Kliknutím prejdeš na
bbbcycling.com
Reklama
Test: Pumpa BBB SAMURAI BMP-50 – šikovná teleskopická pumpa, ktorá klame telom

Test: Pumpa BBB SAMURAI BMP-50 – šikovná teleskopická pumpa, ktorá klame telom

10 komentárov

bimjeam 06.05.2018 15 fotografií   Vyjazd Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Servis Bbb Vybava Test

Pumpa na bicykel patrí k jedným z najviac nedoceneným komponentov. Väčšinu času sa k slovu síce nedostane, no keď na to príde a pumpa nefunguje ako má, tak dokáže poriadne skomplikovať alebo znepríjemniť deň.

 

Defekty, či prerezané a sfúknuté plášte sú odvekými spoločníkmi cyklistov. Ani bezdušové plášte nedokážu na 100% vylúčiť pravdepodobnosť defektu a väčšina cyklistov aj tak pre istotu so sebou vozí náhradnú dušu, pumpu alebo CO2 bombičku. V porovnaní s CO2 bombičkou je však pumpa omnoho viac univerzálna a bez ďalších nákladov na prevádzku. A pokiaľ zvolíte kvalitnú pumpu, ktorá dokáže fúkať väčší objem, nemusí to byť ani až také trápenie. Jedna taká sa nám dostala aj do redakčného testu a konkrétne ja som sa podujal na preverenie jej schopností a limitov.



Prvý dojem, rozmery a spracovanie – kvalitná konštrukcia a CNC hliníkové telo


Častým neduhom základných plastovo-hliníkových púmp je ich tuhosť a s tým spojená aj krátka životnosť. V tomto prípade vidieť, že výrobca sa zameral na kvalitu a svedčí o tom celohliníkové telo, ktorého povrch má „XTR-sivú“ anodizovanú úpravu, do ktorej sú laserom vypálené logá a piktogramy. Na rukoväti sa nachádza CNC-čkom vybrúsené protišmykové drážkovanie. Zatiaľ, čo spodok pumpy je utesnený plastom s logom BBB, hlavu zdobí gumová záslepka, ktorá vo svojich útrobách skrýva 10 cm hadicu s adaptérom na ventil. Dĺžka pumpy v zloženom stave je 20,5 cm, no význam jej názvu vám začne byť zrejmý hneď, akonáhle sa pokúsite pumpu vyskúšať. Konštrukcia z dvoch piestov má v plne vytiahnutom stave pôsobivých bezmála 42 cm, ku ktorým keď si ešte prirátate 10,5 cm „šláfik“, tak máte razom v ruke polmetrovú samurajskú katanu . Z technických vlastností ešte uvediem, že hmotnosť pumpy na kalibrovanej váhe je prijateľných 124 gramov bez plastového držiaku pod košík, čo je vzhľadom na jej celkové rozmery výborná hodnota.



Dva spôsoby využitia – spokojní budú cestári aj bikeri


SAMURAI využíva dvojicu piestov, ktoré je možné „uzamknúť“ pootočením s citeľným cvaknutím. Pootočením prvého piestu/rukoväte odistíte komoru, ktorá je určená primárne na vysoký tlak – do 9 barov (130 psi). Pootočením spodného piesta odistíte druhú väčšiu komoru, ktorej úlohou je na jedno zasunutie vytlačiť čo najväčší objem vzduchu, aby ste nemuseli 20 minút pidlikať pri nafúkaní 2,5“ plášťa.



Šikovne vyriešená kompatibilita


Pumpám, ktoré majú fúkací otvor na pevno umiestnený v hlave, sa snažím vyhýbať oblúkom. Svoje budú o tom vedieť asi všetci, ktorí niekedy vozili hliníkové ventilky. Pri takomto type fúkania je ventil omnoho viac namáhaný a vzniká pravdepodobnosť, že ho poškodíte alebo povolíte. Na konci hadičky pumpy BBB je však šikovne vyriešená obojstranná redukcia, ktorá má závit s tesnením po oboch stranách a podľa typu ventilkov si redukciu jednoducho otočíte a dotiahnete (TwistHead).



