Test: Sedlo PRO Turnix Offroad - komfort, ktorý ocenia aj ženy

Výber vhodného sedla je jednou z kľúčových vecí, aby sme si jazdu mohli naozaj v pohodlí vychutnať. A ženy nie sú výnimkou...

Keďže som pred sezónou vymenila bike a na starom modeli som mala červeno-bielu verziu veľmi pohodlného sedla, bolo jasné, že ma čaká hľadanie nového kúska. Nešlo len o farebné ladenie, ale najmä o jazdecký komfort, ktorý som chcela zachovať, prípadne ho ešte zvýšiť.

Do rúk sa mi napokon dostalo sedlo PRO Turnix Offroad v univerzálnej čiernej farbe. Ja som si pri výbere nechala poradiť, ale pre tých, ktorí nevedia ako hľadať, je k dispozícii jednoduchý online radca, aký je aj na stránke PRO. Pomocou niekoľkých klikov sa môžete dopracovať k modelu, ktorý by vám teoreticky mohol vyhovovať, čo však samozrejme zistíte až v praxi.

Výber

Sedlo ako jeden z nosných komponentov bicykla sa vôbec nevyberá ľahko. Chce to čas na odskúšanie a často sa s výberom spájajú aj nepríjemné bolesti. Značka PRO ponúka možnosť 30-dňovej skúšobnej lehoty a v prípade, že vám nebude vyhovovať, máte možnosť ho vrátiť späť a rovnako sa vám vrátia peniaze, ktoré ste za sedlo zaplatili.

Konštrukcia

V tomto prípadne sa navyše nejedná o vyslovene ženský model sedla a aby mohlo tento účel vhodne splniť, tak tomu napovedá najmä jeho šírka 152 mm a celkový tvar. Dostupné sú aj verzie so šírkou 132 mm a 142 mm. Lyžiny s rozmerom 7 mm x 7 mm sa v zadnej časti nenapájajú priamo do sedla, ale cez dvojicu oddelených sekcií, čo mu umožňuje pracovať vo väčšom rozsahu a zmierňovať tak nepríjemné vibrácie. Medzi nimi je dvojica skrutiek, ktoré je možné využiť na montáž prípadného príslušenstva ako napríklad blatníka, sady na opravu defektov, držiaku kamery prípadne aj štartovného čísla.

Najväčšiu zásluhu na tlmení vibrácií a celkovom komforte jazdca má výplň z materiálu EVA, ktorá je ľahká a vyznačuje sa stálosťou tvaru. Pohodlie zvyšuje aj jej dostatočné množstvo, takže nemáte pocit, že sedíte na tvrdej lavici. Povrch tvorí umelé vlákno, ktoré má po bokoch spevnenú úpravu a bočnice sú dostatočne chránené v prípade opierania biku o sedlo. Váha mi ukázala výsledné číslo 242 g.

V akcii

Keďže som už mala možnosť vyskúšať aj užšie sedlá, za seba môžem jednoznačne povedať, že ženy by mali siahať po podobných a hlavne širších modeloch. Samozrejme, že je to vysoko individuálna záležitosť, ale všeobecne sme my ženy stavané tak, že máme širšie boky a sedaciu časť. Takže sa aj mne pri úzkych modeloch stávalo, že som sa jednak prichytila pri tom, ako sa pravidelne musím posúvať dozadu a zároveň následná bolesť sedacej časti mi nedovolila ďalší deň komfortne vysadnúť na bike. Dalo sa na to časom zvyknúť, ale stačila niekoľkodňová pauza a opäť som začínala na tom istom.

Každá zmena sedla pre mňa spočiatku znamenala potrebu návyku sedacej časti na jeho tvar a celkový posed, v tomto prípade bol tento proces veľmi rýchly a takmer bezbolestný. Tvrdosť hodnotím za seba veľmi pozitívne, dokážem v ňom zvládnuť aj dlhší výjazd (v mojom prípade rozumej cca 50-60 km ). Širšia špička mi dáva možnosť v stúpaní dobre sa do toho „oprieť“.

Pohodlný a komfortný kúsok

Celkovo hodnotím sedlo PRO Turnix Offroad v mnou testovanej šírke za veľmi pohodlný a komfortný kúsok. Vďaka nemu som zvládla prechod na to nové bezbolestne a môžem doslova s radosťou zberať ďalšie kilometre tohtoročnej sezóny. Keďže ako žena viem, ako jazda „bolí“, rozhodne ho môžem odporučiť najmä tým, ktorým nevyhovujú úzke a ploché verzie, hľadajú niečo športové a nechcú na bicykli voziť doslova širokú a mäkkú „taburetku“ . Celkový tvar a správna šírka je oveľa viac ako len množstvo polstrovania.

Cena modelu Turnix Offroad sa pohybuje okolo 94 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.