Skúsenosti s 12-rýchlostnou sadou  SRAM Eagle – na čo je to vlastne dobré?

Skúsenosti s 12-rýchlostnou sadou SRAM Eagle – na čo je to vlastne dobré?

43 komentárov

Imroman 04.02.2018 12 fotografií   1x12 Kazeta MTB Horska Cyklistika Sada Sram

Podobnú otázku som si položil pri prvom predstavení sady Eagle a možno rovnakú si kladiete aj vy. Čo mi prezradilo reálne používanie, si môžete prečítať v článku...

 

Trochu dávnejšie ste mohli na našom portáli čítať článok o výhodách a nevýhodách jednoprevodníka. Myslím, že teraz prišiel vhodný čas túto tému trochu doplniť, resp. rozšíriť. Má to pomerne jednoduchý dôvod - príchod 12-rýchlostnej sady SRAM Eagle. Tá samozrejme nie je horúca novinka, no nechcel som nič písať, pokiaľ nebudem mať poriadnu vlastnú skúsenosť. Tá sa naskytla s príchodom sady GX Eagle, ktorú mám možnosť jazdiť v podstate už od začiatku jesene minulého roka. Navyše, na 2, trochu rozdielnych bicykloch. Prvým bol Rock Machine Blizzard 70-29, teda all mountain/trail full a druhým je model Blizz CRB 70 od rovnakého výrobcu, čo je v podstate ľahký karbónový chameleón s výrazne terénnymi chúťkami. Aké sú moje dojmy a čo mi tento systém priniesol?



Trochu histórie


Celé toto „šialenstvo“ okolo jednoprevodníkov odštartoval SRAM v roku 2012, keď predstavil sadu 1x11. Samozrejme, aj dovtedy sa našli rôzne úpravy, ale toto sa dá považovať v podstate za zlomové obdobie. Tento systém sa snažil eliminovať kompromisy pomocou 10z a 42z pastorku, čo sa z časti podarilo. Stále bolo potrebné vybrať, či chcete ísť viac "do rýchla" alebo naopak, zvolíte ľahšie prevody. Daný rozsah som jazdil v podstate 2 sezóny s 32-zubovým prevodníkom a bol som spokojný – aj keď neraz ste mohli v niektorom mojom reporte z extrémnych podujatí nájsť vetu, že ten Eagle by sa celkom hodil . Ale to boli už skutočne šialené kopce na Sella Ronde Hero alebo Nationalpark Bike-Marathon.

V roku 2016 bola totiž uvedená 12-rýchlostná sada Eagle a jazdci na zahraničných maratónoch konali rýchlo. Musím sa priznať, že keď bola oficiálne predstavená, hovoril som si: "Tak to už je moc, čistý marketing. Veď, kto bude jazdiť vzadu s 50z cirkulárom? Načo je 12 rýchlostí, keď 11 v podstate stačí?" Sada ma teda nechávala chladným, internet jej bol samozrejme plný, ale žiadne nutkanie tam nebolo. Hlavný dôvod je pomerne jednoduchý – stačilo sa pozrieť na cenu kazety či reťazí, ktoré sa šplhali do astronomických výšok a boli len pre vyvolených. Sezónu 2017 som preto spokojne odjazdil znovu na 1x11 v hybridnej kombinácii pohonu Shimano XTR a kazety SRAM XG 1180.



Skúsenosť s orlom


Potom sa mi na jeseň dostal do rúk all-mountain full, kde sa primárne nehralo na hmotnosť a prvotným cieľom bolo najmä užiť si hory a náročnejší terén. Na kazetu a jej vzhľad som si musel chvíľu zvykať, no po čase mi prišla úplne normálna. Naopak, kazeta z 1x11 mi prišla akási malá . Čo ma ako prvé prekvapilo, bola rýchlosť radenia. Jednoducho, páčka bleskovo zaberala, reťaz poslúchala okamžite a rozdiel oproti sade Shimano XTR bol výrazný. Poďme ale na ten rozsah - práve s týmto bicyklom som hneď pochopil zmysel 50z pastorku. Sú jednoducho dni, kedy chcete ísť na pohodu, užiť si naplno výjazd, dostať sa na trail a „nevystrieľať“ sa pri tom. Myslím, že kondíciu mám celkom dobrú a aj v kombinácii s 32z prevodníkom som zistil, že ten 50z pastorok využívam celkom často. Samozrejme, bolo to dané aj vyššou hmotnosťou a celkovým zameraním bicykla.



