Test: Canyon Spectral:ON 8.0 - moderné prvky v príťažlivom kabáte

Okrem toho, že Canyon ponúka výborný pomer ceny a kvality, je známy aj inováciami a premyslenými návrhmi. Niet divu, že očakávania pre ich elektro model boli mimoriadne vysoké.


Canyon prináša na scénu Spectral:ON. My sme konkrétne preskúmali Canyon Spectral:ON 8.0. Základom je už dobre zabehnutý pohon Shimano STePS e8000 a batéria umiestnená na ráme s kapacitou 504 Wh. Práve umiestnenie batérie sa zdá byť na dnešnú dobu nemoderné, keďže mnohí batériu dávno ukryli do mohutnejšieho rámu. Môj názor je pravý opak a neustále vidím mnoho výhod práve batérie umiestnenej na ráme. Prečo? Uvediem len malú skúsenosť. Nedávno som navštívil Vysoké Tatry, kde som elektrobicykel parkoval v špeciálne na to určenej miestnosti, to by bolo fajn až na to, že nikde nebola elektrická zásuvka. Takže jednoduché vytiahnutie batérie z rámu a následné nabíjanie na izbe bola obrovská výhoda. Samozrejme, pre batériu na ráme mám plusov viac, ale to je skôr na samostatný článok.


Pri prvom pohľade na Spectral nebadať žiadne výrazné inovácie, ale čosi predsa poteší. Výborne vyriešené miesto pre nápoje a to dokonca pri batérii umiestnenej na ráme. Šikovné riešenie, ktoré sa snaží riešiť takmer každý výrobca a myslím, že Canyon to zvládol dokonale. Ešte dodám, že pre umiestnenie fľaše s nápojom je potrebný špeciálny držiak so spodným upevňovaním.


Rozdielny priemer kolies?

Po bližšom skúmaní predsa len nájdete ďalšie šikovné riešenie prevzaté hlavne z motocrossu. Rozdielny rozmer kolies - predné má 29“ pričom zadné má rozmer 27.5“. Aj tento konštrukčný krok vedie k zlepšeniu jazdných vlastností a k o niečo bezpečnejšej jazde. Vpredu jasné a priame vedenie stopy a pridaná hodnota v zvýšenej trakcii zadného kolesa je len plus v segmente elektrobicyklov. Práve strata trakcie pri enormnom výkone pohonu je dôvodom nezdolania extrémneho stúpania.


Osadenie v réžii Sram , rozsah kazety 11-50 alebo brzdy Sram Code Rsc spolu s kotúčmi 200 mm. Model taktiež disponuje slušným zdvihom 150 mm/140 mm a o tlmenie sa stará vidlica RockShox Lyrik a zadný tlmič Deluxe. Pohodlie a pocit kontroly dopĺňajú riadidlá Race Face so šírkou 760 mm. Vybavenie pre daný model je správne navrhnuté vrátane 4-piestikových bŕzd SRAM Code RSC ktoré spolupracujú s rotormi o priemere 200 mm. To dáva dostatok brzdnej sily pre všetky situácie vrátane náročných zjazdov. Inováciou je aj špeciálne vyvinuté sedlo pre elektrobicykle. Jeho úlohou je priniesť viac opory a pohodlia. Mne sadlo celkom dobre, ale to je veľmi subjektívne, pretože dobré sedlo je naozaj individuálne a každému sedí a vyhovuje niečo úplne iné.


Množstvo veľkostí a geometria

Konštrukcia rámu Spectralu je doslova v tomto zmysle “širokospektrálna” a výrobca ju dodáva vo všetkých veľkostiach od XS až po XL. Dostatok veľkostí je výhodou, aby si našiel každý z nás to svoje pravé.


Poloha sedenia je komfortná a posadí vás pekne do centra. Nepociťoval som potrebu niekam prenášať svoju váhu, čo je pri jazde dôležité. V prudkom stúpaní som mal pocit jemného zdvíhania predného kolesa, čo vyriešite predklonom vpred a celý tento zdvih je spôsobený najmä výkonom elektropohonu. To, že diaľkové ovládanie vidlice a tlmenia pri elektrobicykli chýba, mi neprekáža a skôr mám názor, že by si jazdec mal užiť aj poriadny komfort.


Smerom z kopca

Pri zjazde sa už pohľad predsa len mení, tu je jednoznačne poznať rozdielny rozmer kolies a to v dobrom slova zmysle. Spectral vyniká veľmi agilným, priamym a hravým ovládaním. Predné koleso presne a jasne vedie smer. Zmeny smeru sú rýchle, bez námahy a bez nechceného podšmykovania. Taktiež napomáha spomínaná pozícia jazdca, čo vám dáva istotu. Zadné odpruženie ako aj vidlica RockShox Lyrik fungujú pomerne citlivo a prinášajú veľmi solídny výkon. Vzhľadom na cenovú hladinu modelu je toto osadenie naozaj správne.


Canyon Spectral:ON 8.0 prináša kopec zábavy a taktiež pohodlia, vynikajúce držanie jazdnej stopy a zaujímavo premyslené detaily. Bicykel dosahuje veľmi dobrý pomer kvality a ceny, čo naďalej prezentuje elektrobicykle vo vysokej kvalite, ale už o niečo dostupnejšie.

Cena predstaveného modelu sa pohybuje okolo 5 199 € a viac sa dozviete na tomto odkaze.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
martinbielik 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Orbea Rise LT M10 2025 – menej elektro, viac bike
Za tie roky, čo píšem recenzie, sa už pomaly stáva pravidlom, že najväčšie rakety prichádzajú vždy až na samom konci sezóny.
Test: Tern Orox - cargo e-bike na každú situáciu
Kam by ste išli, ak by vás bicykel mohol zobrať kdekoľvek? Alebo odviezť čokoľvek, pretože bicykel to zvládne? To sú otázky, na ktoré vám Orox zodpovie s prehľadom.
Test: Canyon Spectral  – „Keď sa trail s endurom snúbi“
Zháňate tátoša do ťažkého terénu? Ak viete, čo od bicykla chcete a ste vyrovnaní s tým, že vám investícia doňho zhltne zopár tisíc, mám pre vás jeden tip.
keyboard_arrow_up