Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Festival Cyklocestovanie - priestor pre všetkých nadšencov a priateľov cykloturistiky

Práve v týchto zimných mesiacoch dozrievajú v hlavách mnohých cyklocestovateľov nové plány a nápady, kam sa vybrať na výlet v sezóne 2016 na bicykli. Častokrát sú to krásne lokality našej krajiny, ale neraz aj vzdialenejšie zaujímavé miesta na našej planéte.
Bikovanie v zime: 4. časť - Chlad na nohy - zimný nepriateľ číslo jedna

Asi mi dáte za pravdu, že najviac problematickou časťou tela cyklistu v zime sú práve nohy, resp. chodidlá. Práve oni väčšinou rozhodnú, že výjazd by už bolo najlepšie ukončiť a zamieriť naspäť domov, aj keď ostatné časti tela ešte vládzu. Samozrejme, úplne rovnaký problém mám aj ja a v tomto článku by som rád predostrel, ako sa ho snažím vyriešiť...
Je to ešte zábava?

Pred tromi rokmi som sa rozhodoval, akému športu sa budem venovať. Mal som (kedysi nepredstaviteľných) 32 rokov. Pri zaväzovaní šnúrok som si musel nohu vykladať na prvý schod a pohľad do zrkadla nebol práve najlepší.
Hlavou proti stereotypu - 2. časť o pedálovaní

V prvej časti som sa vás snažil uviesť do problematiky pohybových stereotypov, ktoré charakterizujú to, kým sme a zároveň, akým spôsobom ovplyvňujú výsledný pohyb. Rovnako ako pri behu, chôdzi, skoku a iných pohybových, hlavne športových aktivitách, tak aj v cyklistike znamená kvalita prevedenia pohybu - rýchlosť, silu a efektivitu.
Sagan hovorí, že netúžil po sláve, ale niečom, čo ho bude napĺňať

Cyklista roka 2015 v priestoroch divadla Tower Stage v Bratislave mal zaujímavú dramaturgiu, správne tempo a pôsobivé vyvrcholenie. A najmä, Zlatému pedálu nechýbal absolútny víťaz. Keď sa Peter Sagan postavil na najvyšší stupienok slovenského cyklistického pódia, tlieskalo mu v stoji celé divadlo.
Hlavou proti stereotypu - 1. časť o pedálovaní

Začalo to ako vždy myšlienkou a predstavou. „Ako by to asi mohlo byť?“. A samozrejme otázkou, akou témou diplomovej práce ohúrim komisiu na katedre fyzioterapie v Banskej Bystrici. Pre fyzioterapeuta a zároveň cyklistu je výzvou pochopiť, ako funguje ľudské telo na relatívne jednoduchom stroji, akým je bicykel. Predstava pre laika od predstavy vášnivého cyklistu sa môže líšiť. Jednoducho, ide o sekundy, ide o metre, a tak tlačím do pedálov, koľko srdce a žalúdok zvládne.
Nádherný rok po každej stránke, vraví Peter Sagan

Od zisku titulu majstra sveta v Richmonde uplynuli tri mesiace a odvtedy zbiera jedno ocenenie za druhým. Doma aj v zahraničí, od odborníkov či fanúšikov, v reálnej prítomnosti či na internete. Najnovšie cyklistovi Petrovi Saganovi (25) pribudol do zbierky druhý výročný titul v ankete KŠR o najlepšieho športovca Slovenska.
Kráľom v roku 2015 na Slovensku cyklista Peter Sagan

Titul slovenský Športovec roka 2015 v tradičnej ankete Klubu športových redaktorov Slovenského syndikátu novinárov získal cyklistický majster sveta v cestných pretekoch s hromadným štartom Peter Sagan. Druhý v ankete skončil chodecký majster sveta na 50 km Matej Tóth. Paralympionikom roka sa stal cyklista Jozef Metelka.
Tour de France 2017 so štartom v Nemecku

Štvrtý nemecký začiatok v histórii slávnych etapových pretekov potvrdili organizátori zo spoločnosti Amaury Sport Organisation (ASO). Do úvahy pripadal aj anglický Londýn, ale v septembri svoju kandidatúru stiahol.
Tip na výlet: Z Kysúc cez Oravu až do Popradu na žiletke

V lete som zistil, že kamarát v servise požičiava aj žiletky, a keďže mňa to už dlhšiu dobu lákalo, tak som si ju na víkend zobral. Ani nie za pol hodiny už bola naplánovaná na nedeľu parádna trasa s minimom áut, krásnou prírodou a pomerne kvalitnými cestami.
Elite - tréning doma nemusí byť nuda PR článok

Elite - tréning doma nemusí byť nuda

Nie každý má v zime chuť sadnúť na bicykel a vyraziť bojovať so živlami. To ale neznamená, že nie je spôsob, ako kvalitne trénovať. Práve preto je tu Elite so svojou širokou ponukou trenažérov, z ktorej si určite vyberie ako náročný užívateľ, tak aj hobby cyklista.
Peter Sagan pod Tiňkovom už iba rok, Rus predá tím

Oleg Tiňkov sa už presýtil profesionálnej cyklistiky, po nadchádzajúcej sezóne 2016 predá svoj tím aj s úradujúcim majstrom sveta Petrom Saganom. Za rozhodnutím sú vraj obchodné aj osobné dôvody. O svojom úmysle informoval všetkých jazdcov aj členov realizačného tímu v piatok počas tréningového kempu na Kanárskych ostrovoch.