V zime prišiel spomínaný karbónový HT s výrazne nižšou hmotnosťou. Vpredu má síce 34z prevodník, ale aj tak sa naskytlo výborné porovnanie. Zistil som, že opäť ten 50z pastorok uživím. Vďaka nemu som mohol ísť v podstate na pohodu aj kopce, kde už som si predtým musel dávať – a určite neplatí, že rýchlejšie by bolo tlačiť. Opäť si užívam terén za každých podmienok a bez toho, aby ma to stálo extra porcie síl, o snehových výjazdoch nehovoriac – veď, keď si chcem zamakať, nemusím páčku mačkať. Na asfaltových presunoch sú tie 2 zuby vpredu navyše naozaj cítiť. Možno si poviete, že prečo nedať naspäť dvojplacku a mať po starostiach. Problém je ten, že ak raz vyskúšate jednoprevodník a jeho jednoduchosť, veľmi ťažko sa vracia naspäť – samozrejme v prípade, že zvolíte vhodné prevody vzhľadom na kondíciu a váš štýl jazdy. Vo svojom okolí nepoznám v podstate nikoho, kto by to oľutoval. Mám tým na mysli fakt, že sa bavíme o horskom bicykli a jazdení v teréne.



Nie je to len o veľkom pastorku


Keď to zjednodušíme, môže to na prvý pohľad vyzerať, že SRAM v podstate len pridal k stávajúcej kazete 10-42 o jeden poriadne veľký pastorok naviac. Ale nie je tomu úplne tak, pri bližšom pohľade sa objavia ďalšie „detaily“ ako úprava profilácie zubov na prevodníkoch, iná konštrukcia zadnej prehadzovačky, kladky a rovnako upravené nábehy na kazete – všetko je väčšie a masívnejšie. Výsledok? Radenie funguje ešte precíznejšie a presnejšie ako čokoľvek, s čím som mal zatiaľ dočinenia, a to aj v najhorších podmienkach – ak sa teda bavíme o mechanickej sade. Teraz skutočne nechápem, ako som mohol jazdiť 1x10 s rôznymi adaptérmi, kde som musel na menších pastorkoch čakať večnosť, kým prevod zaskočí. Ale ten rozdiel je citeľný aj v porovnaní s najvyššou 11-rýchlostnou sadou Shimano XTR, či s predchodcom z vlastných radov SRAM. Samozrejme, pri väčšine užívateľov bude najväčšou výhodou zväčšený rozsah, takže sa nemusíte už rozhodovať, ktorým smerom sa uberiete. Ale...



Platí to v prípade, že jazdíte v teréne (jedno v akom) a nevyužívate horský bicykel na natáčanie kilometrov po asfalte. V tom prípade je dobré mať v zálohe jeden väčší prevodník – napr. s 36 alebo 38 zubami, aby ste stále nedrtili na kazete len tie najmenšie – s 50z „vyproštovákom“ aj tak stále zvládnete väčšinu kopcov. Rovnako pri rýchlejšom jazdení po ceste sú výraznejšie skoky na kazete pri menších pastorkoch. Práve jazdci, ktorí majú jeden bicykel úplne na všetko, od najazdievania dlhých kilometrov na asfalte, po výlety v teréne, stále využijú výhody dvojprevodníka (alebo teda troj...) – hlavne, ak nechcú riešiť vhodné prevodníky a pod. Súvisí to aj s druhou vecou – kazetou. Práve to je stále najdrahší komponent každej 12-rýchlostnej sady. Tým, že by ste trávili extrémne veľa času na najmenších pastorkoch, zrejme by ste najviac pohli s jej životnosťou. Naopak, pri tých väčších sa rýchleho opotrebovania báť nemusíte. Zrejme práve cena kazety je vec, ktorá od týchto systémov odrádza najviac, pretože aj pri sade Eagle GX sa jej cena pohybuje okolo 190 € - plus potreba špeciálneho orechu XD. Každopádne, jej výdrže (v blate a náročných podmienkach) sa obávať vôbec nemusíte, čo sa mi potvrdilo aj počas využívania verzie 1x11 a to isté platí aj pre reťaz. Jej cena sa pohybuje momentálne okolo 30 €, čo samozrejme tiež nie je málo. Ostatné komponenty podľa mňa nijako extrémne nevytŕčajú. Veď také radenie Eagle GX stojí tiež cca 30 € a svojím chodom schová do vrecka väčšinu ostatného.



