Najnovšie články z kategórie Cestná cyklistika

P. Sagan začne rok v Argentíne, výzvou bude Peklo severu

Slovenský cyklista Peter Sagan má v prvej časti sezóny 2014 pred sebou dva ciele - uspieť na jarných klasikách a potom získať do tretice zelený dres víťaza bodovacej súťaže a vybojovať čo najviac etapových prvenstiev na Tour de France. Po dvojročnej pauze sa Sagan zúčastní aj na pretekoch Paríž - Roubaix. Na Pekle severu nedosiahol v rokoch 2010 a 2011 po pádoch žiaden výsledok, v posledných dvoch ročníkoch chýbal. V juniorskej kategórii skončil na Paríž - Roubaix 2008 druhý.
Aj Sagan už býva pod tlakom, tvrdí Cancellara

Mladší cyklisti v pelotóne nepociťujú taký tlak ako starší. Nesúťažia s pocitom, že musia víťaziť, ale že chcú víťaziť. A je to aj prípad Petra Sagana. Tvrdí to ostrieľaný švajčiarsky borec Fabian Cancellara, pre ktorého bol Sagan v roku 2013 najväčším vyzývateľom v jarnej časti sezóny na klasických pretekoch v Belgicku, Holandsku, Francúzsku a Taliansku.
Road Bike Party 2

Po dlhšej odmlke opäť trocha trial a Freestyle jazdenia od Martyna Ashtona. Samozrejme ako inak než na cestnom bicykli...
Slovensko, svetová cyklistická veľmoc

Slovensko ako svetová cyklistická veľmoc? Pre niekoho možno úsmevná poznámka, v skutočnosti však všetko nasvedčuje tomu, že je to tak. Poďme sa spoločne pozrieť na zopár zaujímavých udalostí a čísel, ktoré potešia každého priaznivca cyklistiky na Slovensku.
Saganovci už poznajú káder na rok 2014

Slovenský cyklista Peter Sagan bude aj v sezóne 2014 lídrom družstva Cannondale. Taliansky tím s americkým kapitálom už má jasnú zostavu na nový súťažný ročník, v kádri je 27 cyklistov vrátane Petra a Juraja Saganovcov. Z tohtoročnej súpisky zostala dvadsiatka jazdcov, nechýbajú ani ďalší lídri Ivan Basso, Moreno Moser a Elia Viviani. V roku 2013 vyhral tím Cannondale 35 etáp či pretekov a získal vďaka Petrovi Saganovi aj zelený dres na Tour de France.
Jozef Metelka - mám jednu nohu dlouhou

Jožo Metelka je jeden z tých ľudí, ktorý dokáže z čohokoľvek čo na neho život hodí vytažiť maximum. Aj keď na neho život hodí nehodu na motorke s následnou amputáciou ľavej nohy pod kolenom. Namiesto lamentovania Jožo sadol o pár mesiacov na bike a na lyže a v tejto sezóne dominuje v Elite na ceste - nielen medzi para-cyklistami, ale aj medzi "zdravými". Prečítajte si náš rozhovor pre MTBiker.sk.
Okolo Domaše s novým organizátorom, ale rovnakou pohodou a atmosférou

Okolie vodnej nádrže Domaša sa stalo rajom pre rekreačných cyklistov. Na tento potenciál sa pred siedmimi rokmi rozhodol upozorniť Martin Pipa z OZ Mega, keď spolu s priateľmi zorganizoval podujatie Okolo Domaše – Osem Tibeťanov symbolizujúcich rovnaký počet zastávok v jednotlivých rekreačných strediskách.
Vo WorldTour piaty Slovák, Kolář bude jazdiť s Contadorom

Na elitných svetových pretekoch bude mať možnosť štartovať piaty slovenský cyklista, v nasledujúcich dvoch sezónach bude za dánske zoskupenie WorldTour Saxo Bank jazdiť Michael Kolář, ktorý bol doteraz členom Dukly Trenčín Trek. V tíme bývalého víťaza Tour de France Bjärneho Riisa bude Kolář kolegom Španiela Alberta Contadora či Čecha Romana Kreuzigera.
Cesta okolo sveta na bicykli pokračuje. Irán, Turkmenistan, Uzbekistan

Z Erzurumu až k iránskym hraniciam
Po tom ako sa mi konečne podarilo získať víza, vyrazil som z tureckého mesta Erzurum. Nebol som úplne fit, dutiny ma neposlúchali už dlhšie a trápili ma hlieny. Raz to bolo lepšie, inokedy zas horšie. Prvý deň ako som vyrazil ma chytila slabosť.
22 víťazstiev Petra Sagana

Rok 2013 bol pre Petra Sagana veľmi úspešným, v rebríčku cyklistov sa umiestnil na prvom mieste s najväčším počtom víťazstiev v uplynulej sezóne. Video vám pripomenie jednotlivé úspechy.
Sagan siedmy na kritériu v Austrálii, opäť bavil divákov

Slovenský cyklista z tímu Cannondale Peter Sagan skončil na víkendovom exhibičnom kritériu Noosa Subaru Australia Open na siedmom mieste. Z prvenstva na 30 km dlhej trati sa tešil domáci jazdec Robbie McEwen, ktorý už ukončil aktívnu kariéru a bude sa venovať poradenskej činnosti pre tím Orica-GreenEdge, zvíťazil na tomto podujatí druhýkrát po sebe.
Pavlendová v Manchestri sedemnásta v scratchi

Slovenská reprezentantka v dráhovej cyklistike Alžbeta Pavlendová obsadila v piatkovom večernom finále 17. miesto v scratchi na pretekoch Svetového pohára v anglickom Manchestri (1. - 3. novembra).