Teória v praxi


Vždy pri kúpe pumpy tak trochu tajne dúfam, že ju nebudem musieť použiť, čo sa mi žiaľ nepodarilo ani v tomto prípade. Hneď prvý týždeň sa mi na cesťáku podarilo cvaknúť zadnú dušu na odvodňovacom žľabe a slovo dostala nová pumpa. Dvojpiestne fúkanie sa hodilo najmä na začiatku, kedy ušetrí človeku čas aj robotu. Na dosiahnutie vyššieho tlaku som už však „prepol“ do režimu high presure a pomaly bomboval, aby bol plášť pekne nahustený. Nejaký čas to síce trvalo, no rozhodne sa mi ho podarilo pocitovo nafúkať na vyššiu hodnotu a citeľne rýchlejšie ako so starou jednodielnou pumpou. Zo zaujímavosti som doma ešte skúšal s hustilkou dofúkať dušu na vyšší tlak a nebol problém dosiahnuť tlak 7 barov, ktorý bežne vozím. 9 barov som z bezpečnostných ani praktických dôvodov neskúšal, nakoľko plášť aj koleso uvádzali nižšiu maximálnu odporúčanú hodnotu. Pochvalu si zaslúži aj plastový držiak s istiacou gumičkou, ktorý drží pumpu pevne na mieste bez toho, aby ste vnímali nejaké rušivé zvuky, alebo museli časom pumpu v držiaku posúvať a poprávať.



Plusy:

  • Kvalitné celohliníkové telo.
  • Integrovaná hadička s redukciou.
  • Režim vysoký objem/ tlak.
  • Otočný zámok hlavice.
  • Nízka hmotnosť vzhľadom na celkovú dĺžku.
  • Univerzálne využitie.
  • Tlak až do 9 bar.

Mínus:

  • Nezistené.




Suma sumárum, pumpa BBB SAMURAI BMP-50 ma príjemne prekvapila svojim výkonom, univerzálnym využitím na bike aj cesťák a v neposlednom rade pomerom rozmerov v zloženom a rozloženom stave. Kompaktné hliníkové telo pôsobí honosným dojmom a vďaka uzamykateľnej hlavici a záslepke v hornej časti sa do pumpy nedostáva žiadny prach, blato, špina ani pri sprchovaní záhradnou hadicou, čo je predpoklad dlhej životnosti a hladkého chodu.

Cena pumpy je v porovnaní s tými bežnými vzhľadom na použitý materiál vyššia, no koľkokrát za rok investujete do novej pumpy? Ja osobne som pumpu naposledy kupoval asi pred piatimi rokmi a v podstate slúži doteraz, akurát je komplet ošúchaná. Z môjho pohľadu sa určite oplatí investovať do poriadnej pumpy, ktorá vás nenechá v štichu vtedy, keď to budete najmenej čakať. A takou je určite SAMURAI od BBB a po funkčnej stránke by som len ťažko hľadal negatíva, ktoré by sa jej dali vytknúť.



Pumpa sa predáva za odporúčanú cenu cca 32,95 € a viac info sa môžete dozvedieť na stránkach slovenského dovozcu SK Profi Bike na tomto odkaze.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Dublinboy 06.05.2018 (17:27)

bimjeam dobre napísaná recenzia, len tak ďalej. Na margo tých chýbajúcich negatív, hneď ma napadli 3: 1)nemá vypúšťací ventil (aspoň nevidel som), 2) iba jedna farebná varianta, 3) žiadne náhradné diely - pokazí sa/odídu tesnenia/roztrhneš hadicu a môžeš kupovať novú.
Napriek tým negatívam, môžem za seba povedať, že čím viac BBB produktov kupujem, tak získavam o tej značke lepší dojem (brzdové dosky, okuliare, kľúče a iné).

 
bimjeam Dublinboy 07.05.2018 (08:13)

