Kliknutím prejdeš na
www.marinbikes.com
Reklama
Test: Marin Rift Zone 2 - spoločník na každú príležitosť

Test: Marin Rift Zone 2 - spoločník na každú príležitosť

19 komentárov

Henry33 29.06.2018 24 fotografií   Marin Trail Horska Cyklistika Singletrail Allmountain Test Cross Country Full

Stále ma niekto zastavuje a pýta, nech mu poradím bicykel. Pri otázke čo jazdí, znie odpoveď - z každého rožku trošku. Vtedy sa radí ťažko, ale po tomto teste už bude moja odpoveď jasnejšia.

 

Existuje vôbec univerzál na všetko?


Dôvodov, prečo ľudia hľadajú jeden bicykel na všetko, je veľa. V prvom rade sú to financie, niekto zase nemá miesto na viac bicyklov a v neposlednom rade aj servis vyžaduje čas a peniaze. Nájsť však jeden taký, ktorý bude dobre slúžiť na väčšinu výjazdov po trailoch a napr. dochádzanie, nie je jednoduché. Mne však prišiel na test Rift Zone 2 a mal som pocit, že on tento potenciál má. Za veľmi priaznivú cenu ponúka celkom slušnú výbavu a kvalitný rám zvučnej značky. Poďme sa teda pozrieť na jeden z najpredávanejších bicyklov od Marinu.



Základom je dobrý rám


Marin je známy tým, že jeho rámy sú veľmi precízne spracované. Samozrejme, ani Rift Zone 2 nie je výnimkou, a tak aj tu nájdete krásne zvary a premyslené detaily. Rám je vyrobený z hliníkovej zliatiny, ktorú Marin označuje ako Series 3 a ide o hliník 6061. Zadná stavba je asymetrická, čo pomáha hlavne jej tuhosti a necítite žiadne krútenie alebo podobné neduhy. Jej dĺžka je pri 29-palcových kolesách štandardných 435 mm a nebudete mať žiadne problémy s obratnosťou v ostrejších zákrutách. Hlavový uhol je tiež príjemných 67,5 stupňa, čo pri pohľade na konkurenciu, ktorá osciluje okolo 68 stupňa, je celkom slušná hodnota. Rovnako aj hodnota reach pri veľkosti L na úrovni 460 mm ide s dobou a posed je trošku viac potiahnutý dopredu, čo mi veľmi vyhovovalo.



Geometriu hodnotím veľmi pozitívne, vidieť, že v Marine pochopili, že dlhšie bicykle nie sú výsadou len segmentu enduro, ale dajú sa aplikovať aj na nízkozdvihovú 29-ku. Zadná stavba, mimochodom označená ako “Made For Fun”, je klasický štvorčap. Tento systém je overený a dotiahnutý, tak mu niet čo vytknúť. Skrátka funguje a je s ním zábava.



Ako je na tom výbava?


Rift Zone 2 je “stredný” model, a tak výbava kombinuje priaznivú cenu bez výrazných kompromisov. Pruženie si zobral na starosť RockShox a konkrétne vzadu to je úplne základný tlmič Deluxe R DebonAir, ktorý ponúka iba nastavenie odskoku. Páčku na uzamknutie by sme hľadali márne, ale na druhej strane vôbec nebola potrebná, a to som jazdil väčšinou XC traily, kde sa muselo na môj vkus dosť veľa šliapať. Zadná stavba si to vedela krásne postrážiť, a tak by uzamknutie aj tak nikto nepoužíval. Vpredu je to vidlica Recon RL, ktorá sa trošku krúti v ťažšom teréne, ale väčšina užívateľov s takýmto bicyklom predsa nepôjde na trail určený pre enduro. Ale vedzte, že to ten bicykel zvládne, aj keď to nie je už také "pohodové", ako keď máte pod sebou 160 mm namiesto 120 mm.



