Giant Revolt Advanced – nový  spoločník pre každý výjazd

Športovejšia geometria než trekingové bicykle, ale vyšší komfort a priestupnosť terénom než cestné bicykle – to je gravel a na rok 2019 prináša Giant svoju novinku Revolt Advanced.

Dostupný širokej škále jazdcov

Poznáme to asi každý, keď oči by chceli, ale peňaženka nedovolí. Giant myslel aj na to, keď model Revolt Advanced ponúka hneď v 3 variantoch: Advanced 0, Advanced 1 a Advanced 2, ktoré sa líšia výbavou, nie však samotným rámom. Ten ostáva, ako základ, rovnaký pre všetky variácie. S odlišným osadením sa mení aj cena modelu. Advanced 0 vás vyjde na 3 599 €, stredná cesta, Advanced 1 na 2 599 € a najlacnejší, Advanced 2 na 2 149 €.


Spoločné znaky, a nie je ich málo, hovoria o tomto bicykli nemalé množstvo pozitívnych informácii. Dodávané 28“ kolesá je možné zameniť aj za menší rozmer 27,5“ v prípade, ak sa jazdec rozhodne vydať sa ešte viac smerom do terénu s objemnejšími plášťami. Patentovaná technológia Oversized prináša tapered hlavovú trubku s hlavovým zložením s rozmermi 1 1/8“ a 1 1/4“ v dolnej časti, zlepšuje ovládateľnosť a predvídateľnosť riadenia.

Vidlica z uhlíkových vlákien na jednej strane znižuje celkovú hmotnosť, zatiaľ čo na druhej umožňuje lepšie pohlcovanie nárazov v prednej časti bicykla. Dostatok miesta medzi jednotlivými nohami vidlice poskytuje miesto pre plášte až do šírky 45 mm.


V spojení s vidlicou pracujú aj hydraulické kotúčové brzdy, zlepšujú brzdný účinok za všetkých podmienok vrátane 12 mm pevnej osi, čo prináša potrebnú tuhosť. Gravel síce nie je primárne určený pre pretekárske účely, no model Advanced je tak trochu výnimkou. Ľahký a tuhý rám umožní sa do toho poriadne oprieť a navyše vo svete pribúdajú preteky určené pre tento typ bicyklov. Pritom stále môžete namontovať nosiče a vydať sa na potulky krajinou v štýle “backpackingu”. 


Hlavnou časťou celého bicykla je už spomínaný rám. Kompozit s výborným pomerom hmotnosti, tuhosti a komfortu je vyrábaný samotným Giantom v jeho vlastnej továrni. Technológiou Modified Monocoque Construction sa docielia potrebné parametre, najmä pri výrobe predného rámového trojuholníka v jednom kuse, bez dodatočného spájania. Spodná trubka dostala pomenovanie MegaDrive. Pri spájaní hlavovej trubky a stredového zloženia sa jej rozmery navýšili, aby zabezpečili potrebný prenos energie pri šliapaní. Špecifický tvar sedlovky a riadítok v tvare „D“ nie je len výstrelkom módy. Následkom tejto formy je docielené vyššie pohodlie so zníženým množstvom vibrácií a nárazov, pochádzajúcich z okolitého prostredia a dostávajúcich sa až k jazdcovi.


Integrovaný zámok sedlovky zmenšuje počet komponentov a teda aj starostí, pričom uzavretý systém v zadnej časti hornej trubky zlepšuje tuhosť celku. Treťou „zväčšenou“ časťou na ráme je stredové zloženie Powercore – 86 mm široké stredové zloženie spolu s asymetrickým tvarom pravej a ľavej strany spodných trubiek zadného trojuholníka, dodáva stabilitu a zvyšuje prenos energie na strane prevodníkov.


Ani kolesá neostávajú pozadu za osvedčenými technológiami. Bezdušový systém na vlastných kolesách Giant-u zlepšuje vlastnosti plášťov – ich trakciu, komfort jazdca a uberá na hmotnosti. 


Výbava

Ako už bolo spomenuté, na výber je z trojice modelov. Každý s odlišnou cenou a odlišnou výbavou. Kotúčové brzdy, karbónový rám, bezdušové kolesá či integrovaný zámok sedlovky sú spoločnými rysmi všetkých modelov. Pozrime sa, v čom sa teda líšia.

