Najnovšie články z kategórie Belgicko

Video: Spomienka na Bjorga Lambrechta

Zrejme ste už počuli, čo sa stalo tomuto len 22 ročnému pretekárovi a veľkej belgickej nádeji na etapových pretekoch Okolo Poľska. Video je spomienkou práve na tohto jazdca.
Klasiky sú tu - na čo sa môžeme tešiť?

Konečne sme sa dočkali. Obdobie klasík už je v plnom prúde a do konca ich zostáva ešte viac, vrátane tých najprestížnejších. Prinášame vám prehľad toho, na čo sa v nasledujúcich týždňoch môžete tešiť.
Medveďová druhá v scratchi, bodovali aj naši ďalší dráhari

Na pretekoch kategórie CL1, ktoré sa konali 27.-28.1.2018 v belgickom Gente, sa predstavili aj naši dráhari.
Víťazný dojazd Petra Sagana na jednej z najťažších klasík - Tour of Flanders

Na takýto finiš sa dá pozerať s radosťou aj viackrát. Sagan zvládol 13 kilometrový sólo únik a na svoje už aj tak bohaté konto úspechov si pripísal ďalšie veľmi cenné víťazstvo na legendárnom belgickom monumente.
Víťazný finiš Petra Sagana na flámskej klasike Gent-Wevelgem

Peter Sagan dosiahol prvé víťazstvo v dúhovom drese majstra sveta, keď triumfoval na nedeľňajšej flámskej klasike Gent-Wevelgem (243 km). Dvadsaťšesťročný Žilinčan sa presadil v záverečnom špurte štvorčlennej skupiny, zdolal Sepa Vanmarckeho, Viačeslava Kuznecova a Fabiana Cancellaru. Sagan sa tešil z víťazstva na tomto podujatí aj v roku 2013 ešte v drese Cannondalu.
Sagan na E3 Harelbeke druhý a celkovo zaznamenal už ôsme druhé miesto v tejto sezóne

Sagan mal veľmi blízko k triumfu na cyklistických pretekoch E3 Harelbeke (206,4 km), jednej z tradičných jarných klasík na belgickom území. V záverečnom finiši Sagan prehral s poľským súperom Michalom Kwiatkowským (Team Sky), s ktorým strávil v úniku posledných 30 km.
Van den Driesscheová sa nebude obhajovať ohľadom jej technického dopingu, končí

Belgičanka Femke van den Driesscheová sa nebude obhajovať na blížiacom sa disciplinárnom konaní ohľadom jej technického dopingu a s okamžitou platnosťou zastavuje svoju cyklokrosársku kariéru.
Zaujímavé pokračovanie v prípade Belgičanky s motorom v ráme bicykla na majstrovstvách sveta

K bicyklu, v ktorého ráme v sobotu počas majstrovstiev sveta v cyklokrose našli motorček, sa prihlásil skutočný majiteľ. Podľa denníka Het Nieuwsblad je ním Nico van Muylder, priateľ Femke van den Driesscheovej. Ale to nie nie je jediná zaujímavá informácia, ktorá vyplávala na povrch.
Prvý technický doping, Belgičanke našli motor v ráme bicykla na cyklokrosárskych majstrovstvách sveta

Belgickej reprezentantke Femke van der Driesscheovej našli tento víkend na cyklokrosárskych majstrovstvách sveta v Heusden-Zolderi po sobotňajšej súťaži žien do 23 rokov motor v ráme bicykla.
Van Aert je novým majstrom sveta v cyklokrose, Haring na 29. mieste a Keseg Števková na 28. mieste

Wout van Aert je novým majstrom sveta v cyklokrose. Dvadsaťjedenročný belgický reprezentant triumfoval v nedeľňajších pretekoch mužov-elite na domácom šampionáte v Heusden-Zolderi pred úradujúcim majstrom Európy Larsom van der Haarom z Holandska s náskokom piatich sekúnd. Jediný slovenský zástupca Martin Haring obsadil 29. miesto, za víťazom zaostal o štyri a pol minúty.
Tour de Flanders alias ako sme boli kuknúť Flandry - Slávna Ronde van Vlaanderen

Druhý veľký deň na nás čakal v nedeľu. Slávna Ronde van Vlaanderen. O 9:00 nasadáme do prenajatého minivanu a pridal sa k nám Steve, Philiph a Wouter. V kufri bedňa Maes, bedňa Sparta (fajnové pivká), Rusky Standart a smer južne od Gentu, Oudenoorde. Je to jednak cieľové mesto RvV a koná sa tam aj čosi zaujímavejšie. A síce štart ženského preteku. Prešli sme si zázemie, kukli na posledné prípravy jednotlivých tímov, potešili zrak pohľadom na vytvarované stehná a zadky profi cyklistiek a vyčkali na štart, ktorý bol o 11:00.
Tour de Flanders alias ako sme boli kuknúť Flandry

Naša cesta sa začala na Zelený štvrtok okolo 23:00, kedy sme sa s Anthonym (Belgičan žijúci v Častej) pohli v ústrety dobrodružstvu. Cestou sme ešte vyzdvihli v Hainburgu ďalšieho člena tímu Andrewa (Angličan, byvalý cyklista). Ja ako nováčik, oni dvaja už vo Flandroch boli viackrát, ale nikdy nie bajkovať, takže v tomto smere boli novici aj oni. Aby som ozrejmil účel cesty, Ronde van Vlaanderen pozná asi každý bajker. Je to 264 km dlhý pretek Pro Tour po kockách - mačacích hlavách. Tento pretek sa dá ísť aj ako amatér deň pred hlavným pretekom. Na výber sú tri trasy, a to: 71 km, 142 km a 264 km. Keďže sme namakaní, vybrali sme si tú 71 km dlhú. Síce málo kilometrov, ale všetky známe kopce, kde sa láme chlieb, sú práve na tejto trase.