Z ďalšej výbavy by som spomenul už overený pohon NX od SRAM-u, ktorý niečo vydrží a radí prekvapivo dobre. Zatiaľ má 11 prevodov, ale dá sa očakávať, že budúcoročný model naskočí na 12-rýchlostnú vlnu, zvlášť po uvedení NX Eagle. Brzdy dodalo Shimano, a to konkrétne model 315. Ja, veľký kritik bŕzd, som na moje počudovanie s nimi nemal žiadny problém, čo sa sily a dávkovania týka. Jediné, čo mi trošku prekážalo, boli extrémne dlhé páky, a tak som ich musel posunúť ďaleko od gripov. Bicykel prišiel na pneumatikách Vee Tire Crown Gem v šírke 2,35.



Samozrejme, (keďže túto značku nepoznám) hneď boli zaradené do kategórie zlé . Avšak, aké bolo moje prekvapenie po prvej jazde, keď sa použitá dvojzmes nie a nie odtrhnúť. Na druhej strane na asfalte sú tiché a rýchle. Ideálne gumy na takto univerzálny bicykel. Celé sa to potom točí na 29 mm širokých ráfikoch vlastnej výroby a nábojoch Formula. Sedlovku Tranz X som minule hanil, táto bola úplne nová a fungovala celkom dobre. Možno bol minule problém len v chýbajúcom servise a prečistenie by sedlovku trochu oživilo. Avšak, nič to nemení na fakte, že za takúto cenu zrejme nebude podávať rovnaký výkon ako 3-4-krát drahšie kúsky. Všetko spolu to má niečo okolo 14,75 kg bez pedálov.



Ako jazdí?


Keďže toto je univerzál, test som to tak aj poňal a slúžil na všetko. Ráno som s nim chodil s dcérou do škôlky, neskôr aj do práce. To ma utvrdilo v tom, že jazda po asfalte mu vôbec nevadí. Po práci sme si to strihli na nejaký trailík, alebo poľnú cestičku. Skúšal som aj pump-track, ale tu už by som potreboval asi tú páčku na zamykanie, no nejaký ten psi v tlmiči naviac by to taktiež vedel poriešiť. Je príjemné vedieť, že tento bicykel na jednej strane zvládne rodinné výjazdy po hrádzi a na tej druhej môžete bez problémov prejsť aj ťažký trail. Samozrejme, nie je to taký pôžitok ako na enduro stroji, avšak na tom sa zase nedoveziem 15 km do lesa, nakoľko by som sa na rovine ušliapal k smrti. Dvadsaťdeviatky dávajú bicyklu na ceste veľmi dobrú zotrvačnosť a v teréne perfektnú priechodnosť.



Po roku som sa opäť vrátil k takému tomu "jazdeniu na kilometre" a viac ma bavilo naháňať sa po cestičkách s náhodnými cyklistami, ako celý deň točiť jeden trail a pilovať skoky. Ak som hovoril, že geometria sa veľmi vydarila, tak aj vo vzduchu je tento bicykel veľmi stabilný a dodáva vám sebadôveru. Pruženie je veľmi dobre zladené a pri silovom šliapaní sa skoro vôbec nepohupuje a bude sedieť aj viac športovo zameraným jazdcom.

Komponenty sú vybrané tak, aby niečo zniesli a nemuseli ste sa báť, že sa niečo bude kaziť alebo prestane fungovať. V poslednej dobe som mal možnosť veľa jazdiť so sadou NX a musím povedať, že za dané peniaze sa nedá asi nič lepšie kúpiť. Radenie je jasné a presné, reťaz len tak strieľa na povel páčky s výraznou odozvou. Celkovo som mal z tohto bicykla naozaj veľmi dobrý pocit. Vôbec som sa oň nejako výrazne nemusel starať. Jednoducho som ho nastavil na začiatku a potom už len sem-tam premazal reťaz a presne o tom má byť bicyklovanie - o bezstarostnom zážitku, kedy vypustíte problémy všedných dní a len tak si užívate.



Plusy:

  • Veľmi pevný a stabilný rám.
  • Pomer cena/výkon.
  • Univerzálny bicykel na všetko.

Mínus:

  • Nenašiel som.

