Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Pokračovanie až do cieľa: Z Bratislavy do Benátok. Sám.

V prvom rade by som chcel vyjadriť vďaku všetkým čitateľom, či už tu na MTBiker, alebo na Facebook–u, ktorí ma svojimi pozitívnymi komentármi povzbudzujú aj do ďalších podobných expedícií. Ešte by som rád upresnil, že to bola moja prvá cyklocesta dlhšia ako 3 dni. Preto bolo aj viac batožiny (z neskúsenosti, radšej viac ako menej). Avšak to, že som všetko z už spomínaných 60kg využil, dokážem práve v tomto článku. Nasledujúce riadky opíšem posledné 4 dni svojej prvej veľkej sólo cesty.
Peter Sagan tvárou a ambasádorom nového izraelského tímu

Peter Sagan sa stal tvárou, ambasádorom a podporovateľom nového cyklistického zoskupenia, ktoré ponesie jeho meno. Cycling Academy Team by Peter Sagan bude mať základňu v Izraeli a získal licenciu kontinentálneho družstva. V zoskupení budú jazdiť aj Slováci Ľuboš Malovec a Mário Daško, ktorí boli doteraz členmi Dukly Trenčín Trek.
Fotogaléria: Slovenská reprezentácia v sálovej cyklistike a Nicole Frýbortová bronzová

Slovenská reprezentácia v sálovej cyklistike sa predstavila na majstrovstvách sveta v Brne. Rodáčka z Čiech Nicole Frýbortová premiérovo reprezentovala Slovensko na vrcholnom podujatí a hneď získala bronz. Pozrite si zaujímavú fotogalériu trikov na bajku, ktoré pravdepodobne nebudete nikdy vedieť spraviť :).
Frýbortová získala pre Slovensko prvú individuálnu medailu z MS v sálovej cyklistike v histórii

Slovenská reprezentantka v sálovej cyklistike Nicole Frýbortová získala bronzovú medailu v krasojazde jednotlivkýň na majstrovstvách sveta v Brne. Rodáčka z Čiech premiérovo reprezentovala Slovensko na vrcholnom podujatí.
Manažér tímu Tinkoff-Saxo Bjarne Riis má veľké očakávania od Sagana

Dvadsaťštyriročný Žilinčan v tejto sezóne síce tretíkrát po sebe získal zelený dres na Tour de France, ale jeho ambíciou bolo vybojovať aj viac víťazstiev. V poslednom roku v Cannondale ich získal sedem, z nich tri na podujatiach WorldTour.
Z Bratislavy do Benátok. Sám.

Keďže od mojej sólo letnej cykloexpedície ubehol už nejaký ten piatok, rozhodol som sa, že si zaspomínam, a podelím sa s vami o zážitky, pozitívne aj tie menej pozitívne skúsenosti a fotografie z cesty. Túto cestu som plánoval približne rok. Od návratu z 3 - dňového cyklovýletu v Maďarsku v lete 2013 som začal plánovať trasu na nasledujúci rok. Do úvahy pripadali viaceré cieľové destinácie. Nakoniec to však, aj kvôli možnosti návratu, vyhrali na plnej čiare Benátky.
S partiou v Taliansku na Monte Zoncolan so stúpaním až 20%

Rád by som sa podelil so zážitkom z leta, ako sme boli s partiou v Taliansku na pár dni pojazdiť. Prvý deň Passo Falzarego a Passo Giau, druhý deň Passo Fedaia a Passo Pordoi, tretí deň po tomto rozjazdení sme sa vybrali do Ovara na Monte Zoncolan.
Ako by sa budúcoročné hodnotenie TdF premietlo do výsledkov o zelený dres v roku 2014 a ako by dopadli Saganovi súperi?

Približne o niekoľko mesiacov sa dozvieme mená nových hrdinov slávnej Tour de France 2015 a organizátori v tomto „prenatálnom“ období už prispôsobili pravidlá tak, aby najmä umožnili zrod nového lídra v súťaži o zelený dres. Zmenili systém bodovania v rovinatých etapách, pretože ako priznal riaditeľ Tour Christian Prudhomme pre cyclingnews.com, motivovala ich Saganova dominancia v uplynulých troch ročníkoch. V nasledujúcich riadkoch sa pokúsim preskúmať, ako by sa budúcoročné hodnotenie premietlo do výsledkov súťaže o zelený dres v nedávno skončenom 101. ročníku TDF 2014 a či by sa teda Peter Sagan mal obávať nového hodnotenia.
Borec s maximálkou 333 km/h na bajku, ktorý na štarte trhol Ferrari rozdielom triedy

Nie každý z nás má kamoša ako François Gissy... Jemu totiž kamarát Arnold Neracher postavil bajk s raketovým pohonom, ktorý úspešne vyskúšali na automobilovom okruhu vo Francúzsku začiatkom novembra. Len pre zaujímavosť maximálnu rýchlosť 333 km/h (207 mph) dosiahli už po približne 250 metroch a čo je ešte väčšia haluz, tak François to aj prežil.
Sagan by vymenil zelený dres za triumf na veľkej klasike

Peter Sagan by rád vymenil jedno zo svojich troch zelených tričiek z Tour de France za víťazstvo v niektorom z cyklistických monumentov, čiže veľkých jednodňových klasických pretekoch. Taliansky športový denník Gazzetta dello Sport píše o tom, že slovenský cyklista bol zrejme najbližšie k pokoreniu veľkej klasiky na jar v roku 2013, keď skončil na pretekoch Miláno - San Remo druhý za Nemcom Geraldom Ciolekom.
UCI ženie Romana Kreuzigera pred arbitráž a žiada zrušenie jeho výsledkov od roku 2011 aj pokutu 770-tisíc eur

Športový arbitrážny súd (CAS) začal konanie v súvislosti s odvolaním Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) v prípade českého cyklistu Romana Kreuzigera. UCI sa v spolupráci so Svetovou antidopingovou agentúrou (WADA) rozhodla napadnúť verdikt rozhodcovskej komisie Českého olympijského výboru (ČOV) a žiada pre Kreuzigera dištanc vo výške dvoch až štyroch rokov, zrušenie cyklistových výsledkov od marca 2011 aj pokutu vo výške 770-tisíc eur a uhradenie nákladov na riešenie sporu.
Sagan zhodnotil sezónu 2014 aj prestup do Tinkoff-Saxo: Tiňkov ma zobral ako lídra, nie pomocníka

Sagan nie je spokojný s výsledkami, ktoré dosiahol vo svojej poslednej sezóne v tíme Cannondale. Najviac si cení zelený dres z Tour de France. V roku 2014 vyhral sedem pretekov - majstrovstvá Slovenska, etapy na Okolo Švajčiarska, Okolo Kalifornie, Tri dni De Panne-Koksijde, Tirreno - Adriatico a Okolo Ománu i klasiku E3 Harelbeke. V júli na Tour de France tretí raz za sebou vyhral bodovaciu súťaž. K prvenstvám pridal aj desať druhých a sedem tretích miest. Dvadsaťštyriročný Žilinčan pripúšťa, že sa dopustil viacerých chýb. Prečítajte si jeho vlastné hodnotenie.