Revolt Advanced 0



Najvyšší model si zaslúži aj top osadenie. O radenie a správny chod pohonu sa stará Shimano Ultegra, nachádzajúca sa na mieste prešmykača, radenia, bŕzd a prehadzovačky. Posledná menovaná, s označením RX, disponuje systémom „clutch“, teda brzdou ramienka, čo zabraňuje prílišnému pohybu reťaze a narážaniu do zadnej stavby, výsledkom čoho je lepšie a presnejšie radenie v rozbitom teréne. 11-rýchlostná kazeta v spojení s dvoma prevodníkmi ponúkne dostatok prevodov pre akýkoľvek výjazd. Kľuky od Praxis s 32 a 48 zubovými prevodníkmi len podtrhujú mnohoúčelnosť gravelu. Karbónové kolesá Giant CXR-1 sú nadštandardom, prinášajúcim vysokú tuhosť a nízku hmotnosť. V spojení s rovnomennými plášťami CrossCut Gravel 1 s šírkou 40 mm, podržia jazdca tam, kde je to potrebné.

Revolt Advanced  1



 
Stredný model zdedil po drahšom bratovi okrem rámu aj sedlovku, sedlo či riadítka s predstavcom. Sada Sram Apex 1 je dostatočným pomocníkom v rozmanitom teréne. 1-prevodníkový systém s 11-rýchlostnou kazetou šetria hmotnosť (absencia prešmykača) ako aj zjednodušujú starostlivosť o pohon. Rovnaký názov sa nachádza aj na hydraulických brzdách. Aby toho nebolo málo, aj samotné kľuky sú od Sramu v modulácii Apex so 40 zubovým prevodníkom. Kolesá sú z hliníku, znižujúce celkovú cenu, ale udržujúce si adekvátnu hmotnosť a tuhosť. Pneumatiky ostávajú rovnaké, 40 mm široké Giant CrossCut Gravel 1.

Revolt Advanced 2



Posledným je model Advanced 2 dodávaný v pekne "živej" oranžovej. Tak, ako tomu bolo v prípade Advanced 1, aj tento variant má komponenty ako sedlovka, riadítka, predstavec či sedlo totožné s najvyšším modelom. 22-rýchlostná sada Shimano 105 je overená klasika, ktorá naozaj neurazí. Kazeta 11-34 zubov je štedrou dávkou rozmanitých prevodov, ktoré poslúžia tak v náročnejších výjazdoch, ako aj na rovinatých pasážach. Kľuky Praxis Alba 2D s prevodníkmi 32 a 48 zubov sú vítaným štandardom. Giant sa v tomto prípade realizoval aj na poli bŕzd. Vlastný model Conduct SL splní svoju úlohu náležite. Hliníkové kolesá s tubeless technológiou Giant P-X2 a zaužívanými plášťami Giant CrossCut Gravel 1, s 40 mm šírkou rozhodne nesklamú.

Kvalitné osadenie a technológie, ktoré umožnia kombinovať komfort, nízku hmotnosť a potrebnú odolnosť sú tým hlavným, čo potrebujete k dobrodružným výletom. Prípadne len na krátku jazdu za mestom po práci. Netreba sa báť vytvárať si nové okruhy a presne o tom je gravel. V tomto prípade Giant Revolt Advanced.

Viac informácií, presné špecifikácie ako aj podrobnosti o geometrii sa dozviete na stránkach Giant. Dovozcom na Slovensko je Progress Cycle.

Zdroj: giant-bicycles.com/sk
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Ak by som mal tromi slovami opísať tohtoročný Eurobike, tak samotný nadpis článku všetko pekne vystihol.
Rozhovor: MUDr. Milan Kulkovský – o cyklistike a zdraví v kocke

Rozhovor: MUDr. Milan Kulkovský – o cyklistike a zdraví v kocke

Ako jazdiť s čo najväčším profitom? Je strečing zbytočnosť? Platí, že dokážem chorobu „vybicyklovať“?
MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
keyboard_arrow_up