Test: Hutchinson Fusion 5 All Season 11 STORM - aby ste nemuseli prezúvať celý rok

Test: Hutchinson Fusion 5 All Season 11 STORM - aby ste nemuseli prezúvať celý rok

49 komentárov

kimlo 19.03.2018 15 fotografií   Plaste Cestny Bike Cestna Cyklistika Test

Jazdíte na bicykli celoročne a za každého počasia? Alebo chcete byť vždy pripravený na náhle a nečakané zmeny počas výjazdu? Potom za bližší pohľad stoja aj práve testované plášte.

 

Takmer každý cestný cyklista si ako ideálne počasie pre cyklistiku predstavuje slnečný deň s príjemnou teplotou, jemným vánkom a suchým dokonalým asfaltom. Vzhľadom na často nevyspytateľné počasie, hlavne počas jari a jesene, si však nemôžeme byť istí ničím. Chladný a vlhký asfalt býva často zradný a aj v prípade, že jazdíte len počas slnečných letných dní, občas sa letnej prehánke nevyhnete. Nakoľko plášte, alebo ak chcete pneumatiky, sú jediným komponentom bicykla, ktoré sú v priamom kontakte s povrchom vozovky, je dobré byť pripravený na nečakané situácie a podľa toho aj zvoliť vhodné obutie vášho bicykla. Jednou z dobrých možností, ako byť pripravený na vrtochy počasia, sú cestné plášte od francúzskeho výrobcu Hutchinson, nesúce označenie Fusion 5 All Season 11 STORM.



Papierové predpoklady


Už ako názov napovedá, sú to celoročné plášte do takmer všetkých podmienok. Samozrejme, že aj tieto plášte majú svoje limity, ale vzhľadom na určenie pre cestný bicykel, pravdepodobne nikto nebude očakávať zázračné vlastnosti v blate, snehu alebo na ľade. Môžu byť ideálnou voľbou aj pre cestné preteky v nepriaznivom počasí na nie práve ideálnom podklade.



Číslica 5 v názve určuje počet charakteristík týchto plášťov. Menovite sú to spoľahlivý grip, nízka váha (205 g), vysoký komfort, dlhá životnosť a odolnosť voči defektom. Pre dosiahnutie spomenutých vlastností, výrobca vyberal zo 105 rôznych zmesí a ich kombinácií. Ak niekoho zaujíma hodnota TPI (threads per inch), tak je to 127. Čím je číslo väčšie, tým je plášť po stranách tenší a ľahší. Zvýšenú odolnosť voči defektom má na svedomí použitá vrstva kevlaru.



Ide sa jazdiť


Na testovanie som mal k dispozícii prevedenie v šírke 25 mm, ale je dostupná aj pre 28 mm. Hodnotiť valivý odpor na cestných plášťoch nie je pri bežnom teste zrovna jednoduché, a preto budem hodnotiť čisto subjektívne.



Valivý odpor je pri týchto plášťoch úplne zanedbateľný a bez problémov sa odvaľujú. Tiež poskytujú naozaj výborný a istý grip ako v zábere, tak aj v ostrých zákrutách a pri brzdení. Životnosť vzhľadom na trvanie testu tiež nemôžem dokonale zhodnotiť, ale po prejdení cca 300 km v rôznych podmienkach, sú bez výraznejších známok opotrebenia. Na celkové zhodnotenie by to samozrejme chcelo väčšiu dávku kilometrov. Ak sa mám zamerať na vlastnosti plášťa počas jazdy, tak ich správanie hodnotím na výbornú. Ddržia výborne stopu bez jediného zaváhania. Len raz sa mi v zjazde stalo, že mi trochu ustrelilo zadné koleso, ale to bolo z dôvodu prebrzdenia, čo je ale vlastne moja chyba a nie chyba plášťov . Hneď si však chytili stopu a viedli bicykel tam, kam som chcel.



