Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Nórsko má prvý eskalátor pre cyklistov na svete

V meste Trondheim si poradili naozaj originálnym spôsobom, ako zlepšiť výstup v strmej ulici. Eskalátor má síce iba 150 metrov, ale stihol už prepraviť viac ako 200 000 cyklistov a stala sa z neho vyhľadávaná turistická atrakcia. Použitie je úplne jednoduché, stačí dať iba jednu nohu na podložku a môžete sa začať viesť hore.
Alžbeta Pavlendová skončila šestnásta v bodovačke na treťom podujatí Svetového pohára v Londýne

Slovenská reprezentantka v dráhovej cyklistike Alžbeta Pavlendová obsadila 16. miesto v bodovacích pretekoch žien na treťom podujatí Svetového pohára v Londýne. Na olympijskej dráhe v britskej metropole triumfovala Amy Cureová.
Namakané video od tímu Cannondale pre Petra Sagana: Od malého odrážadla až po zelený dres na TdF

Viacero starších záberov, ktoré ste pravdepodobne ešte nevideli, doplnené o aktuálne momenty sú dobre zostrihané do krátkeho bike príbehu Peťa Sagana. Je vidieť, že už od detstva ho to na kolesách bavilo. Peťo na svojej Facebook stránke napísal: "Som milo prekvapený, čo vymysleli v mojom bývalom tíme Cannondale. Krátke video, kde zostrihali viaceré skvelé momenty z môjho života a 5-ročného pôsobenia u nich, sú peknou nostalgiou..."
Cyklistický tím Astana, za ktorý jazdí aj víťaz Tour de France Nibali, zatiaľ nedostal po dopingových prípadoch licenciu ProTour

Medzinárodná cyklistická únia (UCI) vo štvrtok potvrdila licenciu na rok 2015 šestnástim z osemnástich žiadateľov, okrem Astany zatiaľ neuspel ani francúzsky Europcar, ktorý nenaplnil rozpočet do požadovanej výšky. Astana po posledných piatich dopingových prípadoch musí vysvetliť celú záležitosť. Finálne rozhodnutie má byť známe do budúcej stredy.
Aké je to nechať vysokú školu a vydať sa na bajku zistiť, kam sa dá až ísť?

Autor a zároveň aj jazdec do popisu videa doslova napísal: "Sekl jsem s vysokou školou. Neměl jsme však téměř žádné peníze a rodiče mi řekli, že mě nebudou peněžně podporovat, když nestuduju. S osmi stovkama na účtu a dalšíma osmi v peněžence jsem si našel nějaké brigády v Brně a začal vydělávat na vysněnou cestu na kole." Slušne spravené video je o tom, aká bola cesta, kam až prišiel a čo všetko sa mu na ceste prihodilo.
Pokračovanie až do cieľa: Z Bratislavy do Benátok. Sám.

V prvom rade by som chcel vyjadriť vďaku všetkým čitateľom, či už tu na MTBiker, alebo na Facebook–u, ktorí ma svojimi pozitívnymi komentármi povzbudzujú aj do ďalších podobných expedícií. Ešte by som rád upresnil, že to bola moja prvá cyklocesta dlhšia ako 3 dni. Preto bolo aj viac batožiny (z neskúsenosti, radšej viac ako menej). Avšak to, že som všetko z už spomínaných 60kg využil, dokážem práve v tomto článku. Nasledujúce riadky opíšem posledné 4 dni svojej prvej veľkej sólo cesty.
Peter Sagan tvárou a ambasádorom nového izraelského tímu

Peter Sagan sa stal tvárou, ambasádorom a podporovateľom nového cyklistického zoskupenia, ktoré ponesie jeho meno. Cycling Academy Team by Peter Sagan bude mať základňu v Izraeli a získal licenciu kontinentálneho družstva. V zoskupení budú jazdiť aj Slováci Ľuboš Malovec a Mário Daško, ktorí boli doteraz členmi Dukly Trenčín Trek.
Fotogaléria: Slovenská reprezentácia v sálovej cyklistike a Nicole Frýbortová bronzová

Slovenská reprezentácia v sálovej cyklistike sa predstavila na majstrovstvách sveta v Brne. Rodáčka z Čiech Nicole Frýbortová premiérovo reprezentovala Slovensko na vrcholnom podujatí a hneď získala bronz. Pozrite si zaujímavú fotogalériu trikov na bajku, ktoré pravdepodobne nebudete nikdy vedieť spraviť :).
Frýbortová získala pre Slovensko prvú individuálnu medailu z MS v sálovej cyklistike v histórii

Slovenská reprezentantka v sálovej cyklistike Nicole Frýbortová získala bronzovú medailu v krasojazde jednotlivkýň na majstrovstvách sveta v Brne. Rodáčka z Čiech premiérovo reprezentovala Slovensko na vrcholnom podujatí.
Manažér tímu Tinkoff-Saxo Bjarne Riis má veľké očakávania od Sagana

Dvadsaťštyriročný Žilinčan v tejto sezóne síce tretíkrát po sebe získal zelený dres na Tour de France, ale jeho ambíciou bolo vybojovať aj viac víťazstiev. V poslednom roku v Cannondale ich získal sedem, z nich tri na podujatiach WorldTour.
Z Bratislavy do Benátok. Sám.

Keďže od mojej sólo letnej cykloexpedície ubehol už nejaký ten piatok, rozhodol som sa, že si zaspomínam, a podelím sa s vami o zážitky, pozitívne aj tie menej pozitívne skúsenosti a fotografie z cesty. Túto cestu som plánoval približne rok. Od návratu z 3 - dňového cyklovýletu v Maďarsku v lete 2013 som začal plánovať trasu na nasledujúci rok. Do úvahy pripadali viaceré cieľové destinácie. Nakoniec to však, aj kvôli možnosti návratu, vyhrali na plnej čiare Benátky.
S partiou v Taliansku na Monte Zoncolan so stúpaním až 20%

Rád by som sa podelil so zážitkom z leta, ako sme boli s partiou v Taliansku na pár dni pojazdiť. Prvý deň Passo Falzarego a Passo Giau, druhý deň Passo Fedaia a Passo Pordoi, tretí deň po tomto rozjazdení sme sa vybrali do Ovara na Monte Zoncolan.