Dublinboy ďakujem za pochvalu. K tým negatívam: vypúšťací ventil býva hlavne na pumpách na vidlice a tlmiče, na klasickej ani dielenskej pumpe som sa s ním ešte nestretol. 2) iné podobné pumpy robí BBB aj vo viacerých farbách ( https://www.mtbiker.sk/clanky/10032/for-bikes-2018-kompletna-fotogaleria.html foto č. 1392) tým, že samurai je novinka, tak pravdepodobne ešte asi nestihli zaradiť do ponuky iné farby. 3)náhradné diely sú žiaľ obvykle problémom dovozcu, prípadne samotného výrobcu a je to žiaľ bežné pri väčšine veľkých značiek, nie je to len problém BBB. Navyše len ťažko sa mne dohľadáva pri písaní recenzie, či konkrétny náhradný diel je v predaji, či je v SR reálne dostupný a aká je doba jeho dodania. Navyše pokiaľ je pumpa nová, tak prípadný problém rieši 2r zákonná záručná doba a v prípade nového produktu na trhu sa nedá očakávať, že automaticky budú na sklade aj náhradné diely.

 
Dublinboy bimjeam 07.05.2018 (09:39)

Jasné, pohoda, ja som porovnál s Lezyne, ktorá má všetci 3 veci, čo som písal. Ale beriem, že farby možno doplnia.

 
ddrmodes 26.08.2018 (17:19)

Pumpa je doma. Zamykací systém ma prekvapil svojou citlivosťou. Čakal som, že sa pumpa zamkne takým klasickým zacvaknutím, ale ono sa to otáča dookola, takže treba citlivo. Menil som plášte takže som vyskúšal nafúkať obidva. Plášť Barzo 29x2,25. Predný som nafúkal v čase 3min na tlak 2,15bar. Zadné som nafúkal za 4minúty na tlak 3,30bar. Pri tlaku 3,3baru už bola pumpa teplá. V ruke sa udržať dala. Fúkal som niečo medzi rekre a pretekárskym tempom. Držiak som pre istotu z vnútornej strany podlepil páskou, aby sa nešmykla pumpa. Pumpu hodnotím na jednotku. Nie je taká tlustá ako Zefalka a je aj kratšia.

 
ddrmodes ddrmodes 30.06.2019 (17:42)

No musím napísať po viac ako roku používania, že pumpu neodporúčam. Pri natiahnutí nenatiahne vzduch pri roztiahnutej druhej časti. Urobil som rozborku, čistenie a zborku. Bezvýsledne. Najhoršie je, že ťa to zradí ďaleko od domu, kde niet ani živej duše. Musel som hodinu pumpovať jen s tou malou časťou a aj tak to bolo len tak tak nafúkane. Musel som dávať pozor, aby som nesekol cestou dušu. Ďalšia vec je, že pri odskrutkovani fúkacej časti veľmi často vyskrutkuje aj ventil. To je na šľak trafenie. Doslova vyhodené peniaze. Viac by poslúžila pumpa Kellys za 5€.

 
Axel 06.05.2018 (19:41)

Nebude ta pumpa príliš horúca na udržanie, keď ma ten grip z hliníka, čo ako vieme dobre vedie teplo? 9 barov je uz dosť...

 
bimjeam Axel 07.05.2018 (08:17)

Tento problém som pri normálnom "lážo-plážo" nezávodnom fúkaní nepostrehol. Môžem vyskúšať nafúkať koleso na čas, len momentálne nemám pumpu po ruke

 
ddrmodes bimjeam 20.08.2018 (20:13)

Ahoj,
skúšal si nafúkať 29" na čas? Neviem sa rozhodnúť medzi Lezyne a touto BBB. Lezyne má tiež vysúvací piest aj keď fúka na max.6bar.

 
bimjeam ddrmodes 21.08.2018 (13:23)

Ahoj, neskúšal. Doma fúkam veľkou pumpou a na biku, keď dostanem defekt, tak už neriešim, či to trvá tri minúty alebo štyri. Ja som s pumpou spokojný po stránke funkcie aj spracovania

 
cimobb 07.05.2018 (21:36)

Aká je maximálna hrúbka (priemer) pumpy. Jedná sa o to že som zvykol nosiť pumpu zavesenu na sedlovke a zasunutú v rámovej trubke. dik

 
Pridaj komentár