No a ako je to s tým padaním reťaze? SRAM sa už poučil a zbytočne netlačí na to, že reťaz z prevodníka nikdy nespadne a nie je teda nutné používať vodítko. A to aj vzhľadom na fakt, že profilácia zubov pri sade Eagle je výraznejšia s väčším zahnutím a ich výškou. Pri agresívnejšom jazdení aj v náročnom teréne plnom koreňov a skál sa mi ju zhodiť nepodarilo. No stačil extrémne blatistý pojazd, obalený prevodník a séria koreňov, aby som zrazu zistil, že šliapem naprázdno . Každopádne, tí najlepší borci v rámci XC a samozrejme DH či AM sa už dávno poučili a vodítko vyžívajú vždy.



Zrejme niekomu môže vadiť fakt, že sa treba „preštukať“ cez viacero prevodov v prípade náhlej zmeny smeru. Osobne som s tým zatiaľ problém nemal a neprišlo mi to ako nejaké obmedzenie. Samozrejme, záleží na jazdeckom štýle, no aj tak mám pocit, že sa z veľkej časti jedná o obyčajný zvyk. Stačí pár výjazdov a hneď podvedome viete, koľko radenie trvá a prispôsobíte sa.



Zhrnutie


Čo som vlastne chcel týmto článkom povedať? Netreba hneď veci zavrhnúť pri prvom pohľade, kedže sám som si pri predstavení sady 1x12 klepal na čelo. Ale čím dlhšie tento systém používam, tým viac mu prichádzam na chuť, resp. sa zo mňa stal veľký fanúšik. Ale treba priznať, že až s príchodom sady Eagle GX - predstava obrusovania 500 € kazety v blate by mi zrejme z nadšenia výrazne ubrala aj keď viem, že vydrží – predsa len kazetu človek stále berie ako spotrebný materiál. Pre mňa osobne je to koniec akýchkoľvek kompromisov, a to aj vzhľadom na skutočne extrémne trate. Každopádne, rovnako ako predtým si myslím, že jednoprevodník nie je úplne pre každého a zrejme stále veľa jazdcov môže ťažiť z dvoj/troj-prevodníka. Ak máte bike primárne do terénu a rozhodujete sa, akou cestou sa pri zmene pohonu vydať, (prípadne meníte celý bike) môžem tento systém jedine odporučiť ako jasnú voľbu – a to aj v prípade, že nemáte dynamit v nohách.

Japonská konkurencia sa bude musieť trochu posnažiť, pretože Američania sú s týmto systémom podľa mňa opäť na koni a prevedenie Eagle GX uvidíte na nových bicykloch poriadne často – myslím, že odpoveď na seba nenechá dlho čakať.

Len pre zaujímavosť dodám, že Lasse Norman Hansen pridal pred pár dňami prvé profesionálne víťazstvo pre írsky tím Aqua Blue Sport. Na to by nebolo nič zvláštne, pokiaľ by tím nevyužíval žiletky 3T Strada. Tie su postavené výhradne na kotúčových brzdách a hlavne konštrukcia bicykla ráta iba s použitím jednoprevodníku. Sám som zvedavý, ako sa to všetko bude vyvíjať v cestnej cyklistike, kde sú predsa len trochu iné nároky - ja zatiaľ ostávam viac než spokojným fanúšikom "dvojplacky" v kompaktnom prevedení
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

MTBIKER shop (Výber z produktov Sram v kategórii Komponenty ~ Kazety a pastorky ~ MTB 10-11-12 prevodov):

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Kazety a pastorky ~ MTB 10-11-12 prevodov Sram)

Komentáre

peter1976 04.02.2018 (19:32)

Retaz mi nepadala ani ked som jazdil 3 placku a ani 2 placku. Zatial nejazdim jednoprevodnik ale tvrdenia, ze na vsetkom inom pada retaz je podla mna len urban legend.

 
cassobiker peter1976 04.02.2018 (20:02)

na slx 2x10 sa mi bezne stavalo, ze mi retaz spadla z velkeho na maly aj pri mensich skokoch. na gx eagle nieco take nepoznam. pravdou ale je ze tam som nemal napinak, len presmykac. pri GX eagle pouzivam malicky napinak od manobike