Odporúčam


Od teraz, keď sa ma niekto spýta, aký bicykel by som odporučil, keď chce jeden na všetko, budem mať vždy pred očami Rift Zone 2 ako výborný univerzál. Nie je dokonalý ani na ceste, ani v ťažšom teréne, ale oboje zvládne, a tak vás nesklame v žiadnej situácií. Za cenu okolo 1 800 € dostanete skvelý rám a solídnu výbavu na všetko, čo potrebujete. Odporúčam si ho vyskúšať na nejakom testovacom dni a uvidíte, že aj vás osloví. Viac info o testovanom modeli, ako aj kompletnú špecifikáciu, nájdete na stránke marinbikes.cz.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

ppi 30.06.2018 (09:16)

S tymto ist 30 km po ceste alebo zjazd pri pretekoch musi byt riadna otrava. Treba aspon 42z pilu, zistil som ze ani ta nestaci (lepsie je 44z) - na 29

 
Dzejkob ppi 30.06.2018 (14:11)

Ja neviem, ale na "30km asfalt cestu" by som si asi vybral iný bike ako 120mm full na 2,3 plášťoch..
Ľudia asi nevedia čo je na čo určené a potom píšu takéto "rozumy".

 
sranki Dzejkob 30.06.2018 (16:18)

Asfaltovym spojkam sa u nas nevyhnes. Preto hovorit o tomto biku ako o univerzale, je hodne prehnane.

 
sranki 29.06.2018 (20:39)

Asi budem za rypaka, ale s 30 zubovov pilkou to má od univerzalu hodne ďaleko.

 
Henry33 sranki 29.06.2018 (20:47)

Tak prevodnik vymeniť je záležitosť pár eur a minút. Ja som nemal s tym problem aj ked Tatry som s tym nejazdil Ale kde nevyslapem tak v klude vytlačím

 
sranki 29.06.2018 (21:04)

Malo v miernom a prudsom kopci dole a vela v prudkom horekopci. Tu treba vymenit kazetu aj prevodnik, takze cely pohon, aby to bol pouzitelny bike.

 
Henry33 sranki 29.06.2018 (21:12)

Jasne vsak kazdy ma ine preferencie. Mne to vyhovovalo a mozno bude takych vela. Samozrejme ak bude niekto chciet vymenit kazetu a prevodnik ti vedia aj hned pri kúpe na tvoj oblubeny pomer.

 
Sarinator sranki 30.06.2018 (18:29)

Za co by si to vymenil celkom ma zaujima ?

 
Henry33 Sarinator 30.06.2018 (21:06)

Ja za nic ja som bol spokojný 30z prevodnik som jazdil aj s 36 kazetou a nemal som problem v karpatoch nikde a dokonca som vtedy nantom odjazdil aj cele enduro v kalnici

 
Sarinator Henry33 30.06.2018 (21:08)

ja jazdim 30 11-42 a na moje furikovanie uplne staci zaujimalo ma ze co by tam dal sranki

 
Henry33 Sarinator 30.06.2018 (21:09)

Jaaaj ja ze mna sa pýtaš

 
sranki Sarinator 30.06.2018 (21:15)

Dvojprevodnik 😉 ale ja som už asi staromodny.
Nie som ten typ čo dole kopcom zvesí nohy a čáka kam to gravitácia dotiahne. A na dnešnom výjazde na Marhát by mi v závere chýbali ľahké prevody.

 
Henry33 sranki 30.06.2018 (21:49)

Dvojprevodnik bude za chvilu riadne draha vec nakolko to bude uz asi len v drahych xtr xt sadach

 
martinzz 30.06.2018 (15:41)

Mne to pride celkom tazke za tie prachy

 
Sarinator martinzz 30.06.2018 (21:24)

Rozumiem ja som Henry33 pochopil tak, ze ak zacinas tak toto je univerzal, pokial nedozrejes do stavu v akom si ty ze vies presne co chces

 
Milaniskoo 01.07.2018 (19:48)

Ja jazdim na FatBike na pile 28 a 11-42 a uplne v pohode 80km spravim ale svojim tempom vsak neni sa kam ponahlat 😁

 
MageZ 02.07.2018 (17:30)

zadna stavba je prepakovany 1cap alebo teda SJC ci ako to bolo

 
sranki 29.06.2018 (20:49)

A vymena prevodniku vyriesi co?

 
Henry33 sranki 29.06.2018 (21:00)

No budes musieť byt konkrétnejší ze v ktorej situacii ti bude tych 30 malo/vela alebo co je vlastne ten problém.

 
Pridaj komentár