Test: Gripy BBB Cobra BHG-96 – osvedčená klasika v prepracovanom vyhotovení

Okolo materiálov, z ktorých by mali byť vyrobené ideálne gripy, sa vedú posledné roky búrlivé debaty. Dnes sa pozrieme na klasiku. Má stále čo ponúknuť?

Konštrukcia a prvé dojmy

Zástupcom tejto starej školy v dnešnom teste sú BBB, ktoré nesú nie veľmi poetický názov BHG-96. Kým číselný názov si asi veľmi ľudia pamätať nebudú, označenie Cobra už trochu zarezonuje. Po stránke konštrukcie sa jedná o staré dobré gumové gripy s uzamykateľnou objímkou proti pretáčaniu na vnútornej strane gripov.

Z hľadiska použitých materiálov sa jedná o kombináciu plastovej kostry, kraton gumy a gélových výsteliek v oblasti dlane, doplnenú o integrované hliníkové objímky a plastové vonkajšie štuple s vyrazeným logom BBB.

Šírka je mierne nadštandardných 142 mm a ich reálna hmotnosť je 128 g. Štruktúra povrchu je tvorená dvomi typmi vzorky. Na čiernej gélovej vrstve sa nachádza jemný vzor pripomínajúci šupiny hadej kože (odtiaľ pravdepodobne označenie Cobra) a modrá kraton guma tvorí vodorovné lamely zabezpečujúce dobrý grip, aby sa vám na nich nepretáčali ruky. Na „omak“ sú príjemné bez známok lepivosti, no ruka na nich drží dobre. Som zvedavý, či tomu tak ostane aj po niekoľkých stovkách kilometrov.

Anatomický tvar a funkčné detaily, ktoré potešia

Tvar je mierne anatomický. Kým vonkajšie okraje sú zľahka skosené, vnútorný okraj je vylepšený vyvýšeným „nárazníkom“, ktorý bráni tomu, aby vám dlaň skĺzla smerom k radeniu. Na objímke sa nachádza aj praktické info, či sa jedná o pravé alebo ľavé gripy a nechýba ani ukazovateľ sklonu natočenia, aby ste mali na oboch stranách nastavené gripy identicky. Závit skrutiek v objímke je vytmelený namodro, čo je úspešným predpokladom toho, že budú držať spoľahlivo na svojom mieste.

Teória v praxi – kvalitné, príjemné a odolné gripy

Do redakčného testu sa ku mne dostal pár v čierno-modrom vyhotovení, ktorý putoval ešte od marca medzi viacerými testovacími bicyklami. Gripy si teda užili dosť, či už anglické alebo tropické počasie, skrátka, všetky poveternostné podmienky. Prvou potešujúcou správou je, že vyzerajú stále opticky veľmi dobre a nezačali sa “droliť” ani po niekoľkých stovkách kilometrov. Objímky držia spoľahlivo a gripy sa nemali tendenciu pretáčať ani po čase, ako som si ich prehadzoval medzi viacerými bicyklami.

Materiál kraton je príjemný na dotyk a mäkšia zmes v oblasti dlaní čiastočne tlmí nárazy. Nemôžete síce očakávať pohodlie silikónových alebo penových gripov, no istota úchopu aj vďaka štruktúre povrchu je omnoho lepšia. Pokiaľ som mal na rukách rukavice, gripy sa nešmýkali ani za mokra. Z hľadiska prevádzky sa mi len ťažko hľadá niečo, čo by som im vytkol, alebo by mi nejako vadilo. V rámci tohto typu konštrukcie sú spracované naozaj kvalitne a s citeľným ohľadom na ergonómiu. Mne osobne vyhovuje aj o centimeter väčšia šírka, než má väčšina obdobných gripov. Hmotnosť považujem za adekvátnu ich spracovaniu a v tomto prípade by som ju nebral ako nevýhodu.

Plusy:

• ergonomický tvar
  • odolné a pohodlné materiály
  • objímka na imbus
  • protišmyková úprava

Mínus:

• nezistené

Jednoducho kvalitné gripy

Gripy by som odporučil najmä tým, ktorí jazdia veľa technických úsekov, potrebujú mať „rajdy“ pevne v rukách a zároveň požadujú odolnosť, aby zniesli bez ujmy aj nejaký ten prípadný pád alebo krátke pooranie trialu v klopenke. Chybu však rozhodne neurobia ani tí, ktorí chcú jednoducho len kvalitné, odolné, pocitovo príjemné gripy a nevyžadujú tlmiace vlastnosti silikónového materiálu, ale skôr uprednostnia istotu úchopu a životnosť.

Cena sa pohybuje na úrovni 21,95 €, dostupné sú v sivej, červenej, neónovej a modrej farebnej kombinácii. Viac informácií sa dozviete na stránke bbbcycling.com a dovozcom pre Slovensko je SK Profi bike.