Kimlove videa (aj ked sa ako si vsimam venuje iba "cestnej" tematike) kvalitnejsie ako Henryho a Imromanove. Teda, co sa tyka kvality prejavu - bez umm, eeem, nooo, hehe. Hosi, berte si priklad!

kimlo Plazzer 12.01.2018 (09:40)

dakujem, no Imroman s Henrym su zas zbehnutejsi po technickej stranke, casto vedia veci mozo lepsie vysvetlit ako ja

Kice 11.01.2018 (22:59)

Podľa mňa sú mnohé videá povrchné. Konkrétne toto má ukázať ako jednoducho zhodiť a nahodiť kolesá a vlastné zhodenie predného kolesa je vo videu zrýchlené bez akéhokoľvek detailného záberu. Nahodenie síce spomalené nie je, ale zas bez detailu a ruky zakrývajú rychloupinák pri montáži.
Viem, že ide o jednoduché ukony, ale tento jednoduchý úkon je hlavnou témou videa.

Podobne som tu minule pozeral video o montáži predstavca. Tam autor jednoducho namontovanie riadítok preskočil s komentárom, že riadítka už tam máme. Kua, veď to bola téma. O tom to malo byť....

kimlo Kice 12.01.2018 (07:34)

Dakujem za komentar, skusim byt nabuduce viad detailnejsi.

co sa tyka videa s predstavcom, tam sme sa venovali aj montazi riadidiel. Treba si to pozriet este raz.

Kice kimlo 12.01.2018 (09:05)

Mal som na mysli toto video

Pozrel som si to ešte raz. V čase 2:55 tam riadidlá nie sú. O sekundu neskôr 2:56 už sú.namontované.
Ber to ako môj názor na to, ako pomôcť začiatočníkom. Snažím sa vžiť do ich situácie, lebo mám pár technicky menej zdatných kamošov. Ja to viem vymeniť.

kimlo Kice 12.01.2018 (09:30)

Mas pravdu. je tam prestrih a riadidla su po nom uz nahodene, ale popravde mi nenapadlo opisovat vlozenie ridaidel do predstavca, asi som trosku naivne dufal, ze toto netreba rozoberat No ked si vsimnes, tak sme popisali v akom poradi treba dotahovat skrutky uchytavajuce riadidla, kedze toto povazujem za dolezitu informaicu.

ale vdaka za postreh, tak ako pises tieto videa su hlavne pre uplnych zaciatocnikov, tak skusime sa na buduce venovat aj veciam, ktore nam mozno pridu samozrejme (nezarucujem ze to tak je uz na do predu natocenych videach).
este raz dik za koment, pretoze toto je ten typ komentarov, ktore nam pomozu zlepsovat sa.

Kice kimlo 12.01.2018 (11:15)

Mne tam chýba ten moment vloženia riadidiel. Máš totiž do dvoch rúk štyri veci: predstavec točiaci sa v hlavku, riadítka, prednú časť predstavca a skrutky. Uznáš, že sa dá posúdiť zručnosť technika podľa toho, ako sa k robote postavi, ako toto chytí do rúk a poskladá aspoň po zatočenie prvej skrutky. Lebo sa to dá chytiť do rúk aj mantákovsky, že ti to trikrát vypadne, oškrieš farbu...
Ukazovať vo videu točiaci sa imbus už nie je tak dôležité.

Takisto to vložeie predného kolesa. Vidieť, že si koleso nejako vložil a nejako zatočil upínakom a nejako zaaretoval. Chýba detail. A téma je nahodenie kolesa.
Je mi jasné, že sa mi ľahko rozpráva. Viac detailov vo videu = viac roboty.

kimlo Kice 12.01.2018 (11:29)

to ze to bude viac roboty pre nas nevadi, len tazko niekedy posudit a urcit tu hranicu, co bude pre divaka samozrejme a co nie. No nabuduce skusime ist podstatne viac do detailov pri kazdom ukone. Je mozne ze sa tym podstatne natiahne dlzka videa a niekto nas potom bude kritizovat za zbytocne obkecavanie samozrejmych veci uvidime.. skusit to mozme. este raz dik.

Kice kimlo 12.01.2018 (11:39)

Jasné. Čo človek, to názor. Ja som povedal ten svoj.
A súhlasím, všetko s mierou. Tak veľa šťastia.

maxxxis 12.01.2018 (08:00)

Mňa by skôr zaujímalo prečo sú ploché špice len vzadu na strane kazety keď originál aksium sa predávajú s plochými špicami všade.

Keramson 11.01.2018 (23:12)

Súhlasím, prejav jednoznačne najlepší.

JanoTrnove 12.01.2018 (09:00)

Celkovo sú videá dobrým nápadom. Ale kamera by sa mala čo najviac zamerať na "veci" ktoré treba ukázať. Väčšinou kamera ukazuje "moderátora", ktorý v tomto prípade nie je vôbec podstatný. Toto je často u Imromana, ktorý akoby sa natáčal sám seba zo statívu. Niekedy však stačí hovorený komentár na pozadí a kamera by mala ukazovať technické detaily a s dostatočne dlhým časom ukážky, aby sa to stihlo dobre pozrieť, pochopiť.

mikkaeeel 13.01.2018 (11:38)

3:41 Ten povzdych Mozno by bolo dobre spomenut aj nieco o sile, akou dotiahnut rychloupinak. Pozeranie aj pocuvanie naozaj prijemne, aj ked je to taka "lahka romantika". Nabuduce by bolo fajn nieco "celovecerne s krimi zapletkou", napriklad vymena kabelaze

mkovacik 24.01.2018 (17:08)

Ďakujem,ale uvital by som aj ak by bolo ukázané čo v prípade ak má bicykel diskové brzdy.

misopetrovic mkovacik 24.01.2018 (17:35)

lol, veď tam sa nič nemení len založíš koleso a ideš

mkovacik misopetrovic 24.01.2018 (20:19)

Čiže nemôže sa tam stať že sa brzda nejako zasekne ak ju stlačim počas toho keď bude koleso dole?

misopetrovic mkovacik 24.01.2018 (20:32)

ak ju stlačíš len raz piestiky sa vrátia....

nehovoriac o tom že existujú také vložky do prasiatok aby si napríklad pri prevoze omylom nevytlačil piestiky....

ak už sa ti to stane.... existuje "kľúč" na roztlačenie platničiek..... vtisneš ho medzi ne a tým zatlačíš piestiky naspäť do vnútra prasiatka....

ten "kľúč" je toto: https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/naradie/ostatne-naradie/unior-roztvarac-brzdovych-dosticiek-s-rukovatou.html

ale pri bežnom výmene duše, plášťa atď.. len zhodíš koleso spravíš čo potrebuješ a koleso naspäť nasunieš a nič nemusíš riešiť

mkovacik misopetrovic 25.01.2018 (07:57)

ďakujem pomohol si mi

scarinko 11.01.2018 (21:12)

No to sa to dobre robi na funglovke v predajni ktora nema retaz a kazetu od oleja a spiny ze
A este na stolicke a v stojane.

B-rh-positivo scarinko 12.01.2018 (07:38)

Chce to len trošku cviku a reťaze sa ani nedotkneš, takže je úplne jedno, či je čistá , alebo špinavá. No a stolička by Ti na čo bola? Na bicykli máš sedlo

misopetrovic scarinko 13.01.2018 (14:45)

Haram si nemyslis ze pri servise najskor vsetkym cistim retaz? Trocha cviku a presne vies v ktorej casti chytat prehadzovac aby si sa retaze ani nedotkol