Test: BBB BSB-143 SEAT SIDEKICK - podsedlová kapsa na steroidoch

Ak vás vždy zaujímalo, kde sa rodia malé podsedlové kapsičky, tak už ďalej nepremýšľajte, pretože vám dnes v teste predstavím ich matku .

Konštrukcia a spracovanie

Hneď na prvý dotyk je jasné, že táto 10-litrová kapsa určená pod sedlo niečo vydrží. Spracovanie je na veľmi vysokej úrovni a použité sú len tie najlepšie materiály. Kapsa je tvorená z dvoch častí, nylónovej, ktorá je pripnutá ku sedlu a vnútornej, ktorá sa dá jednoducho vyberať. Tá je naviac plne vodotesná, a tak o vaše veci nemusíte mať strach ani v poriadnom lejaku. Taktiež obsahuje veľmi praktický popruh, a teda sa dá nosiť cez rameno. Vonkajšia časť je vybavená kvalitnými prackami od YKK a nemusíte sa báť, že by ste ich pri správnej manipulácií zlomili. Taška vyzerá aj po týždňoch používania ako nová, a to ju vôbec nešetrím, ba naopak, dávam jej riadne do tela. Pre “gramárov” spomeniem, že celková hmotnosť je 450 g a orientačné rozmery sú 160 x 160 x 440 mm, ale samozrejme veľkosť je relatívna a zväčšuje sa priamoúmerne s naplnením.


Pre koho je určená?

BBB BSB-143 SEAT SIDEKICK je kapsa určená pre široké spektrum používateľov, od ľudí, čo dochádzajú do práce na bicykli, až po zanietených backpack-istov. Mne prišla vhod, nakoľko som rozmýšľal, ako sa zbaviť batohu pri každodennej ceste do práce. Prvotné obavy, či sa mi tam zmestí všetko, čo potrebujem, sa rozplynuli hneď pri prvej skúške. Podarilo sa mi tam nabaliť komplet prezlečenie do práce, lepenie a multikľúč s bombičkou, uterák s toaletnými potrebami na sprchu, peňaženku a nakoniec aj obed. Trošku zamrzí, že vo vnútri kapsy nie je žiadne vrecko na menšie predmety alebo kľúče, a tak, keď vám tieto spadnú až na dno, tak neostáva pred domom nič iné, len vyložiť si pekne celú tašku a vybrať ich zospodu .


V taške som párkrát odviezol aj menší nákup z obchodu, ale netreba to preháňať s preťažovaním a určite viac ako 5 kíl by som neriskoval. Jednak hrozí, že by sa niečo mohlo časom pretrhnúť a taktiež zvýšená hmotnosť bude mať za následok horšie ovládanie bicykla a väčší pohyb kapsy. Využiteľnosť tejto tašky je veľmi dobrá a keď ju zrovna nepoužívate na bicykli, tak sa dajú do vnútornej časti zbaliť veci aj na iné účely a mať tak perfektný nepremokavý obal napríklad pri stanovačke alebo turistike.


Uchytenie a stabilita pri jazde

Ako som už spomínal, celá kapsa je tvorená z dvoch častí pre čo možno najväčší komfort pri používaní a ochranu prevážaných vecí. Vonkajšia nylónová časť je navrhnutá tak, aby bola pripnutá na bicykli a nemuseli ste neustále odopínať pracky z pod sedla a suché zipsy na sedlovej trubke. Ponúka tri možnosti nastavenia pracky pod sedlom, a tak sa nemusíte báť, že by vám nesadla na váš bicykel.


Veľmi som si na to zvykol a naloženie a vyloženie vnútornej kapsy je záležitosť pár sekúnd a zacvaknutia jednej pracky. Pri balení je treba myslieť na to, že čím ťažšia vec, tým bližšie v sedlovej trubke by mala byť, aby sa kapsa zbytočne nehojdala zo strany na stranu. Samozrejme, keď je plne naplnená, tak sa tomu nevyhnete a bude sa stále pohybovať, nakoľko úchyt pod sedlom nie je robený na extra pevnosť do strán. Na druhej strane, ten pohyb do strán nijako neobmedzuje alebo neprekáža a za jazdy ani necítite, že sa kapsa pohybuje. Pozor si však musíte dať na sedlovú trubku, ktorú kapsa svojím neustálym pohybom ošuchuje a ak máte drahý karbonový rám, radšej použite nejakú fóliu v mieste dotyku. Rovnako sa neodporúča nosenie na teleskopických sedlovkách, kde by určite spôsobila poškodenie na klznej ploche a taktiež by teleskopka stratila zmysel v takejto aplikácií.


Pocity pri jazde

Najskôr som myslel, že presunutím hmotnosti z chrbta na bicykel sa bude správať neprirodzene a budem cítiť jeho zvýšenú hmotnosť, avšak opak bol pravdou. Už prvé metre ukázali, že kapsa vôbec pocitovo nepridáva bicyklu žiadne gramy navyše. Schválne píšem, že pocitovo, nakoľko pri manipulácií s bicyklom to samozrejme cítiť budete. Na rovnom asfalte je takmer nepozorovateľná. Naopak, v rozbitejšom teréne a na poľných cestách už budete viac pociťovať jej hmotnosť a každý prejazd nerovnosťou bude ňou znásobený. Rovnako pri plnom naplnení sa mi raz stalo, že mi skoro vypadla vnútorná časť, čo bolo spôsobené mojou nedbalosťou a zlým upevnením pracky. Treba ju poriadne pritiahnuť a čo najviac stiahnuť obsah tašky, aby sa nemohla vyšmyknúť.


Úľava pre chrbát

BBB BSB-143 SEAT SIDEKICK možno na prvý pohľad vyzerá neprakticky a smiešne na bicykli a budete si zo začiatku musieť zvyknúť na vtípky o “matke všetkých podsedlových kapsičiek”, ale, keď sa trochu zblížite, tak bude pre vás na nezaplatenie. Pre mňa je najdôležitejšie, že nemusím nosiť ruksak a mám tak chrbát odbremenený pri jazde od ťažkého nákladu. Tak isto aj v horúcich dňoch nie je nič príjemnejšie, ako keď vám môže vetrík odfúknuť chrbát a zbytočne sa nepotíte pod ruksakom. Čerešničkou na torte už potom len ostáva celkové kvalitné spracovanie a jednoduchosť manipulácie. Za mňa môžem len a len odporučiť. Navyše ak radi s bicyklom cestujete mimo civilizáciu, BBB ponúka ešte ďalší úložný priestor v podobe tašiek MIDDLE MATE (na rám) a FRONT FELLOW (na riaditká).

Plusy:

  • Kvalitné spracovanie.
  • YKK pracky.
  • Objem 10 litrov.
  • Praktický vnútorný nepremokavý vak.

Mínus:

  • Ošuchovanie sedlovej trubky.


BBB BSB-143 SEAT SIDEKICK môžete kúpiť za cca 74 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BBB Stackpack - praktický, uni a za skvelú cenu

Test: BBB Stackpack - praktický, uni a za skvelú cenu

Počet bikepackingového príslušenstva je tak, ako pri bicykloch, rovný známej rovnici N+1. Každá nová taška má svoje nezameniteľné miesto v mojej kolekcii, špecifické použitie a jedinečné príbehy.
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Pedále BBB Enigma – pre učenie nových zručností

Test: Pedále BBB Enigma – pre učenie nových zručností

Neexistujú platformové pedále, ktoré by sadli každému. Rovnako na tom sú aj testované pedále BBB, ktoré sú vhodné práve pre špecifickú skupinu jazdcov.
keyboard_arrow_up