 
Sesulak peter1976 05.02.2018 (09:19)

Mne za minulu sezonu na 2x10 a bez stovky skoro 4000km padla retaz presne 0 krat. Naco to tam rubat piate cez deviate, ked mi Shurter nedycha na krk

 
kimlo Sesulak 07.02.2018 (21:58)

mne na SLX 2x10 retaz padala casto... hlavne v zjazde, len tak, bez toho aby som to rubal piate cez deviate... mozno som mal ale len nieco na figu nastavene, ale retaz padala... uvidime ako to bude teraz na novom biku s GXkom

 
Gusto0 04.02.2018 (20:09)

ani som sem nechcel pisat ale neda mi to po precitani komentov - ono je to v hlave - je jedno ci ide o 1, 2, 3 prevodnik a aj rozsah. ak ma niekto v hlave odpor voci jednoprevodniku nikdy snim nebude spokojny aj ked by mu vyhovoval. a naopak. ten co jednoprevodnik chce ho bude jazdit aj s jeho nedostatkami ktore v hlave odignoruje a bude spokojny. a packy - su cisto len o zvyku.

 
matti Gusto0 12.02.2018 (08:52)

Ak by som dal na reči niektorých "odborníkov" okolo mňa, nikdy by som 1x11 nevyskúšal, tak isto ako 29". Teraz si len ťukám na čelo pri argumentácii typu "Na jednoprevodníku musíš pri rýchlych prechodoch z výšľapu do zjazdu a naopak, preradzovať viac prevodov naraz". Je to opomenutiahodná marginalita v hlavách ľudí, ktorí jednoplacku a jej eleganciu nikdy nevyskúšali.

 
silva 04.02.2018 (20:37)

shimano zaspalo dobu to je fakt, a spi dalej, co je skoda
v kazdom pripade cena za kazetu GX je prilis vysoka, takze kym sa toto nezmeni tak pre mna je to mimo

 
Imroman silva 05.02.2018 (10:55)

Mas pravdu, je to palka ale na druhej strane ked sa pozries na spracovanie (jedno ci u 11sp alebo u Eagla) je to skutocne riadny rozdiel oproti ostatnym....

 
m4recinko Imroman 15.03.2018 (17:31)

Ak nevadi trosku vyssia hmotnost tak je na GX Eagle najlepsia moznost kazeta Sunrace MZ90 12-speed 11-50 zubov, takze kompatibilna s klasickym shimano nabojom a za paradnu cenu, pastorky delene takze bez problemov vymenitelne po zodrati malých..

 
zarathustra silva 05.02.2018 (17:41)

...zaspali, to hej, trochu to zachranuju side-swing presmykom, velky rozdiel oproti up-swing co som mal predym

 
Dano5 11.02.2018 (09:34)

Nedávno som si vyskladal bike na ráme Yeti SB5,sada GX Eagle bola jednoznačná volba pohonu,kazeta 10-50 a prevodník 32 z. na kolesá 27,5 je pre mňa plne dostatočný rozsah prevodov.Mám zatial najazdených len cca 200 km(v zime jazdím na fatbiku) ale potvrdzujem,že radenie je presné,rýchle,radenie len palcom mi nevadí,zvykol som si hneď( na biku predtým som mal radenie XT,odradenie o 2 do rýchla som občas použil-škoda že toto konštruktéri neurobili aj na páčke GX eagle,v niektorých situáciách by sa to hodilo.
Plánujem jazdiť dokola 3 reťaze,keď bude prvá podla mierky vyťahaná na 50%,dám druhú(zasa do 50%),potom tretiu,a potom zasa prvú(už do konca životnosti podla mierky,potom ďalšie dve)Odhadujem že takto sa mi podarí najazdiť cca 5000 - 6000 km,to mi stačí odhadom na dve sezóny(nejazdím vela,a v zime deriem fatbike,kde mám lacný pohon 1 x 10-deore radenie a prehadzovač,kazetu Sunrace11-42)
Komplet sada sadá kúpiť už za cenu 350 Eur(kluky z prevodníkom,reťaz,radenie,kazeta a prehadzovač)reťaz Sram12 sp. je za 24 Eur,čo je celkom prijatelné.

