Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Bike katalóg z roku 1896

Pozrite si možnosti, ktoré mali cyklisti pred viac ako 100 rokmi. Niektoré komponenty sa zdajú zvláštne menej a niektoré viac... Napríklad predné svetlo resp. lampa na petrolej.
Originálna reklama na belgickú bike akciu s odkazom na Saganove uštipnutie hostesky

Jeden z pamätných kúskov Petra Sagana sa dočkal zaujímavého pokračovania. Jeho uštipnutie alebo chytenie "sedacieho svalu" hostesky Maja Leye sa dostalo do podarenej reklamy na marcovú akciu E3 Harelbeke.
Festival Cyklocestovanie 2015 a jeho úspešný štart

V sobotu dňa 14. februára 2015 sa začala písať história festivalu Cyklocestovanie na Slovensku. Festival má už vo svojich začiatkoch pozitívne ohlasy a už dnes sa rysuje jeho ďalšia budúcnosť a kontinuita, ktorá umožní všetkým, či už domácim alebo aj zahraničným cyklocestovateľom rozširovať svoje poznatky a zážitky z cestovania po svete na bicykli.
Okolo Ománu: Saganove momenty

Aj keď Sagan nevyhral ani jednu z etáp, zaznamenal viacero výborných umiestnení a pokračuje v príprave na klasiky. Pozrite sa na fotomomentky z jeho vystúpenia v Ománe a vyjadrenie športového riaditeľa Tinkoff-Saxo na Petrove výsledky.
Cesta z Londýna do Amsterdamu na fixed gear cez 4 krajiny s dĺžkou 535 km

Ahojte volám sa Peter, mám 28 a som z Martina. Od malička som sa venoval hokeju, ale v 18-ke po sezóne som sa rozhodol ísť na pár mesiacov do Londýna, ale miesto pár mesiacov, som tam ostal skoro 10 rokov.
Kráľovskú etapu Okolo Ománu vyhral Ferri a Sagan je už 237 dní bez víťazstva

Španiel Rafael Valls Ferri z tímu Lampre vyhral kráľovskú štvrtú etapu cyklistických pretekov Okolo Ománu, ktorá viedla od mešity Qaboos Grande do Zelených vrchov na Jabal al Akhdhar a merala 189 km. Dvadsaťsedemročný rodák z Alcoy sa vďaka triumfu posunul aj na prvé miesto celkového poradia. Druhý prišiel do cieľa tímový kolega Petra Velitsa z BMC Tejay van Garderen, tretí bol Alejandro Valverde z Movistaru.
Sagan siedmy v 1. etape Okolo Ománu a na prvé víťazstvo v drese Tinkoff-Saxo stále čaká

Víťazom 1. etapy na cyklistických pretekoch Okolo Ománu sa stal v utorok Talian Andrea Guardini z tímu Astana. Sagan obsadil v záverečnom špurte 7. priečku. Guardini zvládol 161 km z Bayt Al Naman Castle do Al Wutayyahu za 3:45:37 h.
Na cesťákoch v Taliansku: Výstup na Passo Fedaia a Passo Pordoi

Nedávno som písal o výstupe na Monte Zoncolan, dnes napíšem niečo k Passo Fedaia a Passo Pordoi. Nepochybne ide o dva krásne horské priechody v talianskych Dolomitoch, z ktorých spomienky stoja za to.
Peter Sagan zakončil Okolo Kataru 4. miestom a celkovo obsadil 6. priečku

Peter Sagan už tretíkrát na pretekoch Okolo Kataru finišoval v etape na 4. mieste. Tesne za pódiom skončil aj v piatkovej záverečnej 6. etape podujatia, ktoré vyvrcholilo v Dauhe. Peter ale vyhral hodnotenie mladých jazdcov o biely dres.
Peter Sagan finišoval v Katare opäť druhý a na víťazstvo mu chýbalo iba pár centimetrov

Sagan prehral rovnako ako v stredu v záverečnom špurte iba s Nórom Alexandrom Kristoffom z tímu Kaťuša, ktorý sa už tretíkrát presadil v koncovke etapy tento rok v Katare.
Hádanka: Namiesto šliapania kráčanie a aj tak je to bikovanie. Čo a hlavne ako je to možné?

Keď máte veľa voľného času a zaujímavý nápad, môžete si po večeroch vytvoriť kráčací "bike" ako Holanďan Bruin Bergmeester, ktorý si ich doma v obývačke spravil rovno päť. A čo bol dôvod, kvôli ktorému zostrojil "Lopifit", ako ich sám nazýva? Odpoveď je celkom jednoduchá. Bruin má sedavé zamestnanie, doma rád cvičí na bežiacom páse a keď bolo vonku pekne, nechcel sa ísť bikovať, pretože pri tom musel sedieť. To ho priviedlo k myšlienke, ako spojiť bike a bežiaci pás.
Peter Sagan finišoval na výbornom druhom mieste v 4. etape Okolo Kataru

Sagan prehral v záverečnom špurte iba s Nórom Alexandrom Kristoffom z tímu Kaťuša, ktorý sa už druhýkrát presadil v koncovke etapy tento rok v Katare. Pre 25-ročného Sagana to je najlepšie umiestnenie po prestupe do tímu Tinkoff-Saxo z Cannondalu, v predchádzajúcich dňoch bol v etapách na Okolo Kataru dvakrát štvrtý.