Najnovšie články z kategórie Cyklistika

Sagan jedenásty na Trofeo Laigueglia

Slovenský cyklista Peter Sagan obsadil 11. miesto v pretekoch Trofeo Laigueglia na 183,8 km v Taliansku. Jazdec tímu Liquigas-Cannondale priviedol do cieľa 25-člennú skupinu, ktorá za najlepšou desiatkou zaostala o 52 sekúnd. Víťazom sa stal Talian Daniele Pietropolli.
Stručný prehľad hlavových zložení a postup pri servisovaní

Hlavové zloženie bicykla spája vidlicu s rámom a zabezpečuje ovládanie smeru jazdy na bicykli. Jeho poškodenie alebo opotrebenie má za následok zhoršenú ovládateľnosť bicykla. Prejavuje sa vôľou alebo naopak tuhosťou chodu pri otáčaní riadidlami. Problémy sa najčastejšie objavia po nesprávnej montáži hlavového zloženia, zadretím ložísk spôsobeným nečistotami alebo nadmerným dlhodobým zaťažovaním.
Nový závodný tím jazdí na Schwalbe PR článok

Nový závodný tím jazdí na Schwalbe

Schwalbe je sponzorom plášťov pre nový luxemburský tím Leopard Trek. Výrobca pneumatík z Reichshofu pri Kolíne vybaví tím bezdušovými pneumatikami Ultremo HT. Stajňa, ktorú svetová cyklistická organizácia UCI nominovala ihneď ako svetovú jednotku má ctižiadostivé ciele: „Chceme vyhrať Tour 2011“, oznámil dvojnásobne druhý Andy Schleck.
Gilbertovo víťazstvo, Velitsovci v pelotóne

Belgičan Philippe Gilbert sa stal víťazom úvodnej etapy cyklistických pretekov Volta ao Algarve, ktorá sa išla z Algarve do Albufeiry a merala 157,5 km. Cyklista tímu Omega Pharma-Lotto si výborne načasoval záverečný atak a vyhral s náskokom 5 sekúnd pred Nemcami Geraldom Ciolekom a Andrém Greipelom. Gilbert vybojoval pre seba i celý svoj tím prvé víťazstvo v roku 2011 a stal sa lídrom pretekov. Slovenskí bratia Peter a Martin Velitsovci prišli do cieľa s minimálnou stratou ako súčasť pelotónu. Peter Velits obsadil 42. miesto a Martin Velits bol šesťdesiaty piaty.
Armstrong končí kariéru, tentoraz definitívne

Americký cyklista Lance Armstrong opäť končí kariéru, tentoraz definitívne. Podľa 39-ročného Texasana, ktorý prešiel sedemkrát cieľom poslednej etapy na Tour de France ako celkový víťaz, by už nemali existovať žiadne zadné vrátka na návrat. Posledným súťažným podujatím jeho kariéry bola austrálska Tour Down Under, kde skončil na konečnej 67. priečke. "Vo všetkom však platí nikdy nehovor nikdy," zasmial sa v rozhovore pre AP Armstrong a doplnil: "Len si, samozrejme, robím žarty."
Nijs desiatykrát celkovým víťazom Superprestige

Belgičan Sven Nijs sa stal desiatykrát v kariére celkovým víťazom série Superprestige v cyklokrose. V záverečných pretekoch v belgickom Middelkerke skončil na 6. mieste a tešil sa z celkového prvenstva. Slovák Róbert Gavenda obsadil v sobotu v Middelkerke 26. miesto.
SÚŤAŽNÉ PRAVIDLÁ SZC MTB

Four-cross

Maratóny
SÚŤAŽNÝ PORIADOK SP MTB DH NA ROK 2011

Slovenský pohár MTB DH 2011 je usporiadaný ako seriál pretekov a vypisovanie jednotlivých kôl sa riadi platnými športovo-technickými predpismi SZC (ďalej ŠTP SZC). Tento Súťažný poriadok (ďalej "SúP") upresňuje ŠTP SZC a je záväzný pre všetkých účastníkov SP DH 2011 (organizátorov, rozhodcov, trénerov, pretekárov, atď. …)
FC zimný triatlon alebo hrana na snehu

Nad účasťou na triatlone som začal uvažovať po Štefanskej túre v Malej Fatre s našimi triatlonistami na čele s Tomášom Jurkovičom. Takže keď som si prečítal pozvánku na FC zimný triatlon v Udiči, ani chvíľu som neváhal a okamžite som vyplnil prihlášku. Odvtedy som s napätím čakal na 5. február a veril, že príroda bude usporiadateľom a pretekárom priaznivo naklonená. Lenže Perinbaba má túto zimu pracovnú morálku porovnateľnú s domorodým obyvateľstvom v Letanovciach, takže to v posledných dňoch vyzeralo s konaním triatlonu všelijako. Nakoniec ale všetko dobre dopadlo a ja som si odbil svoju triatlonovú premiéru.
Albert celkovým víťazom SP 2010/11

Belgičan Niels Albert sa stal celkovým víťazom Svetového pohára v cyklokrose 2010/11. Albert vyhral aj záverečné ôsme preteky Svetového pohára v holandskom Hoogerheide a potvrdil svoje prvenstvo v seriáli. V Hoogerheide i celkovo v SP za ním skončili jeho krajania Kevin Pauwels a Sven Nijs. Albert bojoval v prvej polovici sezóny o líderskú pozíciu s Čechom Zdeňkom Štybarom, úradujúci majster sveta sa však potom zranil a vynechal časť seriálu. Zo Slovákov štartoval v Hoogerheide len Róbert Gavenda, ktorého klasifikovali na 30. mieste. Bývalý úspešný mládežník skončil zo Slovákov najlepšie aj v hodnotení celého SP, keď mu patrí 38. priečka.
Meyer víťazom Tour Down Under

Austrálčan Cameron Meyer sa stal celkovým víťazom cyklistických pretekov Tour Down Under, ktoré sú už tradične prvým veľkým podujatím svetového kalendára UCI. V záverečnom kritériu v Adelaide si cyklista tímu Garmin-Cervelo udržal svoje vedenie a pred krajanom v službách HTC-Highroad Matthewom Gossom mal v konečnom účtovaní dvojsekundový náskok.
Tím Sastreho a Meňšova nedostal pozvánku na Tour de France

Španiel Carlos Sastre a Rus Denis Meňšov nebudú môcť štartovať na tohtoročných cyklistických pretekoch Tour de France, keďže organizátori neudelili ich tímu Geox-TMC voľnú kartu. V súlade s pravidlami Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) má na Tour právo štartu osemnásť tímov kategórie Pro. Ďalšie štyri miesta sú vyhradené pre držiteľov voľných kariet, ktorých organizátori vyberú z tímov druhej najvyššej úrovne.