 
GaliPet 04.02.2018 (17:35)

Túto sezónu začnem aj ja 12-tkou. V závere jesene som ju odskúšal a EAGLE funguje fakt perfektne. Jedine ma hnevá riadiaca SRAM páčka lebo som zvyknutý na radenie ukazovákom na Shimane. A ešte to nekonečné preklikávanie. Pri rekrea výjazde je to relatívne v pohode. Horšie to bude pri pretekoch, kedy po zjazde so zaradeným najmenším koliečkom zrazu zbadáš "regulovčíka", ktorý ťa posiela v neprehľadnej zákrute do totálnej stojky.

 
Imroman GaliPet 04.02.2018 (17:46)

No myslim, ze ked s tym moze jazdit Schurter na XC tak to zvladneme Navyse nahor mozes ist naraz aj o 3 na stlacenie...v tom problem urcite nevidim.

 
Kaprak Imroman 04.02.2018 (18:49)

Urcite len o tri?GX 1x11 co mam sa da naraz o pät....

 
Imroman Kaprak 05.02.2018 (11:49)

No bol som to skusit a 4 mi pridu realne bez toho aby som si pretocil palec Ale aj 5 sa da...

 
vlastoch GaliPet 04.02.2018 (18:50)

a v com je rozdiel v tvojom priklade oproti nejakemu lacnemu napr. 3x10 ? musis preklikat cez cca 5-7 pastorkov, a navyse musis este 2x podradit na prevodniku, cize dokopy cca 8x stlacenie packy ... pri tomto ti staci stlacit packu 2x a mas podradene o 6 pastorkov

 
nostro66 GaliPet 04.02.2018 (21:33)

Radenie ukazovakom je velmi neergonomicke, treba sa naucit radit iba palcom

 
misko_hrasko GaliPet 05.02.2018 (16:36)

ukazovak treba mat rezervovany na brzdovu paku

 
stanik.gonda misko_hrasko 05.02.2018 (20:15)

Ked som prvy krat pouzil sram . Tak si hovorim no shimano to ma fakt zle furt som musel pustat brzdu pri preradovani dole .

 
Gusto0 stanik.gonda 05.02.2018 (20:46)

a to si mal co za shimano? uz dlhu dobu pouzivaju radenie palcom aj dole. dokonca si mozes vybrat ci chces palcom alebo ukazovakom.

 
stanik.gonda Gusto0 05.02.2018 (20:49)

No slx 7000 . Viem ze xt to ma tak

 
matieska stanik.gonda 07.02.2018 (09:06)

slx 7000 má tiež 2-way release a dokonca som to mal aj na minuloročnom 9 rýchlostnom aliviu M4000 na kellys tnt90

 
Jovo 04.02.2018 (17:46)

Spraviť na jedno prevodníku v teréne 💯 a viac km tak by bol v ňom namotaný asi aj môj jazyk 😂

 
MRK 05.02.2018 (13:04)

S grip shitom odpadá aj táto starosť.

 
drifter_00 09.02.2018 (22:00)

Dobrý článok, v podstate so všetkým súhlasím. Ja som pred cca 3 mesiacmi kúpil bike tu cez bazár taký aký som chcel, ale s Eagle pohonom. Hned som ho chcel zdemontovať a dať si tam čo som mal na predošlom bajku. Samozrejme som si ho najprv vyskúšal a asi si Eagle aj nehám. Prvé ma napadlo, že na presuny po cestách sa zbláznim, ale tých situácii, kde by som využil väčšie prevody je tak málo, že mi ich netreba. Aj s 32-10 sa dá ísť po rovine dosť rýchlo. Akurát zvažujem vymeniť 32 prevodník za 34, kondíciu ako takú mám a 32-50 mi je dosť ľahký prevod. Tiež som mal predsudky, že zbytočne komplikované, 12 prevodov, kríženie reťaze, bude preskakovať, padať a podobne, no vôbec. Pekne drží nech ťahám ako koľvek/kde koľvek a radí bezvadne, ako Imroman píše, lepšie ako všetko čo do teraz bolo.

 
cassobiker 04.02.2018 (19:18)

V septembri som si poskladal novy bike a pri pohone volba padla na gx eagle. dovodov bolo niekolko - nizka cena, prijatelna hmotnost a nekompromisny rozsah 500%. padanie a klepanie retaze su pre mna neznamymi pojmami. aj strmsie vyslapy, ktore som kedysi neznasal, si teraz viem vychutnat, hlavne ked kamarati s 2x10 a 1x11 uz maju dost jedine maly nedostatok je pomale radenie nahor. v pripade XTR sa da radit oboma smermi jednym pohybom o niekolko stupnov; v pripade GX eagle mi tato schopnost chyba. no za tu cenu nemozem mat vsetko.

 
sylvatic 04.02.2018 (20:38)

Mate niekto realnu skusenost so zivotnostou retaze, kazety ,prevodnika na uvedenej sade? Vaham medzi 2x11 Shimano a 1x12 Sram.Bike vyuzivam aj na presuny po asfalte do terenu.

