Najnovšie články z kategórie Cyklistika

Krátky cyklistický slovník - Odpružená vidlica a veci súvisiace

Pre tých, ktorých zaujala prvá časť, ale rovnako aj pre tých, ktorí by sa chceli trochu zorientovať v cudzojazyčných názvoch, tentokrát z oblasti odpružených vidlíc, je tu jeho druhé pokračovanie.
Video: Bratislava - Rím na bicykloch

Deň po maturite si zbalili veci, skryli vysvedčenia a na mesiac zasadli na bicykle. Príbeh troch spolužiakov, ktorých okrem triedy spája nezabudnuteľné dobrodružstvo plné náhodných stretnutí a nepredvídateľných situácií.

V pretekoch svetového pohára si Filip Taragel vybojoval 10. miesto v scratchi aj miestenku na MS

Taragel 10. miestom v scratchi ukázal, že v tejto disciplíne patrí do svetovej špičky a zároveň definitívne potvrdil miestenku pre elitných mužov na nastávajúce MS v Hongkongu.
Mullerová zvládla na bicykli rekordných vyše 1 800 km

Britská ultracyklistka Jasmijn Mullerová je novou svetovou rekordérkou v dĺžke najazdených kilometrov na bicykli. Mullerová za vyše dva dni šliapania do pedálov zvládla už 1 800 km a ešte ďalej pokračuje.
Netrénuj sám, staň sa súčasťou úspešného tímu

Triatlon. Krásny, moderný a stále populárnejší. Aj napriek tomu, že je to olympijský šport, mnoho ľudí stále krúti hlavou a nevie presne o aký šport ide. A ide rovno o tri. Plávanie, cyklistiku a beh.
Krátky cyklistický slovník: Geometria rámu a hĺbkový výklad pojmov

Určite ste sa aspoň raz stretli s anglickými pojmami ako wheelbase, offset, reach. Napriek tomu, že väčšinu týchto pojmov si zdatní bikeri preložia sami (alebo s pomocou translatora), často aj po samotnom preklade nie je úplne zjavné, čo toto označenie presne znamená a čo táto hodnota vyjadruje. V tomto článku by som preto rád priblížil a vysvetlil najčastejšie používané anglické označenia rôznych rozmerov, geometrií a pojmov. Dnešná časť je zameraná na geometriu rámu, nakoľko rám je srdcom a základom každého bicykla. Ak sa chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.
Reportáž: Biela stopa 2017 - spestrená zimná príprava

Tento rok som sa prvý raz zúčastnil bežkárskych pretekov. Boli to preteky Biela Stopa SNP, ktoré sa konajú na Skalke pri Kremnici. Sú aj súčasťou medzinárodnej série pretekov Euroloppet. Je to trojdňové podujatie, skladá sa z viacerých pretekov – v sobotu sa preteká voľnou technikou, v nedeľu klasickou, plus niekoľko súťaží pre juniorov. Na preteky som šiel s cieľom zistiť, ako mi ide lyžovanie, spestriť si zimnú prípravu, takže mi nešlo o príliš vážne pretekanie. Na prvý pokus som zvolil krátku trať voľnou technikou.
Specialized Epic HT: Nová čistokrvná XC raketa

Medzi najočakávanejšie novinky 2017 v portfóliu XC/maratón bezpochybne patrí model Epic HT. Epic ako model, ktorý sme poznali doteraz, už má na pretekárskej scéne čo to odjazdené a dôkazom sú napr. mnohé úspechy jazdcov Specialized Racing Team.
Základné tipy na zimné jazdenie – technika jazdy

V minulom článku som spomínal základné úpravy na kolesách, ktoré umožnia veľmi jednoducho prispôsobiť bike pre jazdu v zime a po snehu. Teraz prišiel rad na zopár tipov ohľadom techniky jazdy, ktoré mi pomáhajú v prvom rade zvýšiť bezpečnosť a užiť si tak výjazd na maximum.
Brumotti opäť vyvádza, tentokrát v Dubaji

Opäť sa dá povedať, že väčšiu z predvedených kúskov neradno skúšať na vlastnom (ani požičanom) biku. Ale pozerá sa na to dobre, keď to niekomu ide takto s ľahkosťou...
Vrchárska koruna žilinská, alebo ako sa jazdí s bábätkom

Idea bajkových vrchárskych korún má počiatky u našich západných susedov na Valašsku, kde v roku 2013 ako prvá vznikla Vrchárska koruna Valašská. Odvtedy pribudlo viacero partnerských projektov a v roku 2016 už bolo vrchárskych korún celkovo 8 (8 x ČR, 2 x SR). Jednou z dvoch slovenských bola v roku 2016 Vrchárska koruna žilinská, ktorú som si dal tento rok na môj bajkový „to do list“.
Moja (prvá) TCL

Nedávno skončenú pretekársku sezónu som absolvoval premiérovo v drese klubu Cyklisti Trnava. Tento klub mimo iné organizuje aj tradičnú Trnavskú cyklistickú ligu, ktorú väčšine ľudí “od fachu” predstavovať netreba. Cyklistická liga je v našich zemepisných šírkach veľmi vzácny a ojedinelý formát cyklistických pretekov, kedy sa na známych okruhoch, či kratších časovkách preteká uprostred pracovného týždňa.