Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

Specialized v spolupráci s tímom F1 vytvoril unikátny bike: S-WORKS McLAREN TARMAC

Spolupráca firiem Specialized a McLaren prináša každoročne do sveta bicyklov zaujímavé novinky a vylepšenia. Ladenie bicyklov v aerodynamickom tuneli, skúsenosti z F1 a používanie špeciálnych materiálov približuje bicykle Specialized k dokonalosti.
Pokračovanie: Do Španielska na bicykli - príchod k oceánu

Už od zimy som preto spolu s kamarátmi rozmýšľal, čo bude našim cieľom a čo sme schopní zvládnuť. Po zvažovaní alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre Santiago de Compostela v Španielsku. Nevedeli sme, koľko kilometrov denne spravíme, ani to kde budeme spať. Denný priemer sme si stanovili na nejakých 170 km, aby sme tých približne 3500 km zvládli za 3 týždne...
Po vzájomnom pästnom súboji počas etapy vylúčili z Vuelty Brambillu a Rovného

Cyklisti v pondelkovej kráľovskej etape pretekov Vuelta a Espaňa nebojovali len nohami, ale aj päsťami. V jednom z únikov sa dostali najskôr do slovnej a potom aj ručnej výmeny názorov Giancluca Brambilla z tímu Omega Pharma-Quick Step a Ivan Rovnyj z Tinkoff-Saxo.
Saganovi by mala trať MS sedieť, slabinou malý tím

Slovenský cyklista Peter Sagan sa po sobotňajšom odstúpení z pretekov Vuelta a Espaňa začne pripravovať na majstrovstvá sveta v Ponferrade, preteky elite sú na programe v nedeľu 28. septembra. Sagan bral Vueltu predovšetkým ako prípravu na svetový šampionát, v pelotóne príliš nevyčnieval a na rozdiel od júlovej Tour de France nehýril až takou aktivitou.
Rozhovor: Marek Harčarik rozpráva aj o zdolaní ultramaratónu okolo Slovinska dlhého 1205 km za 48 hodín s prevýšením 14.500 m

Pred nedávnom sme uverejnili dokument o Marekovom zdolaní extrémneho ultramaratónu okolo Slovinska. Video vyvolalo veľký ohlas a preto prinášame nasledujúci rozhovor s Marekom o závode, tréningu a ďaľších zaujímavostiach.
Ako sme išli a neprišli na Libertách do Liberca

Bol som sa voziť s kamarátom na starých hrdzavých Libertách. A ako sa tak vozíme, tak z obyčajnej jazdy na bicykli bývalého režimu sa vykľulo takéto maličké bláznovstvo. Hovorím tomu kamarátovi, že či by sme na týchto tzv. vraždách neabsolvovali nejakú tú dlhšiu trasu. Tak začalo vymýšľanie, kam by sme tak mohli ísť. No na koniec nás nič zaujímavé nenapadlo. Na druhý deň som sa o tento nápad podelil s mojim dobrým spolužiakom, ktorý mi na to odvetil: „Hmm, Liberta. Podobá sa to na Liberec; choďte na Libertách do Liberca! Samozrejme som sa toho chytil a povedal som o tom kamarátom, ktorí súhlasili. A z tejto myšlienky vznikol nasledovný príbeh...
Quintana škaredo narazil do zvodidiel, novým lídrom Vuelty je Contador

Contador profitoval aj z pádu doterajšieho nositeľa červeného trička Kolumbijčana Naira Quintanu (Movistar). Ten v roztrhnutom tričku a naštrbeným sebavedomým skončil v časovke na 82. mieste s mankom 4:07 za T. Martinom a celkovo klesol z prvého na jedenáste miesto s odstupom 3:25 min. Pre víťaza tohtoročného Giro d´Italia to znamená, že jeho šance na celkový triumf na Vuelte výrazne klesli.
Jozef Metelka strieborný v časovke na MS

Slovenský reprezentant Jozef Metelka obsadil druhé miesto v časovke jednotlivcov na majstrovstvách sveta v cestnej paracyklistike v americkom Greenville. Metelka v kategórii postihnutia MC4 zaostal v cieli 24,9 km dlhej časovky o 5,95 s za Čechom Jiřím Bouškom. Pred bronzovým Rusom Sergejom Pudovom mal náskok 18,65 s.
Výhercovia štartovného na Teatro Okolo Malohontu

Ako zvyčajne stačilo odpovedať na jednoduchú otázku a boli ste v hre.
Oravaman 2014

Krátke video o Volkswagen Slovakia Oravaman 2014, ktoré zachytáva prostredie Liptova, Oravy ako aj nasadenie pretekárov. Scenériu trate dobre ukazuje aj zakomponovanie viacerých leteckých záberov. Oravaman je zaujímavá a hlavne náročná akcia, ktorú dokonale vystihuje motto: Bude ako nebolo!
Fotogaléria: Cena Slovenska 2014

V dňoch 29. až 31.8 sa uskutočnili v okolí Žiliny cestné preteky, ktoré tvorili 4 etapy. Na štart sa postavili desiatky súťažiacich a na to, aká bola 4. etapa a následné vyhodnotenie sa môžete pozrieť vo fotogalérií. Celkovým víťazom sa po odjazdených 226,0 km stal KÄMNA Lennard z tímu Brandenburg-Cottbus s časom 5:52:37 a priemernou rýchlosťou 38,455 km/h.
Sagan má najlepší individuálny výsledok na Vuelte 2014

Peter Sagan z tímu Cannondale finišoval na treťom mieste v sobotňajšej 8. etape pretekov World Tour Vuelta a Espaňa na trati Baeza - Albacete (207 km). Zvíťazil Francúz Nacer Bouhanni (FDJ.fr) pred Austrálčanom Michaelom Matthewsom (Orica GreenEdge). Červené tričko vedúceho jazdca celkovej klasifikácie si udržal domáci Alejandro Valverde z formácie Movistar.