 
Imroman sylvatic 04.02.2018 (21:13)

Je to v uplne rovnake, akurat pri 2 placke budes menej brusit tie mensie pastorky. Ak sa k terenu presuvas a nejazdis vyslovene svihy po ceste, nemusis sa 1x12 a vydrze vobec bat...

 
stanik.gonda 04.02.2018 (21:48)

Tiez som teraz presiel na gx a radenie dole palcom je parada . A gx radi oproti predoslemu slx 7000 paradne . Otazka na Imroman ako retaz, tocis viac retazi dookola alebo stale novy retaz ? Kolko mas uz na gx ku odjazdene ? Zaujima ma vydrz ako sa postavit ktomu ci tocit retaze alebo furt novu retaz ?

 
Imroman stanik.gonda 04.02.2018 (22:08)

Rovnako ako predtym idem podla mierky a menin pri 0.75...zatial som na tomto menit este nemusel lebo predtym som mal dlho testovacku. Ale pri 1x11 mi to vzdy vyslo na cca 800 km - 1000 km a retaze som odkladal. Po sezone to stale bolo v pohode jazditelne aj s novou. Pokial si sadne s novou tak netocim....

 
Gusto0 Imroman 05.02.2018 (09:00)

ked si uz nesadne s novou retazou zacnes tocit tie odlozene "vytahane" retaze?

 
Imroman Gusto0 05.02.2018 (11:48)

ano, tak to mam v plane ale vacsinou vzdy po zime menim cely bike takze to je skor zalozne riesenie

 
bajaja 05.02.2018 (11:11)

A celkovy test biku Blizz CRB 70 nebude ? Dost po nom poskulujem, tak by som sa chcel o nom dozvediet co najviac.

 
Imroman bajaja 05.02.2018 (13:36)

bude bude, len este chvilu pockaj

 
murderer bajaja 06.02.2018 (12:33)

Ako vidíte chlapci,Imroman rovno každý rok vymení celý bicykel haha. Aké je to pre niekoho jednoduché, že?

 
Scotybike 05.02.2018 (19:17)

Jednoprevodník v cestnom profipelotóne je pri súčasnom konštrukčnom riešení utópia (ak vylúčime marketingové plány Sramu Príliš veľké skoky medzi prevodmi na kazete nemôžu osloviť žiadneho profi jazdca, na ceste 1x12/11 skrátka nemôže mať žiadnu pridanú hodnotu jednoduchosti, absencie prešmyku...

 
pesebo 06.02.2018 (19:14)

Takže po asfalte sa budem trápiť?

 
Imroman pesebo 06.02.2018 (20:10)

nebudes....len tam nevyuzijes potencial tej sady a lepsia bude dvojplacka. Ale zalezi ci sa po ceste len presuvas k terenu alebo "nabiehas" kilometre.

 
pesebo Imroman 08.02.2018 (17:43)

Presúvam sa, ale asi tak 12 km po asfalte. Aj tak by ma zaujímalo akú najvyššíu rýchlosť si dosiahol.

 
spider207 pesebo 09.02.2018 (14:52)

Ja na 1x11 davam najtazsi prevod ked idem cez 30km/h.. skor 35 kedze nie som silovy jazdec, ale radsej pedalujem lahsie. Je to individualne, ale ako pose imroman, ak netocis kilometre tak sa da aj 1x11/12.

 
Imroman pesebo 09.02.2018 (20:51)

12 km je nic Ja mam na myslis 100 km a viac

Maximalky sa nemusis bat, ja som nemal problem na 1x11 s 32z prevodnikom jazdit v pohode okolo 45 km/h

 
spider207 Imroman 12.02.2018 (09:52)

Teraz som to skusal a okolo 40 km/h mi to pride v pohode, ale 45 to uz je ina frekvencia slapania.. aspon u mna. Ale myslim, ze aj 40 km/h je vo vacsine pripadov dostacujuce.

 
Pridaj komentár