Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Adrenalínová práca servisáka na motorke na Vuelte

Kľučkovanie pomedzi pelotón, množstvo áut v minimálnych vzdialenostiach a vysokej rýchlosti. Raz sa ponáhľať na špicu pretekov a potom hneď na samotný koniec pelotónu za jazdcami, ktorí potrebujú vymeniť koleso v čo najkratšom čase. Pozrite si ako to vyzerá z pohľadu kamery umiestnenej na servisákovej helme.
Séria World Tour: Umiestnenie Petera Velitsa a Sagana a jednoznačné víťazstvo pre Španiela Valverdeho

Španiel Alejandro Valverde je koncoročnou svetovou jednotkou podľa rebríčka Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) a tým pádom sa stal aj celkovým víťazom série World Tour. Na pretekoch elitného kalendára, na ktorých jazdci získavajú body do svetového renkingu World Tour, nazbieral pretekár tímu Movistar 686 bodov, o 66 viac ako jeho krajan Alberto Contador. O triumfe Valverdeho bolo rozhodnuté už pred posledným podujatím roka Okolo Pekingu, na ktorom neštartoval. Tridsaťštyriročný El Imbatido (Nezdolateľný) vyhral hodnotenie už v rokoch 2006 a 2008, vtedy ešte pod názvom Pro Tour. Súčasnú sériu a svetový rebríček zaviedli v roku 2009.
Tinkoff-Saxo potvrdil výstup Sagana na Kilimandžáro

Petra Sagana čaká v rámci úvodného zoznamovacieho sústredenia tímu Tinkoff-Saxo pred novou sezónou aj výstup na Kilimandžáro. Vedenie družstva už potvrdilo, že kemp sa uskutoční v úvode novembra a malo by sa na ňom zúčastniť 80 členov tímu vrátane jazdcov, masérov či mechanikov. Vrcholom šesťdňového bootcampu by mal byť 5. novembra výstup na Kilimandžáro. Najvyšší vrchol Afriky meria 5895 m.
Slováci potvrdili príslušnosť k špičke aj tento rok

Slovenskí paralympionici sú už dlhé roky vo svetovej špičke a potvrdili to aj na tohtoročných svetových šampionátoch. Dva roky pred paralympijskými hrami v Riu de Janeiro (7. - 18. septembra 2016) sa majstrami sveta stali strelkyňa Veronika Vadovičová i cyklista Jozef Metelka, bronz z MS má stolný tenista Ján Riapoš, titul majstra Európy v lukostreľbe získal Marcel Pavlík, v atletike guliar Adrián Matušík, európske striebro si vybojoval v hode diskom Matušík, bronz plavkyňa Karina Petrikovičová na 100 m znak a Hana Kolníková v behu na 100 m.
Októbrové číslo Cyklistickej dopravy - Aj o 458 metrovom úseku cyklochodníka za 113-tisíc eur

Tak sme pekne odštartovali nielen nový školský rok, ale aj najpodstatnejšiu akciu v tomto roku. A to bola nepochybne konferencia Cyklistická doprava 2014, ktorá sa uskutočnila v našom hlavnom meste po prvýkrát. O tom ako konferencia prebiehala sa môžete dočítať práve v našom novom čísle. Orkem toho bol september charakteristický Európskym týždňom mobility, ktoré sa tento rok konalo vo vyše 28 mestách na Slovensku, čo je určite zaujímavý rekord.
Canyon: Cestné bicykle pre profesionálov aj nadšencov

Krásny dizajn, nemecká kvalita a ešte k tomu dobré ceny. Aj tak by sa dala charakterizovať značka Canyon, ktorá momentálne ponúka zaujímavé ceny na modely bikov 2014...
ŠKODA gratuluje Petrovi Velitsovi k zlatému hetriku PR článok

ŠKODA gratuluje Petrovi Velitsovi k zlatému hetriku

Po víťazstvách v rokoch 2012 a 2013 tak skompletizoval zlatý hetrik v tímovej časovke na majstrovstvách sveta v cestnej cyklistike. Stal sa prvým cyklistom v histórii, ktorému sa takýto významný úspech podarilo dosiahnuť. Spoločnosť ŠKODA AUTO Slovensko je hrdým partnerom Petra Velitsa už päť rokov.
Pozvánka: Ružinovská hodová cykločasovka - finále Bratislava Region Cup

V sobotu 27. septembra sa uskutoční Ružinovská hodová cykločasovka, ktorá je zároveň aj finálovým závodom novej série Bratislava Region Cup. Prídite si zajazdiť a užiť posledné teplejšie dni, ak to ešte vrtkavé septembrové počasie dovolí.
Kreuziger neporušil antidopingové pravidlá a môže súťažiť

Cyklista Roman Kreuziger podľa rozhodcovskej komisie Českého olympijského výboru (ČOV) neporušil antidopingové pravidlá. V prípade biologického pasu, ktorý proti nemu viedla Medzinárodná cyklistická únia, ho vyhlásili za nevinného.
Peter Velits do tretice majstrom sveta v časovke tímov

Peter Velits je štvrtýkrát v kariére majstrom sveta. Po individuálnom titule do 23 rokov z roku 2007 a dvoch v časovkách družstiev s Omegou Pharma-Quick Step získal v nedeľu štvrtý, keď sa opäť presadil v jazde na čas tímov, tentoraz však so zoskupením BMC. Dvadsaťdeväťročný Púchovčan skompletizoval v španielskej Ponferrade hetrik v tejto disciplíne a je v nej dokonca najúspešnejší v histórii.
Jens Voigt prekonal svetový rekord v hodinovke

Nemec Jens Voigt utvoril na velodróme vo švajčiarskom Grenchene nový svetový rekord v cyklistickej hodinovke. Jeden z najpopulárnejších jazdcov v pelotóne, ktorý nedávno ukončil aktívnu profesionálnu kariéru, zvládol vo vymedzenom čase prejsť 51,115 km.
Martin Velits predĺžil o dva roky zmluvu s tímom Omega Pharma-Quick Step

Dvadsaťdeväťročný Púchovčan je v tíme Omega Pharma-Quick Step od roku 2012. "Teším sa na svoju budúcnosť s tímom, v ktorom som už dlhšie obdobie. Prijal som úlohu pracovať pre svojich tímových kolegov. Jazdil som už za niekoľko silných tímov a som presvedčený, že sa v budúcnosti ešte zlepšíme. Chcem ďalej rozvíjať svoje cyklistické umenie pod záštitou OPQS a s veľkou podporou realizačného tímu a jazdcov, ktorí sú viac moji priatelia ako kolegovia," uviedol v tlačovej správe Martin Velits, ktorému koncom roka vyprší súčasná zmluva.