Nezľaknú sa ani náročnejšieho terénu


Milo ma prekvapila aj odolnosť voči mechanickému poškodeniu, keď som pri jednom prejazde kamenistým úsekom dosť tŕpol, či to plášte prežijú bez ujmy. Prežili. Mal som ich možnosť vyskúšať aj na vlhkom asfalte s napadaným lístím, vtedy som však v zákrutách išiel na istotu a nesnažil sa za každú cenu hľadať ich limity. Aj takéto úseky hravo zvládli (možno aj vďaka mojej opatrnosti) a bez zaváhania. Pri týchto plášťoch oceníte aj ich komfort. Pri šírke 25 mm som ich jazdil na tlaku 7 bar, vpredu aj vzadu. Pri 28 mm prevedení by bol komfort ešte o niečo vyšší, no nie každému sa 28 mm plášte zmestia do rámu, respektíve vidlice. Testovanie sa našťastie zaobišlo bez defektov, za čo možno ďakovať aj spomenutej kevlarovej ochrannej vrstve.



Plusy

  • výborný grip v rôznych podmienkach
  • nízky valivý odpor
  • nízka hmotnosť

Plášte na celý rok


Na záver len zhrniem, že plášte Hutchinson Fusion 5 All Season 11 STORMsú práve tým druhom, ktoré môžete mať bez obáv na svojom bicykli počas celého roka. A to bez rozdielu toho, či ste rekreačný cyklista alebo pretekár. Je to preto ideálna voľba aj pre tých, ktorí majú k dispozícii len jeden pár cestných kolies a nechcú riešiť prezúvanie plášťov podľa predpovede počasia, či účelu použitia.



Ak teda hľadáte rýchle, ľahké a univerzálne plášte, či už na rýchle cestné švihy, dlhé výlety alebo preteky v každom počasí, Hutchinson Fusion 5 All Season 11 STORM určite stoja za zváženie. Ich cena sa pohybuje okolo 50 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

GaliPet 19.03.2018 (14:28)

2


Pri tej hmotnosti súdim, že bočnice budú dosť "papierové". Na vybehnutie do terénu by som preto ja volil verziu Tubetype. ( aj keď s dušami) Ak niekto napasuje aj šírku 28, môže mu potom cesťák poslúžiť aj ako gravelák.

 
palo1970 user_id 20.03.2018 (07:54)

2


To laboratorne testovanie sa tyka starsej verzie plastov Fusion 5 All Season. Mtbiker testoval plaste z uz inovovanej zmesi, ktorej sa hovori 11 Storm. Tam su vysledky este lepsie.

 
user_id palo1970 20.03.2018 (08:26)

0


Mas pravdu. Neskontrontroloval som si datum v ktorom roku bol robeny ten laboratorny test a ani obrazky s oznaceniami plastov. V tabulke som videl 2017, tak som si myslel, ze ide o aktualne vyrabany model. Okrem toho, niektore plaste zvyknu vyrobcovia vyrabat bez obmeny niekolko rokov.
V uvode clanku mi chyba info so strucnym predstavim, ze ide o model z roku 2018 a vyrobcom uvadzane vylepsenia.
palo1970 Odkial mas info, ze pre novy model su vysledky lepsie? Poprosim odkaz.

 
kimlo user_id 20.03.2018 (08:45)

1


toto je trosku moja chyba, v teste som nespomenul ze testovana verzia je 11STORM, teda novsia. Ospravedlnujem sa. Na konci testu je uvedeny link priamo na produkt.

 
user_id kimlo 20.03.2018 (08:56)

1


Pozitivne hodnotim doplnenie oznacenia .

 
palo1970 user_id 20.03.2018 (09:16)

1


 
user_id palo1970 20.03.2018 (10:03)

0


V clanku z odkazu sa uvadza, ze Hutchinson dal tie plaste testovat do Wheel Energy Labs, ale obrazok je z marketingovych materialov Hutchinsonu, resp. nikto z Wheel Energy Laboratory sa pod to nepodpisal, takze osobne by som radsej pockal na info z nezavisleho zdroja.

 
palo1970 user_id 20.03.2018 (10:14)

1


Plaste boli testovane vo Wheel Energy. Test 04/2017

 
Pridaj komentár